Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

[quote name="Pingting" post="13277362"

Nei, ærlig talt. Når det er noe så stort som et bryllup så synes jeg det bare skulle mangle. Vårt mål med bryllupet er jo også at alle gjestene skal ha en ålreit dag! Skulle bare mangle, de bruker halve helga si på oss, masse penger på gave, de pynter seg for oss og noen må reise et stykke. SELVFØLGELIG skal vi ta hensyn til de som de som er allergikere (eller intolerante eller ikke drikker alkohol) og også gi dem noe godt å spise/drikke. Du har feila som vertskap hvis noen av gjestene går derfra sultne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i et bryllup der brudgommen var veldig fotballinteressert. Det viste seg at en spennende fotballkamp skulle sendes under middagen. Da ordnet de det slik at TV sto på under middagen.

Morsom og litt pinlig/dumt i mitt eget bryllup. Min mann er ikke så flink til å danse. Men vi hadde gått på danseskole og øvd en del på brudevalsen, og min mann mente han kunne mestre det helt supert. Og det kunne han, i hvertfall greit nok, men han klarte bare å gå rundt den ene veien. Det var helt greit for min del. Senere på kvelden bad han høflig min gamle farmor opp på vals. De danset så flott en liten stund, men så måtte min farmor si tusen takk for dansen og sette seg. Hun ble veldig svimmel av å bli snurret rundt den samme veien hele tiden :laugh:

Endret av Berit
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har vært i samme bryllup som Gjest da, hun satt der vel med rødvinsdunken sin

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

He, he, he.

Det vil være fri flyt av alle andre alkoholfrie drikkevarer

Heimbrent også`?

Bra stil å gjøre forskjell på gjestene da. Da hadde jeg tatt med meg ei lommelerke hadde jeg vært gjest der, for hater å bli gjort forskjell på bare fordi jeg ikke kan drikke vin.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for og diskutere alkohol i bryllup så er dette en side med historiere. Mange hadde satt pris på at dere tok den diskusjonen en annen plass. Kjekkere og lese om gode historier fra bryllup enn noen krangler. :bryllup:



Anonymous poster hash: 1b8f9...35d
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kanskje ikke det verste, men flaut nok.

Jeg klarte å "ødelegge" vår bryllupskake seanse ved at jeg hadde ryddet bort posen som inneholdt alle kakegafler og kakespader. Jeg ryddet det vekk i sinne tidligere på dagen når jeg bestemt mente at ingenting ble gjort. :rolleyes:

Servitørene letet leeeeeeenge før de spurte mamma som begynte å lete, svigermor viste vel ikke helt hva hun skulle gjøre eller si. Tante fikk heldigvis snudd seg rundt å fant frem det som fantes, men kaken ble sprett opp med en smørkniv og spist med teskje.

Dagen etter under oppryddningen som startet allerede kl.07.00 for å finne de savnede gjenstandene ble de funnet i hundehuset når vi spiste Brunch. Den skyldige var nok en gang bruden som hadde kastet alt som minnet om "rot" inn i lekestuen/hundehuset å hadde glemt det hele. :rolleyes:

Moralen er nok en gang; ikke ha ting ugjort dagen du skal gifte deg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kanskje ikke det verste, men flaut nok.

Jeg klarte å "ødelegge" vår bryllupskake seanse ved at jeg hadde ryddet bort posen som inneholdt alle kakegafler og kakespader. Jeg ryddet det vekk i sinne tidligere på dagen når jeg bestemt mente at ingenting ble gjort. :rolleyes:

Servitørene letet leeeeeeenge før de spurte mamma som begynte å lete, svigermor viste vel ikke helt hva hun skulle gjøre eller si. Tante fikk heldigvis snudd seg rundt å fant frem det som fantes, men kaken ble sprett opp med en smørkniv og spist med teskje.

Dagen etter under oppryddningen som startet allerede kl.07.00 for å finne de savnede gjenstandene ble de funnet i hundehuset når vi spiste Brunch. Den skyldige var nok en gang bruden som hadde kastet alt som minnet om "rot" inn i lekestuen/hundehuset å hadde glemt det hele. :rolleyes:

Moralen er nok en gang; ikke ha ting ugjort dagen du skal gifte deg.

Er du tidligere kiarapusen? Du giftet deg på gården til din bestemor i en mermaiddress?

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du tidligere kiarapusen? Du giftet deg på gården til din bestemor i en mermaiddress?

