Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke vært i mange bryllup, gikk glipp av min søsters bryllup fordi blindtarmen sprakk natta i forveien. Visste ikke at det var det som hadde skjedd da, det fant jeg ut etterpå, visste bare at jeg ikke kunne røre meg en cm uten å spy. Veldig trist egentlig, men ble heldigvis ingen sure miner.

Var også invitert i bryllup hos noen i familien til kjæresten. Utrolig nydelig bryllup. Hadde bare møtt brudeparet ved et par familiefester der før, så kjente dem ikke, men jeg holdt på å bryte ut i hulkegråt når jeg så bruden gå ned kirkegulvet, det var så nydelig! Det som desverre la en liten demper på festen var at brudgommens søster nettop var skrevet ut av sykehuset på grunn av selvmordsforsøk.. :( Var heldigvis bare jeg (som er en god venn av henne), og den nermeste familien som visste det, så selve festen var fantastisk med en flott toastmaster, veloppdragne unger, herlige mennesker, fantastisk stemning, god mat og god drikke.



Anonymous poster hash: c0da3...0fa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup der brudgommen skulle holde tale, men han var så nervøs at han såg ut som et spøkelse. Drivende hvit i fjeset, og så leste han krampaktig opp fra et ark og hendene dirret tydelig. Det han sa, var stakkato framført og det fantes overhode intet snev av humor heller. Tror alle som var tilstede syntes fryktelig synd i han og det var vel ikke meningen.

Jeg tenkte med meg selv at han hadde nok ikke den beste dagen i sitt liv akkurat.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to verste bryllupsopplevelsene jeg har hatt, har igjen vært grunnet alkohol.

Det ene var til storesøsteren min. Brudgommens forlover ble ekstremt full og drev og prøvde seg på lillesøsteren min på 13 år hele kvelden, forferdelig ekkelt!

Det andre bryllupet var en god venninnes. Her ble brudgommen selv for full og begynte å komme med spydige kommentarer til bruden. Hun satt og gråt på trappen mens brudgommen herjet rundt fram til han datt overende og sovnet på trappen.

Den beste bryllupsopplevelsen var bestevenninnen min sitt bryllup. Det var et hagebryllup, og de har en helt fantastisk hage, litt a la Baroniet i Rosendal, men selvfølgelig ikke like overdådig. Det var tent hundrevis av lys i hagen (små boller med parafin og veke) og små bål og roser overalt. Rundt det største bålet var det lagt ut masse tepper, og der lå vi og skravlet og drakk champis utover kvelden. Herlig!

Dette høres så utrolig hyggelig ut :) *stjele ideen til mitt eget hagebryllup*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres så utrolig hyggelig ut :) *stjele ideen til mitt eget hagebryllup*

Hagebryllup kan gå begge veier... har vært i hagebryllup midtsommers, men på grunn av regn og generelt norsk sommer var det en heller trist opplevelse. Vi pakket oss sammen i partyteltet mens pissregnet slo not taket og jorda var så bløt at det svuppet da vi gikk. Alt av hår og sminke ble ødelagt, og vi var kalde og våte, inni teltet var det rått og klamt.

Hadde sikkert vært en fantastisk fest om været hadde væet bra, for bruden hadde forklart meg opplegget tidligere

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i ett i fjor der bruden blr fornærma siden folk gikk ut for å røyke/lufte seg mens hun sang under kaffen... Det skal nevnes at dama hadde sunget to sanger under vielsen, en under middagen til sin mann og var i gang med å starte på den tredje sangen i løpet av kaffen http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/icon_rolleyes.gif

Ekkel skottebryllupshistorie forresten! *blæ*

Ser at det var litt mye ja, samtidig er det hennes dag, og jeg ville ha sittet pent og hørt på... Var i et bryllup en gang der lysbildefremvisningen drøyet til over en time, men bruden koste seg masse og var tydelig stolt av alle barnebildene og reisene de hadde vært på så da var det jo en bra kveld uansett. det er deres dag, og så lenge de koser seg skal jeg greie å oppføre meg :P

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen veldig "verste bryllup"-opplevelser, det eneste jeg kan komme på var at det ikke ble så veldig godt mottatt av brudens konservative, nærmest avholds, familie da brudgommens venner viste festvideoer av brudgommen og andre damer under talen deres.

i det mest spesielle bryllupet jeg har vært i var da jeg enda bodde hjemme og vi hadde besøk av noen slektninger. Vi sitter ved frokostbordet og snakker om hva vi skal gjøre den dagen, før hun ene sier at: "Vi hadde tenkt å gifte oss, vi". Disse hadde vært sammen i sikkert femten-tjue år, og hadde i samtaler med mine foreldre uttrykt at de ville gifte seg, men at det var så mye ork. I hemmelighet la de da planer om å komme på besøk neste ferie og gifte seg der. Dette ble ikke sagt til noen, heller ikke barna, så det kom som en overraskelse også på dem ved frokosten. Etterhvert sa den yngste på fem-seks år at han hadde stusset på hvorfor det var nødvendig å pakke finklærne.

Vi var ti stykker i kirka, inkludert brudepar og prest, så det var plassert ut stoler i midtgangen. Vielsen var veldig fin og etterpå var vi i et bittelite festlokale på en gård og det hele var skikkelig gjennomført og personlig, brudeparet var kjempelettet for å slippe et stort bryllup.



Anonymous poster hash: 8a058...f0a
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe som ble opplevd under bryllupet, men ETTER.

Ett par dager etter bryllupet oppdaget flere slektinger/venner av brudeparet at noen av gavene og gavekortene brudeparet hadde fått, lå til salgs på en selges/kjøpes-side på facebook. Det var flere venner og slektninger av brudeparet som følte de ikke hadde kjøpt bra nok gave.

Anonymous poster hash: 1474b...782

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det verste jeg har sett da, men litt rart.

En av brudens mange brudepiker og forlovere (det var "American style" med flere forlovere og hvertfall 13 "nære venninner" i matchende brudepikekjoler, det var til gjengjeld det eneste storslagne de hadde spandert på bryllupet) hadde forlagt brudens brudeveske (på størrelse en litt liten gymbag) med det "aller nødvendigste". Veska var full av sminke, sigg, paracett, sigg, strømpebukse og sigg.

Dette oppdaget bruden mens hun og hennes helt ferske ektefelle sto på kirketrappa og ble tatt bilde av (dere vet hvordan alle tar bilde av brudeparet på kirketrappa rett etter vielsen). Den manglende brudeveska/gymbagen ble HELT KRISE, og bruden AVBRØT (i shit you not) fotoshooten og begynte å lete. Kort fortalte endte det opp med at bilder og middag og fest og det hele ble forsinket, fordi bruden og hennes mangfoldige forlovere og brudepiker måtte lete kirka rundt etter veska/gymbagen.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke der selv, dette var en bekjent sitt bryllup og festen gikk for seg på et hotell. Etter maten hadde brudens forlover og venninnegjengen tatt med seg alkohol fra fri bar og satt seg på et hotellrom for å feste der. Fine "venner"..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En slektning av meg var så nervøs da han skulle holde tale til bruden at han gikk litt i svart. Så han holdt hele brudens tale uten å nevne bruden med et ord. Han takket foreldrene sine, og foreldrene til bruden, takket gjestene for at de kom... og så satte han seg. Syntes igrunn mest synd på ham.



Anonymous poster hash: b25c5...89d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning av meg var så nervøs da han skulle holde tale til bruden at han gikk litt i svart. Så han holdt hele brudens tale uten å nevne bruden med et ord. Han takket foreldrene sine, og foreldrene til bruden, takket gjestene for at de kom... og så satte han seg. Syntes igrunn mest synd på ham. Anonymous poster hash: b25c5...89d

Haha, høres ut som min samboers bryllup. Daten som moren hadde presset på han ble gravid, og foreldrene stellte i stand til bryllup. Han var ung, ingen lykke akkurat, dømt til å mislykkes.

Anonymous poster hash: c79b7...2e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, høres ut som min samboers bryllup. Daten som moren hadde presset på han ble gravid, og foreldrene stellte i stand til bryllup. Han var ung, ingen lykke akkurat, dømt til å mislykkes.

Anonymous poster hash: c79b7...2e6

Snakker du om deg selv i tredjeperson?

Anonymous poster hash: c588a...7b0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om deg selv i tredjeperson?

Anonymous poster hash: c588a...7b0

Sannsynligvis så var dette noe som skjedde før hun ble sammen med vedkommende. Siden hun skriver at det var dømt til å mislykkes så ble han vel skilt, også ble han sammen med AB.

Anonymous poster hash: 3829b...0ec

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakker du om deg selv i tredjeperson?Anonymous poster hash: c588a...7b0

Uff, jeg forklarte veldig dårlig.

Før jeg møtte samboeren min. Hadde moren hans fått han til å kjøpe blomster og date en dame. Han var ung, dum og hadde ikke følelser for denne stakkars damen. Men hun ble gravid, og foreldrene stellte i stand bryllup. Brugdomens tale var kun og takke foreldrene hennes, og ikke noe mer.

Anonymous poster hash: c79b7...2e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste bryllupet var et der det kom tydelig fram at foreldrene til bruden og foreldrene til brudgommen var blitt veldig gode venner og de satt og snakket sammen og smilte til brudeparet og gjestene koste seg med maten og minglet.

Brudeparet var gjennomforelsket og det var fin stemning.

Før brudeparet dro var det fyrverkeri utenfor som en gave til paret.

Det var et fint bryllup. :)

Det verste bryllupet var et der brudens far og brødre begynte å slåss med brudgommens brødre, og brudens far dengte brudgommens far i hodet med en blomstervase. Kort sagt en tragedie.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

I et bryllup jeg var i så var bruden blomsterdekoratør, og lokalet var så fint med masse flotte blomster. Alle gjestene stod med en velkomstdrink og venter på brudeparet, når da mor til brudgom kom inn så forlangte hun at alle blomstene skulle fjernes pga hennes allergier. Hun tok helt av og alle blomstene ble båret ut, det ble kjempe trist der inne.. Når brudeparet kom ble jo bruden sjokkert og lei seg, og man så at brudgommen ble litt irritert... Det viste seg at mor til brudgommen ikke var allergisk, tvert i mot, hun var kjempe glad i blomster og utpå kvelden var det hun som satt med en blomsterkrans på hodet, en røyk i kjeften og med minst 10 glass for mye vin innabords...

Det beste var at brudeparet ikke lot det ødelegge kvelden sin!



Anonymous poster hash: cefe0...bb5
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe som ble opplevd under bryllupet, men ETTER.

Ett par dager etter bryllupet oppdaget flere slektinger/venner av brudeparet at noen av gavene og gavekortene brudeparet hadde fått, lå til salgs på en selges/kjøpes-side på facebook. Det var flere venner og slektninger av brudeparet som følte de ikke hadde kjøpt bra nok gave.

Anonymous poster hash: 1474b...782

Nei huff så tragisk!!

Anonymous poster hash: 4db2d...924

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...