Gjest Gjest_Tingeling_* Skrevet 20. oktober 2009 #341 Skrevet 20. oktober 2009 Til Kvinne 30. Om alderskortet er det eneste du har å si kan du egentlig like så godt la være, svært herskerteknikk å si - du er for ung til å mene noe. Det er ikke bombastisk eller generealiserende eller nedvurderende å mene på, men sannheten kan være mer enn hard nok å takle den. Som jeg skrev i innlegget - nå understreket - er det åpenbart at mange kvinner på 35 pluss - singel og barnløs - nok er av de mer kresne og vanskelige enn flertallet av norske kvinner. Om dette ikke gjelder for noen, så hvorfor har akkurat de aldri funnet en mann? aldri fått barn? Hva annet er feil med de da? Jeg er en av disse kvinnene.... 35 år, uten mann og barnløs. Forklaringene på dette er nok mange. Men noe av det som går igjen i mine opplevelser er at mange menn ikke klarer å holde seg til en kvinne, eller så er de ekstremt forpliktelsesvegrende. Så selv om jeg fortsatt er singel, så betyr ikke det at jeg ikke har prøvd
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #342 Skrevet 21. oktober 2009 Det er mange stygge kjerringer som får seg ektemenn og barn! Derimot sitter det igjen en gruppe pene, slanke og sunne kvinner som jobber mye, som har brukt tiden sin på seg selv, sine interesser og reiser, som i en alder nærmere 40 fortsatt ikek er gift eller har barn! Da er det vel ingen menn igjen til de...stygge som pene menn er gift: alle får.
Cuckold Skrevet 21. oktober 2009 #343 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Jeg er en av disse kvinnene.... 35 år, uten mann og barnløs. Forklaringene på dette er nok mange. Men noe av det som går igjen i mine opplevelser er at mange menn ikke klarer å holde seg til en kvinne, eller så er de ekstremt forpliktelsesvegrende. Så selv om jeg fortsatt er singel, så betyr ikke det at jeg ikke har prøvd I våre dager er det jo mange som venter med å få barn selv om man er i parforhold. Mye av støtten staten tilbyr er basert på at kvinnen skal være godt og vel gjennom studietiden og i godt betalt jobb. Dette er jo noe Kåre Willoch har gjort til sin nye hjertesak, og det synes jeg han skal ha all ros for. Det er ikke rart vi får barn sent i livet når vi straffer de som får barn i begynnelsen av tjueårene. Når det gjelder kvinner som aldri finner en mann som ønsker å forplikte seg tror jeg nok det kan skyldes kresenhet, eller i det minste det fenomen jeg har pekt på tidligere, at kvinner skremmes av menn som er for forelsket i dem. Det er nesten aldri 100% balanse i forelskelsen i et forhold, det er nesten alltid en som er mer forelsket enn den andre. Og i praksis blir dette kvinnen, siden mannen er mye flinkere til å tåle at partneren er litt på knærne. Er mannen for forelsket kan han bare glemme henne. Men siden mange menn vet at de har vært enda mer forelsket før, vil nok kvinnen være den som er mest ivrig på å få forholdet inn i faste former,les: felles bolig og barn. Tror nok mye av forklaringen på menns tilsynelatende forpliktelsesvegring ligger her. Er mannen tilstrekkelig forelsket er han klar som et egg. Endret 21. oktober 2009 av Cuckold
Gjest brutal_mann Skrevet 21. oktober 2009 #344 Skrevet 21. oktober 2009 Cuckold viser igjen sin vishet innen temat "Relasjoner mellom kvinner og menn". Får håpe noen kvinner klarer å ta til seg hans kunnskap.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #345 Skrevet 25. oktober 2009 Er mannen tilstrekkelig forelsket er han klar som et egg. Da er spørsmålet: Hvorfor er det så få menn som er tilstrekkelig forelsket?
