Gå til innhold

FrkHøne skal visst bli mamma... IGJEN ;)


FrkHøne

Anbefalte innlegg

Ja blir virkelig spennende...

JEG VIL HA RØYK!!!!

Var så innmari "lur" å begynte å røyke igjen etter at snuppa kom ut, og var jo ikke helt forberedt på å bli gravid igjen nå, så jeg var heller ikke helt klar for å slutte å røyke! Meeen.. Har klart meg fire dager uten nå, så skal nok klare det, men huff så slitsomt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DER VAR DU JO! Du er savnet, og jeg var megaivrig når jeg så at du er her igjen!

Så utrolig spennende at du skal bli mamma igjen:) Du er helt klar og? Eller det må du jo nesten være:) Sporty å prøve isjen så kjapt, hvis Ronja hadde kolikk i 4 mnd! Bøyer meg i støvet:)

Røyk ja, off, men kan du ikke erstatte med noe annet, jeg er skikkelig røyksugen , men har ikke begynt igjen, og skal klare det, blir heller noen ekstra kronesis osv..hehe!

Hvordan er formen denne gangen da? Husker jeg ble kvalmen dagen jeg ble gravid, men husker ikke hvordan du hadde det..hmhm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og sniker litt tilbake jeg. Blir spennende å følge med her inne :jepp: Ser du har vært gjennom dette før, så du vet nok litt bedre enn meg hva som er i vente :fnise:

Vil bare :hoppe: litt for 5 uker med det samme jeg er her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER VAR DU JO! Du er savnet, og jeg var megaivrig når jeg så at du er her igjen!

Så utrolig spennende at du skal bli mamma igjen:) Du er helt klar og? Eller det må du jo nesten være:) Sporty å prøve isjen så kjapt, hvis Ronja hadde kolikk i 4 mnd! Bøyer meg i støvet:)

Røyk ja, off, men kan du ikke erstatte med noe annet, jeg er skikkelig røyksugen , men har ikke begynt igjen, og skal klare det, blir heller noen ekstra kronesis osv..hehe!

Hvordan er formen denne gangen da? Husker jeg ble kvalmen dagen jeg ble gravid, men husker ikke hvordan du hadde det..hmhm...

Heisann! Enda et kjent fjes jo :klemmer:

Joda, klar og klar.. Er vel så klar som jeg kan bli med tanke på at det ikke var helt ventet! Men jeg gleder meg, det gjør jeg!

Joda, hun hadde kolikk hun, men jeg har hele tiden vært klar på at jeg ville ha to tette, så da får det bare være tungt i noen år, vet de kommer til å få SÅ mye godt ut av å være så tett :Nikke:

Har ikke så veldig lyst til å erstatte røyken med noe.. Iallefall ikke spiselig :fnise: Har nok lett for å gå opp i vekt, og har kommet meg 7 kilo under der jeg var da jeg ble gravid sist så jeg skal prøve HARDT denne gangen og IKKE legge på meg like mye..

Forrige graviditet var helt super! Hadde et par uker med migrene rundt fjerde måned, men det gikk over. Ikke hadde jeg bekkenløsning, ikke var jeg kvalm og jeg slapp å springe på do i eningen!

Så regner med denne gangen blir HELT motsatt :skratte:

Har ikke fått noen symptomer enda, bortsett fra litt ømme pupper, men det er ikke så ille. Har så mye å henge fingrene i med snuppa at jeg merker kanskje ikke like mye til "symptomer" som jeg gjorde sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er tilbake!! Og så morsomt at vi havner i terminklubb sammen :danser:

Gratulerer så mye, og velkommen tilbake - gleder meg til å følge deg videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan det se ut som litt symptomer begynner å melde sin ankomst..

Hadde Tupperware party her i går kveld og hadde bakt peanøttkake og pannekaker med jordbærkrem. Etter å ha spist bare et LITE stykk peanøttkake ble jeg skikkelig kvalm! :kvalm: fisj...

Håper det var bare i går, at det ikke blir varig.. Jeg HATER å være kvalm :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne innholdsrike helga over!

Fredag ble snuppa syk, haddeover 40 i feber :sukk: Syns så synd i de små når de er syke! Legen trodde det var et virus så var ikke så mye å gjøre med det..

Lørdag hadde vi utdrikingslag for hun som "kjæresten" til gubben skal gifte seg med :fnise: (vi har funnet ut at det må være den beste definisjonen på forholdet til gubben og bestekompisen :skratte: )

Var på rafting som var kjempeskøy! Og hadde hagefest hjemme hos henne på kvelden. Tror jeg drakk like mye brus som de andre drakk sprit jeg :fnise:

Pappan har vært hjemme med snuppa hele helga og hun begynner å komme seg litt nå. Har ikke vært like urolig i natt som hun var natt til i går og feberen blir ikke like høy heller.. Så får håpe at det går fort over :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar lille snuppa da. Håper hun er på bedringen nå. :)

Du, kanskje litt dårlig timing, men er det mulig å få oppskrift på peanøttkaka? :sjenert: Er det sånn myk kake, eller mer fast?

Håper jeg ikke fremkaller :spy: hos deg nå! :pls:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar lille snuppa da. Håper hun er på bedringen nå. :)

Du, kanskje litt dårlig timing, men er det mulig å få oppskrift på peanøttkaka? :sjenert: Er det sånn myk kake, eller mer fast?

Håper jeg ikke fremkaller :spy: hos deg nå! :pls:

:fnise:

Tror nok hun er på bedringens vei nå ja :jepp:

Hihi, nei har faktisk spist et par stykker til av den der det har gått bare bra, så ingen :kvalme: her nå nei :fnise:

Oppskrift skal du få :jepp:

Den er fast med en gang du lager den, men når den har fått stått et døgn eller to(som den skal gjøre før man spiser den) så blir den ganske myk :sikle:

4 eggehviter

4 dl sukker

250g peanøtter

25 Ritz kjeks

2pk kremfløte

3 plater kokesjokolade (2 mørk og 1 lys)

ca. 6 ss melk (+-)

4 eggeplommer + litt sukker

Litt peanøtter

Sett ovnen på 180 grader.

Pisk eggehviter+sukker stive.

Mal peanøtter og Ritz kjeks i foodprossessor. Bland dette med de stivpiskede eggehvitene og smør dette utover en langpanne. Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 30 min. Avkjøl.

Pisk kremfløten til krem.

Smelt sjokoladen og ha i melken.

Pisk eggedosis av eggeplommene + litt sukker.

Bland eggedosisen og den smelta sjokoladen.

Hakk litt peanøtter for å strø over kaka.

Del bunnen i to på midten. Legg så den ene halvdelen på et avlangt kakefat og smør utover halvparten av kremen. Ha så 1/3 av sjokoladeblandingen over kremen og legg på den andre delen av bunnen oppå der og smør så resten av kremen over der. Ha så over resten av sjokoladen og dryss over hakkede peanøtter. Sett kjølig i minst 1 dag.

Har lagd sikkert 30-40 av denne kaka og syns den er like nydelig hver gang! (bruker å lage den å selge på jobb, derfor har jeg lagd ganske mange av de :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Heisann! Syns den peanøttkaka hørtes utrolig god ut! Bra at du fikk spist noen stykker uten å bli kvalm igjen da :)

Så tøff du er som skal ha to såå tette. Mine blir jo også ganske tette, og jeg regner med at det kommer til å bli hardt i perioder. Men tenk så fint det er for barna våre :)

Hvordan går det med veslejenta di, er hun på bedringens vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heisann! Syns den peanøttkaka hørtes utrolig god ut! Bra at du fikk spist noen stykker uten å bli kvalm igjen da :)

Så tøff du er som skal ha to såå tette. Mine blir jo også ganske tette, og jeg regner med at det kommer til å bli hardt i perioder. Men tenk så fint det er for barna våre :)

Hvordan går det med veslejenta di, er hun på bedringens vei?

Ja den peanøttkaka er NYDELIG! Veeeldig glad for at jeg fikk til å spise litt av den ja :fnise:

Ja jeg syns også jeg er tøff :fnise::lur: Det var IKKE planlagt at det skulle bli SÅ tett, men pytt sann! Nå gleder jeg meg bare :jepp:

I dag har snuppa IKKE hatt feber så det er jo kjempedeilig! Hun har vært litt utilpass, men hun er enda litt tett og tror hun har vondt i halsen, for når hun får vann roer hun seg..

Får bare håpe det går fort over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på 8 mnd kontroll med snuppa! Blir veldig spennende å se hvor mye hun har lagt på seg og strekt seg de siste mnd :jepp:

På 6 mnd kontrollen var hun 8970 gr og 67,5 cm (om ikke jeg husker feil på lengden :klø: ) så hun er ikke noen lettvekter akkurat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei! Her må jeg følge med! :jepp:

Gratulerer med å være gravid igjen!

Du er jammen tøff ja, som får så tette barn, men tenk så stor glede de vil ha av hverandre! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si :vinke: og :velkommen: til alle nye og "gamle" fjes som titter innom, sååå koselig med hilsner i boka mi! :hug:

Var å tittet på lista over utviklingen til lillefrøet mitt og i dag begynte hjertet å slå :hjerte::rodmer::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å tenke på at hjertet slår! Ei venninne av meg sier at hun kjenner det hele tiden, jeg trodde ikke helt på at det er mulig, men nå har jeg kjent det og. Så mye koselig som skjer inni oss :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...