Gå til innhold

Min første......

Linnda

Anbefalte innlegg

Hei og hoppog grattis med vel overstått ultralyd!

Det var sikkert helt herlig å se at alt så bra ut! Jeg skal på ultralyd i morgen tidlig og jeg er også kjempespent! Klarer ikke å la være å tenke på om noe kanskje ikke er helt som det skal. Det kjenes ut som om alt er helt bra, men det kan man jo aldri vite helt sikkert. Ble litt beroliget av legen min. Hun sa hun kanskje hadde fulgt opp 200 barn i løpet av de siste to årene og av de var det bare et som hadde noen misdannelser. Så oddsen er ihvertfall bra...

Kos deg masse videre med nurket!

:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann ! :)

En stund siden sist nå. Tiden flyr avgårde. Har mange ting å gjøre og mange ting å tenke på.

Det er et voldsomt stress på jobben for tiden. Mange er sykmeldte og da blir det ekstra slitsomt for oss som er igjen. Jeg har med andre ord ikke så mange krefter igjen når jeg kommer hjem. Må legge meg på sofaen en times tid å sove for å i det hele tatt orke å gjøre noe resten av dagen. Syntes faktisk at det begynner å bli veldig sltisomt, noe jeg også har sagt til sjefen min. Jeg kommer ikke til å presse meg. Den dagen det sier stopp, så reiser jeg rett til legen min å får sykemelding. Jeg har faktisk en liten beibis å tenke på også. ;)

Ellers så rundet jeg 20 uker og halvveis i går !!! :D :D :D :D Det er noe jeg har gledet meg til lenge. Nå beynner det virkelig å nærme seg tiden hvor et for tidlig født barn kan overleve også. Fra uke 24 prøver man alt for å redde barnet hvis en fødsel skulle være i gang. Jeg håper inderlig at Lille Håp venter til over nyttår med å melde sin ankomst, men for hver milepæl som passeres, jo deiligere er det. Nå har jeg passert 12'ukern helt flott, UL'en gikk strålende og nå har jeg kommet halvveis i svangerskapet. Neste mål er 24 uker ,også 30 uker. Jeg har tro på at dette skal gå bra. :) :)

Kjenner masse liv hver dag. Lille Håp har forholdsvis god plass ennå, så h*n snurrer rundt og slår koldbøtte både sent og tidlig. Noe jeg kjenner godt! :D Sambo kan også kjenne sparkene utenpå magen min nå og gjett om han er stolt!! :D Han ligger stille og kjenner, og snakker litt til magen. :D :D Blir litt rørt når jeg ser på han. Han er jo sååååååå god og snill.......*sukk*

Legger ved en link, så dere kan få se bilde av magen min.

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...=&threadid=4160

Fin eller ???

Ses. :)

Klemmer fra Lille Håp(20+1) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mage du har!!!!

Denne må du være skikkelig stolt av, og det har du god grunn til også!

Jeg blir skikkelig misunnelig her jeg sitter.....

Snart er det forhåpentligvis vår tur også. *håper*

Vi snakkes sikkert/forhåpentligvis snart!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trist nyhet og en glad nyhet......

Den triste er at pappaen til min kjære sambo er død...... Det skjedde helt brått på lørdag kveld. :( Han hadde spist middag hos onkelen til sambo og der hadde han fått noe brystsmerter. Hadde tatt noen smertestillende og lagt seg på sofaen. Sovnet og sovet ca 10 minutter før han hadde bråvåknet i kramper og blitt borte. Død........ Stort hjerteinfarkt....

Så i morgen reiser vi opp til Gjøvik..... og blir der til lørdag. Begravelsen finner sted på fredag.

Stakkars sambo er helt knekt...... :cry: :cry: :cry:

Den gode nyheten er at venninden min fødte ei stor jente, det også på lørdag. Vitale mål er 4200g og 54 cm !! Hun skal hete Emma og alt står bra til med mor og barn.

I sånne stunder tenker jeg på et ordtak som jeg har hørt for lenge siden. Er ikke akkurat kristen, men det føles på en måte riktig å si det nå....

Gud gir og Gud tar....

Kommer vel innom senere.......

Klem fra Lille Håp(21+4) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Tuva!

Håper at alt gikk fint i begravelsen. Det er så trist og leit når sånne ting skjer. Men en generasjon kommer og en går, sånn er gjerne livets gang. Selv om det enkelte ganger skjer på forferdelig feil tidspunkter! Håper din kjære tar ting bra og at han får snakket ut og grått alt han trenger.

