Gå til innhold

FrkHøne skal visst bli mamma... IGJEN ;)


FrkHøne

Anbefalte innlegg

Har visst vært litt borte herifra i det siste.. :sjenert:

Siden jeg har vært veldig plaget med hodepiner og migrene så har ikke datan vært min venn i det siste for å si det sånn..

Som jeg skrev ovenfor er jeg enda sykemeldt ut neste uke, men tviler jeg går 100% tilbake.. Kan ikke vært på jobb hvis jeg får migreneanfall eller hodepine, da blir jeg heller 50% sykemeldt, så er det ikke så ille om jeg blir borte pga hodet..

Har vært til kiropraktor fire ganger nå på 2 uker og han har løst opp i den stive ryggen og nakken min. Men enda går ikke hodepinene vekk. Han skjønner ikke hvorfor, ikke jeg heller for den saks skyld.

Magen har begynt å vokse! :hakeslepp:

Ikke så mye, men den er ikke lik som før jeg ble gravid.. Blir spennende å høre hva jordmora sier når jeg skal dit på Onsdag. Får håååpe jeg får høre hjertelyden da! Har jo ikke vært på noe UL, og har ikke tenkt til det før jeg skal på den ordinære.. Så da hadde vært litt kjekt å få et lite livstegn før den tid :jepp:

Håper dere får en fin langhelg og en fin 17.Mai alle sammen! :hug:

Skal prøve å skjerpe meg her inne :fnise:

(Må kanskje tenke på å få flytta den boka mi snart :klø: :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med en update! :klem:

Du bør vel kanskje flytte boka di snart ja - snart 14 uker på vei kvalifiserer ikke til prøver lengre altså :fnise:

Spennende at magen begynner å forandre seg også - blir spennende fremover :hoppe:

Håper du finner ut av hodepinen da, slitsomt å gå slik :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre litt fra deg igjen frkhøne :klemmer:

Dumt at du skal plages sånn i svangerskapet :sjenert: Det er nok bedre å heller være 50 % sykemeldt når du skal tilbake igjen ja. Får håpe det bedrer seg nå som du har fått løsnet opp en del.

Så moro at magen vokser! :rødme: Lykke til hos jordmoren imorgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Så koselig å høre fra deg igjen :klemmer:

Å... så spennende med mage som vokser litt :rødme: Finns ikke misunnelig i det hele tatt :sjenert:

Men, er ikke hodepine et symptom på graviditet da? Mener jeg har hørt det et sted?! Har du kanskje prøvd akupunktur? Utrolig hva noen små nåler kan fikse.

Håper du hadde en fin helg og 17. mai feiring :flagg:

Og lykke til hos jordmor i morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepinen er så HELT klart noe som hører graviditeten med. Noen kan til og med få migrene... men det går over ;)

Husk bare på å DRIKK mye!!!! Det hjelper på faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med en update! :klem:

Du bør vel kanskje flytte boka di snart ja - snart 14 uker på vei kvalifiserer ikke til prøver lengre altså :fnise:

Spennende at magen begynner å forandre seg også - blir spennende fremover :hoppe:

Håper du finner ut av hodepinen da, slitsomt å gå slik :klemmer:

:klemmer:

Så koselig å høre litt fra deg igjen frkhøne :klemmer:

Dumt at du skal plages sånn i svangerskapet :sjenert: Det er nok bedre å heller være 50 % sykemeldt når du skal tilbake igjen ja. Får håpe det bedrer seg nå som du har fått løsnet opp en del.

Så moro at magen vokser! :rødme: Lykke til hos jordmoren imorgen :klemmer:

Ja jordmoren var ganske enig i at jeg heller skulle vært 50% sykemeldt enn å gå tilbake i full jobb..

:duskedame: for voksende mage. Så spennende... :rødme:

Ja det er skikkelig spennende :duskedame:

Men håper ikke den blir for stor for fort, da tror jeg det blir tungt i lengden!

Så koselig å høre fra deg igjen :klemmer:

Å... så spennende med mage som vokser litt :rødme: Finns ikke misunnelig i det hele tatt :sjenert:

Men, er ikke hodepine et symptom på graviditet da? Mener jeg har hørt det et sted?! Har du kanskje prøvd akupunktur? Utrolig hva noen små nåler kan fikse.

Håper du hadde en fin helg og 17. mai feiring :flagg:

Og lykke til hos jordmor i morgen :klem:

Hodepine generelt er ikke noe symptom, det er vanligst å IKKE vært plaget med verken hodepine eller migrene under svangerskap.

Men så fins det jo noen som ikke er som andre, slik som meg, som blir plaget. Man har jo endel hormoner i sving i kroppen og jeg regner med det er dem som gjør at jeg plages..

Jeg har tenkt på akupunktur, siden kiropraktor ikke hjalp..

Hodepinen er så HELT klart noe som hører graviditeten med. Noen kan til og med få migrene... men det går over ;)

Husk bare på å DRIKK mye!!!! Det hjelper på faktisk

Jeg drikker mye mer enn vanlig ja :Nikke:

Men mine migrener kommer storsett av lyder og skarpt lys. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg høre verdens fineste lyd i dag :rødme:

Et lite bankende :hjerte:

Eller såg alt fint ut, sa jordmoren. Nå gleder vi oss bare enda mer til UL om en mnd's tid! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så koselig med et lite bankende hjerte! :rødme: Helt utrolig å tenke på egentlig at hjertet banker allerede så tidlig.. at det fins et sånt mikroskopisk hjerte som faktisk fungerer.. helt utrolig syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt utrolig ved det å høre hjertelyd...

Håper du får skikk på hodepinen også etter hvert. Ikke noe kjekt å gå rundt med.

Har et annet spørsmål: Ser du har fått flyttet boken din, hvordan fikset du det? Jeg prøvde å sende melding til en moderator, men er fortsatt inne blant prøverne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så koselig med et lite bankende hjerte! :rødme: Helt utrolig å tenke på egentlig at hjertet banker allerede så tidlig.. at det fins et sånt mikroskopisk hjerte som faktisk fungerer.. helt utrolig syns jeg!

Ja det er helt utrolig å tenke på :rødme:

Var verdens nydeligste lyd! :jepp:

Gratulerer så mye! Vi er ganske likt på vei, foreløpig termin 16. november :)

Etter legen har jeg 18, men etter min egen så er det den 16 Så da er vi ganske likt da ja :) Spennende! :Nikke:

Det er noe helt utrolig ved det å høre hjertelyd...

Håper du får skikk på hodepinen også etter hvert. Ikke noe kjekt å gå rundt med.

Har et annet spørsmål: Ser du har fått flyttet boken din, hvordan fikset du det? Jeg prøvde å sende melding til en moderator, men er fortsatt inne blant prøverne...

Nei hodepiner er noe f...skap!

Jeg gikk inn på ris og ros delen på forumet og skrev inn der at jeg ville hatt min dagbok flyttet fra prøvere til graviditetsforumet. Så fikk jeg beskjed der inne at nå var det gjort :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg høre verdens fineste lyd i dag :rødme:

Et lite bankende :hjerte:

Eller såg alt fint ut, sa jordmoren. Nå gleder vi oss bare enda mer til UL om en mnd's tid! :strix:

:rødme: Så vakkert!!!

Du får ha god bedring med hodepinen, og gratulerer med overgangen fra prøverdagbok til gravidtetsdagbok :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr. G

Når man er gravid så vil kroppen være kjempe sensitiv for ting. Dette for å beskytte barne. man blir overfølsom for mat, lukt, lys osv.

nervesystemet er kjempe aktivt!

Når det gjelder hodepinen, så er det interessante hvor det ligger. Hos gravide er det vanlig at det sitter i panna. I følge kinesisk medisinsk tankegang vil panne være koblet opp mot fordøyelses systemet/eller magen... når man er gravid, så vil det da gi utslag i panna. Er det snakk om spenningshodepine, vil det sitte bak i nakken, eller og i tinningen. er det mer INNI hode, er det mer et væske problem. At det er for lite cerebrospinalvæske. Akupunktur har meget go effekt på slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er gravid så vil kroppen være kjempe sensitiv for ting. Dette for å beskytte barne. man blir overfølsom for mat, lukt, lys osv.

nervesystemet er kjempe aktivt!

Når det gjelder hodepinen, så er det interessante hvor det ligger. Hos gravide er det vanlig at det sitter i panna. I følge kinesisk medisinsk tankegang vil panne være koblet opp mot fordøyelses systemet/eller magen... når man er gravid, så vil det da gi utslag i panna. Er det snakk om spenningshodepine, vil det sitte bak i nakken, eller og i tinningen. er det mer INNI hode, er det mer et væske problem. At det er for lite cerebrospinalvæske. Akupunktur har meget go effekt på slike ting...

Takk for tips :)

Jeg har som sagt tenkt på akupunktur og tror nok det er tiden for det snart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mr. G

Takk for tips :)

Jeg har som sagt tenkt på akupunktur og tror nok det er tiden for det snart :sjenert:

forberedelses akupunktur smaker mer enn det koster.. bare så det er sagt.. mht kvalme osv er det bra, og det med å sette i gang fødsel, og under fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også god erfaring med akupunktur. Fikk det for å få orden på syklusene, som jeg trodde var i ulage. Tror i etterkant at uordenen kom av en tidlig SA, men ble da gravid igjen ganske fort. Som også endte i SA...

Men fikk akupunktur for vondt i ryggen, og det fungerte :)

Håper det går fint for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Hvordan går det med deg FrkHøne? Har hodet blitt noe bedre?

Håper nå alt står bra til både med deg, din kjære og din lille

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med deg FrkHøne? Har hodet blitt noe bedre?

Håper nå alt står bra til både med deg, din kjære og din lille

:klemmer:

Så hyggelig at det er noen har husket på meg selv om jeg ikke har vært her inne så mye i det siste :sjenert: :rødme:

Her er formen sånn passe. Kroppen og energien er kommet tilbake, men hodet vil ikke helt gi seg.

Prøvde meg på jobb igjen her for to uker siden, men etter første vakt ble jeg liggende i 5(!) dager i strekk med et og samme migreneanfall :sukk:

Så legen har sendt henvisning til sykehuset så jeg skal inn til Nevrologisk dagen etter UL for å sjekke om det kan være noe annet enn bare vanlig migrene og om de i så fall kan gjøre noe med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...