JollyJolly Skrevet 25. oktober 2009 #346 Skrevet 25. oktober 2009 Cuckold viser igjen sin vishet innen temat "Relasjoner mellom kvinner og menn". Får håpe noen kvinner klarer å ta til seg hans kunnskap. Og hva skal vi så gjøre med denne kunnskapen?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #347 Skrevet 25. oktober 2009 Da er spørsmålet: Hvorfor er det så få menn som er tilstrekkelig forelsket? Det er noen damer som tiltrekker seg mer menn enn andre. Da er det ikke bare utseende som spiller inn. Det har mye å si at damen er engasjert i livet sitt, har noen lidenskaper og ambisjoner, er selvsikker, snill, smart, velstelt, sexy. Har du et fullverdig liv også uten en mann, er det størst sjanse for at menn vil bli forelsket i deg.
Cuckold Skrevet 25. oktober 2009 #348 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Når det gjelder kvinner som aldri finner en mann som ønsker å forplikte seg tror jeg nok det kan skyldes kresenhet, eller i det minste det fenomen jeg har pekt på tidligere, at kvinner skremmes av menn som er for forelsket i dem. Det er nesten aldri 100% balanse i forelskelsen i et forhold, det er nesten alltid en som er mer forelsket enn den andre. Og i praksis blir dette kvinnen, siden mannen er mye flinkere til å tåle at partneren er litt på knærne. Er mannen for forelsket kan han bare glemme henne. Men siden mange menn vet at de har vært enda mer forelsket før, vil nok kvinnen være den som er mest ivrig på å få forholdet inn i faste former,les: felles bolig og barn. Tror nok mye av forklaringen på menns tilsynelatende forpliktelsesvegring ligger her. Er mannen tilstrekkelig forelsket er han klar som et egg. Da er spørsmålet: Hvorfor er det så få menn som er tilstrekkelig forelsket? Tillot meg å ta med noe av det du klippet bort, for der finner du jo svaret. (i bold) Menn forelsker seg nok i like stor grad som jenter, men når en mann forelsker seg før jenta har blitt forelsket i ham eller er mer forelsket enn henne, vil hun sjelden gi ham noen sjans. Jenter takler dårlig at mannen er mer forelsket enn henne, da fremstår han som svak og blir straks mindre attraktiv i hennes øyne. Etter at forelskelsen hans har gitt seg kan faktisk den samme jenta fatte interesse, for da senser hun at han ikke lenger er så på knærne for henne. Det den mannlige forelskelsen som skremmer. Mannen kan være lykkelig forelsket, men bare hvis hun har forelsket seg først og bare så lenge hun er enda mer forelsket. Endret 25. oktober 2009 av Cuckold
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #349 Skrevet 25. oktober 2009 Er det ingen som har hørt om "the bachelor paradox"? Det tar utgangspunkt i et veldokumentert fenom; nemlig at det finnes påfallende få attraktive ungkarer over 30, men tilsynelatende mange attraktive kvinner. En vanlig forklaring på fenomenet er denne: "Mating" foregår på samme måte som en auksjon: menn byr seg frem (ofte til flere kvinner parallelt), mens kvinnene velger ut det tilbud de vil akseptere. De mest attraktive kvinnene stiller høyest krav, og tar sjansen på stadig å vente på et bedre tilbud. Mindre attraktive kvinner slår raskere til (tør ikke å vente) og dermed blir de beste partnerne fort "opptatt". Forklaringen bygger i stor grad på at menn er aktive tilbydere (og langt mindre kresne enn kvinner), mens kvinnene (som velger og vraker) i realiteten bestemmer om et parforholdet skal etableres. For rodens skyld skal tilføyes at det blant menn over 30 selvsagt alltid være en god del som ville ha vært attraktive om de ikke hadde vært fraskilte fedre.
Cuckold Skrevet 25. oktober 2009 #350 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Er det ingen som har hørt om "the bachelor paradox"? Det tar utgangspunkt i et veldokumentert fenom; nemlig at det finnes påfallende få attraktive ungkarer over 30, men tilsynelatende mange attraktive kvinner. En vanlig forklaring på fenomenet er denne: "Mating" foregår på samme måte som en auksjon: menn byr seg frem (ofte til flere kvinner parallelt), mens kvinnene velger ut det tilbud de vil akseptere. De mest attraktive kvinnene stiller høyest krav, og tar sjansen på stadig å vente på et bedre tilbud. Mindre attraktive kvinner slår raskere til (tør ikke å vente) og dermed blir de beste partnerne fort "opptatt". Forklaringen bygger i stor grad på at menn er aktive tilbydere (og langt mindre kresne enn kvinner), mens kvinnene (som velger og vraker) i realiteten bestemmer om et parforholdet skal etableres. For rodens skyld skal tilføyes at det blant menn over 30 selvsagt alltid være en god del som ville ha vært attraktive om de ikke hadde vært fraskilte fedre. Hehe, dette paradokset er nok skapt av en singel kvinne i trettiårene som har problemer med å godta sin egen markedsverdi på partnermarkedet. Det er vel først og fremst kvinner med prinsessesyndrom som "ser" at det liksom skulle være flere vakre single kvinner i trettiårene enn tilsvarende kjekke single menn. Se mer om temaet i tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685 Endret 25. oktober 2009 av Cuckold
Gjest Gjest_Melissa_* Skrevet 25. oktober 2009 #351 Skrevet 25. oktober 2009 De mest attraktive kvinnene stiller høyest krav, og tar sjansen på stadig å vente på et bedre tilbud. Mindre attraktive kvinner slår raskere til (tør ikke å vente) og dermed blir de beste partnerne fort "opptatt". Forklaringen bygger i stor grad på at menn er aktive tilbydere (og langt mindre kresne enn kvinner), mens kvinnene (som velger og vraker) i realiteten bestemmer om et parforholdet skal etableres. Dette stemmer med hva jeg ser rundt meg og! ;-)
Cuckold Skrevet 25. oktober 2009 #352 Skrevet 25. oktober 2009 Dette stemmer med hva jeg ser rundt meg og! ;-) Det er nok en del jenter som lider av prinsessesyndromet og overvurderer sin egen og andre jenters attraktivitet slik at man føler seg for pen for menn på samme nivå.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #353 Skrevet 25. oktober 2009 Bachelor paradokset kan dere lese mer om her ://www.slate.com/id/2188684/
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #354 Skrevet 25. oktober 2009 Det er nok en del jenter som lider av prinsessesyndromet og overvurderer sin egen og andre jenters attraktivitet slik at man føler seg for pen for menn på samme nivå. Får ingen resultat når jeg søker på prinsessesyndromet. Er dette syndromet noe du har funnet på, Cuckold, som enslig mann i 30-årene? Derimot får jeg en del resultat når jeg søker på bachelor paradox. Det er forresten en mann som har fremsatt den teorien.
Cuckold Skrevet 25. oktober 2009 #355 Skrevet 25. oktober 2009 Det er nok en del jenter som lider av prinsessesyndromet og overvurderer sin egen og andre jenters attraktivitet slik at man føler seg for pen for menn på samme nivå. Får ingen resultat når jeg søker på prinsessesyndromet. Er dette syndromet noe du har funnet på, Cuckold, som enslig mann i 30-årene? Derimot får jeg en del resultat når jeg søker på bachelor paradox. Det er forresten en mann som har fremsatt den teorien. Hvis du følger linken (klikker på prinsesseyndromet ) vil du komme til den tråden der jeg setter navn på fenomenet. Og selv om det sikkert kan virke rart, er jeg ubeskjeden nok til ikke å føle meg intellektuelt underlegen den som må ha funnet på "the bachelor paradox". Jeg lider heller ikke av et så sterk nasjonalt mindreverdighetskompleks at jeg føler at det som tenkes her er annenrangs. Selv om slike begrep naturlig nok spres mye kjappere om de presenteres på engelsk. Men jeg tar gjerne på meg skylden for dette begrepet.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #356 Skrevet 25. oktober 2009 For all del. Men engelsk eller ikke: teorien om "prinsessesyndromet" er basert på subjektive, spekulasjoner gjort av en halvstudert røver. The bachelor paradox er imidlertid et sammfunnsvitenskapelig begrep om et sosialt fenomen som det er forsket systematisk på. Det er altså ikke snakk om to rivaliserende vitenskapelige teorier, men om teori og en personlig (udokumentert) meningsytring
Cuckold Skrevet 25. oktober 2009 #357 Skrevet 25. oktober 2009 For all del. Men engelsk eller ikke: teorien om "prinsessesyndromet" er basert på subjektive, spekulasjoner gjort av en halvstudert røver. The bachelor paradox er imidlertid et sammfunnsvitenskapelig begrep om et sosialt fenomen som det er forsket systematisk på. Det er altså ikke snakk om to rivaliserende vitenskapelige teorier, men om teori og en personlig (udokumentert) meningsytring Det er ingen objektiv sannhet at det finnes flere attraktive single kvinner i trettiårene.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #358 Skrevet 25. oktober 2009 Jo, forskerne bak teorien om bachelor paradoxet mener å ha belegg for å hevde nettopp det. Kriteriene på "attraktivitet" må selvsagt objektiviseres/operasjonaliseres, de må ikke avvike for mye fra common sense, og de bør så langt som mulig baseres på oppfatninger som deles av begge kjønn. Forskningen på dette feltet er metodisk ikke mer problematisk enn forskning på andre sosiale fenomener, fx innenfor sosiologi og økonomi.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #359 Skrevet 25. oktober 2009 Hvis du følger linken (klikker på prinsesseyndromet ) vil du komme til den tråden der jeg setter navn på fenomenet. Og selv om det sikkert kan virke rart, er jeg ubeskjeden nok til ikke å føle meg intellektuelt underlegen den som må ha funnet på "the bachelor paradox". Jeg lider heller ikke av et så sterk nasjonalt mindreverdighetskompleks at jeg føler at det som tenkes her er annenrangs. Selv om slike begrep naturlig nok spres mye kjappere om de presenteres på engelsk. Hehe, dette paradokset er nok skapt av en singel kvinne i trettiårene som har problemer med å godta sin egen markedsverdi på partnermarkedet. Det er vel først og fremst kvinner med prinsessesyndrom som "ser" at det liksom skulle være flere vakre single kvinner i trettiårene enn tilsvarende kjekke single menn. He he. Tenkte heller på din kommentar ovenfor. Du avfeide the bachelor paradox med at det måtte være skapt av en kvinne i 30-årene med lav markedsverdi. Dersom vi skal holde oss til ditt resonnement, må vi jo da gå ut fra at du har fremsatt prinsessesyndromet på bakgrunn av å være singel mann i 30-årene som har problemer med å godta sin lave markedsverdi. Klarte du virkelig ikke å se den?
toth Skrevet 25. oktober 2009 #360 Skrevet 25. oktober 2009 Gud hjelpe meg for noen nedlatende fordommer. Og seriøst: Mener du at man skal få barn med en mann man ikke elsker, bare for å "ta til takke med det man kan få"?? Synes du det høres ut som et godt grunnlag for å få barn. "Jeg kunne ikke finne en annen, så da tok jeg den første og beste som var villig"? Det finnes plenty av grunner til at man er singel og barnløs som 35-åring. Jeg har en venninne som er singel, 36 og barnløs. Hun var gift med en mann i flere år, men så vil han vente litt og vente litt og vente litt, og så ville han ikke ha barn i det hele tatt. Og da hadde hun ventet på at han skulle bli klar i åresvis. Hver gang du sier nei til noen setter du standarden bitelitt høyere for nestemann inntil den når skyene og ingen kan oppfylle ønskene dine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå