Gå til innhold

Etnisk rensing?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det kan nok være riktig at en del israelere ikke vet sitt eget beste.

Her kan en trygt regne med de israelske araberne. Hva disse sier og mener, blir alltid tolket som isrelernes uttalelser.

De fleste israelske araberne ønsker å bo i Israel. De ønsker ikke å flytte til en palestinsk stat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det går ikke. Ingen av disse araberne klarer å brødfø seg selv. De er alle fullstendig avhengige av Israel. De kan bare ødelegge, både for seg selv og andre. Da israelerne ble jaget ut av Gaza, ødela de alt som jødene hadde bygget opp for å dyrke frukt og grønnsaker. Og arabeberne som kom til Israel før staten var gjenopprettet i 1948, de kom i hopetall for å få jobber hos jødene, da disse hadde begynt å gjenoppbygge det øde landet.

En løsning er at de i en overgangsperiode får hjelp fra FN istedetfor fra Israel. De trenger hjelp både økonomisk for å bygge opp landet, og militært for å få det mer stabilt. Det vil nok bli en langvarig prosess, men et sted må man begynne.

Skrevet
Det nytter ikke å snakke fornuft med kristne/fanatiske israelvenner. Imidlertid ikke før de eventuelt ikke er nettopp dèt lengre.

Palestina(altså, hele området)har historisk tilhørt både jøder og arabere(de er i bunn og grunn samme folkeslag også, men har bare forskjellig religion). Det sier seg selv at vi alle dermed bør støtte en to-stats løsning! Og iom. at de aller, aller fleste, både av europeere, israelere og israelske politikere, samt USA`s regjering, støtter dette, har vi også stor tro på at dette vil bli gjennomført, og at palsestinerne og israelerne vil leve fredelig i gjensidig annerkjente nabostater. Er man mot dette, er man en ekstremist, enten på den ene eller den andre siden, og begge deler er like lite flatterende(altså palestinske og israelske ekstremister).

Hvorfor mener du at araberne skal ha enda en stat i området?

Nå nevnte Rachel både Syria, Libanon og Jordan, som var opprettet på dette mandatområdet Palestina. Nå vet jeg at Libanon lå utenfor Israel i gammel tid, men de to andre statene er opprettet på 19-hundre tallet.

Hvorfor trenger araberne å ta enda mer av det bittelille landet Israel?

Det er jo ikke større enn Hedmark fylke?

Araberne har tilranet seg et område som er 630 ganger så stort.

Hvor ligger behovet?

Det er ikke snakk om plassmangel i de arabiske landene, og Israel trenger plass til alle jødene som ble jaget fra alle de arabiske landene under krigen i 1948.

Skrevet
Enig. Derfor støtter jeg(i likhet med veldig, veldig maneg andre)en to-stats-løsning.

Den er der allerede, men du ønsker en flerstatsløsning, hvor araberne får flere stater, mens jødene må gi fra seg av de smulene de fikk tildelt i 1948.

Skrevet
Det jeg mener er at det viktigste er de menneskene som bor der i dag! Ikke hvem som bodde der for 60 år siden, 100 år siden eller 1000 år siden. Derfor mener jeg den beste løsningen er å opprettholde dagens grenser. Da slipper ihvertfall så mange å bli tvangsflyttet fra sine hjem.

Ingen som kjenner arabernes agenda, og har fulgt med på hva de lærer sine barn, og vet hva det står i deres charter, tror på et slikt eventyr.

Araberne vil aldri tillate fred i området, så lenge det finnes en eneste jøde i live der.

Skrevet
De fleste israelske araberne ønsker å bo i Israel. De ønsker ikke å flytte til en palestinsk stat.

Men de norske journalistene bryr seg ikke med å skrive om hva disse uttaler.

I Israel bor også arabere som stadig går til åtak på jøder. Disse er nok de farligste for jødene, siden de aldri kan vite hvem de er.

Ellers så er det også slik at mange arabere ønsker jødene tilbake til Gaza.

De vet at de da ville få jobber og et bedre liv igjen.

Nå er det bare vold, uroligheter og kaos der.

Skrevet
Har du tenkt over hva som ville skje med Norge om alle som bodde utenfor våre grenser fikk flytte innenfor grensene?

Hva du mener med at alle araberne som allerede bor innenfor den israelske grensen skal flytte innenfor, det må du forklare nærmere.

Det var bare en skrivefeil. Det jeg mente, var at arbaerne som bor innenfor Israel burde flytte til den palestinske staten som bør opprettes på det området FN bestemte i 1948. Samtidig bør israelerne som bor innenfor de okkuperte områdene, flytte innenfor området FN ga dem. Da kan palestinerne bo i sin stat og israelerne i sin, slik delingsplanen opprinnelig tilsa.

Skrevet
Den er der allerede, men du ønsker en flerstatsløsning, hvor araberne får flere stater, mens jødene må gi fra seg av de smulene de fikk tildelt i 1948.

Det er feil. FN avgjorde en delingsplan, som altså tilsa at området Palestina skulle deles i to land. Det er ingen som sier at Israel ikke skal få ha det området de fikk i 1948-de skal bare ikke få mer enn det, slik de har tatt i ettertid.

Skrevet
Det var bare en skrivefeil. Det jeg mente, var at arbaerne som bor innenfor Israel burde flytte til den palestinske staten som bør opprettes på det området FN bestemte i 1948. Samtidig bør israelerne som bor innenfor de okkuperte områdene, flytte innenfor området FN ga dem. Da kan palestinerne bo i sin stat og israelerne i sin, slik delingsplanen opprinnelig tilsa.

Israel tilegnet seg jo landområder på lovlig vis da de ble angrepet av arabiske naboland i 1967. Et land som blir angrepet, og som tilegner seg landområder fra angriperen, er rettmessige eiere av dette landområdet (Haag-konvensjonen). Det ville vært mer riktig å gå utfra 1967 grensene enn grensene fra 1948. Dette ligger jo også nærmere i tid. Uansett mener jeg at det beste er å gå utfra de grensene som er i dag, for det får minst negative konsekvenser for de som bor i området.

Jeg mener også at de israelske araberne bør få fortsette å bo i Israel. Israel er deres hjemland. De er israelske statsborgere. De har akkurat de samme rettigheter som alle andre israelere. For disse menneskene hadde det vært en katastrofe å bli tvangsflyttet til en palestinsk stat.

Skrevet
Israel tilegnet seg jo landområder på lovlig vis da de ble angrepet av arabiske naboland i 1967. Et land som blir angrepet, og som tilegner seg landområder fra angriperen, er rettmessige eiere av dette landområdet (Haag-konvensjonen). Det ville vært mer riktig å gå utfra 1967 grensene enn grensene fra 1948. Dette ligger jo også nærmere i tid. Uansett mener jeg at det beste er å gå utfra de grensene som er i dag, for det får minst negative konsekvenser for de som bor i området.

Problemet er at KR-øst og de som er enig med han ikke aksepterer noen "nyere grense". De vil ha grensene som var rundt år 800 etter vår tidsregning.

Et annet problem er at han/de ikke aksepterer Haag konvensjonen ettersom de ikke aksepterer FN. Argumentet faller derfor på egne argumenter.

Et annet spørsmål er hva som regnes som "angrep". Mener du at Iran har angrepet Israel og at Israel derfor har lov til å bombe Iran ?. Hvis ikke sier du at Iran har rett til å gå til krig mot Israel og gi landet til andre religioner enn jøder/kristne ettersom det da er Iran som er angrepet. Kansje Iran velger å bruke atombombe ettersom Israel velger å benytte klasebomber for å utrydde sivilbefolkningen ?

Jeg mener også at de israelske araberne bør få fortsette å bo i Israel. Israel er deres hjemland. De er israelske statsborgere. De har akkurat de samme rettigheter som alle andre israelere. For disse menneskene hadde det vært en katastrofe å bli tvangsflyttet til en palestinsk stat.

Jeg er enig i at de Palestinerene som måtte rømme fra Israel burde ha lov til å komme tilbake. At Israels regjering nå jager Palestinerene ut av sine egne hus for å gi dem til jøder/kristne er det samme som å jage Palestinerene i mine øyne.

Og det er klart at Palestinerene må få bo og styre i sitt eget land. Derfor må Israel snarest mulig trekke seg ut av de områdene de ikke fikk tildelt av FN.

Skrevet
Lovet av hvem ???

Gud ???

Hvorfor diskutere noe du ikke har greie på?

Hvorfor ikke svare på spørsmålet. Jeg venter fortsatt på svar om hvem som lovte Israel dette området.

Forskjellen på deg og meg i så henseende er at du har en religion du gjemmer deg bak hvor du henviser til at religionen sier at vi skal behandle våre medmennesker på en ordentlig måte. Men gjør dere det ? NEI !

Hvordan mener du at jeg behandler mine medmennesker?

Ellers så skulle jeg gjerne sett at du tilhørte en religion som vil behandle sine medmennesker på en ordentlig måte, framfor å hylle terrorister som dreper for fote, og skrike opp hver gang noen forsvarer seg.

Hvem som er terrorister er avhengig av øynene som ser.

Forøvrig lurer jeg på om du mener at Palestinerene er dine medmennsker pga svaret du ga.

Kan du bekrefte at Palestinerene er dine medmennesker ??

Jeg forsøker ikke engang å fremstå som en hykler slik en del religiøse gjør.

Nei, du trenger ikke å forsøke, det går nok helt automatisk, slik som for dine religiøse venner.

Da har vi forskjellige beskrivelser av ordet "hykler".

Jeg benytter beskrivelsen i "Free online Dictionary". Hvilken beskrivelse har du ?

At du vil frata Palestinerene Gaza også (etter å ha fratatt dem stort sett alle de Palestinske landområdene) forteller litt om din grådighet.

Her vitner du nok en gang om din totale uvitenhet.

Forklar hvordan israelerne prøver å frata araberne Gaza, ved å tvangsflytte alle israelerne derfra? Hvorfor dummer du deg stadig ut med slike utsagn som alle vet er totalt løgn?

Palestinerne som du kaller disse araberne, de har aldri eiet noe land, og har derfor aldri blitt fratatt noe som helst. De prøver hele tiden å frata israelerne land. Men dette har du selvfølgelig hverken evne eller vilje til å forstå.

Ta en titt PÅ kartene fra den tid.

kan du fortelle meg hvor grensene går ???

Forøvrig forsvarer jeg ingen som terroriserer andre. SPESIELT IKKE om det gjøres med henvisning til en religion.

På dette området har jøder og kristne MINST like mye å lære som andre religioner.

Her kom det nok en løgn. Når du går til angrep på de som forsvarer seg mot terroristene, da forsvarer du disse terroristene. Det forstår du ikke heller?

Nå er det på tide at du definerer ordet "forsvar". Det Israel driver med er STATSTERRORISME.

Var det f.eks. forsvar å hive ut 50 Palestinere fra sine hjem forrige uke for å gi boligene til Israelerene ?

Venter igjen på svar

Kan du ikke isteden svar på min påstand om hvordan Israel støttet appertheid regimet i Sørafrika ? Det er jo du og din religion som forsøker å fremstille dere som så gode og fromme mennesker. Jeg kan imidlertid ikke se at dere lever opp til dette. Kan du ???

Jeg har aldri hørt fra andre enn deg at Israel har støttet noe apartheidstyre noe sted.

Men om så var, hvorfor er det verre enn det som du aldri nevner, nemlig de massemyrderiene som muslimene driver i milliontall i både Afrika og Asia, Sør-Amerika og andre steder?

Er du tilhenger av disse masseutryddelsene og denne etniske rensingen?

Da bør du ta oen enkle søk i Google slik at du ikke igjen kommer med påstander om at det er jeg som lyver.

Vi tar gjerne debatten om "muslimer i Afrika og Asia, Sør-Amerika og andre steder", men vi tar den ikke som en erstatning for den debatten som omhandler Israels overgrep. Israels politiske og militære overgrep skal ikke gjemmes bort ved å fokusere på annet.

Israels støtte til Apartheid regimet i Sørafrika viser at de er positive til apartheidregimer (sansynligvis fordi det er i deres egen interesse å praktisere det samme). Israels håmdtering av Palestinerene er 10 ganger værre enn amerikanerenes behandling av fargede i USA. Og sel amerikanerene innser nå at den behandlingen de ga fargede for 40-50 år siden var katastrofalt dårlig. Med de jaget dem ikke ut av husene sine for å gi husene til hvite, og de fikk bevege seg fritt i landet (nor palestinerene ikke får). Husene til de fargede som eventuelt utførte kriminelle handlinger ble ikke revet slik at familien deres ble stående på gata.

Apartheidregimet i Israel er det siste i verden, og de bruker ekstremt mye vold for å klare å håndheve et slikt regime. Men vi vet altså at INGEN I HISTORIEN HAR KLART Å HÅNDHEVE ET APARTHEIDREGIME AV DEN TYPE ISRAEL HAR; OVER LENGRE TID.

Skrevet
Hvorfor ikke svare på spørsmålet. Jeg venter fortsatt på svar om hvem som lovte Israel dette området.

Hvem som er terrorister er avhengig av øynene som ser.

Forøvrig lurer jeg på om du mener at Palestinerene er dine medmennsker pga svaret du ga.

Kan du bekrefte at Palestinerene er dine medmennesker ??

Da har vi forskjellige beskrivelser av ordet "hykler".

Jeg benytter beskrivelsen i "Free online Dictionary". Hvilken beskrivelse har du ?

Ta en titt PÅ kartene fra den tid.

kan du fortelle meg hvor grensene går ???

Nå er det på tide at du definerer ordet "forsvar". Det Israel driver med er STATSTERRORISME.

Var det f.eks. forsvar å hive ut 50 Palestinere fra sine hjem forrige uke for å gi boligene til Israelerene ?

Venter igjen på svar

Da bør du ta oen enkle søk i Google slik at du ikke igjen kommer med påstander om at det er jeg som lyver.

Vi tar gjerne debatten om "muslimer i Afrika og Asia, Sør-Amerika og andre steder", men vi tar den ikke som en erstatning for den debatten som omhandler Israels overgrep. Israels politiske og militære overgrep skal ikke gjemmes bort ved å fokusere på annet.

Israels støtte til Apartheid regimet i Sørafrika viser at de er positive til apartheidregimer (sansynligvis fordi det er i deres egen interesse å praktisere det samme). Israels håmdtering av Palestinerene er 10 ganger værre enn amerikanerenes behandling av fargede i USA. Og sel amerikanerene innser nå at den behandlingen de ga fargede for 40-50 år siden var katastrofalt dårlig. Med de jaget dem ikke ut av husene sine for å gi husene til hvite, og de fikk bevege seg fritt i landet (nor palestinerene ikke får). Husene til de fargede som eventuelt utførte kriminelle handlinger ble ikke revet slik at familien deres ble stående på gata.

Apartheidregimet i Israel er det siste i verden, og de bruker ekstremt mye vold for å klare å håndheve et slikt regime. Men vi vet altså at INGEN I HISTORIEN HAR KLART Å HÅNDHEVE ET APARTHEIDREGIME AV DEN TYPE ISRAEL HAR; OVER LENGRE TID.

Jeg begriper ikke at du kaster bort tiden din på noe du ikke kan endre. Ditt fokus på Israels kamp for sine historiske grenser kommer til å gjøre deg trist og desillusjonert og plassere deg i samme kategori som dem som i sin tid ønsket å utslette det jødiske folket. Hitler klarte ikke å gjennomføre sitt prosjekt, og det kommer heller ikke du til å klare.

Skrevet
Jeg begriper ikke at du kaster bort tiden din på noe du ikke kan endre. Ditt fokus på Israels kamp for sine historiske grenser kommer til å gjøre deg trist og desillusjonert og plassere deg i samme kategori som dem som i sin tid ønsket å utslette det jødiske folket. Hitler klarte ikke å gjennomføre sitt prosjekt, og det kommer heller ikke du til å klare.

Trår du ikke litt over streken når du sier at "jeg ikke vil klare å utslette jødene" ???

Jeg synes denne påstanden din er VELDIG ekstrem.

Jeg diskuterer hvordan Israels regjering gjør overgrep mot Palestinerene, og du svarer med å antyde ekstreme holdninger hos meg.

Hvis du vil delta i debatten er du velkommen til det, men ikke tillegg meg den typen holdninger du nå gjør.

Skrevet
Trår du ikke litt over streken når du sier at "jeg ikke vil klare å utslette jødene" ???

Jeg synes denne påstanden din er VELDIG ekstrem.

Jeg diskuterer hvordan Israels regjering gjør overgrep mot Palestinerene, og du svarer med å antyde ekstreme holdninger hos meg.

Hvis du vil delta i debatten er du velkommen til det, men ikke tillegg meg den typen holdninger du nå gjør.

Dine brune og antisemittiske holdninger er vel kjent for brukerne her på forumet. Men for all del, du er ikke alene om å ønske en restart av ovnene i Auschwitz.

Heldigvis er det ikke opp til dere denne gangen. Jødefolket har frigjort seg selv fra europas undertrykking og gjenskaper nå det land de engang ble gitt av sin Gud. Heldigvis er de fleste av dagens ledere sitt ansvar bevisst og støtter Israel i sin sak, sammen med tusenvis av organisasjoner, forener, menigheter og enkeltmennesker rundt i hele verden.

