Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa

Heisann Tuva!

Trist å høre om alt det som har skjedd i familien i det siste, kondolerer virkelig. Håper dere klarer dere igjennom det - husk at det en ikke bukker under av, blir en sterkere av! Regner med det begynner å bli tungt å bære på lille knøttet nå, du gleder deg vel til h*n kommer ut?

Kos deg en masse, husk å slappe skikkelig av nå!

Masse klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.......

Noen ganger er bare alt DRITT !!! :(

Uff, denne dagen har ikke vært fin. Det hele startet egentlig natt til i går. Satt oppe omtrent hele natten pga halsbrann... Hadde ikke noe å ta for den untatt melk og det får jeg mageknip og diaree av. Hva er verst...? Akkurat da syntes jeg magknip og diaree var verst. men etter hvert som natten skred fremover og klokka nærmet seg stå opp tid så begynte jeg å bli ganske desperat. Det føltes jo ut som om hele halsen stod i brann!!! :( Så i fortvilelsen med at vekkeklokka ringte, helte jeg også opp et stort glass med melk......... Og drakk det på styrten.....

Ringte på jobben og gav beskjed om at jeg ikke orket å reise på jobb, men måtte få meg noen timer på øyet. Melken hadde virkelig positiv virkning på halsbrannen. :)

Etter å ha gitt sambo formaninger om å ikke komme hjem fra jobben uten å ha vært innom apoteket, gikk jeg å la meg. Og sovnet....... Sov i nesten 3 timer før jeg våknet, med en nesten lam hofte og smerter som ilte nedover høyrebeinet. :( :( :( Så da var det bare å stå opp.

Tuslet rundt i leiligheten i pysjen og prøvde å spise litt. Det var godt.... Satt og slumret i sofaen når sambo ringte og lurte på hvordan det gikk. Joda, det gikk jo etter forholdene ganske bra. Kjente nesten ikke noe til halsbrannen og murringene i ryggen var til å leve med.

Resten av den dagen gikk vel greit. Evakuerte til svigermor etter klokka seks, for da skulle sambo starte lakkingen av trapp og lister. Kvelden gikk ganske fort og jeg datt i seng klokka 23.00. Med vondt i hodet av røykingen hennes og mangel på søvn (jeg trenger utrolig mye søvn).

Natten ble et helvete !!

Våknet omtrent hver time av smerter i hofte og nedre del av ryggen. Jeg liker ikke å sove på ryggen og på magen går jo hvert fall ikke, så på siden var jo eneste mulighet.... Det var grusomt !! :( Sov kanskje 1 1/2 time tilsammen denne natten også... Hadde så vondt i hofter og nedre del av ryggen/øvre del av rumpa når jeg stod opp at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg og det gikk heller ikke over..... Hele dagen i dag har jeg gått som en vaggende gås med smerter og ilninger nedover i beina.... Noe sier meg at dette er begynnende bekkenløsning...... :cry: :cry: :cry:

Så jeg følte egentlig at hele verden var imot meg og hadde mest lyst til å grave med ned og ikke være blid og glad sammen med svigermor. Tvingte med meg sambo ut en tur på senteret, noe som resulterte i en krangel og der traff jeg også Sessa. Stakkars jente. For et monster hun møtte..... Jeg som bruker å være ganske sprudlende og glad, var jo et levende monster :evil: . Følte meg hvert fall som et. (Håper du ikke tok varige skader Sessa og fortsatt tør å møte meg på mandag).

Vel, enden på visa er at jeg sitter her nå da, med vond rygg, dårlig samvittighet og et håp om at Sessa ikke tok skrekken........

Puh..............håper jeg får sove i natt............

Klemz fra Lille Håp(28+3) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva vennen!!!

For det første var det veldig hyggelig å møte på deg idag, selv om du var litt stille ;) Men nå har jeg jo lest grunnen og jeg ble overhodet ikke skremt nei! Gleder meg kjempe masse til å møte deg på mandag :D Håper du blir bedre i kroppen snart, og at du slipper bekkenløsning du også. Det er jammen ikke noe godt! *krysser fingrene for at du blir bedre*

Ta vare på deg selv og sambo'n din, som jeg helt glemte å hilse på i farten! :oops:

Koooos fra Sessa 27+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til vi møtes!!!!

