Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

Hei Tuva, og takk for hilsen i dagboken min.

Skal si du er kommet langt. Jeg er rett og slett forbauset. Men jeg syntes det var synd å høre at du har fått bekkenløsning, det kan jo ikke være særlig behagelig. Skjønner godt at du blir lei deg.

Håper du ikke blir verre, også må du ikke gjøre annet enn det du skal da. Husk det: du må ta vare på deg selv!!!!

Stor trøsteklem til Tuva fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Perser*

uffa stakkas deg, jeg forstår deg så godt!

Det er ikke så lett når man må ta så hensyn til kroppen sin når man før tok alt som selvfølge!

*god klem til deg* vet hvordan du har det og føler så med deg.....

Håper at du blir bedre snart...... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tuva vennen!

For å si det sånn. Du sitter der og forteller hvordan jeg tenker også. Skremmende! Men vi får bare prøve å trøste oss med at det er til en god sak, og rett og slett prøve å le oss gjennom dager med "smerte-helvete"... Det er ikke alltid lett å se sola skinne igjennom grå skyer, men du får tenke på at snaaaart skinner den så sterkt som du aldri før har sett den skinne!!!!

Trilleturer sammen med deg blir morro!!! :lol:

Klemmer fra Sessa 29+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært på kontroll igjen.

Dagens lottotall er som følger:

:D Uke: 29+6

:D Vekt: Opp 2 kilo (tilsammen 8 kg)

:D BT: 115/70

:D HB: 13

:D Ødem: 0

:D Leie: Hodeleie/bevegelig

:D Hjertefrekvens: 132

:D SF-mål: 29

Notater: Bekkenet er uforandret, ellers bra, kjenner mye liv.

Ellers så fikk jeg henvisnig til fysioterapeut ! Så nå kanskje jeg får litt orden på dette bekkenet mitt. Fikk også 100% sykmelding for 3 nye uker. Jeg hadde ikke klart å jobbe i den tilstanden som jeg er i nå. Glad jeg har en forståelsesfull lege som forstår at barnehagejobben ikke er en ferie !

Etter kontrollen gikk jeg en liten tur innom senteret. Der kjøpte jeg de første klærne til Lille Håp.... 2 enkle hvite bodyer med lang arm og 1 hvit body med to engler på med kort arm. Det var litt rart å tenke på at nå kjøpte jeg klær til babyen min..... Men for en herlig følelse det var også. Jeg er så forelsket i det lille nurket i magen min !!! :D :D :D :P

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D

tenkte jeg skulle titte innom dagboka di en tur jeg ...

kjempeleit å høre at du har fått bekkenløsning, håper det blir bedre når du får vært hos fysioterapeuten da.

høres kjempekoselig ut å gå å handle babyklær, du har jo kjempemasse å glede deg til fremover ,for om ikke så lenge sitter du jo faktisk med et lite nurk i armene og det må jo bli en fantastisk følelse :D

kos deg videre med gravititeten og den lille.

klem fra sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D

tenkte jeg skulle titte innom dagboka di en tur jeg ...

kjempeleit å høre at du har fått bekkenløsning, håper det blir bedre når du får vært hos fysioterapeuten da.

høres kjempekoselig ut å gå å handle babyklær, du har jo kjempemasse å glede deg til fremover ,for om ikke så lenge sitter du jo faktisk med et lite nurk i armene og det må jo bli en fantastisk følelse :D

kos deg videre med gravititeten og den lille.

klem fra sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :D

tenkte jeg skulle titte innom dagboka di en tur jeg ...

kjempeleit å høre at du har fått bekkenløsning, håper det blir bedre når du får vært hos fysioterapeuten da.

høres kjempekoselig ut å gå å handle babyklær, du har jo kjempemasse å glede deg til fremover ,for om ikke så lenge sitter du jo faktisk med et lite nurk i armene og det må jo bli en fantastisk følelse :D

kos deg videre med gravititeten og den lille.

klem fra sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva !!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi, det var så kjekt å lese :D

Trist å høre at du har fått bekkenløsning, det hadde jeg også da jeg gikk gravid med Emil, men jeg hadde godt hjelp av fysioterapi, det hjalp da litt i hvertfall. Fysopyten min brukte sånt kortbølgeapparat på korsryggen min, og det hjalp virkelig, ble ikke så stiv da. Kan virkelig anbefales :wink:

Akkurat nå frykte jeg at jeg har begynt å få BL igjen, og jeg er bare 4+5, skal til legen den 29. nov for første kontroll, og da skal jeg spørre om det er mulig å få komme til fysioterapi allerede :wink:

Håper jeg slipper å oppleve det igjen, for det var slett ikke godt, unner ikke min verste fiende å få BL :o

Lykke til videre da Tuva, det er ikke mange ukene igjen nå :wink:

Klem fra Pludre og lille Mirakel 4+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen !! :) :)

Idag er en flott dag. Sett bort fra vondt i bekkenet, så er det inegenting som kan ødelegge dagen min !!! Jeg er fullgått 30 uker i dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D

HURRA !! Endelig har jeg kommet meg så langt. Bare ca. 10 uker igjen til termin. Bare ca.10 uker til jeg får møte det lille knøttet mitt..........*sukk* Jeg gleder meg så enormt !!!!! :D

Må bare fortelle hva sambo sa i går også. Jeg ba han se i den H&M-posen som lå på stuebordet i går når han kom hjem fra jobb. Han satte seg ned i sofaen og åpnet opp posen. Tok frem tre bodyer og kikket på dem. Etter en stund kom det andektig: "Så småååååååååååå............."....*pause*, " Er du sikker på at de skal være sååååå små ??? " Han var helt alvorlig. Jeg måtte :ler: av han. Ja, de skal nok være så små når de er nyfødte ja. Han ristet på hodet og sa at han hadde hvert fall glemt at poden var så liten når han ble født. Og det kan jeg forstå. Det er jo 8 år siden. :blunke:

Nei, nå skal jeg lage meg en goooood frokost.

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D

kjempefin mage du har , skjønner at du er stolt av den ja :D

kanskje en liten guttemage??

ønsker deg lykke til videre med svangerskap og fødsel.

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en kjempekoselig kveld på senteret,

men jeg holder fast på at du ikke er helt god i topplokket.....

( Ref.mailer og diverse samtaler på MSN). Når jeg tenker meg om er du i meget godt selskap. De fleste jeg kjenner er sånn (inkl. meg sjøl).

VI HAR ETT HÆRLIG LIV,

OG PGA LATTEREN KOMMER VI TIL Å LEVE EVIG!!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, hoppsann! :)

Gjett hvem som har vært i Sverige på shopping a' ?? Riktig, det er meg !!!! :D :D

Jeg har fått handlet akkurat det jeg ville ha og ønsket meg !!!

:D HTS sprinkelseng m/madrass

:D Graco Aoutobaby bilstol, for nyfødt til 13 kg

:D Teutonia Delta System 2003, kombivogn (grå og sort)

:D Baby Bjørn bæresele i sort

HURRA !!!!! :D :D :D :D :D :D :D Jeg er så glad, så glad !!

Sprinkelsenga ligger ennå flatpakket i boden og kommer til å ligge sånn til etter jul, vogna står på arbeidsrommet og bilstolen står foreløpig på soverommet vårt. Den havner vel opp på arbeidsrommet etter hvert tenker jeg.

Så nå er det meste av det store utstyret klart. Eneste som mangler er stellekommode. Vi har forsåvidt funnet ut hvem vi vil ha. Den står på Babyshop å venter. :blunke:

Det er deilig å begynne å få ting i hus. Fikk litt tidsangst her om dagen, men det har begynt å roe seg nå.

Ellers så har jeg hatt et par fine dager nå med tanke på bekkenet. :)Kjenner at det hjelper å ligge med en "pølse-dyne" mellom knærne og føttene.

Lille Håp er også aktiv i magen, med mye spark og bevegelser. Artig å se på når hele magen buler ut og bobler fra en side til den andre.

Nei, tror jeg får velte meg over på sofaen. Har akkurat spist kjempe god middag. Julepølse med poteter, brun saus, erter, kålrabistappe og surkål(det spiser ikke jeg da..) !! Nå er jeg virkelig stappa. :P :blunke:

Ses. :)

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !!

Dagen i dag har vært ganske så fin. Den startet med at jeg våknet like før ti i dag morges. Gikk på do og tisset og krøp oppi sengen igjen. Hadde ikke utholdelig vondt i bekkenet så jeg benyttet sjansen til å ligge litt i senga å lese. Leser fortiden "To Tårn". Har som mål å bli ferdig med den, før jeg skal se filmen den 20.desember. Er halvveis nå, så jeg tror nok jeg skal rekke det. :)

Etter ca.45 min stod jeg opp og dusjet. Logget på pc'n med en halv liter appelsinjuice. Er så tørst for tiden..

Traff på Sessa og Qlio på msn og chattet litt med de gale jentene mine(:blunke:), før jeg fikk en telefon fra ei venninde. Hun sluttet litt tidligere på jobb i dag og lurte på om hun kunne stikke innom. Det er jo kjempe koselig !!! :D :D

Etter hun hadde reist vasket jeg litt klær og tuslet litt mer på pc'n. Lagde middag til gutta som kom hjem klokka fem. I dag fikk de spaghetti med kjøttdeig og hvitløksaus. :P

Etter hvilen reiste vi ut en tur. Fikk handlet 5 julegaver og litt stæsj til Lille Håp. 2 dyner, en til senga og en til kurven, 3 sengesett, 2 bomullslaken og 3 par pittesmå babysokker. :D :D :D

Jeg har blitt helt bitt av basillen jeg nå. :D Hvor skal dette ende.... :lol::lol: Det er vel ingen fare ennå, men man går jo tom for fornuftige ting å kjøpe etter hvert da....:uff:

Ellers så er jeg fullgått 31 uker i morgen!!!! :D :D

Egentlig om 15 minutter for da er klokka passert midnatt, meen.... :wink:

Tiden jobber seg avgårde. Jeg nærmer meg snart tiden for da sykehuset ikke prøver å stoppe fødselen hvis den skulle starte også. Fra uke 34 går alt sin gang uansett. Det er bare 3 uker til det.... :o :o Hmmmm........jeg går en spennende tid i møte. Bør vel snart tenke på å kjøpe inn ammebh'er og pakke sykehusbagen også.

Oij...................

Tenk, snart kan jeg si at jeg er høygravid også !!!! Er ikke det fra man har 1 mnd igjen til termin..?? Noen som vet ??

Leste på SM at noen mente man var høygravid fra den dagen man ikke så dusken sin lengre, men da har jeg vært høygravid en stund allerede !! :hoho::hoho::hoho:

Nei, nå var det mye pjatt som skulle ut av meg !! :ler::ler2:

Ingen som er logget på msn heller... QLIO ??? SESSA ???? Hvor er dere når det er pjatte-behov på gang !!!!!?????

Nei, jeg får vel bare kapitulere.

Ses. :)

Klemmer i tonnevis fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at det går bedre med deg Tuva. Det høres så koslig ut den tiden du går igjennom nå (SUKK - blir SÅÅÅÅÅ misunnelig, men bare på en snill måte :wink: ). Du var så nedfor sist jeg leste gjennom dagboken din, så det var hyggelig å se at ting er litt bedre. Det er ikke lett når de månedene man har gledet seg så enormt til blir mer smertefulle enn fine. Krysser fingre og tær for at du ikke blir verre jeg XXXXXXXXXX

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann !!

Leste på SM at noen mente man var høygravid fra den dagen man ikke så dusken sin lengre, men da har jeg vært høygravid en stund allerede !! :hoho::hoho::hoho:

Hihihi, pjatt i vei her så lenge du :ler:

Stå på, jenta, dette går unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei ! :)

I dag ble jeg vekt av telefonen som ringte. Det var fysioterapeuten som ringte og sa at hun hadde fått en avbestilling og lurte på om jeg hadde anledning til å komme.

Jeg ringte henne nemlig i går og da fikk hun satt meg opp på time til undersøkelse og til ergonomitimer, men ingen av treningstimene hennes var ledige. Ble satt på proiritert vent. Det var da kjempe topp at hun hadde fått en avbestilling nå. :)

Heiv meg i dusjen og fikk svigermor til å kjøre meg.

Fysio-dama var veldig hyggelig og virket veldig flink. Det burde hun jo egentlig være også for hun jobber nemlig bare med gravide med bekkenplager.

Treningstimen var kjempe ålreit. Vi ble en gruppe på 10 stykker. Alle var veldig åpne og jeg følte meg ikke som en ny "inntrenger" i gruppa. :)

Treningen bestod av styrking av musklene rundt bekkenet og oppmykning av bekkenet. Viktig å sørge for at man ikke stivner helt. Det gjør hvert fall ikke bekkenløsningen noe bedre.

Syntes det var utrolig deilig å få brukt kroppen ! Men kjenner at jeg har brukt uvante muskler. Litt støl og mør, kjenner jeg.

Så nå er det bare å håpe på at hun får flere avbestillinger, så jeg kan være med flere ganger før jul. Etter jul er jeg nemlig sikkret plass, men da skal jeg jo snart føde også.

Nei, nå får jeg vel tusle meg inn på kjøkkenet og lage meg litt middag. Sambo er på julebord med jobben, så i dag er jeg ensom hjemme. Litt godt innimellom det også.

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å takk for koselige hilsner !! :oops: :oops: :oops: :oops:

TUUUUUSEN TAKK !!!! Det betyr mye at dere legger inn noen or til meg ! :) :)

Klemmer igjen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...