Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siste nytt fra redebyggeren vår Tuva:

Hei. Nå reiser vi på føden. Oppdatering kommer.

Sendt: 03.01.2003 kl. 15:29:01

Ønsker deg lykke til, vennen!

{{{{{{{Lett-fødsel-støv}}}}}}}}}}

Mange varme klemmer fra din sladrehank, Qlio

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan dere puste ut, jenter!!!!

Redebyggeren vår kan presentere: en JENTE!!!

Her er SMS'en jeg fikk:

"Hei. Vi fikk en liten jente. 3080 gr. 48 cm. Både mor og datter har det veldig bra. Hilsen Loppemann og Loppa

Sendt 03.01.2003 klokken 23:22:46

SMS nummer 2:

Kl 19.41

Sendt 03.01.2003 klokken 23:23:24

Gratulerer så mye, vennen min!

Jeg gleder meg til å se den lille jenta di om noen dager.... *sukk*

:hoppe::hoppe::hoppe: for Tuva og jenta som lå i magen! :hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med

Dette var dere vel unt :D Det må være godt å tenke på at nå er det hele over. Kan nesten ikke vente med å gå trilletur med deg nå jeg ;) Ønsker dere masse lykke til videre, og nok en gang: Gratulerer så masse!!! :D

Kos og klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Gratulere så masse med

Gleder meg enormt til få lese føderapport og se bilder av den lille tuppa :)

Masse klemmer fra Zafir 33+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE MED JENTA, tenk endelig i mål.

Gleder meg masse til og høre referat åh heldigen!!!!

GRATTIS JENTA MI!!!!! :P:P:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten prinsesse, Tuva.

Hun hadde det travelt med å komme ut :D , gleder meg til å høre fødselsrapport.

Cobra 35+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER SÅ MASSE MED EN LITEN PIKE

Fantastisk gøy!!!!

Du får skrive og fortelle oss alt når du har kommet deg litt. Kooos deg med den lille :hjerte::hjerte::hjerte:

Stoor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE MED EN LITEN PIKE

Fantastisk gøy!!!!

Du får skrive og fortelle oss alt når du har kommet deg litt. Kooos deg med den lille :hjerte::hjerte::hjerte:

Stoor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, kjære Tuva!

Velkommen hjem til både deg og den lille prinsessen din!

Jeg gleder meg til å se dere igjen,

men jeg venter til du gir klarsignal.

Regner med at det er ett par trehundre som vil (og bør) komme før meg.

Har hørt at familie og nære venner kan bli litt småsure (selvom jeg skjønner hvor du har arvet ditt gode humør fra. Du har fantastiske foreldre!).

Regner med at Tuvamannen er glad for å ha dere hjemme igjen,

snakket med han i stad, han er så søt. VET at han gledet seg stort til å hente dere, men jeg tror han trenger litt søvn.... *ler*

Kos dere masse, vennnen,

glad i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !!!!!!! :)

Tusen takk for alle hilsner og gratulasjoner !!!!!!!! :D :D

Nå er jeg og lille nurket endelig kommet hjem !! :)

Vi måtte bli et døgn ekstra fordi Tuva(ja, hun skal hete det :blunke: ), måtte lysbehandles for gulsot. Verdiene var under grensen i dag tidlig så vi fikk reise hjem. Skal tilbake i morgen for en ny blodprøve. Må skjekke at verdiene ikke har steget. Krysser fingrene for det.

Ellers så er alt bra med mor og barn. :)

Melka flommer og Tuva har endelig lært seg sugeteknikken, for tidlig fødte barn har gjerne problemer med det.

Kommer tilbake med fødselsrapport senere. Akkurat nå klarer jeg ikke ta øynene fra gullet mitt. :hjerter: :hjerter:

Ses. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det startet hele på fredag 3 januar klokka 07.00 med vannavgang på soveromsgulvet. Jeg hadde bare vært en tur på do og skulle tilbake i seng da vannet fosset nedover bena mine. :o Ble en smule overrasket kan man si. Jeg som ikke skulle føde før termin nei..... :blunke:

Ringte inn på føden og fikk beskjed om å komme på kontroll.

Lå en halvtime på CTG, registrering av Lille Håp's hjertelyd og eventuelle rier. Men rier, det hadde jeg ikke.

Ble også undersøkt med UL for å se om Lille Håp var festet, samt om det var nok fostervann igjen. Begge deler var i orden, så jeg kunne fint reise hjem igjen, i påvente av rier. Skulle komme tilbake på kontroll klokka ti dagen etter hvis ikke noe hadde skjedd i mellomtiden. Men det gjorde det virkelig !!! :D

Var hjemme klokka 11.30 og klokka 13.00 hadde jeg rier med 5 minutters mellomrom. Men de var fortsatt ikke så vonde, så jeg ble hjemme.

Klokka 15.30 ble riene ganske så vondere og vi fikk svigermor til å hente poden. Var på føden igjen klokka 16.00.

Ble lagt på ny CTG registrering. Syntes det var fryktelig ubehagelig å ligge med rier og fikk lov til å reise meg opp.

Det var fullt med fødende damer der denne kvelden, så jordmor måtte fly litt til og fra.

Syntes nå selv at det begynte å bli ganske vondt og ymtet frempå med smertestillende. Jordmor sa hun skulle skjekke meg først og jammen hadde jeg ikke 5 cm åpning !!!

Fikk tilbud om å gå i dusjen og det var kjempe deilig! Godt med varmt vann på korsryggen mens riene stod på. Da var klokka 17.00. Stod i dusjen ca 1 time og JM skjekket på nytt. Nå var det 7 cm åpning. Fikk beskjed om å gå ut av dusjen, for det var på tide å komme seg inn på en fødestue. :)

Vel, inne på fødestuen, ca.klokka. 18.50, begynte jeg å få trykketrang. Helt utrolig hvordan det føles !! :D :D Nesten deilig !

Jm skjekket på nytt klokka 19.00 og da var mormunnen utslettet og jeg hadde 10 cm åpning !! Nå var det bare å trykke i vei. :P:P

Pga bekkenet så stod jeg på alle fire over en sakkosekk i sengen. En utrolig behagelig (i det grad noe er begahgelig..) stilling, som jeg anbefaler !

Fordi jeg var nesten 4 uker for tidlig ute, så plasserte hun en doppler på magen min, for hele tiden å kunne overvåke hvordan Lille Håp hadde det. Og hun må ha hatt det fint. Hadde en jevn fin hjerterytme hel tiden. Det var også tilstede en barnelege.

Pressriene dabbet litt av og jeg fikk en sprøyte i låret for å få fart på sakene. Og det hjalp virkelig. 4 trykk etterpå og Lille Håp var ute !!

Ei lita nydelig tulle!!!

Fikk snudd meg over på ryggen og fikk henne på magen ! Lille jenta mi............*sukk* At det går ann på bli så totalt forelsket etter så kort tid !!! :hjerter:

Slapp billig unna med tre innvendige sting og et utvendig. Og ingen hemorider !! *puh* :ler:

Lå på føden nesten 2 1/2 time. Tulla fikk suge på begge puppene og ble veid og målt. Vitale mål : 3080 g , 48 cm og 35 rundt hodet !

Gikk i dusjen etterpå og det var kjempe delilig !!! :D

Ble trillet opp på barsel ca klokka 23.00.

Tiden på barsel har vært så som så. Fordi Tuva kom nesten 4 uker før tiden, så hadde hun litt problemer med å suge. Hun var sliten og slapp, og sov mye. Etter hvert ble hun også veldig gul og gulsot ble konstantert på mandag kveld. Hun ble da lagt i lyskasse og lå der til onsdag ettermiddag. :( Syntes det var helt grusomt å se på at de la henne inn der og tårene fosset. :cry: :cry: Skulle virkelig lille jenta mi ligge der inne helt alene.....? Man kan si at de berømte barselstårene kom for fullt !!! Pleierene prøvde å trøste så godt de kunne.... Fikk ta henne ut hver 3 time for å amme og stelle henne. Men måtte så putte henne inn igjen. Så man kan si at gleden var stor da vi kunne få ta henne med hjem på onsdag kveld !!!! :D :D Endelig kunne jeg kose med henne når som helst !!! :blunke:

Men for sikkerhet skyld måtte jeg komme med henne på kontroll på torsdag og på lørdag. På torsdag gikk det bra, så jeg håper gulsoten er borte nå.

Litt uvant å ha et lite nurk i huset, men det går seg vel til. Hun er jo bare så utrolig nydelig da !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Lurer på om det er noe feil med dagboka di?? Jeg får ikke opp det siste som du har skrevet..

Var så nysgjerrig på hvordan fødselen hadde gått, og om dere har det bra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...