De har hørt og forstått ordene, "Redd en jøde og du redder hele verden!"

Skrevet
Dine brune og antisemittiske holdninger er vel kjent for brukerne her på forumet. Men for all del, du er ikke alene om å ønske en restart av ovnene i Auschwitz.

Heldigvis er det ikke opp til dere denne gangen. Jødefolket har frigjort seg selv fra europas undertrykking og gjenskaper nå det land de engang ble gitt av sin Gud. Heldigvis er de fleste av dagens ledere sitt ansvar bevisst og støtter Israel i sin sak, sammen med tusenvis av organisasjoner, forener, menigheter og enkeltmennesker rundt i hele verden.

Du er like ekstrem som Far til 2. Jeg skulle ønske dere begge klarte å legg bort hatet, ta frem empatien og ta på de objektive brillene!

Skrevet

Nå må du jammen gi deg.

Jeg sier at den Israelske regjering og de som støtter overgrepene mot Palestinerene ikke vil vinne en krig basert på Apertheid og terror. Jeg sier også at resultatene dessverre vil gå ut over de mange Israelerene som ikke støtter den fremgangsmåten du og de som er enig med deg har valgt.

Vi vet at det er MANGE isrealere som er imot den måten Palestinerene blir behandlet på.

Å rope på antisemitisme så fort noen er uenig med deg blir bare for dumt. Dette er vel det eneste argumentet du har igjen. Problemet er at det er oppbrukt. En behøver ikke være antisemitist for å være motsatnder av overgrepene som skjer i midt-østen.

Og hvis "vi Europere" undertrykker dere forstår jeg ikke hvorfor dere er her i utgangspunktet. En del jøder/kristne ønsker å fjerne muslimene fra Europa. Hvis disse menneskene er så ille forstår jeg ikke hvorfor dere i det hele tatt vurderer å bli i Europa.

Skrevet
Og hvis "vi Europere" undertrykker dere forstår jeg ikke hvorfor dere er her i utgangspunktet. En del jøder/kristne ønsker å fjerne muslimene fra Europa. Hvis disse menneskene er så ille forstår jeg ikke hvorfor dere i det hele tatt vurderer å bli i Europa.

Der har vi Hitlerargumentene ja.

Du er på full fart ned den veien som fører til ovnene i Auschwitz. Det er bare snakk om nyanser i retorikken. Bak ordene dine skjuler den giftige retorikken som førte millioner av mennesker til gasskamrene og kvinner og barn som ble brent levende på bålene i nazistenes skrekkleire.

Du skulle skamme deg!

Skrevet

Om det da skal bli rettferdig, da bør de over 800000 jødiske flyktningene fra arabiske land, og alle deres etterkommere også få seg en stat på dette området som ble tildelt araberne av FN og co.

Skrevet
Det er feil. FN avgjorde en delingsplan, som altså tilsa at området Palestina skulle deles i to land. Det er ingen som sier at Israel ikke skal få ha det området de fikk i 1948-de skal bare ikke få mer enn det, slik de har tatt i ettertid.

De er pålagt av FN´s lover å beholde alt de har tatt/tatt tilbake etter en krig, inntil det blir opprettet fredsavtaler mellom de stridende parter.

Dette har ikke Israels fiender gjort enda, selv om Israel har etterkommet nesten alt araberne har krevd.

De har til og med risikert sin egen dødsdom med disse innrømmelsene.

Men araberne kan aldri gå med på noen fred med Israel, for det vil være en anerkjennelse av landet, og det har ikke religionen deres gitt dem tillatelse til.

Skrevet

quote]

Der er merkelig at du uttaler deg så freidig om ting du ikke har satt deg inn i.

Jødene ble lovet et landområde av det som engang kaltes Det Palestinske mandatområde, som er mange ganger større enn det jødene har i dag.

Dette ble de lovet av de som regjerte dette mandatområdet, nemlig britene.

Det var jo også disse som hadde erobret disse områdene fra tyrkerne.

Det var etter at FN blandet seg inn at jødene fikk tildelt stadig mindre områder.

Hadde de ikke erklært det lille landet de enda hadde fått tildelt til da, for egen stat i 1948, hadde det kanskje ikke blitt noe igjen til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...