Gå til innhold

FrkHøne skal visst bli mamma... IGJEN ;)


FrkHøne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan man kjenne at hjertet slår? :klo:

Stusser jeg også på..Jeg kjenner en puls i magen når jeg ligger på rygg, men det er min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at hjertet kan slå så tidlig ja :jepp:

Det går ikke ann å kjenne hjerteslagene med hånden (har sjekket), vår egen puls derimot kjennes veldig godt når man er gravid, den kjente jeg OFTE veldig klart nede på magen med snuppa...

Da var vi kommet hjem fra kontroll!

Snuppa var blitt 9610 gr og 71 cm! :hoppendeglad:

Endelig skyter ikke vekta hennes i været, hun har lagt GODT på seg helt siden fødselen og jeg har vært litt bekymra for at det skulle bli for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også mente. :jepp: Kjenner jo pulsen utrolig godt i magen, jeg SER pulsen på magen også, når jeg ligger på rygg :fnise: Men hjertet til babyen er det jo ikke..

Herlig at det gikk bra på kontroll i dag! :strix: Må være en merkelig følelse, å ha ei så lita tulle, og samtidig vite at det vokser en ny, og like stor glede inni deg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også mente. :jepp: Kjenner jo pulsen utrolig godt i magen, jeg SER pulsen på magen også, når jeg ligger på rygg :fnise: Men hjertet til babyen er det jo ikke..

Herlig at det gikk bra på kontroll i dag! :strix: Må være en merkelig følelse, å ha ei så lita tulle, og samtidig vite at det vokser en ny, og like stor glede inni deg allerede!

Jeg såg også pulsen kjempegodt da jeg gikk med snuppa! Av og til såg jeg ikke forskjell på den og sparkene til snuppa :fnise: (hadde morkaka på fremsiden sist så sparkene vistes ikke så veldig godt da)

Det er HELT rart at det skal bli en til så snart.. Men samtidig kjenner jeg at jeg gleder meg SKIKKELIG til det begynner å bli bevegelser og slikt! Håper bare at jeg ikke får morkaka på fremsiden denne ganga også.. Krysser alt jeg har for at det ikke blir sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Så kjekt med Ultralyd da:) Må være rart at du gå på UL med baby i magen, og 8 mnd kontroll med jenten din! :fnise:

Jeg synes hun høres helt perfekt ut jeg, hun er jo lang da:) Tror T veier mer enn henne , men er litt usikker, men de beveger seg jo mer og mer så de blir nok ikke "feite" :fnise:

Det er så sporty at du skal ha en til så raskt, forstår ikke at du takler det, jeg hadde vel blitt lagt inn på mentalt sykehjem.. :gjeiper: :rodmer:

Men hvordan går det med røyking og sånn da? Er det mange så vet du er gravid igjen? Denne gangen får du ikke lov til å bare forsvinne fra KG altså!!

:klemmer:

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan! Så kjekt med Ultralyd da:) Må være rart at du gå på UL med baby i magen, og 8 mnd kontroll med jenten din! :fnise:

Jeg synes hun høres helt perfekt ut jeg, hun er jo lang da:) Tror T veier mer enn henne , men er litt usikker, men de beveger seg jo mer og mer så de blir nok ikke "feite" :fnise:

Det er så sporty at du skal ha en til så raskt, forstår ikke at du takler det, jeg hadde vel blitt lagt inn på mentalt sykehjem.. :gjeiper: :rodmer:

Men hvordan går det med røyking og sånn da? Er det mange så vet du er gravid igjen? Denne gangen får du ikke lov til å bare forsvinne fra KG altså!!

:klemmer:

Heisann!

Ja det skal bli rart å dra på UL, blir vel enda ei stund til men snuppa er jo enda lita da ;)

Ja de beveger seg jo mye mer nå, snuppa er iallefall KJEMPE aktiv når hun e våken! Så regner med det er grunnen til at hun ikke legger på seg like mye lengre.. Har også vært litt måteholden med maten hennes da..

Røykingen går det fint med, jeg har VELDIG røyksug men klarer å holde meg unna! Har jo ikke bare meg selv å tenke på når det gjelder akkurat den, så da går det greit..

Ja er nok endel som vet det allerede :fnise: Jeg klarer jo IKKE å holde kjeft! Skal til min mamma som har bursdag å fortelle det i dag :jepp: Har kjøpt body med "Jeg skal bli storesøster!" på, så den skal vi ta på snuppa! Regner med vi drar innom moren til gubben også samtidig så har vi det gjort..

Jeg tenker som så at om det skjer noe med den lille så har jeg flere å støtte meg til :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den pulsen i magen var helt rar :ler:

Jeg har den fakisk litt enda :fnise: Når jeg ligger på rygg så vises den kjempegodt :fnise:

Ååååh gleder meg til å høre hva mammaen din sier :striz:

Stakkars, hun må vel gå i bakken når det blir barnebarn i hytt og gevær på henne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Mamma ble kjempeoverrasket og glad da hun endelig såg hva som stod på bodyen :fnise::jepp: Litt sjokkert også da, men hvem ble ikke det når vi først fant det ut!

Svigermor og gubben begynte selvsagt å gråte (heeelt vanlig) :fnise:

Nå ble det liksom litt mer sant, når de også har fått vite det :hakeslepp: Meeeen, det går heeeelt fint :fnise::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Hei på du! :vinke:

Gratulerer med nr 2 på vei, så koselig! Jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha to tette, helt til nå. Har gått helt over nå, men skulle jeg bli gravid ved et uhell, hadde vi blitt glade likevel. Orker bare ikke tanken på den kvalmen mens babyen er så liten ennå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kjenne at hjertet slår? :klo:

Jajajaja okei da kanskje ikke hjertet, men jeg kjente noe som ikke var mitt eget ihvertfall ;) Og jeg tror ikke jeg har så voldsomt masse puls ned mot underlivet akkurat, så det må vel ha vært pulsen til babyen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Joda, du har masse-masse-masse puls der nede nå. Blodgjennomstrømningen gjennom livmoren er enorm nå, og det er den du kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare puls ja :jepp:

Hovedpulsåren går også ned igjennom magen og livmoren, og med alt det ekstra blodet man produserer i kroppen når man er gravid er det ganske sikkert at man kjenner pulsslagene veldig godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også pulsen i magen veldig godt og det er ikke noe hjerte i denne magen :fnise:

Så koselig at dere har fortalt den gode nyheten til de kommende besteforeldrene :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

Tror dere ikke jeg har blitt smittet av snuppa... Hadde over 39 i feber i går kveld og skikkelige feberkramper. Har ganske vondt i halsen i tillegg...

Oooooog, så tror jeg kvalmen har meldt sitt inntog! :kjefte: Håper det bare er fordi jeg er syk ellers at jeg er det! Haaater å være kvalm :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da var en kjempe koselig helg over!

Søskenbarnet mitt giftet seg 6. Mai og hadde fest nå på Lørdag! Var skikkelig koselig.. Dette er en av grunnene til at jeg har fortalt om graviditeten så tidlig, orker ikke drive å lure alle i 3(!) bryllup i sommer..

Har litt symptomer om dagene, er av og til kvalm, spiser jeg lite og ofte klarer jeg å holde det i sjakk :Nikke:

I dag har jeg hatt vondt i korsryggen, håper og krysser alt for at jeg bare har ligget for kjært eller noe, at jeg ikke får bekkenløsning denne gangen! Hadde det ikke sist og gjør ingenting om jeg slipper denne gangen også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det ikke er bekkenløsning! :jepp:

Du har jo odsen med deg, så det går sikkert helt fint at du har fortalt dem det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner endelig ryggen å bli bedre..

Ble helt invalid på Mandags kveld, klarte ikke røre meg i det HELE tatt og hadde helt forferdelige smerter nederst i korsryggen. Dro til legen på Tirsdag og han kunne ikke si noe annet enn at det kunne være Isjas smerter eller bekkenløsning! :sur:

Men forhåpentigvis siden det har begynt å bli bedre (er egentlig bare øm i ryggen nå) så er det ikke bekkenløsning :pls:

Nå har jeg begynt å titte litt på søskenvogn/tvillingvogn.. Er så usikker på om jeg må ha det eller ikke! Snuppa er jo så lita enda at jeg tror ikke hun klarer å stå på ståbrett så lenge enda.

Noen andre her som har erfaringer med tette og/eller tvillingvogner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...