Gå til innhold

Min første......


Linnda

Anbefalte innlegg

Heisann, hoppsann, fallerallera.....!!! :)

I dag har jeg hatt en fin dag.

Sov sånn passe i natt, uten for mange doturer og smerter.

Stod opp i 10-tiden og surfet litt på snartmamma, før jeg lagde meg frokost. Har fått dilla på vanelig leverpostei, så det ble 3 brødskiver med det + et stort glass appelsinjuice. :P

Etterpå surfet jeg litt til, før jeg støvsugde i 1 etg og vasket gulvet på kjøkkenet, badet og gangen.

I går vasket jeg faktisk arbeidsrommet, så nå er det bare stua og yttergangen som står igjen. Det blir tatt på fredag og da er jeg ferdig vasket til jul. :) På lørdag skal jeg stryke juledukene og legge på dem + bake pepperkaker med stesønn.

Ellers så har jeg og Qlio vært på Egon i dag ! Vi spiste namme namm pizza og koste oss skikkelig. Klagde litt over teite stebarns mødre og fikk ut litt steem ! Det er jammen godt å kunne snakke med noen som er i samme situasjon også. Takke, takk Qlio-vennen. *koooooooose* :)

Før vi reiste hver for oss, tok jeg bilde av Qlio sin mage. Ble fine bilder, som dere kan se i Qlio sin dagbok.

Fikk sambo til å ta bilder av min mage også. Og linken er her :

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...&threadid=17094

Begynner å bli både stor og tung den vomma der ! :blunke:

Men nå skal jeg lese litt bok, før jeg finner loppekassa mi. :)

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, hallo ! :)

Dette har jammen vært en hektisk dag !

Først var det kontroll hos legen min klokka 09.30.

Dagens tall:

:D Uke: 34+2

:D BT: 130/75

:roll: Vekt: Opp 3 kilo, tilsammen 13 kg.....

:D Urin: Negativ

:D HB: 13,4

:roll: Ødem: 0/1

:D Leie: Hodeleie, bevegelig

:D SF-mål : 34

:D Fosterlyd: 170

Grunnen til den høye forsterlyden var fordi Lille Håp hadde bestemt seg for å ha gymtime akkurat mens jeg var inne hos legen. Før har h*n alltid vært rolig når jeg har vært på kontroll, men nå sparket og spente h*n der inne. Hele magen lå på skeive og bena dukket opp som små kuler på venstre side. Legen hadde litt problemer med å få lyttet ordentlig pga det, men tok det med et smil. :blunke:

Fikk også sykmelding frem til jeg går ut i permisjon den 10.januar.

Etter kontrollen bar det rett opp til jobben, der jeg var invitert på julelunsj. Satt der i over 3 timer, noe som har medført et temmelig vondt bekken. Men det er nesten verdt det. Hadde det kjempe koselig. :)

Kom meg hjem og flatet ut 1 time på sofaen før gutta kom hjem. Spiste middag og reiste på besøk til mammaen og pappaen min. Der fikk vi julegodt og brus. :P Og fikk se kurven som mamma driver å syr trekk til. Den blir kjempe fin !

Den kurven har søsteren min ligget i og hennes 2 barn har ligget i den. Jeg har ligget i den og 2 av mine fettere og 1 kusine har ligget i den. Nå skal mitt lille nurk også få ligge i den. :D :D Blir nesten litt rørt jeg..... Det ligger så mye følelser og tradisjoner bak den kurven...

Men nå må jeg kaste meg over boka "To Tårn". Har et kapitell igjen og det må leses i dag, for i morgen braker det jo løs. Gleder meg som en liten unge. :blunke:

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God film i morgen Tuva! Jeg også skal på kino da. Skal på Colosseum på nattkinoen ;) Gleder meg skikkelig!!!

Kos og klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en slik kurv som går i arv,

det er kjempegøy og tenke på at jeg har ligget i den.

Nå er det Knøttets tur, vårt lille kjærlighetsbarn!

Forresten; om du synes at du er blitt så stor (noe du ikke er, du er vakker) så trodde ikke Qliomannen at du skulle ha barn i januar! "Ho var jo ikke såååå stor" sa han.

Nå er det snart jul

vi lar ekser være ekser og koser oss med familiene våre.

God jul, Tuva, vit at jeg er glad i deg!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her............

...................en natt i slutten av desember. Det har alt blitt den 22 og snart er 2002 over.

Sitter å mimrer litt over året som har gått og alt som har skjedd. Jeg må si at dette året er et av de tøffeste jeg har vært igjennom.

Det hele startet jo for litt over et år siden, den 8.desember i fjor, da jeg mistet en liten spire, 9 uker på vei... :( Hadde en tøff førjulstid og romjula ble ikke akkurat som forventet. Det hele ble ekstra tøft siden det på UL også ble oppdaget en diger cyste på høyre eggstokk. Den var på hele 10 cm og måtte fjernes hvis jeg hadde planer om å bli gravid på nytt igjen. Og det hadde jeg jo....... Gikk å ventet i 1 måned på innkallelse fra sykehuset og fikk det til slutt. Dato: 21.februar kl.10.00. Måtte regne med undersøkelser den dagen og operasjon dagen etter og hjemreise skjedde den 3dje dagen... Uff, jeg grudde meg veldig og var såååå trist når sambo måtte gå på kvelden den 21. Gråt mine modige tårer og følte meg bitteliten....:cry:

Fikk heldigvis en sovetablett ellers så vet jeg ikke hvordan det hadde gått. Ble vekt klokka 06.00 dagen etter og var første mann på operasjonsbordet. Hadde fått beroligende først, så jeg var ikke redd i det hele tatt. Krabbet fra sykesenga og opp på operasjonsbordet uten hjelp og var så tøff i trynet. ;) Fikk kanyle i hånda og maske. Pustet helt rolig, og sovnet...

Det neste jeg husker er at jeg våkner på oppvåkninga og er bare såååååååååååååååååå trøtt. Stikker en koselig pleier innom og spør hvordan det går med meg. Joda, jeg hadde det greit jeg. Litt dopa kanskje.... :roll:

Etter en liten stund blir jeg trillet tilbake til avdelingen og der ventet min kjære sambo. Fikk snøvlet ut at jeg hadde det bra, før jeg sovnet igjen. Avtalte med sambo at han skulle komme tilbake om et par-tre timer. Det var jo ikke noen vits at han satt å så på at jeg sov. :blunke:

Dagen gikk egentlig i en tåke. Narkosen hang i lenge, så jeg var trøtt og slapp. Men ved godt mot. :) Fikk besøk av mamma og pappa ut på ettermiddagen og de måtte le av meg. Jeg gikk som en gammel kjærring som hadde driti på seg og snøvlet som om jeg hadde drekki en flaske hjemmebrent. :ler:

Var heldigvis ikke veldig plaget med smerter på dagen, men den natta fikk jeg litt luftsmerter i skuldrene. Det er jo veldig vanelig å få pga gassen som legen blåser opp buken med under operasjonen. Men jeg bare ringte på sykepleieren og fikk smertestillende og en sovetablett. :) Reiste hjem klokka 13 dagen etter, med 14 dagers sykemelding og litt paralgin forte. Som jeg forøverig bare brukte 1 av. *stolt*

Hompet rundt hjemme i 14 dager også var det tilbake på jobb.

Det var første kapitell.........

I begynnelsen av mars ble bestemoren til sambo veldig dårlig. Hun hadde egentlig vært skrall lenge, men nå var det blitt alvorlig. Hun fikk plass på eldrehjemmet og vi besøkte henne. Desverre så døde hun i slutten av mars. Sovnet stille og rolig inn med alle 5 barna sine rundt seg.........

Begravelsen var flott og absolutt verdig for den flotte dama som hun var.

Jeg smiler når jeg tenker på henne....... Hun var en god, snill og omsorgsfull dame.

Kapitell 2........

Ettersom nå denne cysten var fjernet, så kunne vi starte prøvingen igjen når jeg hadde hatt en normal syklus. Siste mens første dag 20.april.

Jaggu, meg så satt den ikke på første forsøk !!!!!!!!!!!!! :D :D Det var jo helt utrolig !! Hadde ikke i min villeste fantasier trodd det. Men det var jo sant, jeg var gravid igjen. Tjohoooooooo !!!! :P :D 8)

Men kortvarig ble den hemningsløse gleden, for sammen med kvalmen og opp kastet, kom redselen. Redselen for å miste igjen...... :( Alle vonde følelser fra desember i fjor kom frem igjen med full styrke ! Trodde jeg hadde klart å bearbeide smerten ganske bra, men det hadde jeg nok ikke. Fy så vondt det var........ Det svei langt inni hjertet og jeg gråt mine tårer, samtidig som jeg hang over doskåla å spøy........... Sambo visste ikke hva godt han kunne gjøre for meg og ble nok ganske fortvilet han også. Bestemte meg for at jeg måtte gjøre noe for å lette situasjonen litt, og gikk til legen min for å kreve henvsining til UL. Og fikk det heldigvis. Var på UL når jeg var 7+3 og 10+3. Alt var bra med nurket mitt, eller Lille Håp, som h*n ganske tidlig ble døpt. Jeg kunne liksom ikke kalle babyen for noe annet. Den var jo det lille håpet mitt...........

Etter hvert som ukene gikk, lærte jeg meg også å slappe av mere. Kvalmen avtok også i uke 11, så ting ble betraktelig bedre.

Kunne feire 12 uker i midten av juli og i begynnelsen av august kjente jeg de først små dunk fra hybelboeren min !!!! Helt utrolig !! :D :D :D

Fra ca uke 18 kunne jeg kjenne liv hver dag og i uke 20 kjente sambo liv utenpå for første gang !!!!!!!! :D :D Det var stort, helt fantastisk ! Kan ikke forklares med ord, men må oppleves. :)

Vi hadde det godt sammen, sambo og jeg. :) :) :)

Kapitell 3........

Men det kunne jo ikke vare. Det var for godt til å være sant.

Fikk telefon en lørdagskveld i slutten på september. Pappaen til sambo hadde fått akutt hjertestans og dødd på stuegulvet til onkelen til sambo...... :sur: Det var et sjokk. Han var jo ikke syk, det var ikke noe som noen kunne ha forestilt seg....

Vi fikk noen grusomme uker. Begravelsen var forferdelig, når jeg tenker på smerten. Det var så utrolig vondt å se på hva min kjære gikk igjennom. Og jeg kunne ikke ta vekk det vonde, jeg var på en måte hjelpesløs.......hvis dere forstår hva jeg mener. Jeg kunne ikke gjøre han glad igjen...... :cry: :cry: :cry:

Sambo begynte å komme seg så vidt på bena igjen da vi fikk et nytt sjokk. Nå var det onkelen til sambo(på morssiden) som var død. Han hadde falt om på kjøkkengulvet i sitt eget hjem. Akutt hjertestans der også.......... :cry: :cry:

Er det mulig ?????

Sambo ville ikke helt godta det. Men ble jo tvunget til det. Det var jo sant.........Han var død han også. Nok en grusom begravelse, når man ser på all smerten. Alt det vonde...... :(

Kapitell 4

Vi kommer oss på bena igjen. Finner tilbake til hverandre og sambo finner gleden igjen.

Vi har vært igjennom mye sammen og vi står sterkere. Vi gleder oss sammen for det som sparker og spenner i magen min, og for kjærligheten til hverandre. :hjerte::hjerte:

Kan begynne å tenke på hverdagslige ting igjen, som oppussing og hva vi skal ha til middag. ;)

Også er vi jo egentlig her da.............

Fortsatt 22 desember, men litt lengre utpå natta og noen tårer og smil senere......

Ja, det var jo mitt 2002 sånn kort fortalt. Mye av det har jo dere vært sammen med meg om. Tror jeg begynte å skrive dagbok fra begynnelsen av mai jeg...

Hmmmmmmmm...................

Det var egentlig litt godt å sitte her å mimre litt. Tenke over ting og tang som man ikke rekker til vanelig.

Sånn som at jeg ELSKER min kjære såååå utrolig høyt :hjerter: !! Hva hadde jeg vel vært uten han, hans kjærlighet og hans uvaner. :lol:

Bare tanken på at jeg bærer på hans og mitt barn.......vårt kjøtt og blod......vårt kjærlighetsbarn.........*sukk*

Gleder meg til å få møte Lille Håp. Lurer på hvordan h*n ser ut og hva slags temprament h*n har. Er Lille Håp lik mammaen sin eller pappaen sin, eller kanksje h*n er en blanding av begge..... Uansett så kommer Lille Håp til å bli den vakreste og nydeligste babyen i hele verden !!!!!!! :D :D :D Er ikke litt partisk jeg.......... :ler:

Nei, nå er det nok mimring for i dag/natt. :)

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tuva!

Du skriver så utrolig fint at jeg sitter her hormonell som jeg er og gråter en skvett. Dere har hatt et veldig tøft år må jeg si ja, og jeg synes dere har taklet det helt utrolig flott! All respekt til dere :D Nå er det ikke lenge til sambo'n din og du kan kose dere med lille Håp i armene deres. Det blir nok verdens fineste opplevelse!!!

Gleder meg veldig til å treffe deg 8 januar :) Siden vi ikke møtes før etter jul og nyttår vil jeg benytte anledningen til å ønske deg

EN RIKTIG GOD JUL OG ET ENDA BEDRE NYTTÅR!!!!!

Masse kos og klem fra Sessa 33+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ja dere har hatt et veldig tøft år kan jo nesten ikke tro det.

Men heldigvis har dere noe og se fra til et lite håp skal bli født om bare noen uker blir spende hm lurer på om det blir jente eller gutt navn da har dere tenkt på det??

ØNSKER DERE EN FANTASTISK JUL OG LYKKE TIL MED FØDSEL OG ALT SOM MÅTTE HØRE MED I ÅRET SOM KOMMER!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei......

Så var julen kommet.

Nå har vi spist frokost alle tre. Dekket på kjøkkenbordet med stearinlys, lefser, egg, sylte og alt som er godt. :P:P Har spist så jeg nesten er sprekt. Deilig... :)

Nå skal resten av formiddagen tilbringes på sofaen med ukeblad, div tegneserier og ikke minst "Kalle Anka" på svensk tv. Det er bare et "must". :blunke:

Sånn som jeg sitter nå så kan jeg kikke inn i stua. Der står juletreet å skinner, røkelsen brer seg i rommet. Tegneserier på tv og min kjære og poden sitter i sofaen. Jeg er så glad i dem begge to. :hjerte:

I magen min sparker Lille Håp.......

Jeg har jammen mye å være takknemmelig for..........

Nå skal jeg tulle meg inn til de andre i stua.

Ses. :)

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tuva..

Blir helt matt jeg og får tårer i øynene når jeg leser om året ditt.

Så mye sorg og så mye glede...

Vil bare ønske deg og dine alt godt for det nye året som kommer!

:nisse: klem fra Tilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle svippe innom å si hvor deilig jeg har det !!! :sjarmor:

Begge gutta mine er her, vi koser oss med spill og klementiner + litt godis selvfølgelig.

Juleaften foreløp stille og rolig. Akkurat etter planen. :blunke:

Spiste ribbe med tilbehør hos svigermor, og riskrem og sjokolademousse til dessert ! :P:P

Poden var helt i spinn, for han gledet seg sånn til å åpne pakker. Satt å kikket henført på pakkene og smugkikket på lappene. :D

I dag er det slappe av dag.

Skal spise ovnsbakt ørret med poteter, agurksalat og rømme til middag ! :P :P Gleder meg allerede.

AAAAAAAAAaaaahhhh.....jeg har det godt. :enig_animasjon:

Juleklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Tuva!

Håper du har hatt en flott julefeiring med mann og stesønn!

Ønsker dere alle 3 ( 4 om man regner med Lille Håp) ett fantastisk godt nytt år!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsann ! :)

På tide med litt nyheter ser jeg. ;)

Har hatt litt ommøbelering de siste dagene både på kjøkkenet og på soverommet.

Fikk wokpanne, miksmaster og vaffeljern til jul, og det måtte jo ha en plass på kjøkkenet. Etter mye strev og flytting rundt på div. service, glass og boller, fant vi til slutt litt plass. ;)

Vaffeljernet og miksmasteren er allerede prøvd. Sambo lagde vaffler. Nam-nam... :P Jeg skal lage sjokolademousse til dessert i dag.

Wokpanna bli nok innviet neste uke tenker jeg. Noen som har noen favorittoppskrift å dele med meg ??

Ellers så måtte vi jo trå til på soverommet også. Sånn som vi hadde det nå ville det bli veldig trangt med barnesenga på min side. Grublet litt en stund, men fant til slutt en veldig god løsning, hvor jeg både får plass til å gå ut av senga og til å ha Lille Håp sin seng like ved. :D Det er jo det gunstigste at barnesenga er på min side. Tross alt jeg som må stå opp å amme. :blunke:

Tiden går fremover mot terminen min også. Heldigvis....

Jeg er nå 35+4 ifølge UL.terminen og T-29 ifølge mensterminen.

Det begynner å bli veldig tungt. Alt sammen.....

Dette står det på barnimagen :

* UKE 36: Er du førstegangsfødende, så vil antakelig hodet feste seg nå.

Babyen veier nå i gjennomsnitt 2500g og er ca 45cm lang. Nå er som regel livmoren på sitt aller høyeste og det er ganske vanskelig å puste dypt ned i lungene. Trøsten er at livmoren snart synker ned i bekkenet.

På en førstegangsfødende er det normalt at hodet snart fester seg nå. Hos deg som har født tidligere er det litt bedre plass i bekkenet så det er ikke sikkert at hodet fester seg i det hele tatt før fødselen.

Hodet kan allikevel gå ganske langt ned i bekkenet slik at du kan føle et ganske kraftig press ned mot skjeden. Jeg har hørt flere si at det er akkurat som om de sitter på hodet til barnet. Vær ikke bekymret: Hodet ligger meget godt beskyttet nede i bekkenet!

Det gjør ikke så mye om baby blir født nå, de greier seg bra, men vil kanskje trenge litt ekstra tid på barsel fordi de ofte ikke er så flinke til å suge fra brystet.

Leveren er oftere litt umoden og sjansen for at de får litt gulsott og må lysbehandles er større. Babyen vil regnes som for tidlig født og det vil derfor ofte være en barnelege tilstede ved fødselen, sånn for sikkerhetsskyld.

------------------------------------

Ja, det høres jo betryggende ut da. At babyer født nå vil klare seg bra, men jeg håper knøttet holder seg inne hvert fall 14 dager til. Etter det så får Lille Håp grønt lys, hvert fall fra min side. Sambo sier at det er vel best om det ikke skjer noe før termin, men nå er det ikke han som går her med diger mage..........

Begynner å bli grusomt lei nå. :( Nettene er spesielt ille. Våkner 7-8 ganger hver natt. Må opp å tisse, har bekkensmerter, halsbrann til tider (men heldigvis ikke hver natt) og i det hele tatt så er det vondt og slitsomt bare å snu seg i senga........

Nei, jeg får bare bite tennene sammen en stund til.

Og ikke minst være takknemmelig så lenge alt er normalt og bra. :)

Ses.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lille Tuva-vennen!

Neste gang samboeren din ymter frempå med slike kommentarer, ta kontakt med Ricki Lake eller no sånt program hvor de har laget programmer for å skremme småjenter fra og bli gravide. Der kan du sikkert leie en sånn dress som de legger vekter fremme på magen......så skal vi nok se om han ikke snart er enig i at det kan være greit at Lille Håp melder sin ankomst før terminen.....-hmm, litt djevelsk i dag??? Jeg????

Jeg gleder meg sånn til å besøke deg,

øver meg på dikke-dikk kommentarene mine!

*bamseklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var en god idé Qlio kom med her! Tror nok ikke alle menn forstår hvor tungt det virkelig er! Og da snakker vi ikke om bare magen, men alt det andre som også følger med (som halsbrann og bekkenplager for å nevne noe ;) )

Kjenner meg igjen med mye våkennetter...Det føles en smule unødvendig å styre så fælt om nettene nå når vi egentlig trenger å samle opp all den energi vi kan - det blir jo en del våkennetter når våre små kommer ut også! Mange sier at det er en måte å venne oss på nattevåk...får vel tenke slik da.

Husker fra forrige fødsel at jeg følte meg super-mega-energisk noen minutter etter fødselen, og at det varte leeeenge! Spratt opp av senga med en gang (etter å ha gitt Lillemor sin første pupp ;)) og rett i dusjen! Følte meg 100 kg lettere, og formelig danset bortover gangen.

Hører mange sier at dette er et helt vanlig fenomen, så bare gled deg :)

Ønsker deg en riktig fin feiring i kveld, og et GODT NYTTÅR!

Masse Nyttårsklemmer fra Zafir og Lillebror 33+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsann !!

I dag er det en spesiell dag !! Det er min T-30 dag !!!!! :Nikke::Hehe:

Tenk at det bare er 30 dager igjen til termin !!! Nå begynner det virkelig å bli nært forestående. Og egentlig så kan det skje når som helst. Litt spennende tanke......... :blunke:

Jeg er også fullgått 36 uker og startet på den 37. :D

På www.barnimagen.com står det følgende om uke 37:

UKE 37: Selv om brystene er store, så blir de enda større! :sjokk:

Babyen er nå 46.5 centimeter lang og veier 2750 gram. Brystene dine er nå 200-400 gram større enn vanlig, og det kan hende at du allerede har vært av gårde og kjøpt deg en ny BH. Når du skal kjøpe en ny amme BH kan det være lurt å kjøpe en som er ytterligere en størrelse større enn den du har nå. Dette er fordi at når brystene dine blir fylt med melk blir de ennå litt større.

Skal brystene bli ennå større...?? :o Kommer til å få DE puppa jeg da ! :lol:

Det finnes mange typer amme BH'er å få kjøpt til særs varierende priser. Hittil har jeg bare sett dem i svart og hvitt, men det kommer forhåpentligvis etter hvert i flere farger. Det viktigste er at de gir puppene dine god støtte. Dette også fordi du lekker mindre melk dersom vorten får ett lett lite trykk mot tuppen. Her sitter det en liten lukkemuskel som blir stimulert av lett press.

Lukkemuskel meg midt i ræva !! Unnskyld, men den ser ikke ut til å fungere hos meg. Jeg lekker selv med bh på...... :roll:

Etter hvert som du skal amme vil du eventuelt kunne bruke fingeren dersom du lekker mye fra det ene brystet mens du ammer fra det andre. De fleste av oss lekker ganske mye i begynnelsen etter at melkeproduksjonen har kommet skikkelig i gang, men så normaliserer det seg som oftest.

Ja, det hadde jo vært å foretrekke !

Du begynner kanskje nå å merke at du begynner å bli klar til å føde. Du er klar til å føde fordi du er lei av å være gravid og svær, lurer på hvem den lille personen inni deg er, men er kanskje ikke helt forberedt på selve fødselsprosessen ennå. Dette er en litt ambivalent tid. Du puster lettet ut hver gang du hører om noen som har født lett som bare det og lukker ørene når du hører om de som har slitt ganske kraftig.

Sant nok.....

Det aller første tegnet på at noe så vidt er i ferd med å skje er at slimproppen går - hos noen. Det kan allikevel gå ytterligere to uker før du begynner å føde.

Mange har nå kynnere som kommer og går. De varierer både i lengde og intensitet, og kommer gjerne kraftigere hvis du er sliten eller hvis du nettopp har hatt samleie eller orgasme. Så lenge de ikke er regelmessige i flere timer, eller hvis de forandrer karakter når du skifter stilling på kroppen er det bare trening fra livmorens side.

Kynnerne er forvarsel om hva som skal skje, og de er med på å gjøre deg klar til å føde ikke minst mentalt, men også fysisk. Det at du er forberedt oppe i hodet ditt på fødselen er også viktig. Hvis du ikke har født før er det vanskelig å forestille seg det, det er godt da å vite at riene bygger seg opp slik at du venner deg noe til smerten underveis. At det går an å få god jordmorhjelp og at slutt resultatet er en fantastisk liten unge i dine armer!!!

----------------------------------

Jaja, ting kan begynne å skje nå. Men jeg håper det drøyer hvert fall 14 dager til. Jeg vil gjerne komme til fullgått 38 uker for det er først da lunger og lever er fullt utviklet!

Ellers så har jeg i dag vasket stellekommoden og brettet pent de aller aller første klærne til Lille Håp. Det var en snartmamma med klump i halsen som henført og nesten andektig la vekk de bittesmå plaggene. :hjerte::hjerte:

Har nå kjøpt inn det meste.

I stellekommoden ligger nå følgende klart:

*7 bodyer

*4 sparkebukser

*2 snekkerbukser

*et sett bukse og genser

*4 strømpebukser

*5 par sokker

*2 pyjamaser

Mer klær blir kjøpt når Lille Håp har kommet ut og vist sitt kjønn ! :blunke:

*ammeinnlegg i bomull og ull

*våtservietter

*vanelige engangsvaskekluter

*sinksalve og pudder

*såpe, Natusan parfymefri

*olje til badevann

*Avent brystpumpe + 2 flasker

*2 smukker

*2 sengesett til kurven

*2 sengesett til sprinkelsenga

*2 laken

*10 gulpekluter

*5 kluter

*vinterdress

*lue

*votter

*ullsokker

Puh........

Det var jo virkelig en del det. :)

Det eneste som jeg ser at jeg mangler er et par-tre ammebh'er, tjukke tøffler(til dressen) og bleier. Ellers så tror jeg alt sammen har kommet i boks !!!

Det drar seg vel på litt til også. Rekker å handle litt til på 30 dager. :lol:

Legger ved link så dere kan ta en kikk på magen min !

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...&threadid=18458

Snart, snart får jeg treffe Lille Håp.......*sukk*

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: GODT NYTT ÅR!!! :hoppe:

Ønsker deg lykke til med de siste dagene, og følger med deg i spenning. Håper du vil få et begivnhetsrikt nytt år, med et nytt familiemedlem som er friskt og viltert...

mange klemmer for det nye året fra

magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo ! :)

Redebyggeren har vært i sving i dag også. :D

I dag har jeg fått handlet inn det aller siste nødvendige.

Tjukke tøffler til vinterdressen, tynn bomullslue, ammebh og bleier. Til både meg og nurket. :lol:

Var litt rart å prøve på ammebh'ne i butikken og å kjøpe newborn bleier....... Kjøpte Libero bleier fra 3-6 kilo. Kunne kjøpt de fra 2-4 kilo. Men jeg tviler sterkt på at jeg får en baby som veier under 3 kilo.

Sambo åpnet pakken med bleier og kikket på dem. Han syntes de var små og sa at han gledet seg til å kunne ta de i bruk. Det gjør jeg også. :) :) :)

Men nå skal jeg hoppe i køya. Skal på januarmagetreff i morgen. Det blir kos. :)

Ses. :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...