Gå til innhold

Etnisk rensing?

Fremhevede innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva forventer en når en oppretter en stat utelukkende med begrunnelse i eventyrbøker? Det blir blodbad, hat og fordervelse.

Igjen, å opprette staten Israel er den største tabben som har skjedd i menneskenes levetid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er faktisk feil.

Palestinere har IKKE rett til å bevege seg fritt mellom diverse områder i Israel. Det har imidlertid Jøder og kristne.

Når det gjelder skjøter på områder kan jeg ikke bevise det, men det er massevis av eksempler der Israel bare har overtatt husene til Palestinerene. Da Israel bugde muren ble bla Palestinerene nektet å passer selv om de skulle til SINE EGNE OMRÅDER HVOR DE DREV JORDBRUK/FRUKTDYRKING. Andre ble fratatt muligheten til å drive pensjonat. Dette er også en form for å frata Palestinerene landområder.

Siden du er opptatt av rettferdighet, vis meg hvor du protesterte da israelerne ble jaget fra sine hjem i Gaza.

Skrevet
Hvis du tenker på Israeleren (de kristne/Jødene) hvor det finnes påstander om at de hadde skjøte, så må dette skjøte vært utstedt FØR okkupasjonen. Ihht påstander ble husene fratatt Israelerene ved at Palkestinerene jaget dem FØR okkupasjonen (ettersom de neppe ville blitt jaget etter at Israel okkuperte området). Som jeg sa i mitt tidligere innlegg tilsier dette at Israelerene hadde rett til boligene såfremt denne fortrinnsretten gjelder både Israelere og Palestinere og at grensene settes tilbake til det de var før 1948 (dvs før okkupasjonen).

Hvilke grenser var før 1948?

Ellers ser det ut til at vi er enige om at Øst-Jerusalem ble okkupert i 1948.

Skrevet (endret)
Nei de hvite skaffet seg billig arbeidskraft ved slavedrift av fargede.

Det samme som når Israelerene skaffer seg billig arbeidskraft/slavedrift av Palestinerene.

Om Israelerene ser på Palestinerene som sine dødsfiender så har det vel en god del med at Palestinerene setter seg til motverge når Israel ruller inn takns og sender angrepshelikopter og raketter.

Heller ikke Palestinerene kan bestemme hvordan de skal bli behandlet i sitt eget land ettersom Israel har okupert det. Forskjellen på USA for 100 år siden og Israel idag er at USA importerte mange slaver (og etterkommerene etter slavedriften ble veldig dårlig behandlet) Israel importerer ikke slavene på samme måte, men okkuperer isteden deres landområder, fratar dem retten til å drive f.eks. fruktproduksjon ved å overta områdene og gi dem til Israelerene.

Det er bare å se på kartene jeg har refert til tidligere i denne tyråden. Det Israel har gjort de siste 60 årene blir ikke mer lovlig selv om noen i Israel mener det finnes en gud som sier de skal drepe, lemleste og frata Palestinerene enhver mulighet til å brødfø seg selv.

Jeg ser at du lever i din egen verden, eller i terroristenes verden, langt fra virkeligheten.

Sannheten er at disse araberne strømmet til Israelsk område da jødene begynte å gjenopprette sine landområder, og de så at det var muligheter for å få seg arbeid. Det er utrolig at du kan sammenligne dette med slavehandelen i USA for 100 år siden.

Så virker det temmelig komisk da, å fortelle at jødene tar fra araberne muligheten til å dyrke frukt. Du beviser stadig at du ikke er informert om noe av det som virkelig foregår blant disse folkeslagene, eller du farer med direkte løgn.

Da jødene ble jaget ut av Gaza, ble de fratatt alt de eide og muligheten til å dyrke de frukt- og grønnsakhagene de hadde her. Dette forsynte de store deler av verden med.

Araberne derimot, de var ikke interessert i å dyrke noe som helst.

De raserte disse områdene i stedet for å nyttiggjøre seg dem.

Hvorfor skulle de behøve å gjøre noe for å brødfø seg selv?

De har jo både Israel, Norge og mange andre land som gir dem alt de trenger, inkludert våpen og ammunisjon.

Nei, skal du klage over noe, så klag over det glade vanvidd og dets utøvere, og de som hyller det, slik at det kan fortsette på samme vis.

Endret av KR-øst
Skrevet
Prøv.

Det er ikke lenge siden ei 16 år gammel Palestinsk jente ble skutt og drept PÅ PALESTINSK SIDE av muren. Etter at jenta var skutt fra et skytetårn kom en Israelsk offiser og skjøt 6 skudd i kroppen som lå på bakken for å forsikre seg om at hun var død. Det var altså en soleklar henrettelse av en sivil person PÅ PALESTINSK OMRÅDE. Jeg ser fortsatt for meg hvordan kroppen til den døde jenta "kaster på seg" hver gang et skudd treffer, ogh ettersom denne Israelske offiseren ville forsikre seg om at jenta var død antar jeg at han skjøt eller 2 i hodet hennes også på kloss hold. Tipper han føltes seg "som en mann" etter denne heltmodige innsatsen.

Det eneste jenta gjorde galt var å lytte til musikk fra en Ipod hun hadde fått i gave.

Offiseren ble naturligvis frikjent av Israelske myndigheter for drapet på Jenta som skjedde på Palestinsk område. Hun var med andre ord ingen trussel for Israelerene.

Jeg er stum av "beundring" over at du kan forsvare slike handlinger. Du er sikkert glad for at din gud støtter henrettelser av sivile og barn, men du skal vite at resten av verden ikke gjør det.

Ekkoet sitter fortsatt i, hører jeg.

Men joda, mye av resten av verden forsvarer nettopp slike handlinger, om det går ut over jøder.

Skrevet
Du vet at det skranter med historieundervisningen i skolen, når Astrid-Lindgren karakterer får en dominerende plass i verdenshistorien...

Snakk om å skyte seg selv i foten! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...