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

Ja. :) Fint hvis du i det minste kan ta å redigere bort navnet mitt i innlegget ditt. :)

Endret av Surriball
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. :) Fint hvis du i det minste kan ta å redigere bort navnet mitt i innlegget ditt. :)

Har bedt moderator fjerne det. Jeg bare tenkte det var et fiktivt navn, beklager det.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink til å være kreativ med navn/kallenavn og ganske naiv i tillegg så det er det jeg heter. Så får jeg trøste meg med at jeg er aktiv i ganske uskyldige deler av forumet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne blir som anonym!

Var i et bryllup i sommer hvor alt lå til rette for en helt nydelig dag. Vielsen var flott, lokalet var nydelig, bruden så helt smashing ut i en dyr kjole sydd spesielt for henne. De hadde lagt mye tid og penger i bryllupet, helt tydelig. Dessverre tok dagen en uventet vending da bruden fikk skikkelig magesjau. Hun var litt blek om nebbet allerede i kirken, og under middagen måtte hun nærmest storme fra bordet og ut på toalettet, tett fulgt av brudepiker og forlover. Hun fikk så sterk diaré og oppkast at hun omtrent ble værende på toalettet hele kvelden, og det luktet så kraftig der inne at vi kvinnelige gjester begynte å bruke det andre toalettet istedet, det som var ment som herretoalett. Bruden var naturligvis helt knust, gråt og måtte bare skifte ut av kjolen og legge seg nedpå på et eget rom.

Brudgommen måtte fly frem og tilbake mellom sin nye kone og resten av selskapet, og stemningen ble naturligvis trykket. Vi gjestene lurte på om det var best å avblåse resten av bryllupet, men brudgommen og brudens mor mente vi bare skulle fortsette, spise kaker og drikke kaffe/avec og heller gjøre det beste ut av det. Bruden dukket opp igjen en halvtime utpå kvelden, med all sminke svettet bort fra ansiktet og håroppsetningen halvveis nedsunket, før hun bare måtte trekke seg tilbake igjen. Veldig kjipt å oppleve, det må ha vært forferdelig for brudeparet selv, alle de pengene og planleggingen og forventningen og så får ikke bruden vært med på noe, ikke smakt på bryllupskaken engang..

Har også vært i et bryllup hvor en av gjestene var en blogger, som var mest opptatt av seg selv og sin egen outfit på dagen. Følget hennes fløy rundt med kamera rundt halsen hele dagen og knipset bilder av henne annethvert minutt omtrent. Meget spesielt å observere at når brudeparet har kommet ut på kirketrappen etter vielsen og resten av selskapet er opptatt av å knipse bilder av dem, står denne bloggergjesten og poserer som en gal et stykke borte på plenen mens mannen hennes sitter på huk og fotograferer henne.. Det skal også sies at dette paret ikke sosialiserte noe særlig under festen, de hang mye for seg selv, pirket så vidt litt i kakene (jeg ble jo rent fascinert av dem, så jeg kikket jo litt i smug) og hver eneste gang jeg var på do (som var ofte, siden jeg har typisk "vinblære") sto bloggeren foran speilet og påførte mer lipgloss eller sprayet håret. Merkelig, rett og slett..



Anonymous poster hash: 433bd...cb3
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, har hatt litt av den samme opplevelsen. Ble bedt i bryllup med 250 gjester sommeren 2010. Jeg kjente ikke brudeparet så veldig godt, men dette var et samebryllup og en once in a lifetime-opplevelse, så jeg og sambo takket ja. Vi ble spurt, via min mor, om vi kunne hjelpe til litt, noe vi selvfølgelig sa ja til. Det endte opp med at vi hjalp til å lage mat (de hadde én kokk på 250 gjester!!), vi dekket på, VI SERVERTE BRUDEPARET (Jepp, jeg serverte brudgommen, sambo serverte bruden) og vi ryddet av bordene etterpå - dog med hjelp av min mor og resten av min familie som var der..

Alle disse oppgavene ble vi tildelt 1,5t før middagen startet.. Og vi fikk ikke så mye som et lite "takk" etter bryllupet..

litt av en opplevelse, må jeg si... hehe

Vet ikke om det har blitt svart på før. Men det er sånn et samisk bryllup fungerer. Er same selv, og jeg vet at når en mine slektninger gifter seg, så forventer jeg og de at jeg må hjelpe til. Enten det er før, etter eller under bryllupet. Kan virke merkelig for utenforforstående, men sånn har det alltid vært. I samiske bryllup er det heller ikke vanlig å spise samtidig, da det ikke er plass til alle samtidig. Så hvis du ikke er nær i slekt, trenger du ikke å komme til bryllupslokalet rett etter kirka, heller vente ett par timer. Taler og sang er også sjeldent, men har begynt å bli vanlig de siste årene.

Men i gjengjeld blir det helsikkes stor fest :D

Anonymous poster hash: d9a41...555

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært i et bryllup hvor en av gjestene var en blogger, som var mest opptatt av seg selv og sin egen outfit på dagen. Følget hennes fløy rundt med kamera rundt halsen hele dagen og knipset bilder av henne annethvert minutt omtrent. Meget spesielt å observere at når brudeparet har kommet ut på kirketrappen etter vielsen og resten av selskapet er opptatt av å knipse bilder av dem, står denne bloggergjesten og poserer som en gal et stykke borte på plenen mens mannen hennes sitter på huk og fotograferer henne.. Det skal også sies at dette paret ikke sosialiserte noe særlig under festen, de hang mye for seg selv, pirket så vidt litt i kakene (jeg ble jo rent fascinert av dem, så jeg kikket jo litt i smug) og hver eneste gang jeg var på do (som var ofte, siden jeg har typisk "vinblære") sto bloggeren foran speilet og påførte mer lipgloss eller sprayet håret. Merkelig, rett og slett..

Anonymous poster hash: 433bd...cb3

Hvem var det? :fnise:

Anonymous poster hash: 1df37...838

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert FF og mannen :fnise:

Tenkte jeg også

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg også

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

Jeg også :P

Anonymous poster hash: c6951...1c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenkte det kunne vært anette haga, lene orvik eller marthe borge i tillegg til hun dere nevner.



Anonymous poster hash: 743e3...9c5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har sett i diverse bryllup:

  • gjestebok
  • tavle der gjestene kunne skrive hilsener (kreativt og kjekt for både store og små)
  • kamera som lå fremme og der det gikk an å fremkalle bildene med en gang. Bildene ble hengt opp på en tavle.
  • danset Gangam Style og andre kjente danser - morsomt!
  • vi ble alle avbildet i en gresseng. Det var nydelig da bruden senere sto i gresset med kjolen utslått og det var solnedgang :)
  • det ble klistret "ferdige" klistremerker på kortene og gavene, dvs. nr 1, 2, 3 osv. og det fulgte med en nummerert liste av dem som pakket ut gavene. Lurt system!
  • Brudeparet forsvant under siste sang, sikkert ikke så dumt!
  • Brudeparet gikk rundt og snakket med gjestene flere ganger under bryllupsfesten - veldig koselig :)

Det verste jeg har sett i diverse bryllup:

  • som kaffegjest kan det være forvirrende å ha fått et klokkeslett å forholde seg til når dette tydeligvis ikke stemmer pga forsinkelser. Jeg har kun vært kaffegjest i ett bryllup. Jeg fikk ikke med meg at middagen enda ikke var avsluttet og kom stormende rett inn i lokalet under en tale (jeg la ikke merke til de andre kaffegjestene utenfor). Heldigvis var det en ledig stol der jeg kunne sitte, og det gikk bra =) Men jeg syns synd på de andre kaffegjestene som satt og ventet utenfor, og som ventet i over en time før de fikk komme inn.
  • kelneren ble sur fordi han ikke hadde tatt hensyn til matintoleransene mine, noe han hadde fått beskjed om å gjøre flere ganger... Skuffende og frekt både overfor meg og brudeparet!
  • En annen gang var det brudeparet som fikk nøtter på bryllupskaken, noe som resulterte i krise for begge to pga nøtteallergi

Mulig jeg kommer tilbake med mer, men bare hvis FF (et navn jeg har inntrykk av at skaper kaos i manges hoder...) blir holdt langt borte fra denne tråden!



Anonymous poster hash: d7b63...cd8
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har blitt svart på før. Men det er sånn et samisk bryllup fungerer. Er same selv, og jeg vet at når en mine slektninger gifter seg, så forventer jeg og de at jeg må hjelpe til. Enten det er før, etter eller under bryllupet. Kan virke merkelig for utenforforstående, men sånn har det alltid vært. I samiske bryllup er det heller ikke vanlig å spise samtidig, da det ikke er plass til alle samtidig. Så hvis du ikke er nær i slekt, trenger du ikke å komme til bryllupslokalet rett etter kirka, heller vente ett par timer. Taler og sang er også sjeldent, men har begynt å bli vanlig de siste årene.

Men i gjengjeld blir det helsikkes stor fest :D

Anonymous poster hash: d9a41...555

Sant det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...