Gå til innhold

Etnisk rensing?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Så du er altså nazist og antisemitt. Vel, det var jo ikke så overraskende.

Når det gjelder Carter så er det ikke så mange som husker ham. De som skulle komme til å huske at USA hadde en sånn veik tulling som president vil sikkert også huske at han heller ikke tråkket over grensen i forhold til Israel.

Nei, det er jeg ikke. Jeg er ikke antisemitt, langt mindre nazist, men jeg tillater meg å se kritisk på historien likevel.

Nå husker jeg altså Carter meget godt. Han ønsket fred, og en delingsplan, altså det samme som enhver annen fornuftig person også bør ønske for midtøsten. Og veik, det var han ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, det er jeg ikke. Jeg er ikke antisemitt, langt mindre nazist, men jeg tillater meg å se kritisk på historien likevel.

Nå husker jeg altså Carter meget godt. Han ønsket fred, og en delingsplan, altså det samme som enhver annen fornuftig person også bør ønske for midtøsten. Og veik, det var han ikke.

Det sier de alle sammen. Som endel har påpekt så er det ingen annen grunn til å trekke holocaust i tvil enn ønsket om å se en ny Hitler i europa så arbeidet med utslettelsen av jødefolket kan fortsette.

Når det gjelder Carter så er han vel den mest utledde president i USA's historie og ble hivd ut etter en periode på grunn av manglende evner til å gjøre jobben sin. Ingen president har hatt flere tåpelige ønsker backet opp av mindre evne enn ham.

Delingsmodellen er grei den. Araberne får beholde sine tradisjonelle områder og forlater Israel. Da blir det fred og fordragelighet.

I motsatt fall vil Israel fortsette å kjempe til det endelige målet er nådd med makt. Selvsagt vil det føre til mye blodsutgytelse, men det er i tilfelle som resultat av arabernes valg.

Skrevet
Lovet av hvem ???

Gud ???

Hvorfor diskutere noe du ikke har greie på?

Forskjellen på deg og meg i så henseende er at du har en religion du gjemmer deg bak hvor du henviser til at religionen sier at vi skal behandle våre medmennesker på en ordentlig måte. Men gjør dere det ? NEI !

Hvordan mener du at jeg behandler mine medmennesker?

Ellers så skulle jeg gjerne sett at du tilhørte en religion som vil behandle sine medmennesker på en ordentlig måte, framfor å hylle terrorister som dreper for fote, og skrike opp hver gang noen forsvarer seg.

Jeg forsøker ikke engang å fremstå som en hykler slik en del religiøse gjør.

Nei, du trenger ikke å forsøke, det går nok helt automatisk, slik som for dine religiøse venner.

At du vil frata Palestinerene Gaza også (etter å ha fratatt dem stort sett alle de Palestinske landområdene) forteller litt om din grådighet.

Her vitner du nok en gang om din totale uvitenhet.

Forklar hvordan israelerne prøver å frata araberne Gaza, ved å tvangsflytte alle israelerne derfra? Hvorfor dummer du deg stadig ut med slike utsagn som alle vet er totalt løgn?

Palestinerne som du kaller disse araberne, de har aldri eiet noe land, og har derfor aldri blitt fratatt noe som helst. De prøver hele tiden å frata israelerne land. Men dette har du selvfølgelig hverken evne eller vilje til å forstå.

Forøvrig forsvarer jeg ingen som terroriserer andre. SPESIELT IKKE om det gjøres med henvisning til en religion.

På dette området har jøder og kristne MINST like mye å lære som andre religioner.

Her kom det nok en løgn. Når du går til angrep på de som forsvarer seg mot terroristene, da forsvarer du disse terroristene. Det forstår du ikke heller?

Kan du ikke isteden svar på min påstand om hvordan Israel støttet appertheid regimet i Sørafrika ? Det er jo du og din religion som forsøker å fremstille dere som så gode og fromme mennesker. Jeg kan imidlertid ikke se at dere lever opp til dette. Kan du ???

Jeg har aldri hørt fra andre enn deg at Israel har støttet noe apartheidstyre noe sted.

Men om så var, hvorfor er det verre enn det som du aldri nevner, nemlig de massemyrderiene som muslimene driver i milliontall i både Afrika og Asia, Sør-Amerika og andre steder?

Er du tilhenger av disse masseutryddelsene og denne etniske rensingen?

Skrevet

Gi opp min venn. Det nytter ikke å snakke fornuft med fanatiske antisemitter.

Gi dem en mulighet og de hadde gladelig startet opp ovnene for å brenne jøder igjen.

