Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Det beste jeg har vært med på var et skikkelig husmannsbryllup i tidsriktige lokaler med rømmegrøt og spekemat til middagen. Brudeparet stilte i bunader og fullt brudesølv. Herlig.

Ååååååh, det er skikkelig stilig. Klasse! (Og de som sier det er trashy skjønner ingenting, det er dette som er ekte stil!)

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i et bryllup i september hvor bruden hadde en minibrud, dvs en liten pike kledd opp i brudekjole maken til sin egen. Det ble skikkelig creepy.

Anonym poster: 6688212b0498473b2555defc55a2bbd0

Spooky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spooky!

minibrud ??? mener du brudepike ... ?

Nei, en liten pike på max fem år i brudekjole maken til brudens, med slør og høye hæler.

Anonym poster: 6688212b0498473b2555defc55a2bbd0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min hadde et fantastisk bryllup! Hun sydde kjoler selv, det var sånn svar korsett øverst på en måte og blått skjørt.. Høres forferdelig ut, men det var nydelig! Hun er noe for seg selv så visste at hun ikke kom til å bruke vanlig brudekjole, men det var så gøy at det var 50-talls inspirert! Hun kom ridende inn på hest og det ble holdt i en nydelig hage, hvor de ble viet i et uthus på en måte? Jaja.. Var nydelig iallefall!:-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er taterene som har en tradisjon med et "minibrudepar", dvs to barn som blir kledd opp likens som brudeparet. Ikke alle har en brudgom da, men jeg har selv sett flere slike små bruder og jeg kvakk til første gangen selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bartender i et bryllup en gang, men det var slik at baren var nede mens festen foregikk i andre etasje. Gjestene gikk ned å hentet drikke, og ofte hentet de flere glass så de skulle slippe å gå glipp av festen for å gå ned igjen. Helt greit for meg, åpen bar tross alt.

Men en fyr syns nok festen var litt kjedelig, for han syns det var mye mer artig å stå å holde meg med selskap mens jeg jobba, og skravla i vei. Etter en times tid kom brudens mor ned å kjefta han skikkelig ned for å ditche sitt eget bryllup.. Hadde jeg lagt merke til at det var brudgommen ville jeg kanskje sagt noe selv..

Virkelig fokus på forholdet sitt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var trist da fetteren min giftet seg, han og kona hadde ikke for mye penger men tok det de hadde og laget et skikkelig koselig og festlig bryllup. Vi har familie som bor et stykke unna og som er langt mer velstående enn det brudeparet er, og det måtte selvsagt kommenteres av dem. Jeg ble så flau at jeg måtte flytte meg, ærlig talt...........

Anonym poster: 4d801a85916efd5c8afb051256e38db9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om å servere i ei bekjent sitt bryllup, og om jeg kunne få me 2 til. Så jeg spurte søstrene mine(som ikke kjenner henne) om de også kunne hjelpe til, vi tenkte at det var jo kjekt å kunne hjelpe til litt og tjene litt penger siden vi alle 3 var studenter. Jeg var forresten også 6 måneder på vei, i tillegg til at de hadde festen på en øde plass så vi måtte få noen til å kjøre og hente oss. så hadde gitt beskjed om at vi kunne hjelpe til frem til kakebordet var ferdig, fordi jeg regnet med å bli sliten og det ikke passet senere enn det for han som skulle kjøre oss hjem.

Dagen før bryllupet fikk jeg beskjed om at de regnet med vi kom en stund før gjestene kom for å ordne klart. ok tenkte vi.

Da vi kom oppdaget vi at de faktisk regnet med vi skulle legge alt koldtbordet på fat og dekorere og dandere! Vi var 3 jenter på 17 og 21 år som aldri hadde ordnet selskap før! Vi skulle jo bare sette frem og ta oppvasken etterhvert.... Fikk dårlig tid kan man si, vi skulle tross alt dandere og pynte koldtbord til 70 gjester! Tror vi var der i 9-10 timer

Ett par uker etter bryllupet kom de med 3 konvolutter til oss og vi var ganske spente på hva vi fikk. Vi fikk hvert sitt takkekort med bilder av brudeparet! Vi fikk ikke en krone engang for å hjelpe til hos noen vi omtrent ikke kjente!!!

Anonym poster: 9dc049572071ac7ec1c09e159e323d4b

Jesus!! Det holder ikke. Vi hadde tre servitører. Alle var nære venner av oss eller familien, og to av dem hadde bedt om å få servere fordi de veldig gjerne ville være der på dagen vår. Vi hadde rasjonert voldsomt på gjestelista, derfor var de ikke invitert. Vi tilbød alle sammen betaling, men de nektet. Vi dyttet på dem en flaske vin hver. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt på at det ikke er greit å la gjestene kjøpe sin egen alkohol. I et bryllup jeg var tilstede i, var familien avholds, de serverte vin til maten men det andre kjøpte vi selv. Det synes jeg var helt greit, vi visste om det på forhånd og det er da ikke noe å gnåle om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Synes det var trist da fetteren min giftet seg, han og kona hadde ikke for mye penger men tok det de hadde og laget et skikkelig koselig og festlig bryllup. Vi har familie som bor et stykke unna og som er langt mer velstående enn det brudeparet er, og det måtte selvsagt kommenteres av dem. Jeg ble så flau at jeg måtte flytte meg, ærlig talt...........

Anonym poster: 4d801a85916efd5c8afb051256e38db9

Slike ting er fryktelig ufint. Det er slike kommentarer som det som gir meg prestasjonsangst langt inn i ryggmargen når vi planlegger å gjennomføre et ordentlig DIY/Dugnadsbryllup hjemme på gården.

Blir oppgitt av slike tankeløse kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i bryllupet til onkelen min da han giftet seg med samboeren sin(de var rundt 40 år begge to, regner med jeg var 15-16 år. Dette var ett bryllup med alkohol til maten og åpen bar på festen etterpå

Til middagen ble en del av oss eldste søskebarna også tilbudt vin av bartenderene, vi takket jo ja. Mamma såg dette etterhvert og ga de beskjed om å IKKE servere hennes barn:p

På festen etterpå ble det etterhvert ett himla styr da ene tanten min oppdaget at sønnen hennes drakk alkohol. For i følge henne var dette FØRSTE gangen han i det hele tatt drakk, jajja særlig... Det ble styr da de skjønte at bartenderene lot oss under 18 forsyne oss. Mange hadde jo ikke med legitimasjon så var jo ikke så lett for de å holde styr.

Endte med at ett par av søskenbarna mine ble fulle, og at han ene på 17 danset rundt med alle de gamle med farmors sjal over skuldrene å påsto at han var fransk. Utrolig komisk syn for alle untatt tante:p Han ble nektet i baren etterhvert, mens vi andre snek til oss når foreldrene våre ikke fulgte med når vi bestilte av bartenderen

Anonym poster: 9dc049572071ac7ec1c09e159e323d4b

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lenge siden var jeg i et staselig bryllup.

En av brudens venninner hadde med seg en helt ny flamme som sitt følge. Denne flammen var litt av en sjarmør, for han ble tatt med buksene nede på handicaptoalettet, sammen med en av brudgommens tenåringskusiner.

Det ble et helvetes leven, og brudens venninne gikk amokk med et knust champagneglass. Hun kakket av toppen av glasset mot veggen, og gikk løs på følget sitt og tenåringskusina med den sylskarpe stetten.

Under kakeskjæringen. Foran over 100 gjester.

Den stakkars bruden var helt fortvilet. De måtte tre mann til (inkl. brudgom med kakefat og det hele) for å brekke kvinnemennesket ned i bakken.

Resten av kvelden brukte hun i et hjørne sammen med en vodkaflaske, mens hun sang høyt på gamle Westlife-svisker. Når Flammen og/eller tenåringskusiba kom innen en 15 m. radius, skrek hun ut noen ord til dem ogkastet glass/bestikk/servietter sløvd i deres rettning.

Perspektiv: Damen var rundt 35 år, følget hennes rundt 40

huffda.. :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For lenge siden var jeg i et staselig bryllup.

En av brudens venninner hadde med seg en helt ny flamme som sitt følge. Denne flammen var litt av en sjarmør, for han ble tatt med buksene nede på handicaptoalettet, sammen med en av brudgommens tenåringskusiner.

Det ble et helvetes leven, og brudens venninne gikk amokk med et knust champagneglass. Hun kakket av toppen av glasset mot veggen, og gikk løs på følget sitt og tenåringskusina med den sylskarpe stetten.

Under kakeskjæringen. Foran over 100 gjester.

Den stakkars bruden var helt fortvilet. De måtte tre mann til (inkl. brudgom med kakefat og det hele) for å brekke kvinnemennesket ned i bakken.

Resten av kvelden brukte hun i et hjørne sammen med en vodkaflaske, mens hun sang høyt på gamle Westlife-svisker. Når Flammen og/eller tenåringskusiba kom innen en 15 m. radius, skrek hun ut noen ord til dem ogkastet glass/bestikk/servietter sløvd i deres rettning.

Perspektiv: Damen var rundt 35 år, følget hennes rundt 40

Og tenåringen var under 18?

Jeg ville uansett ha ringt snuten hvis jeg var brudeparet. Slike kjerringer kan ikke gå løs.

Innlegget redigert for fjernet innhold

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenåringen var under 18?

Jeg ville uansett ha ringt snuten hvis jeg

Ja, ja.

Jeg er ikke sikker, men mener hun var en 17-19 år. Det skjedde ikke noe ulovlig, men hun var svært ung i forhold til han.

Vi var over hundre gjester og hadde et gigantisk lokale å bevege hos i. At damen satt i sitt eget hjørne plaget oss ikke plassmessig. Tror ikke noen ringte politiet var fordi dette var i frankrike i landsbygda og få snakket både engelsk/norsk og fransk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men mener hun var en 17-19 år. Det skjedde ikke noe ulovlig, men hun var svært ung i forhold til han.

Vi var over hundre gjester og hadde et gigantisk lokale å bevege hos i. At damen satt i sitt eget hjørne plaget oss ikke plassmessig. Tror ikke noen ringte politiet var fordi dette var i frankrike i landsbygda og få snakket både engelsk/norsk og fransk.

Jævla artig historie da.

Innlegg redigert for fjernet innhold

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla artig historie da.

Legendarisk. Det skjedde mer også (i forbindelse med venninnen, flammen og tenåringskusinen), men det er ikke alt jeg vil legge ut. De som var der kan fort kjenne det igjen.

Han fyren sendte foresten romantiske SMSer til tenåringen i ukevis etterpå, de ble til slutt så truende at politi ble kontaktet.

Resten av bryllupet var jo et eventyrbryllup.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...