Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Hehe jaa vi er de første ut i vennegjengen å er mellom 20-25, så når det blir gratis alkohol kan noen ta litt av:p

Ååå det høres så ufattelig kjedelig ut. Jeg har bare ikke ord for hvor kleint det kan være i bryllup, og hvor utfattelig mye bedre stemningen blir med noen glass vin og litt kaffe avec etter middag. Skaff dere en bartender da.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i et bryllup som var 100% alkofritt, fordi brudeparet var redd for at rølpevennene deres (dette var "godt utpå" landet, hvor treklogger med flammemønster og hockysveis var fashion) skulle drikke seg drita.

Dette løste vennene elegant ved å HA MED MEDBRAGT som om det var en jævla hjemme-hos-fest!

Kanskje du har vært i samme bryllup som Gjest da, hun satt der vel med rødvinsdunken sin

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det høres så ufattelig kjedelig ut. Jeg har bare ikke ord for hvor kleint det kan være i bryllup, og hvor utfattelig mye bedre stemningen blir med noen glass vin og litt kaffe avec etter middag. Skaff dere en bartender da.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

Godt du ikke er invitert da :)Å vin skal det jo være ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har vært i samme bryllup som Gjest da, hun satt der vel med rødvinsdunken sin

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

Vi kan si det slik at det ikke var en dunk med RØDVIN de hadde tatt med ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ikke er invitert da :)Å vin skal det jo være ;)

Nei det er jeg også glad for. Noen glass vin til en middag som ofter varer 4 timer ++ er ingenting.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jeg også glad for. Noen glass vin til en middag som ofter varer 4 timer ++ er ingenting.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

:rolleyes:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsike. Rart dette her , mye av diskusjonen rundt bryllup her i forumet er hvorvidt det er åpen bar eller ikke, om noen dårlige opplevelser med dritings folk , eller kjipe verter uten fri bar. Noe ANNET som skjer i bryllup ???

Mitt bidrag: beste : ingen venting opplevdes det som , selv om brudeparet har vært til fotografering en good stund

Verste : lite mat og mye venting

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Du kan jo prøve å sette deg ned og spise middag i 4,5 timer, forrett, middag og dessert. Og så drikker du tre glass vin til. Ikke hell oppi mer enn hva som er vanlig å få ute. Så vil du se at det faktisk ikke er så mye. Du kan ihvertfall ikke regne med at folk kommer til å tørre å danse og sånt senere.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å sette deg ned og spise middag i 4,5 timer, forrett, middag og dessert. Og så drikker du tre glass vin til. Ikke hell oppi mer enn hva som er vanlig å få ute. Så vil du se at det faktisk ikke er så mye. Du kan ihvertfall ikke regne med at folk kommer til å tørre å danse og sånt senere.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

Synes det blir feil at bryllup skal være et drikkekalas når der er unger tilstede. Da mener jeg at folk ikke trenger mer. De som trenger å drikke seg til mot for å danse bør gjerne slippe ? ;)

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir feil at bryllup skal være et drikkekalas når der er unger tilstede. Da mener jeg at folk ikke trenger mer. De som trenger å drikke seg til mot for å danse bør gjerne slippe ? ;)

Det er forskjell på drikkekalas og avslappet hygge, med mingling og dansing. Som sagt, spis en middag i 4,5 timer og se hvor full du blir på tre (halve) glass med vin. Men men, nok om dette. Dere får ha lykke til.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere dette, rent praktisk?

Anonymous poster hash: b49b8...dbe

I vårt bryllup hadde vi en bartender som enkelt og greit nektet folk alkohol hvis det virket som de holdt på å bli for fulle. Skjedde kun med én, og det er var min godeste bestemor. Som vi bare ler av, siden hun ikke blir ubehagelig når hun er full, ergo var ikke det ødeleggende for oss i det hele tatt. Og det ble jo stoppet innen hun fikk i seg for mye. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir feil at bryllup skal være et drikkekalas når der er unger tilstede. Da mener jeg at folk ikke trenger mer. De som trenger å drikke seg til mot for å danse bør gjerne slippe ? ;)

Jeg må si det er rimelig absurd å fremstille tre glass med vin på 4,5 time som drikkekalas. Jeg er selv en som ikke drikker særlig alkohol (faktisk drikker jeg så og si aldri alkohol), jeg hater selv berusende mennesker. Men ærlig talt, dette er å overdrive. Det skal godt gjøres å få et drikkekalas ut av tre glass på 4,5 timer. Og forøvrig, jeg er av den oppfatning at det ikke er farlig å drikke med barn til stede så lenge det foregår i kontrollerte og ordnede former. Jeg tror helt ærlig at det bare er sunt at barn kan se at alkohol faktisk kan nytes med måte uten at det resulterer i fyll.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er rimelig absurd å fremstille tre glass med vin på 4,5 time som drikkekalas. Jeg er selv en som ikke drikker særlig alkohol (faktisk drikker jeg så og si aldri alkohol), jeg hater selv berusende mennesker. Men ærlig talt, dette er å overdrive. Det skal godt gjøres å få et drikkekalas ut av tre glass på 4,5 timer. Og forøvrig, jeg er av den oppfatning at det ikke er farlig å drikke med barn til stede så lenge det foregår i kontrollerte og ordnede former. Jeg tror helt ærlig at det bare er sunt at barn kan se at alkohol faktisk kan nytes med måte uten at det resulterer i fyll.

