Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

så deilig da og endelig kunne glede seg over graviditeten og vite alt stod bra til med den lille!!!

Nå må du bare nyte graviditeten i sommer og tenke " Dette blir min siste barnløse sommeren, nyt den"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, hoppsann!!! :tunge1:

I dag har jeg og sambo vært en snar tur i Sverige.

Vi har handlet masse godis på godishuset og et par brett med pepsi!

Tok en tur innom butikken og jammen ramlet det ikke litt ned i handlevogna der også. :blunke: To poser med kyllingvinger(elsker det!!), litt kjøttdeig, bacon og kjøttboller. Svenske kjøttboller er virkelig godt det. Spesielt med brokkoli, poteter og brun saus ved siden av.... :P:P Kanskje jeg skal ha det til middag en gang i helga.

Ellers så tuslet vi litt rundt og kikket. Spiste middag før vi reiste. Deilig baconpai med brokkoli... *Yummi* :D

Sånn ellers så står det bra til med meg. Kan ikke klage nå syntes jeg. Formen har kommet seg veldig. Kvalmen kommer fortsatt i perioder, men ikke så ille som før. Jeg har fått tilbake matlysten og det til gangs også. Akkurat som om jeg må ta igjen for de nesten 6 ukene som jeg ikke har spist. :roll: :blunke:

Skal begynne å jobbe igjen på mandagen også. Syntes jeg er såpass oppegående nå at jeg ikke trenger noe mer sykemelding.

Skal da jobbe 14 dager, før jeg skal ha 3 uker ferie. Så det går nok fort!! :)

Gleder meg som en liten unge til å reise til Tyrkia!!!! 8) Vi reiser lørdag 27.juli og blir borte i 14 dager. Det blir nok kjempe herlig. 4 stjerners hotell, med frokost hver dag, bassenger, resturanger, tennisbane( :o ), diskotek, butikker,egentlig alt man kan ønske seg av et hotell. Det ser også veldig fint ut. *drømme meg bort* :D

Det blir nok helt fantastisk!! 8) 8) 8)

Ses. :)

Klemmer fra Lille Håp(10+4) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut, Tuva! Kos deg masse i ferien, snart må dere ta hensyn til en til som skal tisse, ha is og så videre..... :blunke:

Det blir sikkert flott!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du føler deg bedre nå :)

Det er ikke noe gøy å være så kvalm hele tiden, det vet jo jeg alt om.

Nå får du bare nyte ferien din, det hørtes deilig ut å reise til Tyrkia :briller:

God tur ønskes dere alle tre hilsen Hoppe74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten rettelse Qlio. Vi har jo allerede en som må ha tissepause, lyst på is osv. Glemte du deg bort??? :blunke:

Elllers så koste jeg meg skikkelig i går. Spiste paella sammen med venner i går kveld. Nam nam....... :P

Satt til langt på natt og skravlet, og spiste pocorn. Sambo var avholds i sympati med meg! Snill han!! :D

Men nå skal jeg ut å sette meg i sola, som faktisk titter frem! Må benytte sjansen nå.

Ses. :)

Klem fra Lille Håp(10+6) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, hoppsan, fallerallera.... :)

I dag burde jeg egentlig være så glad..... men er det ikke helt. Er litt nervøs faktisk.

Klokka er 07:54 og jeg skal straks reise på jobben...

Jeg har ikke vært på jobb siden 28.mai!! :o Og det er en stund siden... Gruer meg fordi det er ingen som vet hva jeg har vært borte for. Ikke at det er noe å grue seg til for å si, men det kommer til å bli masse spørsmål...... Kunne skrevet en plakat og hengt på ryggen. Det hadde vel vært like greit.

"Jeg har vært borte fra jobb siden 28.mai fordi jeg har kastet opp døgnet rundt. Jeg er gravid som dere kanskje skjønner og er nå 3 mnd på vei. Hvis det er noen som har noen spørsmål, så får vi ta det i pausen!"

Syntes jeg ser meg selv vandrende rundt på jobben med den plakaten på ryggen! :hoho:

Nei, nei jeg får vel bare bite tennene sammen og reise avgårde nå. Høres nesten ut som om jeg har det fælt på jobben til vanelig og det har jeg ikke!! Men nå er det ferie tider og mange av de jeg kommer best overens med er på ferie. I stedenfor er det vikarer og styr og stell.

Nei, nå ble jeg veldig negativ igjen. Det går nok sikkert bra! :roll:

klem fra Lille Håp(11+1) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette er en problemstilling vi alle (forhåpentligvis) vil bli satt overfor om ikke så altfor lenge, så del gjerne med deg av dine erfaringer!!!! :blunke:

Det er ikke lett å vite hva man skal si, nei.....

Ønsker deg uansett lykke til,

dette fikser du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo ! :)

Nå har jeg jobbet i tre dager og det har gått veldig bra. Hadde litt nerver på mandagsmorgen, men det var det ikke grunnlag for.

Ble ønsket Velkommen tilbake og det var ganske hyggelig faktisk. :D

Men jeg er helt knekt på kvelden. Kommer hjem og detter ned på sofaen....sovner og sover ca.30-45 minutter. Kjemper med søvnen resten av kvelden og stuper i seng i 22-tiden. Sover som en stein hele natten også er vi på'n igjen........ Sitter å gjesper nå........ :oops: :roll:

Har ikke noe overskudd eller energi. Jammen godt det er så stille på jobben denne uka, så jeg fikk lov til å avspasere i morgen. Sove,sove,sove...............*gjeeeeeeeeeeeesp*

Håper jeg snart kan få litt mere overskudd og energi! Det er kjedlig å gå rundt som dette da. Meeeeeeeen det er jo bedre enn å kaste opp hele tiden da!! :blunke:

Nei, nå rooooooooper sofaen på meg igjen! :oops:

Trøtte klemmer fra Lille Håp(11+3) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tuva vennen!

Godt å høre at du har kommet deg tilbake på jobb og at alt går bra. Er kvalmen din helt borte den nå da eller? Her er jeg mye bedre, og kaster bare opp med en gang jeg står opp. Siden får jeg spist litt, men kvalmen sitter i utover dagen. Jeg blir nok sykmeldt ut resten av mnd, og det er nok like greit sånn at jeg kommer meg igjen. Utrolig hvordan det tar på kreftene å være så dårlig. Det vet du nok alt om ;) Lurer litt på å ta en liten tur til vestlandet i slutten av juli, men jeg får kanskje besøk av noen venner - så vi får se! :)

Ha det kos på jobb, og lykke til videre Tuva!

Kos og klem fra Lille-Frø 10+3 og,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva

Vil gratulere deg med lille håp. Godt å se at du føler deg litt bedre om dagen. Det er nok ikke så mange ukene igjen før du begynner å føle deg mer opplagt også.

Har i dag meldt meg inn i dagbok-klubben selv også. Er i vår første prøve mnd. nå. Blir spennede å se hvordan det går. Det finner jeg ut av om noen uker. Da venter jeg ikke-mens som dere sier. Det er mye bra uttrykk på disse sidene. Det skal dere ha alle sammen. :ler:

Lykke til videre!

Klem fra

Leo-girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Kjære Tuva og lille Håp!

Har dere det bra idag?

Jeg håper du er ferdig med den ekle kvalmen :wink:

Jeg har den enda jeg da. Men ikke så VEEELDIG ille... Er forresten 8+5 idag, så i overimorgen er jeg fullgått 9 uker :D

Tida går så fort!!! Snart sitter vi med våre små søte i armene.

Kanskje vi kan kalle dem små-rosiner, de skal jo være så røde og rynkete når de kommer ut :ler:

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, hallo ! :D

Takker så masse for hilsninger i dagboka mi. Det er alltid koslig at noen har vært innom. :D

I dag er jeg foressten fullgått 12 uker !!!!!!!!! :D :D :D :D :D

JIPPI !!!!

Det er deilig å være over grensa. Nå kan jeg begynne å slappe av litt mere. :kgsmil:

Syntes tiden har gått fort egentlig. Syntes det er leeeeeeeenge siden jeg testet to klare BLÅ. Og det var den 26.mai. Søndag 26.mai stod jeg nervøs på badet og dyppet CB'n i glasset. Jeg var 1 uke på "overtid" og hadde tuuusenvis av sommerfugler i magen

Og det viste seg TO KLARE BLÅ !!!!!! Husker jeg løp inn til min kjære som lå på soverommet og ba han kikke på testen. Han kikket lenge også dro han meg ned på senga og trykket meg inntil seg. Holdt meg lenge før han sa "Jeg elsker deg".

Blir helt tårefull når jeg tenker på det. *snufs*

Og nå er jeg altså fullgått 12 uker. Jeg har startet på den 13 uka. Lille Håp i magen min vokser og forhåpentligvis trives. Jeg begynner å merke på noen av buksene mine at de blir trange. Men de holder vel ut sommeren! :roll: Vi får se......

Nei, nå skal jeg tusle meg inn på kjøkkenet og lage meg litt frokost. Har fått dilla på rista brød med smør på for tiden. Jeg som vaneligvis ikke spiser smør i det hele tatt, jeg kliner på så det nesten renner av den varme brødskiva! :lol: Det er veldig godt. :blunke:

Ses igjen. :)

Klemmer fra Lille Håp(12+0) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Gratulerer med 12 fullgåtte uker Tuva!!!

Så herlig!! Jeg har enda tre uker igjen jeg. Er fullgått 9 uker idag 8)

Koz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hei Tuvamor!

Gratulerer med den magiske tolvukersgrensen! Bare et halvår igjen nå...