Forresten; husker du jeg sa at jeg kjente 2 stk med eksakt det samme navnet som deg???? Nå vet hun andre det også....jeg trodde nemlig jeg fikk en SMS av deg, hun lurte på hvordan formen var. Jeg fortalte i det vide og brede om ømme pupper, kvalme og trøtthet og avsluttet det hele med stor tekst: DET ER JAMMEN I MEG DEILIG Å VÆRE GRAVID, GETT!!

Da skal jeg love deg jeg fikk ett noget rart svar tilbake, ja......

Det er ikke mulig..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsann !!

Jeg gruer meg til å legge meg i dag..... :(

Natten til i dag var ikke så fin akkurat. Var våken mange ganger og hadde masse vondt i rygg og hofte med strålinger ned i beina.... :(:(

Er egentlig trøtt nå, men kommer ikke til å legge meg før jeg omtrent ikke klarer å holde øya oppe.....

Skal ringe til legen min tidlig i morra. Må få meg legetime så fort som mulig. Klarer ikke å jobbe med denne ryggen her.......

Håper at det ikke er bekkenløsning, men heller en strekk eller noe sånt. Vet ikke om det er å tro på julenissen, men..... :roll:

Uff, jeg får stabbe meg bort på sofaen igjen. Det er ikke noe godt å sitte her.

Klemz fra Lille Håp(28+4) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gi deg en *sympatiklem*...sliter med akkurat det samme selv.

Halsbrann og vondt i bekkenet er blææh!

Er så trøøøøøtt!!! Vil sove, men får det ikke til!

Æsj!

Jeg skal ta kontakt med Hjelpemiddelsentralen for å få lånt meg sånn derre mini-slide (glatt laken)...kanskje en idé for deg også?

Får håpe at det gjør natten litt mere levelig.

Du får ta en sjekk av bekkenet, samt få noen gode råd av lege/jordmor.

Det kan være enkelte ting som gjør bekkenet bedre, som f.eks vanntrening. Det har iallefall hjulpet meg en del slik at jeg kan fungere i dagliglivet...men natta er det verre med gitt :roll:

Klem fra Zafir og Lillebror 25+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Ville bare si at jeg håper det gikk bra hos legen idag. Synd vi ikke kunne møtes, men vi tar det MYE sterkere igjen vet du! Håper du får en bedre dag enn du har hatt i helgen. Keep smiling!

Kos og klem fra Sessa 28+0 idag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen..........

Og der fikk jeg ikke det svaret jeg ville ha...... :(

Etter klemming og bøying sa legen min at jeg hadde en begynnende bekkenløsning. :cry: :cry:

Fikk sykmelding 100% i 14 dager første omgang. Skal tilbake på kontroll neste uke og skal da vurdere videre sykmelding og eventuellt henvisning til fysio.

Jeg ble så lei meg og skuffet at jeg begynte å tute........ :cry: Legen prøvde å trøste, men det er jo begrenset hvor mye han kan trøste og da.

Grudde meg til å ringe jobben også, men det gikk vedlig bra. Sikkert fordi sjefen min også hadde litt problemer i svangerskapet.

Uff, dette er ikke akkurat sånn jeg hadde forestilt meg det...

Kommer tilbake senere når jeg er i bedre humør...

Koz fra Lille Håp(28+5) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennen min......

*klemmer*

Jeg vet ikke hvordan du har det (enda.....), men håper hvertfall at det ikke blir verre! Jeg hadde nok også begynt å gråte, det er jeg sikker på!

Håper dagen din avsluttes bedre!

*klemmer igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sessa og Qlio. Dere er gode å ha. *knuseklemmer* :)

Kvelden ble ikke så ille som jeg hadde fryktet til å begynne med.

