Gå til innhold

Bøllefrøet kommer noen år for tidlig ;)

Serenity88

Anbefalte innlegg

Kjøpte det nyeste bladet av "Mamma" da de hadde babyspesial denne måneden :) Der hadde de oppskrift på rangle og uro! Så veldig enkle og greie ut! Jeg kan sikkert legge ut bilder av hvordan jeg lagde dem, hvis du ikke gidder kjøpe bladet ;) Så forresten at du også skal lage den samme vognposen (altså, oppskriften fra babyverden.no) som jeg også skal følge :) Tror jeg skal lage to poser da og bare bytte dyne mellom de to, en med glidelås og en med knytting. Den med glidelås tenkte jeg skulle være vind/vanntett og tykk, den med knytting litt tynnere og mer for sommerbruk.

Etter hva jeg har lest så er det ikke snakk om mange cm når det gjelder høyde, men har man først bestemt seg for noe så er det ikke så lett å endre mening ;) Sett på sengene til Ikea, men jeg vet ikke om jeg er så fan av sånne senger generelt *ler* Derfor jeg elsker de skuvesengene, problemet der er jo at man ikke kan ta ned en av sidene eller endre på madrasshøyden. Brukt seng kjøper jeg nok uansett, har jo virkelig ingenting å si om sengen er ny! Jeg kjøper nok en billig madrass fra Ikea, men en overmadrass til nesten 800kr (den transporterer bort tiss, blir ikke våt gjennom, kan deles i to, veldig bra for allergikere og minsker sjansen for krybbedød) :)

Æsj, ja, er mange ting som man egentlig ikke tenker på som må på de listene! Er heldigvis ikke mange ting en liten baby trenger de første ukene da ;)

Takk! Da skal jeg kjøpe mammabladet i morgen ;) Men du må gjerne legge ut bilder om du har lyst også altså ;)

Smart med to poser, mulig jeg også gjør det når man kan få det såpass billig. Tror jeg kommer til å kjøpe dundyne som jeg har inni på vinteren, også en sånn billig Ikea dyne som kan brukes på sommeren, evt også bruke den uten dyne :) Må jo nesten se ann været også ;)

Oi, hva slags overmadrass er det? Har du link eller noe? Hørtes jo superbra ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Da skal jeg kjøpe mammabladet i morgen ;) Men du må gjerne legge ut bilder om du har lyst også altså ;)

Smart med to poser, mulig jeg også gjør det når man kan få det såpass billig. Tror jeg kommer til å kjøpe dundyne som jeg har inni på vinteren, også en sånn billig Ikea dyne som kan brukes på sommeren, evt også bruke den uten dyne :) Må jo nesten se ann været også ;)

Oi, hva slags overmadrass er det? Har du link eller noe? Hørtes jo superbra ut! ;)

Lette frenetisk etter link isted, men fant det heldigvis nå ;)

Overmadrass

----------------------------------------------------------------

:danse: 32 uker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rødme: Tusen takk ;)

I kveld er det gravidyoga, håper ikke bekkenet vil krangle masse. Sliter med å sove godt nå, alle stillinger gjør vondt etter 2min :/ Imorgen er det time hos jordmor igjen, skal sjekke leie så det blir spennende! Regner med at det blir litt tettere oppfølging fremover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dagbok jeg kom over da! :) Henger meg på her jeg, om det er greit ;)

Er samme årsmodell som deg forresten! Så spennende at du snart får se lillegutten deres :) Det må være en helt utrolig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dagbok jeg kom over da! :) Henger meg på her jeg, om det er greit ;)

Er samme årsmodell som deg forresten! Så spennende at du snart får se lillegutten deres :) Det må være en helt utrolig følelse!

Heng på i vei ;) Bare godt med nye ansikter!

Begynner å bli endel sommerfugler i tillegg til lille bøllefrøet i magen nå ja, er ganske sikker på at han likner faren sin mye!

-------------------------------------------------------

Herlig med halvannen time yoga! Anbefaler virkelig alle gravide, mot slutten av svangerskapet ihvertfall, å trene yoga. Avslapning, utstrekning og fokus på pust under "liksom"-rier, føler meg alltid så "lett" når jeg går hjemover :)

*ler* Jeg kommer til å bli tjukkebollafeita... :sjenert: Kjøpte Smash og Menuettsjokoladekaken... Jaja... 8 kilo til nå, så jeg orker ikke bry meg så veldig akkurat ikveld, får bare prøve å gå litt mer fremover :fnise:

Åh, gladnyhet! Vannet forsvant idag morges, var visst vannlekasje over hele Grønland omtrent. Så Babyshop har fått vannskader, jeg krysser fingre for at de skal ha vannskadesalg! *shoppe shoppe shoppe* :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var JM-timen over :) Føler meg så utrolig vel på Føderiket! Var et par på vei hjem med verdens skjønneste lille jente som ble født sent igår kveld :rødme: Snart er det min tur!

Alt gikk bra med lille J, han ligger i hodeleie, men fortsatt bevegelig så han kan jo inne på å snu seg flere ganger før fødselen og han følger SF-målet akkurat på den røde streken :hjerte:

Fikk skryt for magemusklene mine da :fnise: Ifølge henne vil det gå veldig greit å komme i form igjen etter fødselen, så får vi bare håpe hun har rett selv om jeg tviler litt, er ikke akkurat så veldig trent :sjenert: Men etthvert kompliment suges til og spares på!

:sol:

Endret av Serenity88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rekaaa

Så utrolig bra du er fornøyd med hvor du skal føde :)

Magemuskelskryt er ikke til å kimse av! :ler:

Ha en fortsatt fin dag kjære deg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pain, pain, pain... :sur: To timer etter å ha vært hos jordmor og skrytt sånn av hvilken fantastisk form jeg er i så klarer jeg omtrent ikke sitte eller ligge i 2 sek. før det gjør vondt. Kynnere blandet med menssmerter :(

*synes voldsomt synd på seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig flott gravidkropp du har :Nikke: Det nærmer seg jammen meg nå! Godt å høre at du og mannen har det så bra for tiden, og at dere fikk satt ting litt på plass på nyttårsaften. Var det store ting dere ordnet opp i? Og hvor ble det feiring; hjemme eller på hyttetur? Skjønner forresten GODT følelsen din for gutteturen, uansett hvor mye man stoler på de er det ikke så greit når selskapet er sånt ... Allikevel er det jo deg han har valgt, deg og lille J., og det er det verdt å sette pris på og respektere! Ha en finfin helg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Menssmertter? :klø:

Hehe, føles ut som menssmerter ;) Beste forklaringen jeg fant...

Så ufattelig flott gravidkropp du har :Nikke: Det nærmer seg jammen meg nå! Godt å høre at du og mannen har det så bra for tiden, og at dere fikk satt ting litt på plass på nyttårsaften. Var det store ting dere ordnet opp i? Og hvor ble det feiring; hjemme eller på hyttetur? Skjønner forresten GODT følelsen din for gutteturen, uansett hvor mye man stoler på de er det ikke så greit når selskapet er sånt ... Allikevel er det jo deg han har valgt, deg og lille J., og det er det verdt å sette pris på og respektere! Ha en finfin helg:D

Tusen takk!

Alltid slitt med angst, depresjoner og er veldig "flink" til å legge alt som er feil over på meg. Derimot fikk jeg øynene litt opp nyttårsaften. Ikke at jeg er mindre glad i E, egentlig tvert imot, jeg bare føler meg mindre avhengig og stoler mer på meg selv :) Føler jeg har kontroll over situasjonen! E har en tendens til å få noia noen ganger, og snakker veldig fritt med meg (en av grunnene til at han faktisk holder ut med meg og, at vi kan snakke om alt). Dette er hans måte å takle ting på, jeg derimot tar alt til meg og klarer ikke legge det fra meg selv om det blir sagt i frykt av ham, og han sa endel ting på vei hjem den natten. Viste for første gang at dette orket jeg ikke, taklet jeg ikke og fortjente jeg virkelig ikke å høre (ikke slemme ting, men jeg orker ikke berg og dalbanene hans hele tiden) og han ble faktisk oppriktig opprørt og brukte lang tid på å si unnskyld og gjøre det godt igjen når vi var hjemme :)

Han hadde en liten meltdown til for to kvelder siden, og da gikk jeg bare fra ham. Hele veien hjemover tuslet han etter meg (omtrent 50 meter bak, jeg hadde virkelig trodd han kom til å gå heftig på fylla med en kompis så ble veldig overrasjet). Så satt han hjemme hele kvelden og natten med bilspill før han kom ruslende inn på soverommet og sa unnskyld, krøllet seg sammen for å bli varm og spurte om jeg kunne lage te (jeg lager bedre te enn ham :fnise: )

I mine øyne får han lov til å få noia, jeg kjenner J i magen min, jeg er "kjent" med ham allerede, jeg har valgt ham. Derimot må jeg også få si stopp når han har pushet de negative tankene for langt over på meg. For E er alt nytt og han merker ingenting. Jeg bare håper og tror at når J blir født så faller ting på plass, ihvertfall mellom de to :) Det er det viktigste for meg! At J får en pappa og mamma som samarbeider, er glad i hverandre selv om de ikke nødvendigvis er sammen og som elsker ham :)

Oj, det ble langt!

Den gutteturen ja... Hmm... Og nå planlegger han og en annen kompis (han er veldig grei og absolutt en venn av meg også) en helgetur til Barcelona første helgen i februar. Jeg er forsåvidt positiv til dette, jeg vet E trenger å rase fra seg, ikke føle seg fanget, dog jeg trenger snart noe positivt. Noe romantikk, noe som han faktisk må jobbe litt med som bare er til meg (oss). Han planlegger jo ferietur for oss 3 til sommeren også, så sånn sett holder han meg ikke utenfor. Vi får se... Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil lenger eller hva som er viktigst for meg lenger. Er endel ting å tenke på fremover, uten at det nødvendigvis er negativt, bare tøft en stund.

--------------------------------------------------

Føler meg litt bedre, men så har jeg omtrent ikke beveget meg. Skal tusle en tur på butikken nå, kjøpe noe å drikke, så håper det vil gå nogenlunde smertefritt :) Er ihvertfall deilig å kjenne på J sin rumpe som dytter opp i ribbeina *ler*

Endret av Serenity88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...