Gå til innhold

De er single, over 35 og vil ha barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste nettopp at en fjerdedel av menn på førti ikke har barn. Det burde være en mulighet her da... eller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leste nettopp at en fjerdedel av menn på førti ikke har barn. Det burde være en mulighet her da... eller...

Er det ikke litt sent å bli far når man er 40-50 år?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jo, definitivt.

Gjest brutal_mann
Skrevet
men det går an..

Det er mye en kan, men det blir ikke mindre uansvarlig av den grunn.

Skrevet
Det er mye en kan, men det blir ikke mindre uansvarlig av den grunn.

Syns ikke det er så galt å få barn når man er 40 jeg.. flere 20-åringer som har foreldre på 60. Mange oppegående 60åringer. Når barna er 20 år regner jeg med at det meste av oppdragelse og oppveksten er gjennomført.

Skrevet
Syns ikke det er så galt å få barn når man er 40 jeg.. flere 20-åringer som har foreldre på 60. Mange oppegående 60åringer. Når barna er 20 år regner jeg med at det meste av oppdragelse og oppveksten er gjennomført.

Nei, 40 er helt ok. 50 begynner kanskje å bli litt gammelt, men Arve Tellefsen virker jo som en flott far likevel.

Skrevet

Artig tråd :popcorn: Ser ut til å være en del bitre gubber her, som har hatt alt annet enn flaks på damefronten... :ler:

Skrevet

Grunnen til at det er så mange er ikke bare menn som har lite flaks med damer. Norge har også en relativt sett høy andel menn som rett og slett ikke klarer å få barn av fysiske årsaker.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Nei, på ingen måte! :)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Artig tråd :popcorn: Ser ut til å være en del bitre gubber her, som har hatt alt annet enn flaks på damefronten... :ler:

Mye bitterhet samlet i en tråd, ja...nok til å gjøre folk noe nedtrykt. Men det er jo bare å holde på egen mening og handle som man mener er riktig for seg, så pleier det å gå riktig så bra. :)

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Grunnen til at det er så mange er ikke bare menn som har lite flaks med damer. Norge har også en relativt sett høy andel menn som rett og slett ikke klarer å få barn av fysiske årsaker.

Det er nok av feite slamper som ikke kan brukes til noe som helst. Det florerer jo av menn i 35-årsalderen +/-, som åpenbart lever et usunt liv og ser ut deretter. Noe som igjen også påvirker reproduksjonsevnen.

Men en titt rundt her på KG-forumet gjør det tydelig at det finnes mange umodne menn også, som tross høy alder fortsatt ikke vil ha barn i det hele tatt. Ganske mange tråder her med problemstillinger av typen "Han vil ha barn men ikke nå" ,"Han vil ikke ha barn",og "Han sa han ville ha barn, men nå vil han ikke".

Skrevet
Det er nok av feite slamper som ikke kan brukes til noe som helst. Det florerer jo av menn i 35-årsalderen +/-, som åpenbart lever et usunt liv og ser ut deretter. Noe som igjen også påvirker reproduksjonsevnen.

Det er ikke bare det, det er også generelle miljøgifter og lignende som gjør at helt vanlige menn i mange tilfeller ikke kan få barn.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Det er ikke bare det, det er også generelle miljøgifter og lignende som gjør at helt vanlige menn i mange tilfeller ikke kan få barn.

Interessant. Dette har jeg ikke hørt mye om i media.

Er dette noe menn er spesielt sårbar ovenfor, eller gjelder det begge kjønn?

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Yvonne (mod)

Skrevet
Interessant. Dette har jeg ikke hørt mye om i media.

Er dette noe menn er spesielt sårbar ovenfor, eller gjelder det begge kjønn?

Det var snakk om det i media for noen år siden. Noe med at andelen menn som ikke kunne få barn av diverse årsaker var høyere i de nordiske land enn andre steder. Mulig de som tok det opp overdramatiserte, er jo gjerne slik, men vet personling om minst et par tynne og sunne menn som rett og slett ikke er istand til å produsere barn.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

De om får barn, får barn, selv om de er 45. Helt greit for meg.

Skrevet
Det var snakk om det i media for noen år siden. Noe med at andelen menn som ikke kunne få barn av diverse årsaker var høyere i de nordiske land enn andre steder. Mulig de som tok det opp overdramatiserte, er jo gjerne slik, men vet personling om minst et par tynne og sunne menn som rett og slett ikke er istand til å produsere barn.

Ja, når det er så dårlig stilt med dere menn, så får dere jammen slutte å mobbe oss barnløse kvinner over 35 da. :gjeiper:

Skrevet
Nei, men du er da bare en gutt...altfor ung.

Mange voksne menn på 30 finner seg damer på 35-36 år. Fungerer utmerket det, og de får både 1, 2 og 3 barn.

3 barn etter 36 år er vel litt for optimistisk?

Hvis de treffer hverandre når dama er 36 år så er det jo ikke sånn at barnet kommer med en gang. Først skal de finne ut om de vil ha barn sammen - det kan ta minst 1 år. Så skal de prøve å lage dette barnet - det kan ta bortimot 1 år eller mer når de er så gamle. Og når barnet er laget tar det 9 mnd før det blir født. Da er dama rundt 39 år når det første barnet blir født. Hvis de har flaks kan de kanskje få 2 barn. For noen er det allerede for sent å få barn når de er på den alderen.

Skrevet

Poenget var nok ikke at kvinner på 35 år skal velge menn på 40-50 år. Hvis mennene er barnløse når de er 40-50 år så var de barnløse da de var 30-35 år også. Dermed så er det en svært stor minoritet av menn som kvinner velger bort, så de kan ikke klage på at det ikke fins noen menn til dem.

Et annet spørsmål er om kvinner som ikke finner noen mann de kan tenke seg å få barn med uten videre skal innvilges kunstig befruktning. Skal farsrollen enkelt kunne reduseres til å være sæddonor? Det er jo det far blir i slike tilfeller. Hvis jeg husker rett så tillater loven dette i dag. Jeg synes ikke det er greit at far går fra å være en omsorgsperson til å være en sæddonor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...