Har tenkt som så at jeg er jo ganske mobil ennå og jeg får ikke ta sorgene på forskudd. Det trenger jo ikke utvikle seg mer enn det som er nå. Holder fingrene krysset og håpet oppe. :)

Ellers så er vi nesten ferdige med oppussingen av gangen også. :D

I kveld fikk sambo lagt gulvet, så nå mangler vi bare å liste og lakke baddøra og soveromsdøra vår. Men de to dørene tar han ute i boden, så da slipper jeg å evakure noe sted. Deilig.... :D :D

Det blir virkelig fint der !!! :D :D Skulle lagt ut bilde hvis jeg hadde hatt muligheten. *stolt* :blunke:

Nei, nå får jeg vel karre meg i seng.

Natti natt. :)

Klemmer fra Lille Håp(28+5) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten blir sikkert kjempefin til slutt!

Og det er godt at man ikke alltid vet hva som kommer,

og at ikke alt skjer slik man frykter!

Nå håper jeg snart at du logger deg på,

for jeg er fortsatt syk og pratesjuk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp ! :)

For en herlig morgen. :D

Når jeg stod opp i dag startet jeg med å fylle opp i badekaret. Så barberte jeg leggene og bikinilinjen. Det skal jeg si var et prosjekt. Magen var kanskje litt i veien. :blunke:

La en ansiktsmaske og krøp oppi med en bok. Satt der leeeeeenge og bare koste meg og slappet av. I tilegg til ansiktsmasken brukte jeg en mild skrubb på kroppen for å få bort døde hudceller og annet "møkk". :o :D

Smurte meg inn med en god tykk bodylotion og nå sitter jeg her med varme runstykker med brunost på. Er litt rød i ansiktet, men føler meg utrolig fresh !! Dette trengte jeg !! :P:P :D :D

Så har jeg også ukesskifte i dag. Fullgått 29 uker og startet på den 30 !! :D :D :D :D :D Nå har jeg snart bare 10 uker til termin !!!!

Flere inne på snartmamma sier at de syntes tiden går for fort. Det syntes ikke jeg i det hele tatt. Jeg gleder meg bare så sinnsykt til å få møte Lille Håp. Til å få se hvem som skjuler seg i magen min........

Tenker på alle de følelsene jeg har for den lille allerede. Hvor glad jeg er i nurket mitt uten å ha sett h*n en gang. Tenk når h*n endelig kommer ut da !!!! Jeg kommer til å gå rundt i den verste forelskelsen noen gang !!!! :lol: :D :blunke:

Nei, nå får jeg vel logge meg på msn. Ser jo at jeg er etterlyst. :)

Qlio, here I come !! :sjarmor:

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AHHHH!!! Hvilken herlig morgen da Tuva :D SKulle ønske jeg hadde badekar også. Men jeg må nøye meg med dusjkabinett på mitt bad. Det er nemlig ganske lite :lol: Håper du får en fortsatt deilig dag. Jeg holder på å rydde masse rot og rask som liger rundt om. Greit at det ser litt ordentlig ut her også da! ;)

GRATTIS MED 29 FULLGÅTTE!!!

Klemmer fra Sessa 28+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei ! :)

Dum natt, ble til fin dag...

Har ikke hatt noen god natt i dag. Vært våken mange ganger med smerter i rygg og bein. Sovet kanskje 4 timer til sammen. Våknet også når klokka var kvart på sju. Da føltes det ut som om ryggen hadde brekt tvers av og begge hoftene hadde strålinger ned i låra. Prøvde å finne andre stillinger og å bygge opp med ekstra dyne og puter, men det hjalp ikke. Måtte til slutt bare kapitulere og stå opp. Klokka kvart over sju.....:( Ikke akkurat morro....

Heldigvis ble dagen min myyyye bedre (tross bekkenplager). Venninden min kom å hentet meg klokka 11 og vi reiste på shopping. Fant to fine lysholdere i smijern som passer perfekt i den nyoppussede gangen !! :D

Vi spiste en god lunsj på Egon's i Sandvika. Bakt potet med skinke og ost. :P:P

Når jeg kom hjem slappet jeg litt av på sofaen. Det var godt. :) Lagde etter hvert middag til sambo og poden. Spaghetti Carbonara. :P

Er nå trøtt som en dupp og lengter etter senga. Håper natta blir litt bedre.....

Ses. :)

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og hå......

Bekkenløsning er noe herk !!! :x :x I dag måtte jeg få hjelp av sambo til å komme meg ut av senga. Våknet av smerter i hofte og rygg og strålinger ned i låra. Fikk sambo til å rulle meg over på siden også ta bena ned på gulvet. Derfra hjalp han meg opp i sittende stilling. :( :( Æsj, og æsj og atter æsj......

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, det var ikke sånn her det skulle bli !!!!!!!!!! :cry: Jeg skulle jo være frisk og rask og jobbe helt frem til permisjonen begynte jeg.... Uff, det er ikke noe jeg får gjort hverken fra eller til, men jeg kjenner skuffelsen brenner..... :(

Jaja, tror jeg bare får gå å gjemme meg. I dag har ikke vært noen fin dag. Håper den blir bedre i morra....

Klemz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Uffa da Tuva! Du må ikke bli så skuffet over deg selv, du kan ikke gjør noe med det! Heller har du ikke gjordt noe med vilje, slapp av dette her kommer til å gå så bra... ikke ha for mye forventinger....

Man kan ikke planlegge noe som helst når man går gravid, for man vet jo ikke hvordan det kommer til å bli...

Jeg håper du ikke tenker så mye på dette her, heller bruke denne tiden på å bli kjent med lille i magen din.. og kose deg med babyen og magen din:)

Kjempe gooood klem til deg og håper at du ikke er så lei deg....

Ps. stakkas deg jeg vet hvor vondt det er med bekkeløsning! Stakkas....... Det er ikke noe godt! Eneste som hjelper er å slappe av og ikke gjøre alt for mye og legge seg på siden med puter mellom bena når man sover!

Og varm bad hjelper også masse...... *maserer Tuva forsiktig på bekkene*

Lykke til.... dette her kommer til å ordne seg..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp !

Takk for koselig hilsen Perser. :)

Og ja, jeg vet at det ikke er min skyld at jeg har fått bekkenløsning og at jeg heller ikke får gjort noe med det, men det hjelper nesten ikke å se det fra det synspunktet heller....

Nå må jeg plutselig ta hensyn til både ditt og datt. Ikke gå sånn i trappa, ikke sitte sånn, ikke ligge sånn, husk å gå ut av bilen med begge bena samlet, husk å ligge med pute mellom bena om natten !!!!!! Ikke bøye meg, ikke løfte !!! Jeg er ikke vant til å gå rundt sånn !! Jeg er vant til å jobbe om dagen og trå til når det trengs enten det er på jobb, hjemme eller hos familie/venner. Jeg er ikke vant til å gå rundt på stas..... :x :x JA, jeg blir sint og frustrert !!!!!!! Dette er en ny situasjon jeg er kommet opp i og det er ikke bare bare å venne seg til......... :(

Det er ikke det at jeg ikke gleder meg til nurket kommer eller ikke gleder meg over å være gravid. For det gjør jeg virkelig !! Jeg koser masse med magen hver dag og nyter å kjenne spark og bevegelser, men jeg liker ikke alle disse restriksjonene som plutselig har kommet. De kunne jeg meget godt ha vært foruten. Og jeg syntes rett og slett det er litt vanskelig å takle akkurat nå. Noen ganger gjør jeg ting som jeg vet jeg ikke burde gjøre, nesten bare på trass !!!!! Bare fordi jeg vet at jeg kan hvis jeg vil.... Også ender jeg opp med å ha det vondt..... Så utrolig TEIT av meg, men............. Jeg blir så FRUSTRERT !!!!!!!!!!!!!!! :cry: :cry:

Uff, dette ble jo bare et klageinnlegg..........

Tror jeg får gå å spise sjokolademoussen min som venter i kjøleskapet. :P

Trøstespiser.....? Neeeeeida............. :oops: :oops: :roll:

Klemz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...