Sorry for at jeg ikke har kommet med et knyst på den siste tiden, men lille barnløse (for forhåpentligvis enda et par år fremover) meg har surret rundt og nytt sommeren i fulle drag! Får håpe du får en kjempefin sommer, kjekt å høre at det går bra på jobben, selv etter lang sykemelding.

Kos deg en masse, skal kikke innom litt oftere jeg!

Masse klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååååååååå, så koselig at du stakk innom Lily! :D

Har tenkt masse på hvordan det går med deg! Skriver en Pm til deg jeg!

*klemmer masse på Lilyen*

Nuss og kos fra Lille Håp(12+0) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med 12 uker Tuva!!!!

Åhhh, jeg kan ikke si annet enn at jeg håper de 3 neste ukene går fort...jeg vil også være 12 uker på vei! Det føles betryggende ikke sant?

Nå er sjansen kjempestor for at svangerskapet går fint :D :D :D

Jaja, i helga har jeg vært hjemme og besøkt MANGE!!!

Og de fleste av de sa: "Er du sikker på at du ikke har 2 der inne"

Magen er vel stor ja :oops: ,ingen tvil om det!

Vi får se, vi får se....

Nå skal jeg prøve å sove litt jeg, selv om jeg vet at søvnen blir dårlig i natt også...De puppene er jo så forbasket vonde jo! Jeg må pakke dyne forsiktig rundt dem, men selvfølgelig så rører jeg på meg iløpet av natta og dermed "ødelegger" polstringen. Tror jeg skal skaffe meg en diiiiiger eske fylt med isoporkuler som jeg kan sove oppi :hoho:

Eller binde 5meter med vatt rundt overkroppen!

Stooor klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei ! :D

Så har jeg vært på kontroll nummer 2 !!

I går troppet jeg opp på legekontoret og der var det bare kaos. For det første hadde jeg ikke fått time hos fastlegen min, men en av de andre legene!! Ja, vel.....hva skjer da. Jo, kontordamen lurte på om jeg kunne komme klokka 14.30 samme dag(hadde egentlig time 08.45). Nei, det er ikke mulig ,sier jeg lettere frustrert, jeg jobber desverre til 17.00 i dag jeg. Kontordamen trykker febrilsk på pc'n sin og spør om jeg kan komme tilbake neste uke på onsdagen da. Nei, jeg er borte på ferie da, sier jeg. Fortsatt febrilsk trykking på pc'n....... Blir bedt om å sette meg ned et øyeblikk å vente. Jaja, jeg tusler bort å setter meg.

Etter ca. 5 minutter kommer hun tilbake og lurer på om jeg har tid til å vente 20.minutter? Kikker på klokka, joda det har jeg tid til. Kontordama smiler fornøyd og sier at hun ringte en annen pasient og fikk henne til å bytte til en annen tid. For en røre!!! Men det ordnet seg hvert fall til det beste. For meg....... :blunke:

Vel, inne hos legen ( etter å ha ventet i 30 minutter.....) fikk jeg svar på blodprøvene jeg tok forrige gang.

*Har ikke HIV/AIDS

*Har ikke syfilis

*Påvist antistoffer mot røde hunder. Som betyr at Lille Håp er beskyttet. :D

*Påvist antistoffer mot toksoplasmose. Lille Håp er beskyttet. :D

*Hb lå på 12,8. Bedring fra forrige gang hvor den lå på 12,4.

*BT var 115/80. Perfekt (legens ord) ! :D

Så var det opp på benken for klemming av magen min. Legen kjente godt livmoren min og sa at den var akkurat som den skulle i 12.uke!! :D

Han spurte så om jeg ville prøve å lete etter hjertelyden. Men først med en advarsel om at jeg ikke måtte bli redd hvis han ikke fant den. Det var så tidlig i svangerskapet ennå, så det var slett ikke sikkert han ville finne den. Og etter masse leting måtte han gi opp. Den lille røveren hadde gjemt seg godt! :blunke:

Og det går forsåvidt greit. Har mange tegn på at alt er som det skal, så det går bra.

*kvalme som kommer og går

*ømme pupper

*murringer/stikkninger i magen

*voldsom trøtthet Gjesp.gif

*sist, men ikke minst: Jeg er over 12 ukers grensa! :D :D :D

Jeg har det bra med meg selv og tanken på å bli mamma. Har begynt å tillate meg selv å drømme meg bort om det lille nurket jeg skal få i mine armer etter jul. Tenk for en flott gave jeg har i vente.... Et barn er absolutt en gave og en velsignelse å få. Et bittelite liv som er så totalt avhengig av min kjærlighet og omtanke for å kunne leve....snufs.... Blir helt tårefull her jeg sitter. :oops:

Nei, det ble visst en lang avhandling denne gangen. :wink:

Ses snart igjen. :D

Massevis av klemmer fra Lille Håp (12+5) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...