Far til 2 Skrevet 3. august 2009 #41 Skrevet 3. august 2009 Korriger meg hvis jeg tar feil, men er ikke dette stater opprettet på palestinsk territorium(iht. delingsplanen fra 1948)? I så fall skal de selvsagt få bo der, etter min mening. Jeg mener, igjen, at man skal legge FN`s delingsplan til grunn, og ta det derifra. Slik forstår jeg også dette. Ser foresten at USA leder an i kritikken av Israel da de i helgen kastet ut palestinere som har bodd i sine hjem i 50 år, for deretter å bli overtatt av Israelere. Hva slags respekt er det Israel viser med slike handlinger og hvor mye sympati får Israel når de oppfører seg sånn ? Og hvordan kan noen Jøder ha så liten respekt for andre mennesker og religioner at de driver med gravskjending og ødelegger butikker for Palestinerene ?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #42 Skrevet 3. august 2009 Hvor mener du at palestinerne som er født og oppvokst i Libanon, Syria og Jordan skal bo da? Skal de også flyttes til den nye palestinske staten? Eller skal de få fortsette å bo i det landet de er født og oppvokst? Og få statsborgerskap og samme rettigheter som alle andre borgere i det landet? Det er egentlig irrelevant. Det eneste som er sikkert er at de ikke skal bo i Israel.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #43 Skrevet 3. august 2009 Korriger meg hvis jeg tar feil, men er ikke dette stater opprettet på palestinsk territorium(iht. delingsplanen fra 1948)? I så fall skal de selvsagt få bo der, etter min mening. Jeg mener, igjen, at man skal legge FN`s delingsplan til grunn, og ta det derifra. Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Din og andre norske sosialisters mening veier ikke spesielt tungt i israelsk politikk. Det blir som israelske myndigheter vil, og det er ikke en dritt du eller andre kan gjløre med den saken.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #44 Skrevet 3. august 2009 Slik forstår jeg også dette. Ser foresten at USA leder an i kritikken av Israel da de i helgen kastet ut palestinere som har bodd i sine hjem i 50 år, for deretter å bli overtatt av Israelere. Hva slags respekt er det Israel viser med slike handlinger og hvor mye sympati får Israel når de oppfører seg sånn ? Og hvordan kan noen Jøder ha så liten respekt for andre mennesker og religioner at de driver med gravskjending og ødelegger butikker for Palestinerene ? At synserne i USA brummer litt er det få som tar alvorlig. Litt kjeft får man tåle. Det er tross alt bare luft, slik det alltid har vært.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 3. august 2009 #45 Skrevet 3. august 2009 Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Din og andre norske sosialisters mening veier ikke spesielt tungt i israelsk politikk. Det blir som israelske myndigheter vil, og det er ikke en dritt du eller andre kan gjløre med den saken. Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Israel er helt avhengig av USA sin støtte. Du husker sikkerk at Obama for kort tid siden erklærte at det var totalt slutt på ukritisk støtte til Israel, og at han krevde en to-stats løsning? Videre har Israel stort sett hele Europa og den arabiske verden mot seg, og nå som også USA har endret utenrikspolitikken sin, sitter de igjen med at ingen nasjon i hele verden støtter dem. Den siste setningen din illustrer veldig greit hvorfor Israel avler antisemittisme.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #46 Skrevet 3. august 2009 Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Israel er helt avhengig av USA sin støtte. Du husker sikkerk at Obama for kort tid siden erklærte at det var totalt slutt på ukritisk støtte til Israel, og at han krevde en to-stats løsning? Videre har Israel stort sett hele Europa og den arabiske verden mot seg, og nå som også USA har endret utenrikspolitikken sin, sitter de igjen med at ingen nasjon i hele verden støtter dem. Den siste setningen din illustrer veldig greit hvorfor Israel avler antisemittisme. Hva Obama sier er fullstendig irrelevant. USA vil gjøre slik de alltid har gjort i forhold til sin viktigste allierte i midt østen. Om du tror at noe av det Obama har sagt i sine taler har noe som helst med virkeligheten å gjøre så er du passe dum. Ingen president i USA overlever å tråkke over grensen i forhold til Israel, og det vil ikke Obama gjøre heller. Israel har heller ikke hele europa mot seg. Det er endel motstand i befolkningene i Europa, men det spiller ingen rolle så lenge myndighetene ikke går mot Israel, og det kommer de ikke til å gjøre. Jeg tror de fleste israelere har forståelse for at amerikanske og europeiske ledere er nødt til å komme sine velgere litt i møte og utforme noen kritiske ord når folk blir for hissige og det antisemittiske sentiment går overstyr innimellom. Det er helt greit så lenge de alle er klar over hvor grensen går.