Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

Hei... icon_smile.gif

Jeg skrev alltid dagbok før, men etter at jeg begynte i jobb for 5 år siden har det liksom ikke blitt tid til det.

Tenkte at jeg nå skulle benytte sjansen.

Jeg er 22 år, og er sammen med verdens herligste gutt på 24. Vi bor sammen i en rekkehusleilighet som vi kjøpte for 2 år siden. (Vi har foressten vært sammen i snart 5 år. icon_smile.gif )

Vi bor ikke alene der, men sammen med samboers sønn på 8 år og 2 nydelige huskatter!

I august 2001 bestemte vi oss for å prøve å lage et lite nurk. Vi kastet p-pillene ifelleskap i do! icon_biggrin.gif Det var en deilig følelse å se de forsvinne vekk. Jeg hadde nemlig tenkt på barn en stund, før gubbeluren var klar! icon_razz.gif

Mensen kom på slaget når den skulle og det var bare å sette igang.

Allerede i oktober kunne jeg teste to klare BLÅ!!! Jeg trodde ikke det var mulig. Var jeg virkelig gravid allerede? På andre forsøk.....

Og det var jeg..........

Men gleden ble desverre kortvarig, da jeg fikk blødninger i uke 9. Og desverre gikk det galt... Jeg mistet.... icon_frown.gif

I tilegg til den ufattelige sorgen det var å miste, så ble det også opptaget er cyste på eggstokken. Den var stor, nesten 10 cm og måtte fjernes. SÅ da var det bare å vente på å få time til lapraskopi. Og i mellomtiden fikk jeg naturlig nok, ikke lov til å bli gravid.

Jeg ventet og vente......Syntes det tok langt tid og ringte opp til sykehuset selv. Der fikk jeg vite at brev til meg var underveis. Fikk brevet 3 dager etterpå og der stod det at jeg hadde fått time 21 februar til fjerning av cysten.

Jaja, selvom jeg ikke akkurat gledet meg så skulle det bli godt å få den vekk så jeg kunne komme meg videre i livet mitt.

Hadde på en måte følelsen av å henge igjen. Sorgen etter den lille spiren var vond og det at jeg hadde en operasjon i vente var heller ikke oppløftende.

Men nå skulle det hvertfall bli en løsning på det. Jeg begynte å se lyset i tunnelen. icon_smile.gif

21 februar kom og operasjonen gikk kjempe fint. Kan ikke få fullrost personalet på avdelingen der jeg lå. De var kjempe flinke! icon_smile.gif

Hadde ikke så mye smerter heller, bare litt av gassen som beveget seg opp i skuldrene.

Ble sykemeldt 1 uke og var egentlig ganske fort på beina.

Mensen kom 14 dager forsinket. Men det er jo normalt ette et slikt inngrep som jeg hadde vært igjennom.

Også er vi egentlig her da....

I dag er det 21 april og jeg er på dag 2 i syklusen min.

Nå skal det virkelig satses igjen. Nå er det ingen nåde. Vil han ikke ha sex, så skal han!!! icon_lol.gif

Dette blir min ordentlige første prøvemnd etter at jeg mistet i desember. Det har tatt sin tid, men nå er jeg klar igjen. Nå er VI klare igjen.

Tjohooo, finn frem puta til å ha under rompa. icon_wink.gificon_wink.gif

Ses igjen. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tuvavinke.gifog velkommen som prøver!!

Så trist at du mistet ditt første barn...og det var jo dobbelt så tragisk at du måtte vente så lenge før du kunne sette igang igjen... Var det pga cysten du mistet? Eller er det kanskje vanskelig å si?

Håper at den puta under rumpa gjør susen for deg denne syklusen!!! Og at du får beholde neste lille nurk icon_smile.gif

Lykke til kjære deg, og kos deg alt du kan med mannen din icon_wink.gif

Klem fra

_________________

~Zafir~1212[ Dette Innlegg er endret av: Zafir den 2002-04-21 12:36 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva..

Ville bare ønske deg velkommen her på dagboksidene!..trist å høre om at du mistet...får håpe det går bedre denne gangen!

Selv er jeg også 22 år og jeg og mannen min er i 2 prøvemåned nå...

