Gå til innhold

Minun maailmani

Minttu

Anbefalte innlegg

Oi, jeg skjønte egentlig lite av hva det er for noe :fnise:

Hørtes litt vanskelig ut, og skjønner godt at du heller vil ha min ;)

Men, velferdsstat, sanksjoner, roller, rollesett/sosius, sosialisering, bhg som organisjasjon, kultur, stat/fylke/kommune, barnevern... Er hardt nok det og :ler:

Er begrepseksamen, så vi får liste over 10 begreper, vi må skrive om 7 av dem og vi må skrive rundt 1 A4 side om hvert begrep!

Er med på at det blir godt å bli ferdig ;)

:klem: på flinke Spatula! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært borti noe av det tidligere, for jeg har jo ped. også ;)

Veldig spennende det du driver og leser altså ;)

Her er det to deler på eksamen som hver teller 50% så nå pugges begreper og modeller så det snart ryker av hodet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt spennende, nyttig også! Men jeg er en umotivert og lite flink student egentlig :sukk:

Jeg får det inn på en måte, men det fenger meg veldig lite og etter torsdag glemmer jeg sikkert mesteparten..

Såpass, blir vel godt å bli ferdig ;)

Jeg skal feire overstått eksamen ved å ta meg en tur på treningssenteret :ler: Kommer til å bruke dagene på å skrive og lese nå, så ikke noe trening før da! Og da skal jeg løpe som bare det på tredemølla, selv om jeg blir så sliten og ikke klarer å jogge/løpe :ler:

Og etter eksamen skal mamma og jeg på kino! Kanskje den torsdagen, eller helga. Vi skal se "New Year's Eve", jeg så trailer av den på TLC, også så jeg at Bon Jovi er med! Sendte mld til mamma og sa det, "Den skal jeg se" fikk jeg til svar, og hun visste ikke hva den handla om :ler:

Men det blir koselig :)

http://www.youtube.com/watch?v=k1Y2uXjsKjs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Igår var en bra dag, dagen idag er det verre med..

Hadde eksamen igår, satt i en utrolig tett gymsal fra 9-13.30, skrev 10 sider om organisasjon (barnehage som org.), velferdsstaten, kulturell frisetting,sosialisering,taushetsplikt,medias påvirkning og rollekonflikter..

Det er ting jeg ikke skal tenke på på veldig lenge!

Da jeg kom hjem fra skolen spiste jeg, så gikk jeg rett på treningssenteret, gikk 1t på elipsemaskina og deretter litt styrke på armer og lår.

Dro hjem for å legge fra meg bagen, og dro med meg kjære på butikken. Handla en del mat, vaskepulver osv, 1000,- totalt!

Etter jeg hadde fått rydda inn alle varene var det bare å slenge på seg andre klær, sminke seg, få på seg støvlettene og tusle ned til kinoen.

Mamma og jeg så på "New Year's Eve". Kjempefin, morsom og flott film! Trengte å se en sånn film, den var så bra og jeg ble så glad :) Lo masse og begynte å gråte på slutten, det kommer dere til om dere ser den og ;)

Og det er jo bare masse kjendiser der!

Ser de på bildet under :)

Da Bon Jovi kom så jeg på mamma og sa "ooooh" :ler: Men jeg må si, jammen er'n kjekk til å være så oppi åra :fnise: En anna kjekkas i filmen er han Josh Duhamel! hoho Alle var egentlig fine :ler:

Vel, dagen idag har vært litt gørr. Forelesning om didaktikk var noe jeg ikke trengte! :ler:

Humøret er bare helt ræva, og det hjalp ikke at jeg ikke får den jævla playstation 3 til å finne dataen min, så jeg kan spille musikkvideoer på tv'n..

Men det kan ha noe å gjøre med at alt jeg har spist er en liten yoghurt, en klementin, en mars sjokolade, liten stratos og nesten en hel twix... :sjenert:

Men jeg har lagd hjemmelagd pizza, så en svær bit står på bordet nå!

Let's eat.

:)

New-Years-Eve-Theatrical-Promo-Poster-500x737.jpg?t=1324068928

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg hadde disse eksamene for to-tre år siden! Men jeg har ped'n fra Universitet og ikke høyskole, men jeg kjenner meg igjen i det du har vært opp i, for det har jeg også. Didaktikk elsket jeg :nigo: Det er så spennende, men pedagogisk psykologi er favorittfaget :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hadde på eksamen er greit,det er litt interessant :) Det var samfunnsfag :)

Didaktikk hadde vi om i pedagogikken idag, og jeg deler ikke din mening om det! :ler:

Jeg skjønte fader meg ingenting,og ingen av de ved meg gjorde det heller. Og jeg holdt på å sovne. Gudskjelov fikk vi ta ferie 12.30 istedenfor 13.00! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Didaktikk er i bunn og grunn læren om hvordan du lærer bort ting ;)

Veldig spennende - du må bare spørre hvis du lurer på noe da vet du :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde læreren kunnet mer om didaktikk, for jeg tror ikke hun lærte bort noe til noen idag :ler:

Men da hun spurte om det var juleferie for oss ropte alle "jaa" i kor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er like flinke, mange blir mer kliniske og leser ordrett opp fra boka, og legger vekt på faguttrykk som er nesten uforståelige, men hvis man viser til eksempler og forklarer fremmedordene, blir stoffet ganske så interessant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk egentlig med meg pent lite, og jeg skjønte ikke mye av den powerpointen, men hun kunne sikkert forklart det litt bedre.

Men det kan nok ha noe med meg å gjøre og, sliten etter gårsdagen, altfor trøtt og ikke motivert for skole! ;)

Og alt jeg hadde i meg før og under forelesningen var julebrus.

Så jeg satt der på første rad meg gjengen min og bare glodde, prøvde å holde øynene åpne :ler:

Jeg er en dårlig student :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: verre enn meg er du ikke. Jeg er ikke på forelesingene i det hele tatt jeg.. Studerer selv :) håper du får en flott helg, og at du får slappet av og kost deg :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvert fall på forelesninger,de obligatoriske hvert fall,og bevegelse timene :)

Takk for det :) så mye avslapping blir det ikke,ikke rett ut i sofaen som jeg sku ønske! Må på kjøpesenteret en tur imorgen,på kvelden skal jeg i bursdag/jentevors til ei jeg har jobba med og pleier å trene zumba med :) Og på søndag kl.14 skal mamma og stefaren min feire bursdag :)

Kos deg du og! God natt og god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei :)

Jeg misunner deg som går på skolen, selv om jeg er ferdig med alt det du driver med nå. Jeg elsker å gå på skole, og tenker på om jeg skal prøve å ta noe videreutdanning snart :sjenert:

Men jeg har jo gått på samme skole som du gjør nå, og vet at det er mange dårlige forelesere der, dessverre.

Kos deg med shopping (selv om det er et mareritt på kjøpesenteret i dag) og bursdag i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ta over for meg :fnise: Jeg er ikke den mest motiverte eller flinkeste studenten :sjenert: Jeg liker han ene i naturfag,hun i bevegelse og ei vi har hatt i samf.fag, resten er helt ok.

Takk for det! Jeg vet gudskjelov hva jeg skal ha ;) Men gørt er det lell!

Og kvelden blir nok bra :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Har naturfaglæreren initialene T.V.V? I så fall er han helt fantastisk!

Skjønner at bursdagen i går gikk hardt for seg, etter det man leser på FB å dømme ;) Håper du ikke er helt vrak i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skjeggete fuglemannen? Han digger jeg! :jepp:

Haha herregud,jeg hadde det helt fantastisk!! :ler: Hadde jentevors hos M,med søstera hennes og L og to til. Hadde det kjempekoselig der,vi skravla,lo,drakk,dansa og M og jeg datt inni julegavene hennes og hun lå over hele meg :ler:

Vi dro ut på byen ved midnatt, hadde det artig på C,dansa masse med L :) Så moro å drikke med henne :)

Men ja,hos M så slo hun meg med et linjal så kanten på den lagde sår i hånda, og hun spurte meg om hun kunne prøve å lage blåmerke på meg,så hun slo meg jo no så gæli på overarmen :ler:

På C så skjedde det noe med hånda til M,jeg skulle dra henne med meg ned til dansegulvet,og da var hele hånda hennes blodig,har visst fått revet av litt hud..

Herregud å vi dreiv på egentlig :ler:

Nå er jeg hjemme hos mamma, hun hadde bursdag igår og stefaren min har bursdag imårra :)

Så her er det bursdag straks, og jeg har brownies i ovnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...