Gå til innhold

FrkHøne skal visst bli mamma... IGJEN ;)


FrkHøne

Anbefalte innlegg

Ja da er det mest riktig å være sykemeldt. Ja jobb uten stress....hehe.....finnes kanskje ikke, men noen steder er flinke å tilrettelegge.....men sånn som hos meg er det så å si umulig....og da blir man jo bare alt for sliten plus alle plagene man får av å stå hele dagen og ikke minst over kjemikaler....

Vil bare si at her ble det også kjøpt in tidlig de store tinga, men nå som jeg er blitt dårlig og mannen er på sjøen er det veldig betryggende altså å ha det i hus :jepp:

Du får finne deg en hobby....etter jeg ble fulltidsykemeldt tok jeg opp strikking etter jeg hadde ikke gjort det siden barneskolen...utrolig morsomt å strikke til de små. Ellers er det å lage kort, sette bilder i album, dra å nyte været om det er fint.....etc ;)

Tipper du har et stort smil på deg i dag etter å ha sett ho lille :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da er det mest riktig å være sykemeldt. Ja jobb uten stress....hehe.....finnes kanskje ikke, men noen steder er flinke å tilrettelegge.....men sånn som hos meg er det så å si umulig....og da blir man jo bare alt for sliten plus alle plagene man får av å stå hele dagen og ikke minst over kjemikaler....

Vil bare si at her ble det også kjøpt in tidlig de store tinga, men nå som jeg er blitt dårlig og mannen er på sjøen er det veldig betryggende altså å ha det i hus :jepp:

Du får finne deg en hobby....etter jeg ble fulltidsykemeldt tok jeg opp strikking etter jeg hadde ikke gjort det siden barneskolen...utrolig morsomt å strikke til de små. Ellers er det å lage kort, sette bilder i album, dra å nyte været om det er fint.....etc ;)

Tipper du har et stort smil på deg i dag etter å ha sett ho lille :klem:

Skjønner godt at du er glad for å ha det i hus når du er dårlig og han er vekke :Nikke:

Jeg har også strikket endel siden jeg ble sykemeldt :fnise:

Men jeg får ikke til noe annet enn rett frem, så jeg har strikket lappeteppe til lille tulla, men det ble høvelig ødelagt i vask :sur:

Skulle veldig gjerne lært å strikke ordentlig sånn at jeg hadde kunnet strikket til tulla.. :jepp:

Sette bilder i album har jeg sterkt vurdert, det hadde vært kjekt å ha istede for bare på datan :Nikke:

Har nok glist endel i dag og i går ja :jepp: felte faktisk en liten tåre da jeg satt her og såg på UL bildene og på den nye sprinkelsenga som vi har montert i stua foreløpig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Heia!

Ja, den tåken begynte hos mmeg for lenge siden, jeg aner ikke hv :klemmer: ordan jeg postet feil. Hehehe:)

Kjedelig å være sykemeldt ja, en det er masse du kan få unna, og kjekke ting å gjøre når du er hjemme og da:)

Har du kjøpt vogn og sånn eller?

Sitter og ser på det nå jeg, men aner ikke hva jeg skal kjøpe..hehe, men blir en på finn, for det er ikke nødvendig å bruke alle pengene på vogn synes jeg da:)

Alt annet kjøper vi jo nytt!

Jeg skal også få memg meg asse UL bilder! Forrige gang tøyset hun ed oss, og gav oss"alien" bildet av baby, for det va jo sånn det så ut i uke 12.

Hihi...!

Dritt mmed det teppet ditt da, an bruker mye konsentrasjon og tid på sånt, men du får prøvevakse en nytt eppe da? strikke 5 lapper eller noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Nei vi har ikke kjøpt vogn enda, men vet AKKURAT hvordan jeg skal ha :fnise:

Jeg har sett på mye forskjellig og siden vi får i November må jeg ha en som er god og tett, plass til voksipose og gode hjul.

Så jeg har funnet ut at jeg skal ha Emmaljunga Edge Duo, surfer også på Finn for å finne en brukt en, de er jo så forferdelig dyre ny :sukk:

Vi fikk bare tre bilder med oss hjem, det apparatet de har på sykehuset jeg må på er ikke så veldig bra og tulla låg veldig langt ned i bekkenet så det var vanskelig å få fine bilder.

Jeg tror ikke jeg orker å vaske det sånn om jeg skal strikke ett nytt, jeg hadde jo bare tenkt det som pynt oppå eventuelt dyne eller pose så da blir det jo ikke sånn borti ungen. Får se hva jeg finner på nå fremover :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lyst å prøve deg på noen enkle oppskrifter så si ifra.....jeg bare tvang meg til å sitte ned å strikke...og plutselig ble det lue, votter, sokkar ut av det :jepp:

kjipt med teppet da, sånt tørr jeg rett og slett ikke ha i vaskemaskinen, kaster det bare i en badebalje med håndvasksåpe og skiller....noen mener det er ekstra jobb, men jeg synes ikke det altså.

Vi kjøpte oss Emmaljunga duo combi.....utrolig glad i den uansett om jeg ikke har brukt den enda......kostet oss for hele pakken litt over 8000SEK, som ble mye billigere i norske da....men de går også an å finne billige på finn tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne prøvd noen enkle oppskrifter :Nikke:

Men har vært å sett litt rundt på nettet på oppskrifter og jeg skjønner jo ikke hva som står i de :fnise:

Men om du vet om noen som er litt enklere å forstå tar jeg gjerne imot :jepp::tommelsmil:

Endret av frkhøne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er ikke bare bare å forstå oppskriftene til tider......jeg sleit skikkelig med den første, men så gikk det sååå bra etterpå. Det skal sies at den første var på svensk!! :fnise: enda vanskeligere kan man si.

skal finne frem oppskrift til deg når jeg kommer hjem.....så får du prøve deg frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

:vinke:

Nei vi har ikke kjøpt vogn enda, men vet AKKURAT hvordan jeg skal ha :fnise:

Jeg har sett på mye forskjellig og siden vi får i November må jeg ha en som er god og tett, plass til voksipose og gode hjul.

Så jeg har funnet ut at jeg skal ha Emmaljunga Edge Duo, surfer også på Finn for å finne en brukt en, de er jo så forferdelig dyre ny :sukk:

Vi fikk bare tre bilder med oss hjem, det apparatet de har på sykehuset jeg må på er ikke så veldig bra og tulla låg veldig langt ned i bekkenet så det var vanskelig å få fine bilder.

Jeg tror ikke jeg orker å vaske det sånn om jeg skal strikke ett nytt, jeg hadde jo bare tenkt det som pynt oppå eventuelt dyne eller pose så da blir det jo ikke sånn borti ungen. Får se hva jeg finner på nå fremover :Nikke:

Hehe, ja her vet du hva du skal ha ja, synes det er vanskelig jeg da. Men ja, må vel ut med 4000 for en brukt føler jeg. Men det er jo viktig at man får se barnet de 6 første mnd, så kan det jo ligge ganske trygt og gode den andre veien, så en sånnen combivogn må jeg ha.

Fikk sjekket ut den du mente, men var lite av den til salgs på finn her jeg bor gitt!

Ja, de bildene er verdt mye! skal be om å få mer neste gang :)

Jeg er bombesikker at min lille også ligge langt nede, merker det når jeg finner hjertelyden :)

Mye som skal kjøpes inn gitt!! Hehe:)

Var du nervøs på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frkhøne...jeg hadde helt glemt å sende deg oppskrifter...så her kommer et par som du kan se om du vil forsøke. Det ser veldig komplisert ut men ta bare en ting av gangen, og før du vet det blir det tøffler og votter ;)

Tøffler:

Legg opp 42masker på pinner 2 eller 2 1/2.....og strikk en p rett.

A) 1 kantm. 2 r+2v hele veien, avslutt med kantm. repiter A) i 4p.

B) 1 kantm. 2v+2r hele veien, avslutt med kantm. repiter B) i 4p.

repiter A) i 4p.

Minske 1m i 5p(37på pinnen)

Hull: 1rm=kantm, X 2rm, 2rm sammen rett, 1omsl X repeter X-X og avslutt 3rm, 1rm=kantm

4p slett.

Øk 1:v 2p=39 på pinnen

Sett av 14m på hver side på tråd. Strikk midterste 11m i 4cm.

Ta av garnet og plukk opp alle m +9m fra sidene av midtstikket. Strikk 10p rett.

Neste p, 23rm, 2rm sammen rett, 7rm, 2 rm sammen i bak maske, 23rm. Repeter int. med 1p mellomrom 3ggr.

OBS! Midt maskene minsker med 2m hver int.

Neste p 3m i midten til sammen rett. Mask av. Lag snore og før i gjennom hullene :)

---

Babyvotter:

legg opp 38(40),40(42)m på pinner nr.2(5 pinner brukt)

Str. vr. bord rundt, 1r, 1vr. i 5(5)6(6) cm.

Str. 1 omgang r samtidig som du øker jevnt fordelt til 40(42)44(46)m

Bytt til pinner nr.2 1/2 og glattstrikk videre rundt til arbeidet måler 11(12)13(14)cm

Sett et merkei hver side av arbeidet m/like mange masker på hver del. Fell videre slik:

Sett merkemasken r, ra neste m løs av, stikk en r og trekk den løse over, strikk 1r til to masker gjenstår før neste merkemaske, strikk 2 masker sammen.

Gjenta til 4 masker er igjen på toppen. Trekk tråden gjennom disse maskene, og fest godt.

si ifra om du trenger hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Frøken :goodbye:

Du falt ut av "mine innlegg" da du var borte en periode, men nå kommer du plass igjen, så jeg får fulgt med videre :jepp: . Virker ikke lenge siden du fikk positiv test og gav håp til oss andre :fnise: .

Jente? :):rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Går bare bra med Frk... Hun er bare treig på KG :ler:

;)

åååå tenkte kanskje noe var gærnt siden man aldri hører fra hun lenger her.....

do tell my friend!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...