Lykke til i jakten på de 2 blå!

klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Har ingen planer om å få unge selv, men vil ønske deg lykke til og håper at alt går bra denne gangen! Alltid kjekt å lese innleggene dine! *klemmer Tuva masse*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Velkommen som prøver trist og les at du mistet i desember pluss cyte uff da.'

Men ønsker deg lykke til og håper du lykkes raskt!!!

Klem fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!!!!!! icon_smile.gificon_smile.gif

Tusen takk for hyggelige hilsner i dagboka mi. Det varmer... icon_smile.gif

Jeg håper også så inderlig at det går bra neste gang jeg blir gravid. Det var så utrolig smertefullt å miste den lille spiren. grine.gif

Det er fortsatt sårt å tenke på... Jeg skulle egentlig vært godt over halvveis i svangerskapet nå... Skulle vært 26 uker på vei.

"Tiden leger alle sår", er det et ordtak som heter. Det stemmer ikke. Tiden gjør sårene mindre smertefulle, lettere å bære. Det gror en skorpe på såret...noen ganger løsner den og begynner å blø igjen. Men for hver gang skorpen gror på nytt, jo sterkere blir den. Etterhvert blør der ikke lengre, men blir der som en minne over hva som kunne ha vært......

Ser ut til at jeg er litt sentimental i dag.... Men iblant strømmer minnene på..sånn som i dag, når jeg skrev i dagboka for første gang.

Ønsker dere alle sammen, Zafir, Angel, Lily og Pia, masse LYKKE til. Enten dere er gravide, prøver å bli eller ingen av delene. Dere er gode å ha. icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Nå skal jeg prøve å få gått å lagt meg. Skal tidlig opp på jobb i morgen.

Klemmer til alle fra,

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tuva, og velkommen til sidene våre. Vil bare ønske deg lykke til i prøvingen. jeg driver selv og prøver etter en MA i uke 12. Har bare hatt en ordentlig syklus etterpå, men det klaffet ikke.

Vet hvordan du har det i sorgen, jeg har slitt mye selv, og sliter fremdeles, men det går lenger og lenger tid mellom de helt dype dalene.

Er likevel optimistisk mht prøvingen, og tror også at en ny graviditet vil gjøre aborten mindre smertefull.

Lykke lykke til!!! Er på dag 5 i syklus, så vi ligger vel forholdsvis likt tenker jeg.

Stor klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dagene sniler seg avgårde. Er ganske utålmodig etter å få komme i gang igjen.

Kommer til å være mye mer oppmerksom denne gangen. Sist vi prøvd å bli gravid, tenkte jeg ikke på eggløsning eller noen ting. Bare hadde sex når det passet oss. Og likevell så klaffet det etter andre prøvemnd. Håper at det går like lett nå også. Selvom jeg har mine tvil.

Kommer ikke til å starte med tempmåling eller FAM ennå. Vil gi det litt tid. Kommer bare til å prøve litt ekstra rundt EL.

Hvis det ikke har skjedd noe til etter sommerferien kommer jeg nok til å vurdere temp.måling, for å være sikker på at jeg har EL. For det kan man jo ikke være sikker på så lenge man ikke temper.

Ellers så har jeg en ganske lang syklus. Den ligger som regel på 30 dager. EL inntreffer ca. 14 dager før, så for meg blir det på dag 16. Kommer til å prøve å ha sex annenhver dag, fra dag 10 til dag 20. Da burde vi ha dekket opp EL ganske bra..... icon_redface.gif

Hehe...her kom det visst ganske intime opplysninger, men shit au, vi er vell alle i samme båt her. icon_wink.gif

Nå er jeg på dag 3 i syklusen og tiden sniler seg som sagt avgårde... Skulle ønske jeg kunne skru frem tiden litt...Kanskje 7 dager?? Da hadde jeg hvertfall vært i full gang!! icon_wink.gificon_wink.gif

Nei, nå venter oppvasken på meg.

Ses!

PS: Taurus, jeg har skrevet i dagboken din. icon_smile.gif

Klemmer fra,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann!!!!! icon_smile.gificon_smile.gif

Nå er endelig mensen snart slutt. Jeg er på dag 6 og i morgen er Tante Rød borte for denne gangen. For ALLTID håper jeg da.. Eller hvertfall i 9 mnd!!! icon_wink.gif

Snart skal alle krefter settes inn på å treffe EL best mulig.

Syntes fortsatt at tiden snegler seg avgårde.... Hver dag er nesten er kamp for å få klokka til å gå. Noen som har noen lure tips??

Jeg burde vel egentlig bare roe heeelt ned og ikke tenke så mye på det. Men det er jaggu meg lettere sagt enn gjort!!!!!

Jeg vil så gjerne og er så utålmodig.... Fryktelig vanskelig å la være å tenke på "treffer vi el denne gangen", "burde vi kanskje ha sex oftere?", "holder det med 1 gang om dagen", osv, osv!! Puh....blir jo helt utslit av å tenke sånn hele tiden...

Kanksje jeg skal gjøre litt husarbeid? Kanskje det snart er leggetid da??

Ses igjen snart! icon_smile.gif

Klem fra,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva!

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver!!...jeg tenker veldig mye jeg også, men prøver å roe meg ned, men som sagt, lettere sagt enn gjort!...

Nå er jeg på dag 23, så det er bare å vente og se...har ingen symptomer på verken det ene eller det andre, ..huff..det er så fælt å bare gå å vente! icon_eek.gif

Godt vi er flere i samme båt, så blir frustrasjonen noen hakk mindre....

Du får koooooza deg (bokstavelig talt!) de nærmeste dagene, så kankje blir det to blå som venter til slutt!!!....

klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8:

Arrrrrgh........... murvegg.gif

Klarer ikke tenke på noe annet enn EL og "passe på å ha sex på riktige dager" !!!!

Dette tar jo helt av! icon_eek.gificon_eek.gif

Hva inn i granskauen skal jeg gjøre for no'?

Må nok se å skaffe meg en hobby. Eller kanskje begynne å trene.....?

Hvertfall noe som tar tankene mine vekk fra denne besetelsen min....

Hva gjør dere når prøvingen tar helt overhånd????

Tips tas imot med trampeklapp!!! icon_lol.gif

Klems fra snart gaaaal,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

En rekke totalt avhengighetsdannende fritidssysler:

* broderi

* Super Marioland for Nintendo av den gamle typen

* diverse små pc-spill

* munnharpe

* vårrengjøring

* TV!!!!!!!!

Skal se om jeg kan komme på mere...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hallo!! icon_smile.gif

Takker for tips Lily, meeeeeen...

* broderi, er ikke meg i det hele tatt. Jeg vet omtrent ikke hvordan en synål ser ut! icon_lol.gif

* Super Marioland for Nintendo av den gamle typen, det er jo et alternativ....kanskje jeg skal bøffe lillmann sin..?

* diverse små pc-spill, ja.......det er jo noen er i huset...

* munnharpe, hva er det?? icon_lol.gificon_lol.gif

* vårrengjøring,...sukk........det er jo sååååååå kjedelig...

* TV!!!!!!!!, ja, den kassa blir benyttet ofte og lenge..

Nei, jeg tror nok at jeg skal begynne å trene. Skal virkelig prøve å komme i form igjen!!!

Ellers så er jeg på dag 9 og alle krefter skal snart settes inn!!!!!

Ses snart igjen.

Klem fra,

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 12:

Ja, nå øves det på V-stil for alle penga! Både sent og tidlig, morgen og natt.... Hehe...

Det var vel kanskje en liten (stor??) overdrivelse, men vi har iallefall satt i gang. icon_wink.gif

Må bare fortelle en ting som min kjære sa til meg når vi gikk å la oss på søndag.

Vi hadde slukket lyset og jeg var egentlig på vei inn i drømmeland, når han plutselig sa..."Du, burde ikke vi snart sette igang...? Jeg tenker på for å treffe eggløsning og sånt...."

Da ble jeg kjempe overrasket, for det har alltid vært jeg som har passet på det.

La meg tett inntil han og svarte bekreftende på det. Også spurte jeg han, om han hadde ligget å tenkt på det. Og det hadde han fordi han hadde lyst på et barn med meg....

Gjett hvem som smeltet fullstendig da........... icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Aaah....livet er herlig dere!!

Klem fra,

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEISANN!!

Ja dea 12 da må dere bare kjøre på. Ja de mannfolka e gode og ha og utrolig skjønne når de komme med de orda.

For det er jo ofte vi som må passe på EL.

Håper dere lykke denne gangen.

Klem fra Pia(skal krysse fingrene for deg og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 14:

Nå nærmer eggløsningen seg med stormskritt. Tror at jeg har egglsøningsmerter nå. Kjenner at det stikker ganske bra på venstre side. Vet ikke helt hvordan eggløsningssmerter skal være, men jeg innbiller meg at det er det jeg kjenner nå. Noen som vet???

Ellers så er gubben ganske villig til å levere "varene" ! icon_lol.gif

Han står klar til "bruk" hver dag og det er bra. Da skulle hvertfall sjansen for å treffe EL være på topp!!!! icon_smile.gif

Kjenner at jeg bruker ganske mange timer av døgnet til å tenke på en eventuell befruktning nå. Hva om jeg blir gravid nå..? Hva om jeg ikke blir det..? Akkurat nå tror jeg ikke at skuffelsen blir så altfor stor. Er ganske forberedt på at det kan ta flere måneder før det klaffer igjen.

Men så er det jo en liten tanke som stikker seg innimellom alt. Jeg kommer nok til å bli litt skuffet.....

Nå man har et så stort ønske om et lite nurk, så er det vel ikke så rart at man blir skuffet når det ikke går riktig vei!!!

Nei, jeg får nok bare ta tiden til hjelp.

Det som skjer det skjer. Og man får egentlig ta det som det kommer.

Ses. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og hopp Tuva!!

De symptomene du nevner angående EL, stemmer bra!!..jeg har stikninger og mensmurring når jeg skal ha EL...så dette går nok rett vei, Tuva!! icon_biggrin.gif sjekker du sekret forresten??..også en bra måte å finne ut når du har EL..finner masse info på http://www.snartgravid.com om slikt...

Så koselig å høre at samboeren din engasjerer seg også!!..det hjelper på humøret vårt også det!!..de kan være så søte! icon_lol.gif

Har det på samme måte med min mann, heldigvis, må få litt støtte og intiativ fra dem også, vi er jo tross alt TO om å lage dette barnet!!..hihi...

Ja, lykke til da!!!!

klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 18:

Så var EL overstått for denne gangen. Får bare håpe på at vi traff godt med kos. icon_biggrin.gif

Har vært inne på "snart gravid" og kikket litt i helga. Leste litt om El-slim og skjekking av livmortappen.

El-slim har jeg ikke hatt denne gangen(ikke som jeg fant iallefall). Men minnes og ha hatt det flere ganger tidligere. Sånnt seigt eggehvitt slim som jeg kan dra flere ganger rundt huset! icon_lol.gif

Nå er det bare å vente til dag 31, som er den 20.mai. Da skal egentlig Tante Grusomm komme på visitt! Håper hun holder seg laaangt unna!!

Ses. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Qlio

icon_biggrin.gif *ler av Tuvas beskrivelse av EL slim* icon_biggrin.gif

Selv har jeg ikke opplevd EL slim ennå, må jo innrømme at jeg ikke er så aktiv på det punktet, holder lenge for meg å tempe.... *ler*

Men skulle jeg begynne nå,

blir det jo som å hoppe etter Wirkola!!!

Lykke til,

og hold oss oppdatert!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tuva icon_smile.gif

Måtte le jeg også ang EL-slimet ditt icon_lol.gif , kjempebra beskrivelse!!!

Skal jeg ta en trønder-skremmer slik at tanta ikke tørr å vise seg???

Her kommer den:

"Ska æ skræææææææææææm dæ?????Vart du skrææææmt no????"

Sånn, da var det unnagjort!! *Zafir børster støv av hendene*

Husk å hold oss oppdatert!Kjempeviktig! Ellers så dør vi av spenning her inne Hehe.gif

Masse tanker og klemmer til deg...

fra Zafir ~ 5 dg uten tegn til mens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...