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 3. august 2009 #47 Skrevet 3. august 2009 Hva Obama sier er fullstendig irrelevant. USA vil gjøre slik de alltid har gjort i forhold til sin viktigste allierte i midt østen. Om du tror at noe av det Obama har sagt i sine taler har noe som helst med virkeligheten å gjøre så er du passe dum. Ingen president i USA overlever å tråkke over grensen i forhold til Israel, og det vil ikke Obama gjøre heller. Israel har heller ikke hele europa mot seg. Det er endel motstand i befolkningene i Europa, men det spiller ingen rolle så lenge myndighetene ikke går mot Israel, og det kommer de ikke til å gjøre. Jeg tror de fleste israelere har forståelse for at amerikanske og europeiske ledere er nødt til å komme sine velgere litt i møte og utforme noen kritiske ord når folk blir for hissige og det antisemittiske sentiment går overstyr innimellom. Det er helt greit så lenge de alle er klar over hvor grensen går. Du er så på viddene at jeg ikke ser noen grunn til å diskutere dette noe særlig lengre med deg. Obama og hans stab jobber aktivt for en to-stats løsning, og selv Israels nye ppresident støtter opprettelsen av en palestinsk stat så fremt den ikke har militære. EU er prfilerte motstandere av Israels politikk. De fleste europeiske lederne er også det. Antisemittismen er Israels skyld, og det skjønner stadig flere jøder, derfor viste mange jøder motstand mot blant annet Gaza-krigen.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #48 Skrevet 3. august 2009 Er det ikke best å ta utgangspunkt i dagens situasjon da? En løsning kunne jo vært å lage en palestinsk stat i Gaza og en palestinsk stat på Vestbredden? Da slipper folk å bli jaget fra sine hjem. Og det blir ikke så stor fare for borgerkrig innad i de palestinske områdene hvis Fatah (vestbredden)og Hamas (Gaza) slipper å dele det samme området. Forøvrig burde palestinerne i Libanon, Syria og Jordan fått bli boende i de landene de er født og oppvokst.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #49 Skrevet 3. august 2009 Du er så på viddene at jeg ikke ser noen grunn til å diskutere dette noe særlig lengre med deg. Obama og hans stab jobber aktivt for en to-stats løsning, og selv Israels nye ppresident støtter opprettelsen av en palestinsk stat så fremt den ikke har militære. EU er prfilerte motstandere av Israels politikk. De fleste europeiske lederne er også det. Antisemittismen er Israels skyld, og det skjønner stadig flere jøder, derfor viste mange jøder motstand mot blant annet Gaza-krigen. Dream on.. En dag vil du våkne til realitetene du også. Det kommer til å bli svært så fornøyelig å følge diskusjonene rundt Obama her på forumet i løpet av de neste par årene! Change we can believe in.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #50 Skrevet 3. august 2009 Er det ikke best å ta utgangspunkt i dagens situasjon da? En løsning kunne jo vært å lage en palestinsk stat i Gaza og en palestinsk stat på Vestbredden? Da slipper folk å bli jaget fra sine hjem. Og det blir ikke så stor fare for borgerkrig innad i de palestinske områdene hvis Fatah (vestbredden)og Hamas (Gaza) slipper å dele det samme området. Forøvrig burde palestinerne i Libanon, Syria og Jordan fått bli boende i de landene de er født og oppvokst. Hvorfor det? Palestinerne kan flytte til Jordan og gi Israel tilbake det område som rettmessig tilhører jødefolket.
