Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

Lykkelige Tuva,

blir helt rørt jeg!!!

Beklager at jeg ikke var på MSN når du var der,

jeg så på film med Qliomannen...... :blunke:

Håper jeg er tilgitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tuva!

Først: Gratulerer med de magiske 12 ukene! Det var godt å komme dit tenker jeg. Gleder meg til det allerede selv.

Tusen takk for gratulasjons hilsen i dagboken min. Det er så sprøtt at jeg kan ikke helt skjønne det. Men det går vel opp for meg snart. Er glad jeg har noen symptomer ellers villle jeg ikke trodd det var mulig. Det er som du sier en gave å få et barn og jeg ville ALDRI trodd vi skulle være så heldige å treffe blink på første forsøk. :wink:

Du kan jo bare glede deg fremover nå...den beste tiden er rett foran deg. Tenk når du kjenner det sparker og rører seg der inne. Det må være utrolig spesielt. :P Håper virkelig at kvalmen din gir seg snart. Det virker som om du har hatt mer enn nok av det. Blir litt bekymret over at jeg allerede føler meg små uggen innimellom.....menmen vi får se hvordan det går. Skal ikke klage...har jo en liten spire i magen. Er bare glad til jeg.

Vi snakkes senere Tuva! Følger med deg. :blunke:

klemmer fra

Leo-girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsan alle sammen !! :D

Tiden flyr avgårde!

I går var jeg 13 fullgåtte uker !!!! :D :D

Det er deilig at ukene går.

Buksene begynner alvorlig å stramme til over magen nå. Tipper at de holder toppen 14 dager til!

Var foresten ute å handlet et par nye bh'er i dag. Puppene har jo forlengst vokst ut av sine breddegrader, så det var på tide. Sambo bli stadig forbauset over brystvortene mine. De har blitt mye større og er alltid harde. Sitat sambo:"Hvorfor er de så store hele tiden?" He,he.... :oops: :lol:

I morgen reiser vi til Bø i Telemark. Har planer om å besøke Badelandet og å se på Asgeir show, men det spørs vel hvordan det blir i det været som er nå. Det bøtter jo ned hele tiden..... Asgeir show må vi vel nesten se uansett for pjokken gleder seg veldig til å se "sjefen over alle sjefer" ! :D Får bare krysse fingrene for flott vær i morgen og på onsdag!

Ellers så nærmer Tyrkia turen seg med stormskritt. Nå er det bare 5 dager igjen til vi reiser. Flyet går 13.30 fra Gardermoen på lørdag. 4 timers flyreise også er vi fremme. Sambo har kikket litt på internett og funnet ut at det ligger på ca.35 grader i Tyrkia nå. :D Da er det bare å pakke ned solfaktor, bikini og solbriller. 8) 8) 8) :P

Må avslutte nå. Maten er klar! :P

Ses.

Klemmer fra Lille Håp (13+1) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare og gå ut og shoppe mere klær. Lille heldiggrisen!!! :blunke:

Jeg har aldri hørt en mann klage over store pupper *kikker ned i genseren* Gjett om jeg ser frem til den "bivirkningen" da!!! :ler::ler::ler:

Dere får kose dere med Asgeir, har sett han showe ett par ganger, og dette er noe han kan og ungene storkoser seg!!! Ta med dere paraplyer og gjør dere klare til å trimme lattermusklene!

Tyrkia høres herlig ut! Jeg ser frem til få litt varme i den lille kroppen min selv (OK, vet jeg har litt tid igjen til september, men det er vel lov å drømme??? :roll: )

Dere får det sikkert knall, ta med godt med solkrem og After Sun (Gjerne Aloe Vera pm du har, godt for solbrendt hud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 idag!!!! Jippi!!! :lol::lol::lol:

Og gratulerer så masse med dine 13 fullgåtte. Dette kan jo ikke gå annet enn riktige veien det?? ;)

Merker også at magen strammer i buksene, og det er få busker jeg kan bruke. Har heldigvis kjøpt noen bukser jeg kan vokse litt i, så jeg klarer meg vel en stund til.. Spennende tid vi har foran oss nå. Tenk så morro med å kjenne liv for første gang, og alt sånt!! :D

Nå skal jeg vel kose meg litt i armkroken til kjære med litt film og popcorn.. *nam nam* PS: Har ikke kastet opp på 2 dager. Kanskje det gir seg litt for meg nå?

Kos og klem fra Bebis 12+0 og lykkelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei ! :)

Så var vi hjemme igjen.

Turen til Bø kunne godt ha vært litt mer vellykket..... Vel, skal kanskje ikke klage over gårsdagen for da hadde vi bare en regnskur(!), men dagen i dag var sikkelig bedriten!!!! :x Bare regn, regn og atter regn !! Ikke noe ålreit i det hele tatt, så det endte med at vi satte nesen hjemover i ett-tiden.

Sambo og pjokken badet litt i går, men jeg orket ikke tanken på å ta av meg buksa og t-skjorta...... Det forteller jo det meste, jeg som ELSKER å bade!!!!!!!

Jaja, det var hvert fall opphold i går kveld så vi fikk sett på Asgeir showet!! Solen tittet frem et par ganger også.

Showet var veldig bra. Fikk trimmet magemusklene! :D

Formen holder seg ganske bra også.

De symptomene på graviditet som jeg har nå er følgende:

*trøtthet. Sove, sove og sove......

*ømme pupper

*kjenner livmoren godt + stikkninger og murringer

*hormoner som løper løpsk med meg.

Det med hormonene er ganske slitsomt faktisk. Både for meg og for sambo. Det er jo stort sett han som får gjennomgå. Prøver å bite tennene sammen når det er andre folk tilstede, men kjenner at det ikke skal så mye til før jeg tenner. Lunta mi er liksom veeeeeeeldig kort for tiden......

Stakkars sambo.........noen ganger så bare ekspolderer jeg og kjefter og smeller som en annen kjærring fra hel...... Ser at han ser på meg med et forundret blikk også må jeg bare roe meg ned. Så må jeg be om unnskyldning og forståelse. Det er slitsomt å kjenne disse følesene som bare raser gjennom deg og du føler for å eksplodere!!! Føler meg som en tikkende bombe..........

Jaja, det blir vel bedre etter hvert.... :roll:

Nei, nå skal jeg tusle inn på stua og se på Pacific Blue, før jeg finner loppekassa mi. :blunke:

Masse klemmer fra Lille Håp (13+3) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Hei Tuvamor!

Synd å høre at turen din regnet helt vekk da... Har ikke fine været her heller, men i det minste opphold! Og en trenger forresten ikke være gravid for å bli en hormonell fæl bombe! Synfase og bronkitt fungerer like fint det... Får nesten ikke mine kjære sigaretter om dagen, gjett hvem som blir en liten :evil: da?

Nei, det skal jammen ikke være greit alltid. Håper det går over da! Du må kose deg så masse, så må jeg få banket ut noe litt mer smart å skrive i dagboken din til neste gang.

Masse klemmer til deg og Lille Håp fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem!

Ja, her skjer det ting..... mange nye dagbokskrivere, alltid like hyggelig!

Asgeir er sjefen over alle sjefer! Ler alltid godt av han. Vi har en CD med han i bilen som vi bruker å spille i blandt (til veslas store glede). Godt å høre at dere fikk noen solglimt, hvertfall! :briller:

Høres ut som om hormonene dine er aktive om dagen, ja.... *ler* Sånn kan det gå når en liten bebis vokser innabords.... :blunke: Gubben forstår nok, fortell han at dette ikke varer evig (kjøp for sikkerhetsskyld inn noen blomster og andre smågaver som du kan ha i en bod, da kan du bare løpe ut etter at du har eksplodert og gi sammen med unnskyldningen.

Synes forøvrig jeg ser deg......

Ha en fin-fin dag uten oppkast! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! :)

Er bare innom en snar tur.

Her hjemme jobbes det hardt med pakking av alt som skal med til 14 dagers ferie. Har du husket ditt...har du husket datt....??

Jaja, det er vel ingen krise uansett. Finnes butikker i Tyrkia også håper jeg! :blunke:

Formen er ellers upåklagelig......egentlig. Har jo noen små plager, men det må man regne med.

Nei, jeg har ikke ro i rumpa til å sitte her lengre. Må pakke videre!!!! :P

Ses snart igjen..... Da er jeg brun og frisk som en fisk!! :D 8) 8)

Masse klemmer fra Lille Håp(13+5) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en fin tur.

Kos deg masse med mann og Lille Håp.

Jeg har forresten hørt rykter om at det finnes opp til flere butikker i Tyrkia.... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nyter du nok sol og varme i Tyrkia heldigen :briller:

Håper du er frisk og raskt når du leser dette og har hatt em fantastisk fin tur....gravide blir alltid ekstra brune vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen !!! :D

Jeg fant, jeg fant !! Hva fant jeg ?????

Jo, en iNTERNETTCAFE !!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D Tjohooooo !!!!!!!!

Og naar jeg finner det, saa maa jeg jo bare lope inn til dere med en gang!

Savner dere masse!! :blunke:

Ellers saa har vi det flott her i Tyrkia. Vaeret er knall fint med blaa himmel og ca.35 grader i skyggen. Trodde varmen skulle plage meg, men det blaaser en deilig vind, saa det svaler litt.

Vi bader og koser oss hver dag. Bare tar livet med ro.... 8)

Magen min har det bare bra ogsaa, saa vidt jeg vet. Kjenner livmoren godt naa og Lille Haap banker paa imellom ogsaa. Det er helt herlig aa kjenne liv. ikke hver dag, men ca.hver andre/tredje dag. :D :D

Jeg har jo rekt aa bli 15 fullgaatte uker i dag !!!!!! Tiden flyr avgaarde syntes jeg. Naar jeg kommer hjem neste helg, vil jeg vaere 16 uker. Det er helt utrolig !!!!! :D

Men jeg faar vel avslutte naa. Det er mange som venter paa tur her!

Ses snart igjen! :)

Klemmer fra Lille Haap (15+0) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg tuvamor!

Høres herlig ut å være i sydligere strøk!!! :briller: kooos deg masse, og bad litt for meg også..har bare badet 1 gang i år jeg... :-?

rart å tenke på at du er rukket å bli 15 uker allerede!!..synes ikke det er lenge siden jeg leste at du hadde testet 2 blå!!..sikkert spennende å kjenne liv også, ganske tidlig også, er det ikke???

Får håpe jeg kan komme etter snart også, lengter etter å gå gravid, det må være en fantastisk følelse!!!...venter mensen i neste uke, men tror den kommer, ettersom jeg har samme symptomer som jeg bruker å ha når jeg venter på den hersens tanta.. :(:(

jaja, det blir vel min tur en gang også.....

Snakkes Tuva, gleder meg til du kommer hjem igjen!!

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du tenker på oss :briller::briller: ...kunne godt tenkt meg varmen igjen jeg, men må nok vente ihvertfall 1 år før det blir syden på meg igjen.

Tenk at du er 15 uker på vei allerede guri malla så fort det har godt, gleder meg til og følge deg videre i svangerskapet!!!

Klem fra Pia :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudeluuuuuu her er jeg igjen !!!!!! :D

Takker saa mye for koselige hilsninger Qlio, Angel og Pia!!! Og ja, jeg skal ta baade 2 og tre bad for dere i morgen.

Vaeret er fortsatt knall fint her og livet nytes i fulle drag! Var paa baattur i gaar. Satt paa dekk i sola og grillet oss, foer baaten stoppet og vi bare kunne hoppe rett ut i vannet. :P Saa var det deilig grillet makrell til lunsj. Yummi :P:P Baaten kjoerte ogsaa innom en öy som det bare bodde esler paa. Poden syntes ikke noe saerlig om at de sleiket paa han. Hehe !

I dag har vi bare ligget paa stranden og kost oss, foer ferden gikk inn til sentrum en tur. Maatte ta ut litt penger + kikket litt etter ting og tang som man gjoer. :blunke:

Har foresten faatt meg en flott skinnjakke. Kjoepte den i en butikk som var anbefalt av reiseselskapet. Faar ikke brukt den i hoest pga av magen, men vi faar satse paa at den passer nesteaar. :blunke:

Ellers er det ikke noe nytt aa informere om paa magefronten.

Det er tidlig aa kjenne liv, det er rett Angel. Noen har spurt meg om det ikke er luft jeg kjenner, men naa er jeg ganske mye plaget med luftsmerter, saa jeg tror nok at jeg kjenner forskjell.

Proever aa logge meg paa msn her, men jeg kommer ikke igjennom. Soeren aa........ :blunke:

Ses naar jeg kommer hjem de 10.august! :)

Masse klemmer fra Lille Haap(15+2) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann Tuva vennen!!!

Er det i Cesme i Tyrkia du befinner deg? Jeg har også nemlig vært på den båtturen til "Donkey Island".. Masse søte esel der, spesielt dem som er helt små! ;) Håper at du koser deg skikkelig der, og at du nyter ferien til det fulle. Her hjemme har vi hatt nydelig vær. Koser meg faktisk litt her hjemme, men til tider litt kjedelig også. Jeg er som du da sikkert skjønner sykmeldt ennå. Faktisk ut mnd! Legen min er ikke noe hypp på å sende meg tilbake på jobb i det hele tatt før fødsel, pga risikoen for å få bekkenløsning og hevelser i bena (stående yrke vet du).. Vel vel.. Når kvalmen gir seg mer, vil jeg antakelig prøve meg med 50% sykmelding og kun jobb på kveldstid..

Kos deg videre på ferie vennen!!

Kos og klem fra Bebis 14+4 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsann ! :D

Endelig hjemme igjen !!!!

Begynte virkelig å savne norsk mat og senga mi di siste dagene. + at varmen ble nesten uutholdelig! Orket ikke å være i sola på fredag og lørdag. Ble uvel med en gang.

Men tilsammen så har jeg hatt en flott ferie!!! :D :D

Lille Håp vokser og koser seg og har nå rekt å bli 16 fulgåtte uker!!!! :D Har da startet på uke nummer 17 og dette står det på nettdoktor:

uke 17: 10. August til 16. August, 2002

-Barnet er 12 cm i setehøyde.

-Det veier ca. 115 g.

-Hodet er ca. 4 cm i diameter, mens føttene er ca. 2 cm lange.

-Det dannes et varmeregulerende fettlag på overflaten av fosteret.

Det er ganske utrolig alt som skjer inne i magen min nå. Den pittelille prikken som vokser og utvikler seg til å bli et lite barn!!!!!!

Og jeg merker at h*n vokser. Er straks i akutt bukse-nød! Har bare to par bukser som passer, så jeg må ut å handle ganske fort. Men det er jo bare kos det! :blunke:

Men nå hører jeg vaske maskinen er ferdig, så da får jeg gå ned å hive den i tørketrommelen. Det er visst en del skitten tøy ! :blunke:

Ses! :)

Klemmer fra Lille Håp(16+1) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake vennen!!! Godt å høre at du har hatt det varmt og godt. SKal love deg at noen dager her i Norge også har vært altfor varme ;) Men klager ikke gjør jeg vel?? :ler: Grattis med 16 fullgåtte uker. Selv er jeg 15 fullgåtte i morgen :D

Kos kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuvavennen, velkommen hjem!!!!!! :briller:

Så kjekt at du har kost deg i ferien!! Alltid herlig å reise litt....det ble vel kanskje siste gang som ikke-mamma??? (oops, fant jo ikke noe bedre navn for det å ikke være mamma enda? alene?? nei for dumt...enslig? nei herrgud det er jo snakk om forhold da jo...jernteppe...... :o hmmm, hva sier en da?? umamma?? eimamma?? neimamma (hihi) , tja jenter hva ville dere kalt det?? ) :hoho:

Godt å ha deg tilbake igjen iallefall!!! kos deg videre med magen, og gratla med vel fulgåtte 16 uker!!! snart halvveis!!

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...