Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Jeg tror du missforsto, Yvonne. MissEi ønsker ikke et drikkekalas, og for å unngå det, serverer de kun vin til maten. Skulle de hatt "frislipp" av alkohol utover kvelden, ville det endt med et drikkekalas. Når de kun serverer vin til maten, unngår de drikkekalas, men serverer likevel noe alkohol.

Godt det er noen som leser alt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg har skrevet om dette tidligere i tråden (orker ikke bla tilbake alle sidene), og mine opplevelser er ikke så ekstreme som noen andres, men her er da mitt bidag:

1. Vi var invitert i bryllup i perioden hvor jeg ikke spiste kjøtt. Hovedretten skulle være kjøtt. Jeg spurte bruden om jeg ikke kunne ta med egen mat og tilberede på kjøkkenet. Det vil ikke bli verken noe ekstra utlegg eller noe ekstra å tenke på for brudeparet - jeg ville ta med egen mat selv, og jeg ville snakke med kjøkkenet selv om tilberedning. Bruden sa nei, så jeg endte opp med å spise poteter og grønnsaker.

2. Et annet bryllup - dette må være noe av det kjedeligste jeg har vært med på. Etter middagen satt brudens familie på ene siden av lokalet og brudgommens familie på den andre siden. Det var ingen musikk, ingen dans, ikke noe opplegg. Vi bare... satt der. Litt utover kvelden kom brudgommen på at det kanskje ville være greit med noe musikk, og satte på anlegget - men med så lavt volum at det høres mer ut som en bakgrunnsradio. Alkohol ble servert, men nesten ingen drakk, og da ville ikke jeg heller sitte og drikke. Så vi satt nå bare der til det var tid for å reise hjem.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vakreste bryllupet jeg har vært i, var sist helg. Det handlet ikke om å ha den dyreste kjolen, det dyreste lokalet og fri bar. Alt handlet bare om kjærlighet. Bruden er dødssyk, og de hadde egentlig ikke råd til å ha et bryllup enda, men venner, familie, bekjente og ukjente stilte opp og sponset dem både med penger, tjenester (som pynting av lokalet o.l.), mat, kaker, vin, underholdning, brudekjole (lånt) osv. Det var så utrolig fint, og jeg kommer aldri til å glemme den dagen!

Bruden var dårlig og måtte etterhvert legge seg i en sykehusseng i lokalet og betrakte bryllupet derifra. Talen hennes til mannen ble holdt fra sengen. Det var mye tårer i det bryllupet, men heldigvis også god stemning.

Det står faktisk om bryllupet på side2.no: http://www.side2.no/aktuelt/article3679531.ece

Anonymous poster hash: 868f8...01e

  • Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være fri flyt av alle andre alkoholfrie drikkevarer

Bra stil å gjøre forskjell på gjestene da. Da hadde jeg tatt med meg ei lommelerke hadde jeg vært gjest der, for hater å bli gjort forskjell på bare fordi jeg ikke kan drikke vin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har skrevet om dette tidligere i tråden (orker ikke bla tilbake alle sidene), og mine opplevelser er ikke så ekstreme som noen andres, men her er da mitt bidag:

1. Vi var invitert i bryllup i perioden hvor jeg ikke spiste kjøtt. Hovedretten skulle være kjøtt. Jeg spurte bruden om jeg ikke kunne ta med egen mat og tilberede på kjøkkenet. Det vil ikke bli verken noe ekstra utlegg eller noe ekstra å tenke på for brudeparet - jeg ville ta med egen mat selv, og jeg ville snakke med kjøkkenet selv om tilberedning. Bruden sa nei, så jeg endte opp med å spise poteter og grønnsaker.

2. Et annet bryllup - dette må være noe av det kjedeligste jeg har vært med på. Etter middagen satt brudens familie på ene siden av lokalet og brudgommens familie på den andre siden. Det var ingen musikk, ingen dans, ikke noe opplegg. Vi bare... satt der. Litt utover kvelden kom brudgommen på at det kanskje ville være greit med noe musikk, og satte på anlegget - men med så lavt volum at det høres mer ut som en bakgrunnsradio. Alkohol ble servert, men nesten ingen drakk, og da ville ikke jeg heller sitte og drikke. Så vi satt nå bare der til det var tid for å reise hjem.

Hvorfor kunne du ikke ta med eget kjøtt ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruden sa bare noe om at alle skulle spise det som ble servert.

Jeg syns det er feil at hun ikke lot deg ha med medbragt, men jeg skjønner godt at gjester ikke fikk bruke kjøkkenet.

(Egentlig burde hun ha tilbudt et kjøttfritt alternativ på egen kappe da!)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du missforstår meg. De få glassen vil gjøre at det ikke blir et drikkekalas pga av at folk ikke kan drikke så mye de ønsker :) tror absolutt barn ikke har vondt å se folk nyte alkohol, noe helt annen når folk blir fulle å må ha hjelp for å komme seg hjem

Hva med de som ikke drikker vin men øl til maten?

Og jeg har ikke sagt at barn har godt av å se voksne så fulle at de må ha hjelp for å komme seg hjem. Men er det virkelig det du tror kommer til å skje? Jeg synes det er merkelig tankegang å tro at fri bar = sørpefulle gjester.

Godt det er noen som leser alt :)

Jeg leste alt og svarte utifra det du skrev, og jeg oppfattet det slik. En del av det å skrive på nett er at noe kan misforstås, det betyr ikke at man ikke har lest det som står skrevet. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg i et bryllup hvor det skulle være "null alkohol etter maten" (altså full stopp, ikke en gang betal-bar)

Dessverre var personalet veldig urutinerte, så selv om brudeparet hadde gikk beskjed om 1 velkomstdrink, 3 glass vin/øl til maten og 1 avec per person, så var det i praksis fri flyt.

Det førte til at folk skulle sørge for å ha "litt ekstra" hele veien. Så alle tok 3-4 velkomstdrinker, 5-6 glass vin til maten og 2-3 avec.

Dere vet den stemningen det er på byen lørdag kveld, når klokka er 02:45 og det er siste servering før baren stenger? Der hvor man "bare skal ha en i hvert bein til hjemreisen"? Sånn var det HELE tiden. Det var en veldig "jaja vi får forsyne oss mens vi kan!"-holdning.

Folk ble jo søppelfulle. MYE fullere enn man normalt hadde blitt om man bare hadde hatt "normal" alkoservering.

Edit:

Dette var ikke noe dårlig bryllup, vi hadde det jo kjempemorsomt (også brudeparet som var edru hele veien). Det var ment som en kommentar til alko/ikke-alko debatten.

Endret av Alice123
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite sansen for brudepar som utnevner seg selv som barnevakter for gjestene, men det er får være pp til de enkelte hva de føler seg komfortable med underveis og i etterkant.

Hos oss var det jo fri flyt fra gjestene kom til de reiste, var ikke begrensninger på noe som helst. De som en skulle tro var de som var mest interessert i "gratis" drikke var veldig lite interessert i å drikke seg fulle eller forsyne seg grovt.

Brura derimot var mot normalt veldig på en snur... :fnise:

Det eneste som kanskje hadde vært en ide var at drikkevarene ble pakket vekk slik at det ikke ble tatt med forsyninger til både nachspiel og Hove festivalen dagen etter. Men det var greit det også så ble det brukt fornuftig. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som ikke drikker vin men øl til maten?

Og jeg har ikke sagt at barn har godt av å se voksne så fulle at de må ha hjelp for å komme seg hjem. Men er det virkelig det du tror kommer til å skje? Jeg synes det er merkelig tankegang å tro at fri bar = sørpefulle gjester.

Jeg leste alt og svarte utifra det du skrev, og jeg oppfattet det slik. En del av det å skrive på nett er at noe kan misforstås, det betyr ikke at man ikke har lest det som står skrevet. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Alle gjesten vårs drikker vin til maten så det blir ikke noe problem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gjesten vårs drikker vin til maten så det blir ikke noe problem;)

Og hva om de ikke har lyst på det da?

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva om de ikke har lyst på det da?

Mvh Yvonne :heiajente:

Så vil det stå noen øl på bordet, herlighet jeg blir litt satt ut av hvor kvasse noen av dere er :)

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vil det stå noen øl på bordet, herlighet jeg blir litt satt ut av hvor kvasse noen av dere er :)

Ikke spesielt, det må være lov til å spørre. Man må faktisk tåle å få svar, dette er tross alt et diskusjonsforum. ;)

Mvh Yvnne :heiajente:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite sansen for brudepar som utnevner seg selv som barnevakter for gjestene, men det er får være pp til de enkelte hva de føler seg komfortable med underveis og i etterkant.

Hos oss var det jo fri flyt fra gjestene kom til de reiste, var ikke begrensninger på noe som helst. De som en skulle tro var de som var mest interessert i "gratis" drikke var veldig lite interessert i å drikke seg fulle eller forsyne seg grovt.

Brura derimot var mot normalt veldig på en snur... :fnise:

Det eneste som kanskje hadde vært en ide var at drikkevarene ble pakket vekk slik at det ikke ble tatt med forsyninger til både nachspiel og Hove festivalen dagen etter. Men det var greit det også så ble det brukt fornuftig. ;)

Så må vi jo se menneskene i bryllupet ann.

Jeg ser for meg at du Kira er 40 år å da er menneskene i ditt bryllup mye mer vant til fri flyt av alkohol en masse 20 åringer. Synes det er smart å ta litt forhåndsregler, så blir bryllup forhåpeligvis slik brudeparet hadde sett for seg :biggrin::bryllup:

Anonymous poster hash: a8cb9...4df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke spesielt, det må være lov til å spørre. Man må faktisk tåle å få svar, dette er tross alt et diskusjonsforum. ;)

Mvh Yvnne :heiajente:

Absolutt, men jeg føler ikke dette var tråden for å diskutere det men tanke på at det er tråden for " Den beste / verste du har sett i etr bryllup" ;)

Anonymous poster hash: a8cb9...4df

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må vi jo se menneskene i bryllupet ann.

Jeg ser for meg at du Kira er 40 år å da er menneskene i ditt bryllup mye mer vant til fri flyt av alkohol en masse 20 åringer. Synes det er smart å ta litt forhåndsregler, så blir bryllup forhåpeligvis slik brudeparet hadde sett for seg :biggrin::bryllup:

Anonymous poster hash: a8cb9...4df

Kjære deg jeg er 27år. Trenger ikke pensjonere meg på noen år enda. ;)

Vi valgte vår løsning, alle andre får velge sin så lenge de føler seg mer komfortable med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, men jeg føler ikke dette var tråden for å diskutere det men tanke på at det er tråden for " Den beste / verste du har sett i etr bryllup" ;)

Anonymous poster hash: a8cb9...4df

Det kan jeg nok være litt enig i, men litt avsporinger er nok noe man må regne med i en slik tråd. Så lenge den henter seg inn igjen. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta diskusjoner som ikke har noe med tema å gjøre i en annen tråd? Nesten de 2 siste fulle sidene med bare dritt. Ikke det jeg kom for å lese.



Anonymous poster hash: 4bd03...ed3
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...