Far til 2 Skrevet 3. august 2009 #51 Skrevet 3. august 2009 ... Det er helt greit så lenge de alle er klar over hvor grensen går. Jeg tror alle vet hvor grensen går, - utenom Israel. Vi vet at FN, sammen med England og USA var drivkreftene for å etablere en Israelsk stat (som i utgangspunktet var MYE mindre enn det Israel mener er riktig). Vi vet at England for noen uker siden satt foten ned og nektet å selge våpen. Vi ser nå at USA i klare ordelag fordømmer Israel. Vi vet at FN i årevis har fordømt Israels handlinger. fortsetter dette å utvikle seg videre kan det være at FN (med England og USA som pådrivere, - igjen) velger å si at nok er nok og at det sendes inn FN styrker basert på Amerikanske og Engelske soldater for å etablere en Palestinsk stat ettersom Israel har tatt alt de kan ta så langt. Dette vil riktignok fortsatt ta noe tid, og i mellomtiden vil Israel kalre å drepe titusenvis av palestinere på samme måte som de hart gjort de siste 60 årene. Men før eller siden vil verden si at dette ikke kan fortsette. Det tragiske er at dette i stor grad vil gå utover Israelere som i lang tid har sett at overgrepene mot Palestinerene må stoppes. Forhåpentligvis vil disse Israelerene klare å flykte (på samme måte som mange muslimer idag flykter fra sine regimer). Men dette er sansynligvis eneste fremtidige løsning om Israels regjering ikke endrer sin politikk ganske dramatisk. Din holdning har sterke likhetstrekk med noe av FrP's politikk. Når det kom frem at forurensingen måtte stoppes påstod FrP i lang tid at "det ikke var noen forurensning og at det bare var å kjøre på". FrP var imidlertid smarte nok til å innse at de tok feil og at politikken ikke var gjennomførbar. Noe av det samme har vi sett når det gjelder forurensning og USA's politikk. Hvis ikke Israels regjering på samme måte innser at deres politikk ikke er "gangbar vare" vil det være Israel som taper mest.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #52 Skrevet 3. august 2009 Jeg tror alle vet hvor grensen går, - utenom Israel. Vi vet at FN, sammen med England og USA var drivkreftene for å etablere en Israelsk stat (som i utgangspunktet var MYE mindre enn det Israel mener er riktig). Vi vet at England for noen uker siden satt foten ned og nektet å selge våpen. Vi ser nå at USA i klare ordelag fordømmer Israel. Vi vet at FN i årevis har fordømt Israels handlinger. fortsetter dette å utvikle seg videre kan det være at FN (med England og USA som pådrivere, - igjen) velger å si at nok er nok og at det sendes inn FN styrker basert på Amerikanske og Engelske soldater for å etablere en Palestinsk stat ettersom Israel har tatt alt de kan ta så langt. Dette vil riktignok fortsatt ta noe tid, og i mellomtiden vil Israel kalre å drepe titusenvis av palestinere på samme måte som de hart gjort de siste 60 årene. Men før eller siden vil verden si at dette ikke kan fortsette. Det tragiske er at dette i stor grad vil gå utover Israelere som i lang tid har sett at overgrepene mot Palestinerene må stoppes. Forhåpentligvis vil disse Israelerene klare å flykte (på samme måte som mange muslimer idag flykter fra sine regimer). Men dette er sansynligvis eneste fremtidige løsning om Israels regjering ikke endrer sin politikk ganske dramatisk. Din holdning har sterke likhetstrekk med noe av FrP's politikk. Når det kom frem at forurensingen måtte stoppes påstod FrP i lang tid at "det ikke var noen forurensning og at det bare var å kjøre på". FrP var imidlertid smarte nok til å innse at de tok feil og at politikken ikke var gjennomførbar. Noe av det samme har vi sett når det gjelder forurensning og USA's politikk. Hvis ikke Israels regjering på samme måte innser at deres politikk ikke er "gangbar vare" vil det være Israel som taper mest. Israels politikk har vært høyst gangbar i 60 år snart. Landet er blitt større og sterkere for hvert år som har gått og har sakte men sikkert nådd sine mål. Det finnes ingen grunn til at denne trenden skulle endre seg. Araberne er irrelevante. Den dagen de innser at det beste for dem er å flytte til sine arabiske brødre i nabolandene så vil deres problemer også opphøre. Problemet er egentlig uhyre enkelt å løse; Gi Israel tilbake sine historiske landområder og det blir fred.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #53 Skrevet 3. august 2009 Og forestillingen om at USA, storbritannia eller noen annen makt skulle kunne komme til å bruke makt, enten det dreier seg om økonomisk eller militær art er fullstendig latterlig! FN gidder jeg ikke engang kommentere. Den forsamlingen av pratmakere har aldri endret en dritt og kommer heller aldri til å gjøre det. En håndfull tann og innholdsløse resolusjoner er ikke noe å bry seg om. Går de for langt så vil USA og Storbritannia sørge for å stoppe dem og kreve omskriving. For noen drømmere det er her på forumet!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #54 Skrevet 3. august 2009 Problemet er egentlig uhyre enkelt å løse; Gi Israel tilbake sine historiske landområder og det blir fred. Det blir ikke fred hvis palestinerne blir tvunget til å flytte fra sine hjem. På samme måte som det ikke blir fred hvis israelerne blir tvunget til å flytte fra sine hjem. Derfor mener jeg at den eneste muligheten for å oppnå fred er å ta utgangspunktet i de grensene som er mot Gaza og Vestbredden i dag. Det nytter ikke hvis alle skal argumentere med at de skal skal ha et landområde fordi besteforeldrene, eller oldeforeldrene, eller tipptipptipp oldeforeldrene bodde der.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #55 Skrevet 3. august 2009 Det blir ikke fred hvis palestinerne blir tvunget til å flytte fra sine hjem. På samme måte som det ikke blir fred hvis israelerne blir tvunget til å flytte fra sine hjem. Derfor mener jeg at den eneste muligheten for å oppnå fred er å ta utgangspunktet i de grensene som er mot Gaza og Vestbredden i dag. Det nytter ikke hvis alle skal argumentere med at de skal skal ha et landområde fordi besteforeldrene, eller oldeforeldrene, eller tipptipptipp oldeforeldrene bodde der. Selvsagt fungerer det. Før eller siden vil araberne gi opp. De som allerede har blitt deportert har i stor grad gitt opp og det vil de fremtidig deporterte også. Det kan ta litt tid, men det vil skje. Dessuten vil Israel forsterke sine grenser og gjøre det vanskeligere for dem. Det er etter at sikkerhetsmuren kom opp knapt merkbart med opptøyer og angrep mot israelske mål. Når muren blir helt ferdig så vil ikke angrep lenger være en faktor. Om ikke fred kan oppnås så kan i hvertfall sikkerhet og ro i stor grad oppnås.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. august 2009 #56 Skrevet 3. august 2009 fantastisk hva en kunne lære av nazistene under krigen gitt... Ja, jødene som overlevde, tok nok med seg lærdommen. Merkelig at de selv som opplevde krigens redsler er blitt like ille selv.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #57 Skrevet 3. august 2009 Ja, jødene som overlevde, tok nok med seg lærdommen. Merkelig at de selv som opplevde krigens redsler er blitt like ille selv. Krigen, nazistenes folkemord og verdenssamfunnets unfallenhet lærte jødene at de bare kan stole på seg selv. Ikke i ETT ENESTE av de okkuperte landene motsatte noen seg deportasjonen av jødene til ovnene i Auschwitz. I de fleste land sto myndighetene og folk flest parat til å hjelpe nazistene med utryddingsarbeidet og anga jøder på løpende bånd. Hvorfor tror dere det er opprettet et holocaustmuseum i Oslo?? Denne lærdommen har jødene aldri glemt og derfor så gjør de nå det de må for å sikre sin fremtidige eksistens innenfor de historiske grensene det land de engang ble fordrevet fra. Det skal også nevnes at det var de samme europeere som myrdet dem dengang og fordrev dem fra sitt land som har fortsatt å myrde dem gjennom en tusenårig lidelseshistorie frem til 1945. Om ikke jødene hadde innsett dette og gjort det de måtte for å sikre sin fortsatte eksistens så hadde europa snart funnet et nytt påskudd for å slakte jødefolket.
Far til 2 Skrevet 3. august 2009 #58 Skrevet 3. august 2009 Jeg har enda ikke fått svar på denne så jeg forsøker derfor igjen. FN har aldri gitt noe land til jødene, de bare samtykket, etter at England vant landet tilbake fra tyrkerne. Men dessverre så tilranet araberne seg mesteparten av det som jødene var lovet. Og det fortsetter de med. Lovet av hvem ??? Gud ??? Når det gjelder Afrika så "glemmer" du tydeligvis hvilke massemyrderier dine muslimske venner bedriver her. Millioner er mishandlet og drept, og atter millioner er flyktninger under forferdelige tilstander i andre land enn der de hører hjemme i. Jeg ser ikke at du har protestert med ett eneste innlegg på dette. Du er tydeligvis som alle andre hyklere som prøver å gi inntrykk av at de bryr seg om menneskeskjebner. Men dere røper deres falskhet alltid med hva og når deres innlegg kommer. Forskjellen på deg og meg i så henseende er at du har en religion du gjemmer deg bak hvor du henviser til at religionen sier at vi skal behandle våre medmennesker på en ordentlig måte. Men gjør dere det ? NEI ! Jeg forsøker ikke engang å fremstå som en hykler slik en del religiøse gjør. Hadde en jøde brent en eneste muslim, så han fikk et brannsår på kroppen, da hadde du kommet med et innlegg med en gang. Men ingen protest mot det botbydelige disse dine venner du forsvarer, gjorde i Pakistan. Og de eneste som har bedrevet etnisk rensing, og som fortsatt bedriver det, er muslimer. De lykkes med det i Gaza, fordi de var de eneste i hele