Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

Heisann, hoppsann jenter!

Takker for hilsninger! :D

Var du kanskje litt ivrig på "ok"-tasten Helene??? Tenkte bare siden innlegget ditt kom 3 ganger! :lol:

Ellers så har jeg rundet nok en uke. Nå er jeg fullgått 9 uker og startet på den 10 !!!!!!!

Begynner å nærme meg 12 uker nå og det skal bli utrolig deilig når jeg har kommet dit. Da skal jeg slappe av og nyte litt mer enn jeg gjør i dag.

Det er ikke så mye å fortelle , for det er ikke mye som skjer med meg nå om dagen. Jeg går jo bare her hjemme og kaster opp og er kvalm. Noe særlig mer enn det er det ikke.

Jeg håper at kvalmen gir seg snart, så jeg kan begynne å jobbe igjen. Nå har jeg snart vært sykmeldt i 4 uker og det merkes på humøret. Det er kjedelig å gå sånn som dette her. Hadde jeg ennå vært frisk, så kunne jeg ha gjort ting. Men det orker jeg jo ikke nå. Noen snar turer på butikken og senteret har jeg vært. Og en tur hos mammen og pappaen min. Men jeg tar ingen store eller lange utflukter. Orker ikke stå over et fremmed (møkkete) toalett i en butikk!!! :(

Men det bedrer seg vel med tiden.

Nå skal jeg sufe litt rundt på "snart mamma" før jeg finner loppekassa mi.

Ses. :)

Klem fra Lille Håp(9+0) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh! :oops: :oops: :oops:

3 ganger!? Var ikke klar over det jeg........

Skal prøve å begrense meg neste gang, he, he, he :lol:

Helene harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tuva!

Ja, skal si at tiden går fort fremover mot de magiske 12 ukene nå :D Selv er jeg 8 fullgåtte uker idag og begynner på min 9'ende i morgen. Utrolig deilig å vite at da er jeg allerede 2 mnd på vei!! Her har kvalmen begynt å stabilisere seg litt nå. Det er godt, for da får jeg i meg littegranne mat innimellom også. Kaster ikke opp så mye, men er forferdelig ugge til gjengjeld. Det gir seg nok for både deg og meg snart nå vil jeg tro ;) Dermed basta!

Ellers så skal jeg på min første svangerskapskontroll hos (vikar)lege neste tirsdag (2.7) Da blir det jo fullstendig sjekk av alt mulig. Skal bli godt å få unna de blodprøvene. Jeg hater det så inderlig! Hehehe!!! Har en lei tendens til å svime av noen gnager *rødme* :oops:

Håper du har det bare fint med spiren din i magen. Gleder meg til vi kan ha et lite magetreff snart! For det synes jeg at vi må altså :D

Kos og klem fra

Sessa og Lille-Frø 8+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen i dagboken min. Ble du gravid på første prøvemåneden du da? Det var jo bra for deg, og godt å høre at du og din kom vel gjennom de første månedene. Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Heisann Tuva :D

ja jeg lurte på hvordan det ble av deg hi,hi synd du ikke kom deg inn hadde vært kos og prate me deg får ha det tilgode en annen gang.

Synd at ikke den kvalmen gir seg gi litt til meg da,men da vil jeg ha spiren i magen og hi,hi neida den vil du nok ikke gi fra deg :lol:

Så bra du nærmer deg de magiske tolv ukene tror dette går den rette veien jeg :P

Klem fra pIa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tuva, og takk for hilsen i min dagbok! :)

Gratulerer med spiren! (Har ikke gratulert deg tidligere :oops: )

Knappe to uker igjen til den magiske 12-ukersgrensen, du har kommet langt! :) Håper du klarer å nyte svangerskapet skikkelig da. Du har jo hatt det ganske tøft. :sur: Jeg skal heie på deg!!! :)

*Klem* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, hoppsann jenter! :)

Takker for alle hilsningene. Det varmer alltid hver gang jeg ser at noen har vært innom! :D

Kvalmen henger over meg ennå, men i dag har jeg faktisk ikke kastet opp!!! HURRA !!!! Første dagen på over 1 mnd!! Det skal feires med en 150 grams cheeseburger når sambo kommer hjem fra fortballtrening. Han lovte hvert fall at han skulle ta med en til meg.. *sikle sikle*

Jeg har ikke fått motstand mot "junkfood" ennå. Mange gravide får jo det.Men det er 1 ting som jeg ELSKET før, som jeg ikke orker tanken på en gang nå og det er sjokolade! Jeg spiste sjokolade nesten hver dag før jeg ble gravid. Men nå har jeg ikke spist det siden før jeg testet fakstisk. For jeg husker at jeg kjøpte en stor plate med stratos(favoritt) samme helg som 17 mai og den klarte jeg ikke å spise opp!!! Det var over 1 uke før jeg testet! Ja, ja, jeg har ikke noe vondt av å ligge unna sjoklolade i svangerskapet mitt da! :kgblunk:

Ååhh.........nå kommer sambo hjem! Cheeseburger, here I come! :P:P:P

Klem fra Lille Håp(9+2) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tuva

Så bra at du føler deg bedre :) Ingenting er bedre enn at matlysten kommer over en igjen. Jeg har vært igjennom den samme kvalmen som deg og vet hvor utrolig kjedelig og forferdelig det er...så da er ingenting bedre enn for eksempel en Cheesburger :D

Du får ha lykke til med lille håpet og du skal se at det går så fint så. Kvalmen er jo et godt tegn på at alt er normalt og at du har masse gravidehormoner i kroppen. Så hold ut litt til.

Masse gode ønsker til deg og dine :)

Hoppe74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva!

Godt å høre at kvalmen begynner å gi seg :D

Ikke noe som er verre en å være kvalm syns nå jeg! Du minner meg om meg når jeg gikk med lillegutt! Da fløy jeg på do både nat og dag, våknet om natta til og med å måtte fly å kaste opp :tunge1: Mennn det gikk over for meg i uke 11 :wink: Så vi får håpe det går over for deg da også :wink:

Ellers er det ikke noe nytt på min front. Har fortsatt ikke EL på egenhånd, men med en pergo kur til så får vi håpe det gjør susen :blunke:

Lykke til videre med lille håp :D Nå er det ikke så lenge igjen til 2 juli! Spennende 8)

Klemmer fra Marit :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen!!

babe9.gif

Ja, vi har ikke hatt det så godt vi med denne fæle kvalmen vår. Men det virker faktisk som den stabiliserer seg litt her hos meg også. Jeg kaster ikke opp hver dag lenger, og jeg får i meg mat (selv om det er litt begrenset da) ;) Igår fikk jeg akkurat det jeg ønsket. Nemlig kyllingburger, løkringer og milkshake på Burger King. Åhhh!! Det smakte helt fortreffelig :ler: Idag skal jeg prøve å lage en liten kyllingmiddag. Blir en litt sen middag, men bedre sent enn aldri :D Kjære kommer nemlig ikke fra jobb før i halv ni tiden, og jeg orker ikke spise alene. Er du også sånn? Må spise med noen, ellers smaker ikke maten i det hele tatt?

Sitter og lurer litt på formen min mht sykmelding jeg da. Har vel funnet ut at hvis formen min på søndag er ok, ber jeg om 50% i 2 uker.. Hvis den er dårlig må jeg ha lenger sykmelding. Synes det var en grei ordning. Jeg orker i alle fall ikke tilbake på jobb 100% med DET tempoet vi må holde. Det vil absolutt IKKE lønne seg for verken meg eller Lille-Frø :blunke:

Håper at du får en fin fin dag, selv om været ikke er det aller beste idag. Jeg lurer på om jeg kanskje skal prøve å bevege meg litt ute. Kanskje det hjelper på kvalmen? Det er i alle fall verdt å prøve alt!

Masse klemmer fra

Lille-Frø 8+2 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuvamor!!

:D

Fant ut at det var på tide med en liten hilsen til deg! :oops: det har vært så mye i det siste, mange nye dagbokskrivere, og ellers travelt i min hverdag..,...MEEEEEEN så fikk jeg satt meg ned her da og stjeler meg 5 minutter til deg.. :blunke: :wink:

Kjekt å se at det går bra med deg, og at du endelig kan nyte litt mer det å gå gravid....(eh, selv om den kvalmen sikkert ødelegger litt av gleden da) :o

Jaja, du er gravid, så det får du jammen meg tåle!! :hoho::tunge1:

Selv er jeg i EL tider, så det blir kos her på vestlandet ja.... :sjarmor:

Snart er nådd 12 ukers grensen også, og trår inn i 2 trimester!!..tiden går jammen meg fort gitt!!..du skal se at dette går kjempebra!!

hade så bra imens da vennen, og lykke til videre....

kos fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare kikke innom aller snarest og si at jeg har ikke kastet opp på 3 dager !!!!!!!!

HURRA!!!!!!!!!!!

Det er virkelig skjønt å slippe å henge over toalettskålen i tide og utide. Kanskje jeg er ferdig med å spy nå...? Jeg får vel ikke si dette for høyt, for da ligger jeg vel både grønn og ekkel i morgen. :-?

Nei, nå skal jeg gå ut en liten tur og nyte solen som faktisk har tittet frem i dag. Etter å ha vært borte i over 1 uke.

Sola er god,

Sola er toppen.

Ses. :D

Klemmer fra Lille Håp (9+4) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIPP HIPP HURRA :lol:

Måtte bare juble for oppkasten din har forsvunnet, de sier jo at de 3 første mnd er verst så da er det kansje slutt meg henging foran oppi doskålen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OJ! Tre hele dager uten oppkast, det må jo være rene nytelsen for deg!

Det høres ut som det går rette veien med deg. Du ha nok fått din dose med ubehag under graviditeten, så du skal se resten blir en fryd! :D :D

Jeg er ikke like kjekk som jeg har vært hele veien. Har ikke kastet opp enda, men har perioder hvor jeg føler meg skikkelig uggen og uvel. Der ser du, kanskje litt av din kvalme ble sendt over på meg?! :blunke:

Så er vi bare litt uvel begge to? Skal ikke klage jeg, hvis jeg er såpass bra hele veien. Ville stikke innom og si hei, HEI!

To uker til så kan du slappe av og nyte det hele. Fint å vite at nå skal det gå bra.

Klem Helene Harefrøken 8+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsann !! :D

Så har jeg rundet10 fullgåtte uker og startet på den 11 !! :D :D :D :D Det er deilig at det begynner å nærme seg de 12 magiske!!

Jeg har foresten ikke kaste opp siden tirsdag heller! :D Har vært kvalm og litt uvel, men så utrolig deilig å slippe å kaste opp da!!!! Jeg har jo nesten vært i himmelen denne uka. :P Kanksje jeg er ferdig med kaste-opp-runden for denne gang...? Det hadde vært topp!!!!

Ellers så er det UL nummer 2 på tirsdag. Grue/gleder meg til det. Håper og tror at alt er bra med Lille Håp.

Syntes jeg begynner å kjenne antydning til livmoren også. Når jeg ligger på magen, så kjenner jeg en bitteliten kul akkurat over skambeinet. :kgsmil:

Gleder meg til å få ordentlig gravid mage. Syntes gravide damer/jenter er flotte å se på. Og snart er det min tur til å strutte med magen også. Hvis jeg er som søsteren min, så klarer jeg ikke skjule magen etter 13-14 uker. Det gjorde ikke henne med noen av jentene(hun har 2). Med begge to så poppet magen ut like etter 12 uker var omme. Kanskje det blir sånn med meg også...?!!

Nei, nå må jeg benytte sjansen mens jeg er i ganske bra form. Skal støvsuge og vaske badet! :blunke:

Ses. :)

Klem fra Lille Håp(10+0) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Så flott Tuva!

Kvalmen henger over meg den, kaster opp hver dag.... Har gjort det i ei uke nå.... :o

Ikke gøy! Men hva gjør man ikke :blunke:

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Tuvamor!! :D

Så kjekt å lese at du føler deg så mye bedre!!!...nå ble jeg jammen glad på dine vegne!!! :D :D :D

Du er heldig som kan begynne å glede deg over å snart gått over de 12 magiske ukene, du skal se at dette går veien!!..blir sikkert kjekt når magen begynner å vise også!!..*misunn* :roll:

Så bra at det snart er UL igjen da!!..så får du hilse på spiren igjen!!!

Takk for kampsang i dagboken min forresten, får håpe at det hjelper denne gangen!!!!!....pliiis, pliiiis, pliiis....

Snill du Tuva!!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt og les at du er i bedre form og at du nærmer deg de magiske 12 med stormskritt.

Lykke lykke tilpå ul i morgen går nok kjmepebra, skriv og fortell da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det poppet opp noe i kalederen min i dag....... Tuva skal på 2.gangs UL.

Gleder meg veldig på dine vegne,

og er spent på resultatet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Så var UL nummer 2 overstått.

Alt stod bra til med Lille Håp i dag også. Og du verden som h*n har vokst!!! Sist jeg var på UL var Lille Håp 1,3 cm og nå er h*n 4 cm !!! :D :D :D *hihi* Vi kunne se 2 armer og 2 bein. Så også navlestrengen og hjerte som banket !!! :D :D

Det lille mirakelet mitt rørte på seg også ! Så den lille kroppen beveget seg frem og tilbake igjen. *sukk* Fikk klump i halsen når jeg så det. :wink:

Fikk med et flott bilde også. Denne gangen kan man virkelig se at det er en liten baby i magen min! *snufs....* :D

Kvalmen har heldigvis begynt å dempe seg litt også. Har ikke kastet opp på 1 uke og er ikke så kvalm som før.......... Lille Håp har det bra i magen min........

Jeg kan begynne virkelig å nyte at jeg er gravid, at jeg skal bli mamma!!!!!!!!!!!!!

TJOHOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D

Akkurat nå er jeg overlykkelig!!!!!!!! Må løpe å overfalle min kjære og fortelle han hvor mye jeg elsker han!!!!!!!!!!!!! :P

Ses. 8)

Klemmer fra Lille Håp(10+2) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...