Ellers må jeg bare si at magen din er helt nydelig! Skal snart legge ut et nytt magebilde, for jammen vokser det masse her i gården også. Jeg har t.o.m fått en bompibjørn i magen! Det sparkes og bompes som bare det her idag. Det er skikkelig morro!!!! :ler:

Ha en riktig herlig dag!

Klemmer og kos fra Sessa 21+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei....

Så var vi endelig hjemme igjen etter en grusom uke. :( Det har vært masse følelser i sving hele uka, men fredag tok det virkelig av.

Sambo var så lei seg når vi var i kirken til begravelsen. :( Han gråt og gråt så han omtrent hikstet......... :cry: :cry: :cry:

Det var utrolig vanskelig å se at min kjære hadde det så vondt. :( Følte meg veldig hjelpeløs der jeg satt ved siden av han. Det eneste jeg kunne gjøre var å støtte han og holde rundt han. Jeg kunne ikke ta bort smerten........... :(:(

Godt at det verste er over nå og at han kan begynne å se fremover igjen. Kommer nok til å ha noen tunge stunder til, men etterhvert blir sorgen lettere å bære.

Ellers så går det bra med magen og Lille Håp. H*n sparker masse hver dag!! :D

Legger ved en link så dere kan se på magen min. Fin den eller hva ???? ;)

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...=&threadid=5576

Klem fra Lille Håp(22+1) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsann !! :)

Du verden som tiden flyr !! I dag er jegfullgått 23 uker og har startet på den 24 !!!!!! :D :D :D

Det er skikkelig deilig å se at tiden nærmer seg termindatoen. Nå er jeg over halveis.... Ja, jeg har faktisk startet på den 6 måneden. Fullgått 5 månder !! TJOHOOOOOO !!! :D :D

Jeg koser meg med magen min hver dag. Syntes det er ganske herlig å være gravid. Ja, nå syntes jeg det. Etter at jeg begynte å kjenne liv og at magen virkelig ble en gravid mage ! ;) ;)

Syntes ikke det var sååå gøy i begynelsen, når jeg hang over toalettskålen opptil flere ganger om dagen, men det var jo ABSOLUTT verdt det !! :)

Nå veier snart babyen min ca.0,5 kilo og den er ca. 20 cm i setehøyde !! Tenk på det.... Den som startet ut som et pittelite egg har nå vokst seg ganske så stor og større skal den bli ! :ler: :ler:

Ellers så har jeg bursdag i dag også ! Den skal ikke feries på ordentlig før i morgen. Da skal den nærmeste familien samles hos søster'n. Hun har bursdag to dager etter meg, derfor slår vi likså godt bursdagene sammen.

I dag skal sambo lage pølsegryte til meg med masse hvitløk i. *nam nam* :P Også skal jeg bare slappe av og gjøre som jeg vil. Deilig.. :D

Klemmer fra Lille Håp(23+0) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med veloverstått bursdag!!!!!!

Hadde du en fin bursdag??Fikk du masse fint??

Det er så gøy at alt har gått så bra me graviditeten blir spennende framover nå,magen vokser vel masse for tiden.

Hvordan går det mannen din??Stakkar Håper han klarer og se framover.

Ha en flott helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for bursdagshilsner alle sammen !! :) :)

Dagen min var kjempe fin den. Hadde fri fra jobben så jeg kunne stå opp når jeg våknet, dvs. i 10-tiden. :)

Fikk frokost av sambo og en nyyyydelig bukett med orange roser og røde margeritter.

Slappet bare av på sofaen hele den dagen. Leste litt i bok nummer to av Ringenes Herre, To tårn og kikket litt på såpeopraer.

Min kjære lagde en kjempe deilig pølsegryte, som jeg spiste meg nesten i hjel på. :P:P:P

På lørdag ble det feiring av bursdagen til min søster og meg, hjemme hos henne. Søster'n fyllte 29 år og hun gledet seg merkelig nok til neste år. Syntes de fleste ser med SKREKK på å fylle 30, jeg. Men ikke hun. Er jo egentlig bra det da, for det må være verre å fylle 40 ser jeg for meg. ;)

Er heldigvis en stund til jeg fyller både 30 og 40 år. :blunke:

Ellers så har jeg begynt å legge merke til et mønster som Lille Håp har. H*n er veldig aktiv HELE dagen i 3 dager, før h*n da neste dag har en hvile dag. På hviledagen er h*n rolig og kommer ikke med så mange spark omgangen. Kjenner liv gjennom hele dagen, men ikke så ofte som ellers. Før det da er igang igjen.... :ler::ler:

Og når h*n er i gang, så er h*n igang. Da sparkes det og bokses det. Spesielt hvis jeg setter meg ned. Det er ganske morsomt egentlig å se mageskinnet beveger seg og buler ut i takt med sparkene. :lol::lol: :D

Men nå skal jeg finne frem litt rester av yndlingskaken min og så skal jeg sette meg ned å se på Robinson Ekspedisjonen. "Må se det, bare MÅ se det" !! :)

Klemmer fra Lille Håp (23+2) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere Reality-freaks der ute, vi er en utdøende rase, vet du det????? Godt du formerer deg!!! *ler*

Må være utrolig og oppdage slike "mønstre" som du kaller det,

jeg håper jeg er i samme situasjon om ikke så altfor lenge.......

*håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robinson er faktisk et must her i huset for tiden også :lol: Må bare se det! Men det kan kanskje være fordi vi vet hvem 3 av dem er! Gina er hun som er min faste "piercer". Ikke at jeg piercer meg hele tiden, men de gangene jeg har gjort det, er det bare hun om har fått lov tilå røre meg :D Dessuten er hun skikkelig kuul! Heia Gina!!! Så har vi Jo. Han har jeg gått på rulleskøyter med i Frognerparken. Han var utrooolig dyktig! I motsetning til visse andre "Bambi'er" :ler: Han siste husker jeg ikke navnet på, men det er den "dikter-lusa" Bjørn ette eller annet? Sambo har hatt han som vikarlærer da han gikk på barneskolen. Jaja! Verden er jammen liten gitt!

Håper det ellers går fint med deg Tuva!!! Her i gården vokser magen som bare det, og sambo er sååå stolt over den. Nå kan han til og med sitte og stryke på den når vi er på besøk. Det er skikkelig digg! Forresten; GRATULERER med overstått!!!! :P Håper du hadde en fin dag! Har selv bursdag snart (1/11) Fyller halvveis til 50 jeg da :ler:

Ha en riktig herlig helg!

Klemmer og kos fra Sessa 23+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ! :)

Så var jeg fullgått 24 uker og startet på den 25 !!! :D:D

Tiden går, men kanskje ikke så fort som jeg skulle ønske. 3, 5 mnd er leeeeeeeeenge.............

Var ute å kikket for alvor på ting og tang til Lille Håp i dag. Fant en sprinkelseng som jeg og sambo falt helt for. Den var i mørk furu, ganske stor, med 6 forskjellige justeringer i høyde og med vuggefunksjon. Den kostet nesten 2.400, men det får nesten ikke hjelpe. Vi ville ha akkurat DEN til nurket vårt begge to! :) Kikket på stellebord også. Fant en fin en i furu med 4 skuffer og badekar. Den var også veldig fint at når beibis blir for stor til badekaret kan man bare ta det ut og vips så er det en vanelig kommode med 5 skuffer. Må jo tenke litt praktisk ! ;)

Vi kikket også på bæresele fra Bjørn Borg( i sort er finest) og på bilstol. Vi har ikke plass til bagen i bilen for storebror skal jo også ha plass, så vi kjøper en bilstol som passer fra nyfødt til 9 mnd. Så nå vet vi sånn ca. hva vi vil ha. Skal bare skjekke litt rundt etter priser før vi kjøper. Det kan jo hende vi kommer over et sted hvor det er billig, men har inntrykk av at de fleste babybutikker ligger på omtrent de samme prisene.

Merker at sambo syntes det er litt rart å nå virkelig skulle begynne å gjøre klart til lilles ankomst. Han tenker veldig praktisk når vi er ute og kikker, vil liksom ikke helt slippe følelsene til. Ikke det at han ikke gleder seg til beibis skal komme, for det gjør han virkelig, det er vel heller det at alt blir så virkelig. Syntes det er litt rart selv jeg....... Men igjen på en annen måte enn han. Litt vanskelig å forklare, men det kan vel ha noe med at det er jeg som bærer den lille i magen.

Men nå er det nok filosofering for i dag, skal begynne med middagen. I dag består den av en slags pytt i panne med kjøttboller, pasta og brokkoli.

Klemmer fra Lille Håp(24+1) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...