verden som har fått verdensopinionens velsignelse til dette. Men disse massemorderne kommer til å fortsette på samme vis i alle land der de får fotfeste. At du vil frata Palestinerene Gaza også (etter å ha fratatt dem stort sett alle de Palestinske landområdene) forteller litt om din grådighet. Forøvrig forsvarer jeg ingen som terroriserer andre. SPESIELT IKKE om det gjøres med henvisning til en religion. På dette området har jøder og kristne MINST like mye å lære som andre religioner. Kan du ikke isteden svar på min påstand om hvordan Israel støttet appertheid regimet i Sørafrika ? Det er jo du og din religion som forsøker å fremstille dere som så gode og fromme mennesker. Jeg kan imidlertid ikke se at dere lever opp til dette. Kan du ???
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 3. august 2009 #59 Skrevet 3. august 2009 Dream on.. En dag vil du våkne til realitetene du også. Det kommer til å bli svært så fornøyelig å følge diskusjonene rundt Obama her på forumet i løpet av de neste par årene! Change we can believe in. Ja, det blir interessant å følge sitiasjonen der i de neste årene med Obama som president. Jeg har mine antakelser, du har dine, og i og med at ingen av oss er synske, så får en heller si det slik: Den som lever, den får se. Det har nemlig ikke alltid vært slik som det var i Bush, Reagen osv. sine regjeringsperioder mht. USA og Israel. Ringer det noen bjeller dersom jeg nevner Carter? Holocaust-myten synes jeg vi har snakket nok om. Dere som er spesielt interesserte i den, kan lese tråden "David Irving i Norge-har tåpelighetene ingen ende?", som ligger på dette underforumet. Situasjonen i de siste 60 årene har vært slik: Til å begynne med, støttet de fleste Israel. Sosialistene(SF, nåværende SV, samt alle andre partier på venstresiden)støttet Israel helt frem til 70-tallet. Igjennom det tiåret, gikk venstresiden mer og mer over til å støtte palestinerne. Og Israel har blitt mindre og mindre populær, og nå er til og med Nord-Korea bedre likt blant folk flest i verden(jeg fant ikke igjen linken akkurat nå, men bare google litt, så finner dere den). Videre har Israel både EU, FN, hele den arabiske verden, store deler av Europa og nå også USA mot seg. Tror du virkelig at de kan fortsette å holde på slik de gjør? Jeg er klar over at den staten ikke eier respekt for noe eller noen, men selv Israel må gi seg dersom verden protesterer nok. Og den dagen jøder flest skjønner at denne staten har skylden i så godt som all antisemittisme, tror jeg er rimelig nær.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #60 Skrevet 3. august 2009 Ja, det blir interessant å følge sitiasjonen der i de neste årene med Obama som president. Jeg har mine antakelser, du har dine, og i og med at ingen av oss er synske, så får en heller si det slik: Den som lever, den får se. Det har nemlig ikke alltid vært slik som det var i Bush, Reagen osv. sine regjeringsperioder mht. USA og Israel. Ringer det noen bjeller dersom jeg nevner Carter? Holocaust-myten synes jeg vi har snakket nok om. Dere som er spesielt interesserte i den, kan lese tråden "David Irving i Norge-har tåpelighetene ingen ende?", som ligger på dette underforumet. Situasjonen i de siste 60 årene har vært slik: Til å begynne med, støttet de fleste Israel. Sosialistene(SF, nåværende SV, samt alle andre partier på venstresiden)støttet Israel helt frem til 70-tallet. Igjennom det tiåret, gikk venstresiden mer og mer over til å støtte palestinerne. Og Israel har blitt mindre og mindre populær, og nå er til og med Nord-Korea bedre likt blant folk flest i verden(jeg fant ikke igjen linken akkurat nå, men bare google litt, så finner dere den). Videre har Israel både EU, FN, hele den arabiske verden, store deler av Europa og nå også USA mot seg. Tror du virkelig at de kan fortsette å holde på slik de gjør? Jeg er klar over at den staten ikke eier respekt for noe eller noen, men selv Israel må gi seg dersom verden protesterer nok. Og den dagen jøder flest skjønner at denne staten har skylden i så godt som all antisemittisme, tror jeg er rimelig nær. Så du er altså nazist og antisemitt. Vel, det var jo ikke så overraskende. Når det gjelder Carter så er det ikke så mange som husker ham. De som skulle komme til å huske at USA hadde en sånn veik tulling som president vil sikkert også huske at han heller ikke tråkket over grensen i forhold til Israel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå