AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #421 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det verste som jeg kan komme på var når en av gjestene i bryllupet til en nabo hang seg på badet (vedkommende døde). Dagen gikk fra å være superbra til å bli en tragedie. Anonymous poster hash: 9b50f...2d5 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #422 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det verste som jeg kan komme på var når en av gjestene i bryllupet til en nabo hang seg på badet (vedkommende døde). Dagen gikk fra å være superbra til å bli en tragedie.Anonymous poster hash: 9b50f...2d5 Dette er et eksempel på selvmord som kan beskrives som egoistisk. Makan!!!!!Anonymous poster hash: c6951...1c5 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #423 Del Skrevet 6. oktober 2013 Dette er et eksempel på selvmord som kan beskrives som egoistisk. Makan!!!!! Ikke for å spore for mye av her, men hvorfor vedkommende tok liv av seg vet du ingenting om. Så og si at dette er egoistisk blir helt feil! Anonymous poster hash: 9b50f...2d5 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 Populært innlegg #424 Del Skrevet 6. oktober 2013 Dette er et eksempel på selvmord som kan beskrives som egoistisk. Makan!!!!! Ikke for å spore for mye av her, men hvorfor vedkommende tok liv av seg vet du ingenting om. Så og si at dette er egoistisk blir helt feil!Anonymous poster hash: 9b50f...2d5 Nå er det vel ikke hvorfor vedkommende gjorde det som ble tolket som egoistisk, men valget av tid og sted...Anonymous poster hash: b49b8...dbe 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 6. oktober 2013 #425 Del Skrevet 6. oktober 2013 Dette er et eksempel på selvmord som kan beskrives som egoistisk. Makan!!!!! Ikke for å spore for mye av her, men hvorfor vedkommende tok liv av seg vet du ingenting om. Så og si at dette er egoistisk blir helt feil! Anonymous poster hash: 9b50f...2d5 Altså, greit nok om en vil ta livet sitt. Men man gjør det for pokker ikke i andres bryllup?! 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #426 Del Skrevet 6. oktober 2013 Altså, greit nok om en vil ta livet sitt. Men man gjør det for pokker ikke i andres bryllup?! Ja, selvsagt var dette grunnen til at jeg skjønner hvorfor selvmord kan være egoistisk. Grunner, bakgrunn og hendelser spekulerer jeg ikke i her, for de igjen mener jeg sjeldent er egoistiske. Stakkars brudepar, noe så skrekkelig... Anonymous poster hash: c6951...1c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #427 Del Skrevet 6. oktober 2013 Altså, greit nok om en vil ta livet sitt. Men man gjør det for pokker ikke i andres bryllup?! Jeg tenker at en person som gjør noe slikt sannsynligvis er virkelig psykisk syk og kanskje ikke helt tilregnelig. Anonymous poster hash: 433bd...cb3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 6. oktober 2013 #428 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tenker at en person som gjør noe slikt sannsynligvis er virkelig psykisk syk og kanskje ikke helt tilregnelig. Anonymous poster hash: 433bd...cb3 Man gjør ikke slikt mot andre rett og slett. Tilregnelig eller ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #429 Del Skrevet 6. oktober 2013 Man gjør ikke slikt mot andre rett og slett. Tilregnelig eller ikke. Jeg er enig i at jeg opplever det som egoistisk, men du kan ikke si "tilregnelig eller ei". Det er jo nettopp det som er å være utilregnelig. Anonymous poster hash: cf7cd...91c 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #430 Del Skrevet 6. oktober 2013 Bruden ble full, kastet klærne - bokstavelig talt, hun heiv dem ned seks etasjer - og danset på bordet mens hun høylytt fortalte alle hva hun skulle gjøre med kosegutten sin når de kom hjem. Hun ble heldigvis tatt hånd om fort, men likevel... Stemningen var heller laber i etterkant. Anonymous poster hash: 6e5eb...b21 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #431 Del Skrevet 6. oktober 2013 Man gjør ikke slikt mot andre rett og slett. Tilregnelig eller ikke. Nå er jo definisjonen på "utilregnelig" at du er såpass i psykisk ubalanse at du ikke skjønner hva som er rett og galt, hvordan handlingene dine påvirker andre, grunnleggende etikk og moral, hvor viktig eller uviktig du og dine handlinger er i andres liv, du mangler normal logikk og rasjonalitet og så videre. (beklager å bidra til avsporingen i en ellers morsom tråd, men det der er altså noe av det mest innsiktsløse og korttenkte jeg har lest på lenge, og jeg klarte ikke la være å svare. Kanskje moderator kan skille dette ut som en egen tråd fremfor å bare slette? Det er en interessant og viktig diskusjon, synes jeg) Anonymous poster hash: b49b8...dbe 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 6. oktober 2013 #432 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er enig i at jeg opplever det som egoistisk, men du kan ikke si "tilregnelig eller ei". Det er jo nettopp det som er å være utilregnelig. Anonymous poster hash: cf7cd...91c Jo, det kan jeg. Det er ikke greit å gjøre slik uansett tilstand (ikke alle som tar livet sitt er utilregnelige, selvmord er som regel nøye planlagt). Det jeg vil frem til er at man har fullt lov til å kalle det en egoistisk handling når det gjøres på den måten. Da skal jeg ikke spoile mer her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Explosive Skrevet 7. oktober 2013 #433 Del Skrevet 7. oktober 2013 Under bryllupet til et par i familien, som forøvrig ble holdt på gården deres, brant huset og fjøset ned til grunnen.. En mann samt flere husdyr døde. For ikke å snakke om alt de eide og hadde ja. Dette er vel en 70 år siden, men utrolig tragisk!! Jeg tenker at stort verre enn det kan det vel ikke bli? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leya Skrevet 8. oktober 2013 #434 Del Skrevet 8. oktober 2013 Jo, det kan jeg. Det er ikke greit å gjøre slik uansett tilstand (ikke alle som tar livet sitt er utilregnelige, selvmord er som regel nøye planlagt). Det jeg vil frem til er at man har fullt lov til å kalle det en egoistisk handling når det gjøres på den måten. Da skal jeg ikke spoile mer her. Nå fremstår du som så lite opplyst og så dum at du faktisk burde holde munn. Det der har du lite og INGEN kunnskap om. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 12. oktober 2013 #435 Del Skrevet 12. oktober 2013 Nå fremstår du som så lite opplyst og så dum at du faktisk burde holde munn. Det der har du lite og INGEN kunnskap om. Ja, jeg er forferdelig uopplyst og dum Virkelig! Du fremstår forøvrig som det samme for meg, da du ikke kjenner meg og ikke aner hva jeg har kunnskap om og ikke 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 Populært innlegg #436 Del Skrevet 12. oktober 2013 Tar denne som anonym, da det var et meget...spesielt bryllup. For det første, jeg kjenner ikke dama lengre. Vi var studievenninner og har bodd i samme by, men vi hadde ikke snakket sammen på et år da jeg ble invitert (vi var 3 stk fra samme vgs-gjeng). De har masse penger og er veldig opptatte av å være perfekte. Følte at noe var feil med en gang jeg ankom lokalet som var langt oppe i gokk. Vielse og festlokalet var samme greie (borgelig). De hadde for lite stoler, så folk måtte sitte på parkbenker og søplebøtter. Da brudeparet ankom i fancy bil glemte sjåføren å skru av motoren, så det harket og bråkte mens de gikk opp. Vel oppe varte vielsen i maks 15 min, inkl innslag. Etterpå fikk vi beskjed om at middagen var forsinket, noe som gjorde at vi satt langt oppe i huttiheita i 3 timer. Eneste innslaget var en klein quiz som ingen skjønte noe av. 3 timer senere var det middag. Jeg, som singel, ble satt mellom to gutter som kun brukte tiden på å snakke om hvor mye penger de hadde. Kleint, dog ikke bruden sin feil. God mat, god drikke. Talene? Herregud. Alt var om hvor forelska brudeparet var, hvor det lyste av dem, hvor omtenksom bruden var. Nei. Jeg har sett bruden slå brudgommen flere ganger, så forelska? Har aldri sett så falske smil noen gang. Talene fra de nærmeste var så kleine, det var så overfladisk..samme ble gjentatt gang på gang og vi visste at de hadde fått beskjed om hva de kunne snakke om og ikke. Jedda. Halv tolv måtte middagen brytes opp, fordi folk måtte ta sistebussen hjem. Som sagt, dette var langt borte i gokk og brudeparet hadde ikke satt opp transport til byen. Dette førte til at mange måtte dra, FØR brudevalsen, og vi resterende merket det ikke når de begynte å skjære kaken. Så var det brudevals, men etter den så forsvant bruden. Fant henne ute i gangen hvor hun surmula til mora si om at alle dro hjem, ingen dansa...dette er altså typisk for denne jenta, hun surner når ting ikke får som hun vil. Jeg gikk bort til dj'en og hørte om han kunne spille noe David Guetta eller noe slik at vi kunne danse. Nei, det kunne han ikke, han hadde fått streng beskjed av bruden (som er i 20-årene!) at de eldre ikke likte denne typen musikk, den var for bråkete. Så ingen danset, og når ingen danset ble bruden bare mer sur. Så fikk vi beskjed om at det var "fri bar". Den frie baren var fire 6-pack med øl, en dunk med hvitvin og en med rødvin. Ingen kom seg hjem, for taxiene ville ikke kjøre så langt bort i gokk. Jeg fikk heldigvis tak i en venninne som kjørte, så kom meg hjem. Beste bryllupet: Budsjettbryllup til en av mine beste venninner. Telt i hagen til foreldrene hennes. Det tordnet, lynte og pøsregna som et helvet. Skjeve bord, tett luft. Fantastisk stemning, god mat, morsomme og personlige taler (hvor folk skjøt inn kommentarer), plattdans hvor alle danset så teit de kunne, brud og brudgom som er så forelsket i hverandre etter 10 år at det lyser om dem. Fri bar, men med budsjettvennlig drikke. Ikke noe band, men Spotify funka som fy. Stemninga var fantastisk, folk koste seg virkelig og brudeparet var der til slutten, minglet og snakket med alle. Bruden sølte på kjolen sin, mannen hennes tråkka henne på tærne mens de dansa...men de bare lo hele tiden, tok det med knusende ro. Rett og slett et perfekt bryllup i mine øyne Anonymous poster hash: 56bdf...7fa 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S.89 Skrevet 26. januar 2014 #437 Del Skrevet 26. januar 2014 Vekk liv i denne tråden Har ingen historier selv da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 26. januar 2014 #438 Del Skrevet 26. januar 2014 Jeg var for noen år siden i et bryllup hvor brudeparet skulle være såinnihelvete personlige og seg sjæl i absolutt alt de gjorde, at det var som å bli invitert med inn på soverommet. Det var helt tydelig at alle gjestene var pinlig berørt og "hvor skal vi feste blikket?" under brudens tale/brudgommens tale/brudens sang til brudgommen/brudgommens sang til bruden samt quiz og andre aktiviteter som dreide seg om forholdet mellom dem. Og det var ikke sånn "hva er favorittstillingen til brudeparet?"-quiz, men den (og alt annet de gjorde) var bare så immari gjennomført personlig at det ble for intimt, 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 26. januar 2014 #439 Del Skrevet 26. januar 2014 Må følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #440 Del Skrevet 26. januar 2014 Det verste jeg har opplevd i et bryllup var da den 37 år gamle brudens snerpete storesøster holdt en tale der hun buste ut med at brudgommen var den eneste kjæresten hun (bruden) noensinne hadde hatt. Jeg synes det var frekt, nedverdigende og utrolig unødvendig å offentliggjøre noe slikt. Anonymous poster hash: bee6f...f72 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå