Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

Bare si i fra hvor de andre damene bor,

så kan jeg sikkert "hjelpe" en av dem med å droppe treningen.....

Har ikke tenkt og spenne bein på dem,

for det har mamma sagt at det er ikke pent gjort....

Men jeg kan jo kjøpe en sjokolade og si at det er kaldt ute???

Jeg prøver jo alltid og hjelpe til jeg, vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hå ! :)

Takk for at du er villig til å "hjelpe" meg Qlio. Det er koselig det, men jeg vet desverre ikke hvor noen av dem bor. Skal på ergonomitime på torsdag, så da kan jeg jo prøve å få kikket på pc'n til fysio-dama. :ler::ler2:

Ellers så har jeg funnet frem ting og tang som skal henges opp og byttes ut i morgen. Det er jo første advent, i tilfelle noen hadde glemt seg. :)

Elsker denne tiden masse jeg...... Skal henge opp stjerne på stua og arbeidsrommet. Bytte ut de gule stearinlysene med dyp røde og bytte ut dukene. Når jeg da får vasket og pyntet i morgen, og tent kongerøkelsen, så vet jeg at julen nærmer seg........ Mmmmmmmmm.....liker de mørke kveldene med stearinlys på bordet, lukten av røkelse, en varm kopp med gløgg og selvfølgelig armen til sambo. *drømmer meg bort* :D :D

Gleder meg til i morgen jeg.... :)

Ses.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som gledet meg til søndagen og første advent.... Det ble jo en dritt dag. Våknet med litt lett hodepine som bare ble verre utover dagen. Så kom kvalmen, jeg frøs og fikk litt små feber. La under pleddet på sofaen stort sett hele dagen. :( Fikk hengt opp julestjernene og skiftet duker og støvsugd, men jeg hadde jo så mange andre planer.

Natten ble heller ikke noe bedre. Satt på do stort sett hele tiden... Au, au....:(

Jaja, jeg får bare ta det med ro i dag og heller pynte og styre litt i morgen.

Ses.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Tuva vennen!!

Synd å høre at du ikke var noe i form igår... Vet hvordan du har det. Jeg hadde det sånn nesten hele forrige uke. Spesielt onsdag-lørdag. Igår var jeg i god form, og det er jeg forsåvidt i dag også. Baker julekaker... Idag blir det berlinerkranser og serinakaker. Har ikke prøvd disse oppskriftene før, så jeg håper dem blir bra :)

Ønsker deg god bedring snuppa mi!

Klemmer og koser fra Sessa 31+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, heisann ! :)

I dag er det 3 desember ! Skal si at julen virkelig begynner å nærme seg med stormskritt. Heldigvis så er jeg ferdig med neste alle julegavene. Mangler bare å kjøpe til bestefar. Og der sliter jeg også. Bestefar har jo ALT og trenger eller ønsker seg ikke noe spesielt. Hva gjør man da ????? Jo, jeg har bestemt meg for at man går inn på dressmann og kjøper en pen skjorte med slips. Det er hvert fall noe han får brukt. Syntes det blir for dumt å kjøpe pyntegjenstander til en mann på over 75 år !!

Formen er ellers bedre i dag. Klarte å beholde middagen i går, så det sier seg jo selv at jeg er bedre. Fremdelse litt slapp, men bedre. :)

Lille Håp styrer på i magen som vanelig. Det er så rart å se på. Magen som bukter og buler seg alt ettersom hvor h*n sparker eller beveger seg. :) :) Lille Håp har funnet sin favorittstilling også. H*n ligger med hodet ned og med rumpa og ryggen på venstre eller høyre side av magen min. Man ser det veldig tydelig også, for magen min er helt skjev og hard på den ene siden. Ganske morsomt egentlig !! :D :D Sånn som nå, så ligger h*n med rumpa og ryggen på høyre side. Ser da små kuler på venstre side når h*n sparker !! :lol::lol:

Bekkenet har ikke vært så veldig snilt med meg de siste dagene og nettene. :( Trodde jeg var i ferd med å få en låsning i går kveld. Reiste meg opp fra sofaen da det stakk til på høyre side. Kjentes nesten ut som en kniv som vrei rundt inni der. :sur: Heldigvis så løsnet det litt opp, men vondt er det fortsatt.....

I morgen så skal sambo og jeg på fødselsforberedende kurs på Ahus. Kurset varer fra 10.00-14.30 og tar for seg:

*Svangerskapet

*Fødselen

*Smertelindring

*Film "Velkommen til livet". Video om fødselen ( :roll: )

*Omvisning på fødeavd

*Komplikasjoner

*Barseltiden

Tror det skal bli veldig ok å se hvordan det ser ut på føden. Er greit å vite hva som venter en. Forestiller meg et hvitt sterilt rom, med en seng med sånne dingser til å ha bena på !! Men håper på at det bare er i min hjerne. :lol:

Gleder meg ikke akkurat til å gjennomgå komplikasjoner, men det er vel greit å være forberedt på hva som kan skje.

Kommer nok tilbake med fyldig rapport i morgen tenker jeg. :blunke:

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på rapport, Tuva!! Og :oops: :oops: for at jeg ikke er flink til å skrive....

Vi skal på fødselsforberedende kurs hos jordmora 17.des og hun skulle ta for seg stort sett de samme tingene + omvisning på føden mm. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hå ! :)

Så var det rapport fra kurset i går da.... Hva skal jeg si..

Ble egentlig litt skuffet. Syntes det ble altfor mye "pjatt" av JM. Mye som jeg visste fra før og i det hele tatt de 4,5 timene kunne godt ha vært kun 3-3,5. Men det var jo verd å få med seg da.

Omvisningen på føden og innføring i hva de kunne tilby av smertelindring under fødselen var veldig nyttig. Ikke minst fordi jeg fikk se at fødestuen ikke inneholdt bare en seng med "dingser" til bena. :lol: :lol:

Så også på video med 2 fødsler. Trodde på forhånd at jeg kanskje kunne bli litt skremt av det, men det ble helt motsatt. For en gave, for en grenesløs stor gave som venter på meg på slutten av alle smertene.... Begynte nesten å grine på vegne av de som fødte på filmen i går, når de endelig fikk nurket på brystet, tenk når jeg da får min egen lille baby.....*sukk* Blir nesten litt sentimental igjen jeg......

Ellers så var det kontroll igjen i dag.

Og dagens tall var:

:D Uke: 32+1

:D BT: 130/70

:D Vekt: Opp 2 kilo, tilsammen 10 kg ( og jeg som var engstelig fordi jeg ikke la på meg i begynnelsen.... :roll: )

:D Ødem: 0

:( Urin: Sukker +3 :o

:D SF-mål: 31

:D Leie: Hodeleie/bevegelig. Men hodet lå så langt nede at ved neste kontroll trodde hun nok det kunne være festet.

:D Hjertefrekvens: 130

Når det gjelder de høye sukkerverdiene i urinen trodde JM det kom av det jeg spiste i går kveld (klokka 22). 3 store lefser med nugatti og 3 glass brus....... :oops: :oops: :oops:

Men jeg skal alikevell inn på Ahus for en sukkerbelastningstest. Greit å være på den sikre siden!

Ellers så var alt bra!!!

Nå skal jeg tusle inn på stua og lese litt. Må gjøre meg ferdig med "To Tårn". :)

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om jeg skal gå på sånt kurs, jeg...... jeg får se når det nærmer seg..... Men omvisning, det skal jeg på. Må jo se hvor det hele skal fregå, ikke sant??? Man er da nysgjerrig!!! *ler*

Håper bekkenet ditt vet hvordan det skal oppføre seg resten av tiden,

legger en liten demper på svangerskapet regner jeg med.

Ja, vennen, nå er det ikke lenge igjen. Gleder meg til å se Lille Håp når h*n kommer ut, håper at h*n ikke har hatt vondt pga de latterkulene jeg har påført deg, i såfall står jeg nok ikke så høyt i kurs der i gården!

*litt dårlig samvittighet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo. :)

Ja, nå er bekkenløsningen et faktum. Etter grundig undersøkelse hos fysioterapeuten i går, så kunne hun konstantere bekkenløsning, mest smerter på høyre side og med låsninger.....:( Jeg har jo egentlig visst at jeg har hatt bekkenløsning en stund nå, men nå ble det liksom helt reelt. Ikke til å komme unna.........:cry:

Skal begynne med gruppetrening 2 ganger i uka. Foreløpig fast fredag fra 13.00-14.30, og den andre timen må jeg ta litt på sparket ennå for hun hadde egentlig fulle grupper. Men det var alltids en avbestilling, sa hun. Får bare håpe at treningen holder bekkenløsningen "ved like" og at det ikke blir vondere eller verre enn det allerede er.

Kryss fingrene for meg...........

Koz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære Tuva!!!

Har visst vært i samme båt hele veien vi.. Først kvalmen, som varte lenge.. For så å gå over til bekkenløsning. Jaja, det er ikke måte på hvordan vi skal få kjene graviditeten på kroppen :ler: Vi får bare prøve å se alt det positive med det! Nå er jeg forresten tilbake på nett etter noen dager uten pc. Har en harddisk som ikke ville fungere som den skulle, men nå har vi en midlertidig en til vi får orden på den "gamle"... Håper alt er bra med deg ellers, og at vi kan treffes snart. Det hadde vært veldig koselig! Forresten; du må bare lese oppdateringen min i min dagbok!! :)

Ønsker deg en riktig så god natt og håper du rekker å lese ut "to Tårn" før filmen. Selv har jeg 1 kapittel igjen og blir nok feridg i morgen om jeg rekker å lese da ;)

Kos og klem fra din hengivne "leser-Sessa" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei ! :)

I dag har jeg virkelig stått på i heimen. Fikk et skikkelig energikick utpå formiddagen og det kicket resulterte i :

*nyvasket kjøleskap

*pussede vinduer på kjøkken og stue

*støvsuget sofa og gulv

*vask av klær (begge skittentøys dunkene er nesten tomme!!!)

*vask av bad og do

Men nå er jeg sliten også da. Kjenner det godt i rygg og bekken. Men nå er hvert fall mye gjort og jeg slipper å la det irritere meg. For jeg er av den typen som går å irriterer seg GRØNN hvis ting flyter.

Fikk også hengt opp julegardinene på kjøkkenet, med hjelp av sambo. :) Det ble kjempe fint!! :D

I morgen skal jeg en tur på Ahus klokka åtte. Skal ta den sukkerbelastningstesten. Må faste fra 00.00 i dag og til over 10.00 i morgen. Skal først ta en blodprøve når jeg kommer inn, må så drikke en slags sukkerlake (er visstnok fryktelig kvalmende :roll: ). Også vente i 2 timer, for å ta en ny blodprøve igjen. Får ikke lov til å spise eller drikke noen ting i mellomtiden. Kommer til å være halvdød av sult til slutt jeg da............ :-?

Jaja, får bare håpe at alt er normalt og at jeg ikke har noe unormalt høye verdier.

Ellers så blir denne uka en hektisk uke. Mye står på dagsordenen.

Mandag: Ahus på sukkerbelastningstest.

Tirsdag:Trening hos fysio kl.12.30

Treffe Qlio på kvelden

Onsdag:Tur til jobben. Må fylle ut permisjonssøknad (på tide ja.......:oops: )

Juleavslutning for stesønn på skolen fra 18.00.

Torsdag: Trening hos fysio fra kl.10.

Fredag:Treff på Egons (Byporten) med Januarklubben fra SM kl.13.00.

Lørdag:Julebord med jobben.

Søndag: Feire 9 årsdagen til tantebarnet mitt kl.16.00.

Så her skjer det noe hver dag. + at det gjerne dukker opp noe uventet også. Jeg får ikke tid til å kjede meg denne uka. :blunke:

Rart å tenke på at jeg snart er fullgått 33 uker.... Tiden går fort, samtidig som den står litt stille.

Nei, nå får jeg tulle meg i seng. Skal jo opp tidlig i morgen ! ;)

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva!

Du og du så flink du også har vært idag :D Synes vi har vært skikkelig dyktige jeg! I morgen skal jeg få ny "look". Både gleder og gruer meg til det... Håper vi får tid til å treffes snart, innimellom slagene!

Kos og klem, Sessa 32+0 (over midnatt) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lefsene sin skyld !!

Tenkte jeg bare skulle si ifra at sukkerbelastningstesten på Ahus i dag var helt fin ! Det var lefsene med nugatti og brusen sent kvelden før som hadde skyld !

Men FY Farao for noe dritt jeg måtte helle i meg !! Smakte nesten som lunken flytende melis !!!!!!!!!! :o :o Fikk streng beskjed om at hvis jeg spydde, kunne hun ikke ta neste blodprøve. Den ville ikke være gyldig.

Men jeg klarte å beholde alt og betod testen med glans !

Så da kan jeg spise flere lefser med nugatti ! Bare ikke dagen før kontroll.........

Koz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

At noen kan få meg så PROVOSERT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :o

Leste inne på "graviditets forumet" her på KG. Innlegget "ikke vær så gravid". Og selve hovedinlegget irriterte meg ikke, men svarene som kom !!!!!!!!!!!!!!!!!! GUD, som jeg kjente det boblet i blodet !! :evil: :evil: Trykket på skriv svar og skrev ned et hel side omtrent. Bare skrev og skrev og skrev. Fingrene gikk av seg selv. Før jeg trykket på send bestemte jeg meg for å lese igjennom.

Og endte opp med å sensurere hele dritten !!!! Det ble til slutt så altfor personrettet og det er ikke noe poeng bak det. Selvom andre synker ned på det nivået, trenger ikke jeg......

Nå må jeg gå å gjøre noe !! Få ut litt sinne !!! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig så enig!!!

Leste det innlegget for noen dager siden og skrev rasende tilbake...men jeg sletta det før jeg sendte det inn! Regnet med at det jeg hadde å si om denne saken ville blitt hetsa med...og det gidder jeg ikke akkurat nå. (F.eks det å "legge hormonene til side" er jo helt tullete å si! Så lett er det ikke altså, det har jeg erfaring med selv. Det er ikke akkurat slik at man har så jævlig stort behov for å grine offentlig inne på Ikea - slik jeg gjorde for noen uker siden! Skulle gjerne ha vært den episoden foruten men der og da var det klin umulig å holde tårene tilbake!)

Nei, jeg holder meg faktisk unna KGs gravidsider. Har ikke noe utbytte av det sure miljøet som råder nå for tida (foruten Dagbøkene da ;) )

Over til noe mer hyggelig: så godt å høre at det var nugattien sin feil!

Jeg skal prøve å huske at jeg ikke eter noe søtt dagen før kontroll, så slipper jeg den ekle smørja som du måtte presse ned ;)

Stakkars, syns synd på deg! Det var harde bud må jeg si: verken lov å spise noe på mange timer - og bli "tvinga" til å svelge uten å spy!

Nei nå må jeg "plugge" som svenskene sier...har eksamen i morgen!

Jeg ligger dårlig ann, men skal nå prøve likevel.

Klem fra Zafir og Lillebror 30+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo ! :)

Nå er det jammen noen dager siden jeg har vært innom ser jeg.

Tiden har flydd i fra meg. Har hatt ting å henge fingrene i.

Tirsdag var det trening hos fysio og besøk på kvelden.

Onsdag var det driiiiiit vondt bekken :( og juleavslutning for stesønn. Klassen hans hadde øvd og øvd på et julespill lenge og jeg må si de virkelig var flinke, småtassene. :D

Torsdag var det trening hos fysio igjen og besøk på jobben. Jeg grudde meg nesten for å komme innom for det var nesten 6 uker siden sist.... Men det gikk veldig fint. Fikk klemmer og mange roste magen min !! :D :D Sånt er alltid koselig. :) Barna ble litt overrasket over at babyen var inne i magen min ENNÅ. :lol::lol: Jeg fortalte at den kom til å være der til etter jul. Det var jo greit det, men jeg måtte huske å komme på besøk når babyen var kommet ut da ! Koselige "barna" mine. :blunke:

I går var det januarmammatreff på Egons på Byporten. Vi ble 8 damer og skal si det var mye skravel og latter !! Kjempe koselig ! :D

I går handlet jeg også inn litt juleklær. En rød og en sort mammatopp, og en hel buksedress i sort. Ble kjempe fornøyd.

Skal på julebord med jobben i kveld og da er det greit og se litt ok ut. Klærne kan jeg jo bruke på julaften og nyttårsaften også. :)

Kanskje jeg legger inn en link med bilde av meg i morgen.... Så fornøyd ble jeg faktisk....:oops:

Ellers så har formen og bekkenet vært ganske snillt med meg de siste dagene. Har vært i forholdsvis god form og det er kjempe herlig. Jeg nyter det så lenge det varer. ;)

Lille Håp styrer på som vanelig og lar meg til stadighet få kjenne at h*n vokser seg større og sterkere. :) :) Får servert noen spark innimellom som nesten gjør vondt !! :eek: Men jeg er glad for alle livstegn jeg. Vil heller ha en kjempe aktiv baby i magen enn en rolig en. Da slipper jeg hvert fall å uroe meg for om det er liv eller ikke. For det er en bekymring jeg ikke trenger !!

Men nå må jeg nesten avslutte her. Skal så smått begynne å gjøre meg i stand til julebordet.

Ses. :)

Klemmer i fleng fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke glem daten vår på onsdag!!!!!

Jeg er klar, send ut nabovarsel til Lille Håp om at tante Qlio's back!!!

:hoho:

Gleder meg til å se den nye sveisen til Hochimama,

jeg vil se den nye buksedressen NÅ (les: ta bilde, send meg mail)

og gi deg en skikkelig klem.

Mange klemmer til deg fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudeluuuuuuuuuuu !!!!!! :)

I natt var ikke bekkenet snillt med meg. Våknet mange ganger av smerter nedover i benet og bekkenet. :( Var også oppe et par ganger for å tisse.

Våknet desverre også når sambo stod opp klokka 06.00 i dag tidlig..... Gikk på do og håpet på å få sove igjen etterpå, men det var visst noen andre som hadde noe å si i den saken. Og det var ikke hverken sambo eller stesønn, men Lille Håp. H*n hadde tydeligvis også våknet og bestemt seg for å ha en skikkelig runde med turning og sparking og boksing i magen min. I tilegg til det hadde h*n også svelget litt fostervann og satte igang med hikking i tilegg..........

Så der lå jeg da, uten noe jeg skulle ha sagt...... :-? Syntes det var litt urettferdig av Lille Håp å holde på sånn klokka 06.00 på morran, men hva får man vel gjort med det....?? Ingenting.. Vel, jeg ga imidlertidig opp etter 45 minutter. Orket ikke ligge mere, så jeg stod opp. Gikk på stua med pledd og "God Morgen Norge" på tv2. OG gjett hva........ Lille Håp ble stille der inne !!! Grrrrrrrr.........

Gadd ikke gå å legge meg igjen. Surfet litt inne på snartmamma og lagde meg frokost.

Sovnet på sofaen under pleddet i 09.30-tiden og sov til 12.45........ :oops: :oops: :oops: Det var veldig godt da...... :blunke:

Gleder meg til i morgen. Da skal jeg treffe Qlio på Egon. Det er nesten 1 mnd siden sist, så nå blir det nok skravling og latter på høyt plan. :D :P

På torsdag er det kontroll igjen og julelunsj på jobben.

Og på fredag er det trening hos fysio og kino på kvelden. Driver å leser på harde livet for å bli ferdig med boka. Har igjen nesten 3 kapitler før "To Tårn" er utlest. Men jeg tror jeg skal rekke det. :)

Nei, nå får jeg vel tulle meg i seng.

Håper denne natten blir litt bedre.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva! :D

Synd at bekkenet ditt skal være så kranglete (kjenner så altfor godt til det selv men..) og vondt. Det er ikke noe morsomt. Men det er faktisk ikke lenge igjen til nurkene våre er ute, og da blir forhåpentligvis alle vonde bekken/rygger og tider med oppkast glemt! :lol: Det skal bli tider det!

Håper du og Qlio får en kjempe fin kveld på Egon idag. Vi var på treff med februarklubben der igår, og det var jammen masse folk! Men dere finner nok et bord :) Have fun jentene mine!

PS: 3 kapittel klarer du vet du. Jeg er selv ferdig med "To Tårn". I kveld skal vi se førtse filmen her hjemme med prosjektor/lerret. Det blir bra! Og på fredag (natt til lørdag) skal vi se To Tårn - filmen på Colosseum !!! :D

Kos og klem fra Sessa'n din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dagen!

HUSK!

Kamera!!! (Tuva ta bilde av magen min på Egons didelido).

Jeg ringer deg etter kontrollen hos legen!

*klemmer og vinker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...