Mvh Yvonne :heiajente:

Signerer!! Barn som vokser opp med at alkohol er farlig får ofte et feil syn..

Og; dersom man er så ung at man har mange venner som ikke takler fri bar (les: drikker seg drita og kan oppleves ødeleggende) bør man revurdere å invitere de mest umodene gjestene.. De fleste oppegående ungdommer, selv om de er 20, bør klare å oppføre seg i en venn sitt bryllup selv om det er alkohol til stede!!

Anonymous poster hash: a820d...b2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har veldig vonndt av å skrive dette for resten av bryllupet var så nydelig. Men de hadde ikke tatt hensyn til at min samboer ikke spiser svin.

Og det var langt utti hutti heita. Han spise masse kake, så ble det Esso-burger dagen etter!

Stakkar han var sulten!

Syntes det er latterlig at man skal måtte ta hensyn til allergikere og vegeterianere i alle besøk.

Hilsen tidligere veganer (som alltid tok med egen mat istedenfor å forlange eget opplegg). :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er latterlig at man skal måtte ta hensyn til allergikere og vegeterianere i alle besøk.

Hilsen tidligere veganer (som alltid tok med egen mat istedenfor å forlange eget opplegg). :)

Nei, ærlig talt. Når det er noe så stort som et bryllup så synes jeg det bare skulle mangle. Vårt mål med bryllupet er jo også at alle gjestene skal ha en ålreit dag! Skulle bare mangle, de bruker halve helga si på oss, masse penger på gave, de pynter seg for oss og noen må reise et stykke. SELVFØLGELIG skal vi ta hensyn til de som de som er allergikere (eller intolerante eller ikke drikker alkohol) og også gi dem noe godt å spise/drikke. Du har feila som vertskap hvis noen av gjestene går derfra sultne.
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden reagerer så mange på at noen velger å ikke ha full fri bra? Vi får håpe at brudeparet kjenner seg selv og sine gjester best, og at de velger et alternativ som passer dem best, og som kan skape best mulig stemning. Har man mange som fort kan bli for fulle ved fri bar, skjønner jeg godt at man begrenser alkoholen. For brudeparet er det viktigere å ha de personene der enn å ha full alkoholservering utover kvelden.

Beste: avslappet, god stemning, ikke stivt, godt mat og drikke og hyggelige mennesker

Verste: Noe av det verste jeg har sett var da et par av brudgommens nærmeste familie ble sørpefulle.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må si det er rimelig absurd å fremstille tre glass med vin på 4,5 time som drikkekalas. Jeg er selv en som ikke drikker særlig alkohol (faktisk drikker jeg så og si aldri alkohol), jeg hater selv berusende mennesker. Men ærlig talt, dette er å overdrive. Det skal godt gjøres å få et drikkekalas ut av tre glass på 4,5 timer. Og forøvrig, jeg er av den oppfatning at det ikke er farlig å drikke med barn til stede så lenge det foregår i kontrollerte og ordnede former. Jeg tror helt ærlig at det bare er sunt at barn kan se at alkohol faktisk kan nytes med måte uten at det resulterer i fyll.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg tror du missforsto, Yvonne. MissEi ønsker ikke et drikkekalas, og for å unngå det, serverer de kun vin til maten. Skulle de hatt "frislipp" av alkohol utover kvelden, ville det endt med et drikkekalas. Når de kun serverer vin til maten, unngår de drikkekalas, men serverer likevel noe alkohol.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vin til maten og kun det :) har ikke tenkt til å ha en dritings forlover eller far ;)

Hva med de som ikke drikker vin/tåler vin?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er rimelig absurd å fremstille tre glass med vin på 4,5 time som drikkekalas. Jeg er selv en som ikke drikker særlig alkohol (faktisk drikker jeg så og si aldri alkohol), jeg hater selv berusende mennesker. Men ærlig talt, dette er å overdrive. Det skal godt gjøres å få et drikkekalas ut av tre glass på 4,5 timer. Og forøvrig, jeg er av den oppfatning at det ikke er farlig å drikke med barn til stede så lenge det foregår i kontrollerte og ordnede former. Jeg tror helt ærlig at det bare er sunt at barn kan se at alkohol faktisk kan nytes med måte uten at det resulterer i fyll.

Mvh Yvonne :heiajente:

Tror du missforstår meg. De få glassen vil gjøre at det ikke blir et drikkekalas pga av at folk ikke kan drikke så mye de ønsker :) tror absolutt barn ikke har vondt å se folk nyte alkohol, noe helt annen når folk blir fulle å må ha hjelp for å komme seg hjem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...