Nettopp av den grunn er det avgjørende at retskafne menn som deg selv støtter Israels kamp for gjenopprettelsen av det landet som historisk tilhører jødefolket.

Det er selvsagt morsomt å diskutere med dem innimellom, men det har ingen større betydning enn det. Disse halvbrune sosialistene og andre antisemitter vil ikke kunne stoppe historiens gang uansett hvor mye de vil. Du og jeg vet at Israel vil seire til slutt.

Shalom! :)

Skrevet
Det jeg siterte var ikke grensene fra 1948. Det er mye lenger siden sør Libanon og Syria var en del av Israel. Jeg siterte dette:

Forøvrig mener jeg at vi heller ikke kan se så langt tilbake som til 1948, hvis nye grenser skal defineres. Det er bare en svært liten del av befolkningen som levde for 61 år siden. Og de som husker 1948 vil uansett være døde, eller ihvertfall svært gamle, før det kommer nye grenser. Jeg mener det er mer riktig å ta utgangspunkt i dagens situasjon, og prøve å få til en løsning som er best mulig for de som lever i dag, og for de som skal leve der i fremtiden.

Hvis en ikke skal se tilbake så langt som til 1948 engang, hvilke utlendinger mener du har noen som helst tilknytning til Israel da, og som kan kreve noe som helst?

Skrevet
Først drar du frem den jødiske Gud, for deretter å hevde å være ateist...Snakk om selvmotsigelse! Gud finnes ikke, for øvrig, så du kan droppe eventyrene dine: http://www.aftenposten.no/kul_und/article1235042.ece

Ja, jødene skal få ha det landet som FN ga dem i 1948-men da på det arealet, og så kan alle de som bor utenfor den grensen, flytte innenfor den. Videre kan araberne innen Israel gjøre det samme. Deretter opprettes det en palsestinsk stat etter FN`s delingsplan fra 1948. Dersom noen av sidene da klager, er det dem selv det er noe i veien med.

Å trekke frem Holocaust-arguementet er bare tåpelig. Ja, det var galt. Nei, vi skal ikke gjøre det igjen. That`s it. Det var 20 millioner russere som døde som følge av 2. verdenskrig, og det var langt ifra bare jøder som ble transportert til konsentrasjonsleirene.

Har du tenkt over hva som ville skje med Norge om alle som bodde utenfor våre grenser fikk flytte innenfor grensene?

Hva du mener med at alle araberne som allerede bor innenfor den israelske grensen skal flytte innenfor, det må du forklare nærmere.

Skrevet (endret)
Korriger meg hvis jeg tar feil, men er ikke dette stater opprettet på palestinsk territorium(iht. delingsplanen fra 1948)? I så fall skal de selvsagt få bo der, etter min mening. Jeg mener, igjen, at man skal legge FN`s delingsplan til grunn, og ta det derifra.

Det er riktig at dette er stater som er opprettet på det området som britene fratok tyrkerne. Men det var romerne som kalte dette området for Palestina, for at det ikke skulle minne om jødenes Israel.

Dette var et mandatområde som britene hadde, og hadde ingenting med noe folkeslag som kalte seg palestinere. Navnet palestinere var noe Arafat og co. fant på etter krigen i 1967, for å narre dere og resten av verden til å tro at araberne hadde eiendomsrett til dette området. Dette området som kaltes Palestina, har aldri vært noen stat, og kommer heller aldri til å bli det, iallfall ikke med det navnet.

Endret av KR-øst
Skrevet
Slik forstår jeg også dette.

Ser foresten at USA leder an i kritikken av Israel da de i helgen kastet ut palestinere som har bodd i sine hjem i 50 år, for deretter å bli overtatt av Israelere.

Hva slags respekt er det Israel viser med slike handlinger og hvor mye sympati får Israel når de oppfører seg sånn ?

Og hvordan kan noen Jøder ha så liten respekt for andre mennesker og religioner at de driver med gravskjending og ødelegger butikker for Palestinerene ?

Vis meg hvor du protesterte, da alle israelerne ble kastet ut av sine hjem og sin landsdel, også den gangen av israelere!

Den gang da tusener av arabere i Gaza mistet sine jobber, fordi alle frukt og grønnsakdyrkerne ble kastet ut, og araberne ødela alle avlingene og alle muligheter for fortsatt frukt og grønnsakdyrking.

Deretter anmeldte de disse israelske frukt og grønnsakdyrkerne som var blitt kastet ut, fordi de hadde mistet jobbene sine.

Er det noe rart om disse tankeløse stakkarene ikke klarer å brødfø seg selv?

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Gi opp min venn. Det nytter ikke å snakke fornuft med fanatiske antisemitter.

Gi dem en mulighet og de hadde gladelig startet opp ovnene for å brenne jøder igjen.

Nettopp av den grunn er det avgjørende at retskafne menn som deg selv støtter Israels kamp for gjenopprettelsen av det landet som historisk tilhører jødefolket.

Det er selvsagt morsomt å diskutere med dem innimellom, men det har ingen større betydning enn det. Disse halvbrune sosialistene og andre antisemitter vil ikke kunne stoppe historiens gang uansett hvor mye de vil. Du og jeg vet at Israel vil seire til slutt.

Shalom! :)

Det nytter ikke å snakke fornuft med kristne/fanatiske israelvenner. Imidlertid ikke før de eventuelt ikke er nettopp dèt lengre.

Palestina(altså, hele området)har historisk tilhørt både jøder og arabere(de er i bunn og grunn samme folkeslag også, men har bare forskjellig religion). Det sier seg selv at vi alle dermed bør støtte en to-stats løsning! Og iom. at de aller, aller fleste, både av europeere, israelere og israelske politikere, samt USA`s regjering, støtter dette, har vi også stor tro på at dette vil bli gjennomført, og at palsestinerne og israelerne vil leve fredelig i gjensidig annerkjente nabostater. Er man mot dette, er man en ekstremist, enten på den ene eller den andre siden, og begge deler er like lite flatterende(altså palestinske og israelske ekstremister).

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Det sier de alle sammen. Som endel har påpekt så er det ingen annen grunn til å trekke holocaust i tvil enn ønsket om å se en ny Hitler i europa så arbeidet med utslettelsen av jødefolket kan fortsette.

Når det gjelder Carter så er han vel den mest utledde president i USA's historie og ble hivd ut etter en periode på grunn av manglende evner til å gjøre jobben sin. Ingen president har hatt flere tåpelige ønsker backet opp av mindre evne enn ham.

Delingsmodellen er grei den. Araberne får beholde sine tradisjonelle områder og forlater Israel. Da blir det fred og fordragelighet.

I motsatt fall vil Israel fortsette å kjempe til det endelige målet er nådd med makt. Selvsagt vil det føre til mye blodsutgytelse, men det er i tilfelle som resultat av arabernes valg.

Jo, det gjør det: Sannheten! Og om det var rett side som vant 2. verdenskrig er et komplekst spørsmål, som jeg ikke har noen bastant holdning til. Det jeg kan si helt sikkert, er at følgene av krigens utfall er enorme, og vi har nok ikke sett dem til det fulle før om lang tid ennå.

Ja, Carter var langt ifra perfekt som president, men han hadde mange foruftige visjoner, og det er dèt jeg konstanterer.

Det siste er jeg helt enig med deg i.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Jo, det gjør det: Sannheten! Og om det var rett side som vant 2. verdenskrig er et komplekst spørsmål, som jeg ikke har noen bastant holdning til. Det jeg kan si helt sikkert, er at følgene av krigens utfall er enorme, og vi har nok ikke sett dem til det fulle før om lang tid ennå.

Ja, Carter var langt ifra perfekt som president, men han hadde mange foruftige visjoner, og det er dèt jeg konstanterer.

Det siste er jeg helt enig med deg i.

Skrevet
Krigen, nazistenes folkemord og verdenssamfunnets unfallenhet lærte jødene at de bare kan stole på seg selv. Ikke i ETT ENESTE av de okkuperte landene motsatte noen seg deportasjonen av jødene til ovnene i Auschwitz. I de fleste land sto myndighetene og folk flest parat til å hjelpe nazistene med utryddingsarbeidet og anga jøder på løpende bånd. Hvorfor tror dere det er opprettet et holocaustmuseum i Oslo??

Denne lærdommen har jødene aldri glemt og derfor så gjør de nå det de må for å sikre sin fremtidige eksistens innenfor de historiske grensene det land de engang ble fordrevet fra. Det skal også nevnes at det var de samme europeere som myrdet dem dengang og fordrev dem fra sitt land som har fortsatt å myrde dem gjennom en tusenårig lidelseshistorie frem til 1945. Om ikke jødene hadde innsett dette og gjort det de måtte for å sikre sin fortsatte eksistens så hadde europa snart funnet et nytt påskudd for å slakte jødefolket.

Det var noen. Norge har ikke en heltemodig historie der.

Motstands evegelsen fikk noen over til Sverige

Danmark var et land som som fikk de fleste jødene over til Sverige.

Romania deporterte jøder fra østlige deler av russland som de tok i 1941.

De nektet deretter å utlevere jøder fra gammle Romania,

Italia og Ungarn nektet å utlevere jøder så lenge de var selvstendige.

Alle jøder i Finland overlevde.

Nederland hadde folkestreik mot deportasjonen.

Skrevet
Skal jeg fortelle deg en hemmelighet?

Israel er helt avhengig av USA sin støtte. Du husker sikkerk at Obama for kort tid siden erklærte at det var totalt slutt på ukritisk støtte til Israel, og at han krevde en to-stats løsning? Videre har Israel stort sett hele Europa og den arabiske verden mot seg, og nå som også USA har endret utenrikspolitikken sin, sitter de igjen med at ingen nasjon i hele verden støtter dem.

Den siste setningen din illustrer veldig greit hvorfor Israel avler antisemittisme.

Her tar du skammelig feil.

Det finnes faktisk land i Afrika hvor menneskene fortsatt har vettet i behold, og støtter Israel. De som ikke støtter Israels rett til å overleve, har ingen form for rettferdighetssans.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
De som ikke støtter Israels rett til å overleve, har ingen form for rettferdighetssans.

Enig. Derfor støtter jeg(i likhet med veldig, veldig maneg andre)en to-stats-løsning.

Skrevet
Her tar du skammelig feil.

Det finnes faktisk land i Afrika hvor menneskene fortsatt har vettet i behold, og støtter Israel. De som ikke støtter Israels rett til å overleve, har ingen form for rettferdighetssans.

"Redd en jøde og du redder hele verden" Shindlers liste

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
"Redd en jøde og du redder hele verden" Shindlers liste

Jeg kan nesten ikke tro det! Referanser til Spielberg sine propagandiske filmer! Slutten er for så vidt interessant, da, og kan vekke tanker rundt Israels forbrytelser i midtøsten.

Skrevet
Du er så på viddene at jeg ikke ser noen grunn til å diskutere dette noe særlig lengre med deg.

Obama og hans stab jobber aktivt for en to-stats løsning, og selv Israels nye ppresident støtter opprettelsen av en palestinsk stat så fremt den ikke har militære.

EU er prfilerte motstandere av Israels politikk. De fleste europeiske lederne er også det.

Antisemittismen er Israels skyld, og det skjønner stadig flere jøder, derfor viste mange jøder motstand mot blant annet Gaza-krigen.

Det kan nok være riktig at en del israelere ikke vet sitt eget beste.

Her kan en trygt regne med de israelske araberne. Hva disse sier og mener, blir alltid tolket som isrelernes uttalelser.

At både FN og EU, men kanskje spesielt FN, er motstandere av Israels politikk, beror på at det er mange land som er muslimske, og andre er diktatorstater, mens andre igjen befolket med en stor del muslimer.

Men deres mangel på reaksjoner mot muslimenes massemyrderier, viser deres totale falskhet. Og hadde venstrevridde journalister konsentrert seg om de største og verste overgrepene i verden, hadde vi knapt fått vite hva som skjedde i midtøsten. De 10000 rakettene som araberne skjøt inn i Israel, de sto det ingenting om i avisene, før Israel gikk inn i Gaza for å stoppe dem.

Skrevet
Hvis en ikke skal se tilbake så langt som til 1948 engang, hvilke utlendinger mener du har noen som helst tilknytning til Israel da, og som kan kreve noe som helst?

Det jeg mener er at det viktigste er de menneskene som bor der i dag! Ikke hvem som bodde der for 60 år siden, 100 år siden eller 1000 år siden. Derfor mener jeg den beste løsningen er å opprettholde dagens grenser. Da slipper ihvertfall så mange å bli tvangsflyttet fra sine hjem.

Skrevet
Er det ikke best å ta utgangspunkt i dagens situasjon da? En løsning kunne jo vært å lage en palestinsk stat i Gaza og en palestinsk stat på Vestbredden? Da slipper folk å bli jaget fra sine hjem. Og det blir ikke så stor fare for borgerkrig innad i de palestinske områdene hvis Fatah (vestbredden)og Hamas (Gaza) slipper å dele det samme området. Forøvrig burde palestinerne i Libanon, Syria og Jordan fått bli boende i de landene de er født og oppvokst.

Det går ikke. Ingen av disse araberne klarer å brødfø seg selv. De er alle fullstendig avhengige av Israel. De kan bare ødelegge, både for seg selv og andre. Da israelerne ble jaget ut av Gaza, ødela de alt som jødene hadde bygget opp for å dyrke frukt og grønnsaker. Og arabeberne som kom til Israel før staten var gjenopprettet i 1948, de kom i hopetall for å få jobber hos jødene, da disse hadde begynt å gjenoppbygge det øde landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...