Gå til innhold

Etnisk rensing?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den beste måten å overta et landområde er å bosette sin egen sivilbefolkning der. Dette er en taktikk israel benytter til fulle med nybyggere og i øst-Jerusale. Det skal de iallefall ha det er gode på (militær-)taktikk. Vet ikke om du er klar over det, men mange av jødene som kommer inn i landet er sekulære jøder fra Russland som bare leter etter et bedre sted å bo.

Jerusalem er jødenes hovedstad, og ingen annen nasjon har noensinne hatt denne byen som hovedstad. Araberne har ingen rettigheter til denne byen, bortsett fra eiendommene de besitter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jerusalem er jødenes hovedstad, og ingen annen nasjon har noensinne hatt denne byen som hovedstad. Araberne har ingen rettigheter til denne byen, bortsett fra eiendommene de besitter.

Så da er du vel enig i at de bør få beholde eiendommene sine, og ikke bli kastet ut. Få lov til å bygge på husene sine dersom det trengs. Få byggetillatelse til å bygge nytt på tomten sin. Etc.

Skrevet
Så da er du vel enig i at de bør få beholde eiendommene sine, og ikke bli kastet ut. Få lov til å bygge på husene sine dersom det trengs. Få byggetillatelse til å bygge nytt på tomten sin. Etc.

Ja, på samme måte som jødene må få tilbake sine eiendommer i Gaza og i alle arabiske land de ble jaget fra.

Skrevet
Jeg forstår at når en er helt hjernevasket for fornuft og egen tankegang, ta tyr en til løgner for å forsvare sine tillærte meninger.

De godt og vel 800 000 jødene som ble jaget fra arabiske land, de ble fratatt alt de eide, og de fleste flyktet til Israel, mens noen flyktet til USA og andre land.

Å prøve og innbille noen at jødene i Israel drev med forhandlinger med disse, samtidig som de hadde mer enn nok med å holde 5 krigerske nasjoner i sjakk, er noe drøyt. Men slik forstår selvsagt ikke du, siden det ikke er tillært.

Du vet det nok ikke, men tilstrømningen av jøder til Israel har vært enorm i mange år nå. De tar i mot mange tusen nye innvandrere hvert eneste år, og fra mange land. Dette hadde neppe noe annet land klart, i forhold til størrelsen på landet.

De arabiske landene klarer visst ikke å ta i mot en eneste ny araber.

Men du avviser ikke at de faktisk får økonomisk støtte for å flytte til Israel ???

Kanskje du skulle begynne å lese det jeg skriver?

1. Jeg har ikke nevnt tyskerne.

2. Jeg har ikke nevnt noen grenser fra år 800 etter Kristus.

Vår tidsregning gjelder fortsatt fra fødselen til Jesus Kristus, selv i år 2009, selv om mange ikke har forstått hvorfor.

Noe viktig må ha skjedd på det tidspunktet, siden vi fortsatt har vår tidsregning derfra.

Beklager hvis jeg har blandet noen innlegg. Det er fort gjort når noen ønsker å være så anonyme som mulig og ikke engang etterlater seg et nick slik at det går an å holde styr på hvem en diskuterer med.

Jeg tror forøvrig at fanatiske jøder er vel så farlige (om ikke farligere) enn fanatiske muslimer. Nå skal jeg ikke uten videre innlemme deg blandt de mest fanatiske, men jeg tror det finnes andre her inne som faller i den kategorien.

Beklager igjen om jeg forvekslet ditt navn med en "gjest".

Skrevet
Ja, på samme måte som jødene må få tilbake sine eiendommer i Gaza og i alle arabiske land de ble jaget fra.

Har de skjøte på disse eiendommene?

Palestinere med skjøte på sine eiendommer blir allikevel kastet ut.

Skrevet

I denne saken snakker vi io hovedsak om hva som er Israels hovedstad. Om det skal deles ut en egen stat til jødene også bør vel vurderes av fler en Israel og USA.

Forøvrig har bdet internasjonale samfunnet (gjennom FN) påpekt at Jerusalem tilhører både Palestinerene og Israelerene. Det er lite sansynlig at de kødiske terrororganisasjonene som ble etablert på slutten av 1800 tallet ville klart å frata Palestinerene tilgangen til Jerusalem. Det var derfor FN som ga jødene tilgang til byen. At de nå forlanger å få byen for seg selv er det vel ingen andre en Israel, Republikanerene i USA og FrP i Norge som aksepterer.

Israels hovedtad er Tel Aviv.

Skrevet

Hvis meg det kartet (gammelt kart som kan bekreftes av uavhengige kilder) som sier at Gaza tilhører jødene. Du har jo enda ikke svart på mine tidligere spørsmål ang dette. Sansynligvis har du ikke sett de to innleggene mine hvor jeg spør deg, men legger for sikkerhets skyld ved en link til et kart utarbeidet av FN. Ta en titt på kartet og sammenlikn med de områdene Palestinerene idag styrer over.

Et spørsmål må jeg imidlertid komme med:

Anser du Palestinerene og muslimene som dine medmennesker ???

Gjest pastablasta
Skrevet

Ja.

Som vanlig får man bare servert den ene siden av saken fra (de fleste) norske media. Derfor må man grave i enten utenlandske nettaviser, eller som her, kristne norske aviser.

Kan ikke si det er noe særlig tilfredsstillende å skumme gjennom kristne nettaviser, når man er ateist, men når de andre avisene ikke gidder å ta sin research alvorlig, har man ikke akkurat noe valg..

Skrevet
Ja.

Som vanlig får man bare servert den ene siden av saken fra (de fleste) norske media. Derfor må man grave i enten utenlandske nettaviser, eller som her, kristne norske aviser.

...

Nå er det vel antagelig slik at palestinske aviser vil se anderledes på dette. Å si at Kristne aviser (som ivaretar kristne og Jøder) tar sin research alvorlig, men s ikke-religiøse aviser (i Norge og utlandet) ikke gjør det samme er som å sette bukken til å passe havresekken.

Vi ser jo at kristne aviser forsvarer krigen og fordømmer Palestinerene, mens Palestinske aviser antagelig fordømmer krigen og forsvarer Palestinerene. Sansynligheten for at noen av disse har helt rett er liten. Om vi derimot leser aviser uten religiøs eller politisk vinkling vil sansynlighet for sannheten være vesentlig større. Jeg regner faktisk Dagbladet og VG som langt mindre religiøs/parti politisk enn kristne/muslimske aviser.

Skrevet
Men du avviser ikke at de faktisk får økonomisk støtte for å flytte til Israel ???

Alle som kommer til Israel for å bosette seg der, de får økonomisk støtte fra staten, akkurat på samme måte som de som kommer til Norge, får støtte av den norske stat.

Skrevet

Nei, de har ikke skjøte på disse eiendommene, men har bosatt seg der uten tillatelse, altså ulovlig bosetting, som er et velbrukt uttrykk i disse traktene.

Skrevet
Alle som kommer til Israel for å bosette seg der, de får økonomisk støtte fra staten, akkurat på samme måte som de som kommer til Norge, får støtte av den norske stat.

Du sier "alle" og da antar jeg at du inkluderer Palestinere/muslimer også.

Stemmer det at det også inkluderer Palestinere/muslimer på samme måte som i Norge ?

Skrevet
Nei, de har ikke skjøte på disse eiendommene, men har bosatt seg der uten tillatelse, altså ulovlig bosetting, som er et velbrukt uttrykk i disse traktene.

Da må de ha bosatt seg der FØR Israel okkuperte områdene ettersom det er 50 år siden. I så tilfelle setter jeg spørsmålstegn om Israel kan jage mennesker som har vært bosatt i disse husene.

Skrevet

For den som lurer på om den norske gojim generelt sett er antisemittisk så kunne det sikkert være interessant å se på denne linken. Wikipedia ser på norsk antisemittisme som så alvorlig og utbredt og med så lange tradisjoner at de har spandert en egen seksjon om dette emnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Norway

Ofrene fra Auschwitz, Majdanek, Treblinka og Sachsenhausens kremasjonsovner gråter over nordmenns svik og hat mot jøder!

Skrevet
For den som lurer på om den norske gojim generelt sett er antisemittisk så kunne det sikkert være interessant å se på denne linken. Wikipedia ser på norsk antisemittisme som så alvorlig og utbredt og med så lange tradisjoner at de har spandert en egen seksjon om dette emnet.

Ofrene fra Auschwitz, Majdanek, Treblinka og Sachsenhausens kremasjonsovner gråter over nordmenns svik og hat mot jøder!

:) - :ler: - :hoho: - :skratte:

Å legge en link til en side som en kansje har vært med på å skrive selv er neppe det mest troverdige du kan komme med.

:ler2:

Gjest Vampen
Skrevet

Nei, den var ikke interessant. Wikipedia ser ikke på ditt og datt, Wikipedia er en side hvor ALLE kan skrive inn det de vil. Og denne starter med en advarsel om at "This article may require cleanup to meet Wikipedia's quality standards.". Og det trenger den virkelig.. Det gjøres et nummer ut av at det ikke er lov med kosher slakting, men halal. Vel, det er heller ikke lov med "ordentlig halal slakting" her i Norge. Dyrene må bedøves først, og muslimene har valgt å inngå et kompromiss.

Videre har jeg så godt som aldri hørt noen snakke om at de hater jøder, men jeg vet mange som syntes Israels politikk er riv ruskende gal. Å komme drassende med beskydninger om antisemitisme hver gang man diskuterer Israels politikk er en hersketeknikk med 1 formål; å kneble debatten. Det må være lov til å være uenig med Israels politikk uten å skulle være en nazist eller hate alle jøder.

Skrevet
:) - :ler: - :hoho: - :skratte:

Å legge en link til en side som en kansje har vært med på å skrive selv er neppe det mest troverdige du kan komme med.

:ler2:

Og her har du en til som om den tiden du sikkert er lei for at du ikke fikk være med på.

http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_in_Norway

Wikipedia er ellers en av de aller mest brukte og aksepterte her på forumet og andre forum. Enhver som i debatter ønsker å understreke og dokumentere noe viser til wikipedia. Du er selv en av de flittigste brukerne av slike henvisninger.Men selvsagt, når det er snakk om jøder så gjelder det andre regler.

Da har de selvsagt skrevet artiklene selv for å sverte gojimen, disse onde onde jødene. Ikke rart dere måtte slakte dem alle sammen.

Skrevet
Nei, den var ikke interessant. Wikipedia ser ikke på ditt og datt, Wikipedia er en side hvor ALLE kan skrive inn det de vil. Og denne starter med en advarsel om at "This article may require cleanup to meet Wikipedia's quality standards.". Og det trenger den virkelig.. Det gjøres et nummer ut av at det ikke er lov med kosher slakting, men halal. Vel, det er heller ikke lov med "ordentlig halal slakting" her i Norge. Dyrene må bedøves først, og muslimene har valgt å inngå et kompromiss.

Videre har jeg så godt som aldri hørt noen snakke om at de hater jøder, men jeg vet mange som syntes Israels politikk er riv ruskende gal. Å komme drassende med beskydninger om antisemitisme hver gang man diskuterer Israels politikk er en hersketeknikk med 1 formål; å kneble debatten. Det må være lov til å være uenig med Israels politikk uten å skulle være en nazist eller hate alle jøder.

Det er dem som er uenige i politikk også er det antisemitter og jødehatere. En jøde kjenner forskjellen! Dett sitter i ryggmargen på enhver mensch som en automatisk refleks etter tusen år med undertrykking, forfølgelse, tortur og drap!

Gjest Vampen
Skrevet
Det er dem som er uenige i politikk også er det antisemitter og jødehatere. En jøde kjenner forskjellen! Dett sitter i ryggmargen på enhver mensch som en automatisk refleks etter tusen år med undertrykking, forfølgelse, tortur og drap!

Tull.

Selvfølgelig finnes det de som hater jøder, men de er en minoritet.

De aller fleste som diskuterer i tråder som dette har en mening om Israels politikk, uten at det betyr at de har et problem med jøder.

Skrevet
Tull.

Selvfølgelig finnes det de som hater jøder, men de er en minoritet.

De aller fleste som diskuterer i tråder som dette har en mening om Israels politikk, uten at det betyr at de har et problem med jøder.

Jeg kjenner deg og din type. En Ilse Koch innpakket i silke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...