Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Noen jeg kjenner var invitert til kaffen i et bryllup. Da de abkom, satt bruden på trappa og spydde nedover kjolen sin. Hadde visst kjørt champagne siden morgenen, og lite mat. Koselig...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fler? :danse:

Anonym poster: dffbf4f12a5373d8a52dc0cd091e6f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg har vært i ganske mange brylluper, men jeg må si at både de verste og de beste opplevelsene har jeg fra mitt eget bryllup :) Mannen min og jeg giftet oss i Hellas, og hadde utendørs bryllupsfest på hotellet der vi og gjestene bodde, og totalt sett så var det en drømmedag som jeg skulle gitt hva som helst for å få oppleve igjen. Men altså: Dagen før bryllupet skulle jeg, min mor og en amerikansk/gresk venninne som har bodd på øya i mange år, dra for å hente brudebuketten. Det viste seg at de hadde bestilt helt feil blomster - jeg skulle ha calaliljer, men blomsterforretningen hadde bestilt noen rosahvite liljer som var mørkerøde inni og luktet grusomt! Jeg ble hverken hysterisk eller panisk, men litt lei meg ble jeg jo, det var ikke så morsomt. Løsningen ble at vi kjøpte blomster fra en annen blomsterhandler, og buketten og knapphullsblomstene ble lyserosa roser og brudeslør, og var egentlig enda finere enn de calaliljene jeg ønsket i utgangspunktet :)

Gjestene våre fra Norge ble hentet med buss på flyplassen i Athen i to puljer, og den ene bussen ble i ettertid bare døpt FFK (Full Før Korinth). En av min manns gamle kompiser som ikke tåler alkohol så veldig godt, var ganske overstadig allerede ved ankomst. Vi fikk buksert ham inn på rommet og lagt ham til sengs, men da vi skulle se til ham en times tid senere var han søkk borte, og vi ante ikke hvor han kunne ha gjort av seg! Like etterpå ser jeg min venninnes greske mann komme ned til bassenget på scooteren sin, og det er ganske tydelig at han er opprørt. Han kan fortelle at en fremmed, full mann hadde banket på døra til leiligheten deres og påstått at han bodde der og skulle inn og legge seg! Da han hadde spurt hva mannen het, hadde min manns kompis bare svart "Santa Claus", men det hadde heldigvis kommet fram at han skulle i bryllup til oss, så mannen min dro sammen med min venninnes mann, og under forente anstrengelser fikk de ham inn i en taxi og inn på rommet. Den dag i dag er det ingen som kan fatte og begripe at han i stupfylla gikk de 1,5 km + 78 trappetrinnene opp åssiden til min venninnes leilighet, der han aldri hadde vært tidligere!

En av mine svigerinner ble etterhvert så bedugget at hun sovnet i stolen sin mens hun satt og rullet en røyk. Hun var et fint syn der hun satt, mens den lille lyshårete 2-åringen til en fetter av meg danset og hoppet rundt stolen til musikken :fnise: Det hører med til historien at da svigerinna mi våknet igjen en stund senere, fortsatte hun å rulle på røyken som om ingen ting var skjedd....

Den absolutt beste opplevelsen i hele bryllupet var da mannen min og jeg hadde stukket av fra bryllupsfesten ved midnatt og satt på balkongen i 7. etasje på øyas beste hotell med utsikt over havet og fullmåne, og så fisker og blekksprut som svømte i det klare vannet. Vi var så slitne at vi bare hadde tullet oss inn i noen digre badehåndklær og satt og drakk vann mens vi fordøyde alle inntrykkene. Etter en stund sa jeg til mannen min; "Vet du, jeg føler meg som en eventyrprinsesse!" Svaret hans? "Det gjør jeg også!" :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den absolutt beste opplevelsen i hele bryllupet var da mannen min og jeg hadde stukket av fra bryllupsfesten ved midnatt og satt på balkongen i 7. etasje på øyas beste hotell med utsikt over havet og fullmåne, og så fisker og blekksprut som svømte i det klare vannet. Vi var så slitne at vi bare hadde tullet oss inn i noen digre badehåndklær og satt og drakk vann mens vi fordøyde alle inntrykkene. Etter en stund sa jeg til mannen min; "Vet du, jeg føler meg som en eventyrprinsesse!" Svaret hans? "Det gjør jeg også!" :laugh:

For ei herlig avslutning på bryllupsdagen og med en ekstra liten komisk snert i mannens svar til deg. :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at vårt bryllup havner her, etter sommeren. Det er visst mye negativt å hente fra lavbudsjettbryllup, leser jeg.. :(

Anonym poster: 2aece2b7c837599d0505d24f380f9382

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig fælt dette altså, men jeg var med i en dansegruppe, der danselæreren vår fikk alle i dansegruppen til å bruke hele dagen/kvelden på å servere i bryllupet hennes. Det var hyggelig å hjelpe til, men vi fikk ikke mat og ikke så mye som et takkekort i etterkant, Svært dårlig synes jeg.. rett og slett pinlig..

Anonym poster: d7984224c50871495ce589419dcea052

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en følelse av at vårt bryllup havner her, etter sommeren. Det er visst mye negativt å hente fra lavbudsjettbryllup, leser jeg.. :(

Anonym poster: 2aece2b7c837599d0505d24f380f9382

Lavbudsjett kan være flott, det! Det meste på "listen" her skyldes egoisme og lav sosial intelligens, ikke budsjettering...:)

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Den absolutt beste opplevelsen i hele bryllupet var da mannen min og jeg hadde stukket av fra bryllupsfesten ved midnatt og satt på balkongen i 7. etasje på øyas beste hotell med utsikt over havet og fullmåne, og så fisker og blekksprut som svømte i det klare vannet. Vi var så slitne at vi bare hadde tullet oss inn i noen digre badehåndklær og satt og drakk vann mens vi fordøyde alle inntrykkene. Etter en stund sa jeg til mannen min; "Vet du, jeg føler meg som en eventyrprinsesse!" Svaret hans? "Det gjør jeg også!" :laugh:

Dere må ha utrolig godt syn, sitter på balkongen i syvende etasje midt på natten og betrakter fisk og blekkspruter som svømmer i det klare vannet. :fnise:

Endret av Arabella
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ha utrolig godt syn, sitter på balkongen i syvende etasje midt på natten og betrakter fisk og blekkspruter som svømmer i det klare vannet. :fnise:

Ok. Du vet det er lyst om natten på sommeren? Og jo høyere oppe man sitter, jo større utsikt og oversikt. Syntes ikke det var noe rart med det, så tørk av deg gliset.

Anonym poster: c588aeb1310104bcc6a042a6a819a7b0

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du vet det er lyst om natten på sommeren? Og jo høyere oppe man sitter, jo større utsikt og oversikt. Syntes ikke det var noe rart med det, så tørk av deg gliset.

Anonym poster: c588aeb1310104bcc6a042a6a819a7b0

Ikke i Hellas

Anonym poster: f1e76464f4a1b97b526c42ed34aa164c

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg har sett må være bryllupet jeg nylig var i hvor burdens foreldre og foreldrenes nye partnere enten var kledd som om de arbeidet på strøket eller så ut som de kom fra et nachspiel med flekkete og krøllete skjorter...

Når brudens mor har kledd seg slik at presten får et uforglemmelig uttrykk i det han ser henne så sier det litt!

Anonym poster: 72d977fd6f2e3bdaf9610e23d9a066cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ok. Du vet det er lyst om natten på sommeren? Og jo høyere oppe man sitter, jo større utsikt og oversikt. Syntes ikke det var noe rart med det, så tørk av deg gliset.

Anonym poster: c588aeb1310104bcc6a042a6a819a7b0

Jeg har vært i Hellas selv om sommeren. På de stedene jeg har vært, har det vært mørkt om natten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Hellas selv om sommeren. På de stedene jeg har vært, har det vært mørkt om natten.

Fullmånen pleier å gi ganske så bra lys, selv i Hellas ;)

Anonym poster: 36bdec305111d58cc95d6362048378bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare vært i ett bryllup (min kusines). Bryllupet i seg selv var veldig fint, flott brudepar, nydelig vielse, flotte lokaler og god mat. Alle koste seg og hadde det bra og det var gratis alkohol.

MEN jeg må si at jeg syntes virkelig synd på bruden! Brudens bestemor drakk seg dritings og måtte støttes rundt av mannen sin (de brukte utrolig lang tid inne på det gaverommet). I tillegg ble veldig mange av tantene og onklene dritings, jeg satt på bord med den tanten og onkelen jeg tror ble mest fulle. Det er en slags tradisjon hvor gjestene begynner å trampe i gulvet og så må bruden og brudgommen opp på sine stoler og kysse foran alle gjestene. Når gjestene da startet å trampe bryter min veldig fulle tante ut "Er det jordskjelv?" I tillegg drev den samme fulle tanten sammen med sin mann (min onkel) å skulle synge masse forskjellige sanger som ikke hadde noe med bryllupet å gjøre, MENS toastmasteren prøvde å holde tale. De var så dritings på ett punkt at de satt helt krumrygget over bordet og myste utover og snøvlet. Jeg lo godt den kvelden, tante og onkel var mer enn nok underholdning for meg mens vi satt til bords.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du vet det er lyst om natten på sommeren? Og jo høyere oppe man sitter, jo større utsikt og oversikt. Syntes ikke det var noe rart med det, så tørk av deg gliset.

Anonym poster: c588aeb1310104bcc6a042a6a819a7b0

Hun er bare misunnelig :)

Anonym poster: b31fa193b256c610da0fa036bf7a7e0b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hun er bare misunnelig :)

Anonym poster: b31fa193b256c610da0fa036bf7a7e0b

Hva mener du jeg skulle være misunnelig for?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nanne70

Dere må ha utrolig godt syn, sitter på balkongen i syvende etasje midt på natten og betrakter fisk og blekkspruter som svømmer i det klare vannet. :fnise:

Ja, med lyskastere i vannet, måneskinn, klart vann og hvit sandbunn, blir fisker og blekksprut ganske så synlige selv fra 7. etasje når de kommer inn på grunt vann. Eller i alle fall skyggene av dem over sandbunnen ;) Det er et fantastisk syn som burde oppleves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, med lyskastere i vannet, måneskinn, klart vann og hvit sandbunn, blir fisker og blekksprut ganske så synlige selv fra 7. etasje når de kommer inn på grunt vann. Eller i alle fall skyggene av dem over sandbunnen ;) Det er et fantastisk syn som burde oppleves!

Dette skrev du ingenting om i det innlegget jeg svarte på. Det forandrer saken. Klart det var et flott syn :).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Dette skrev du ingenting om i det innlegget jeg svarte på. Det forandrer saken. Klart det var et flott syn :).

Nei du skjønner jeg var litt mer opptatt av å beskrive stemningen - kjemperomantisk, og så kommer mannen min med den kommentaren som gjør at vi knekker sammen i latter, ikke sant? Tenkte vel ikke særlig over detaljene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor giftet seg med min stefar for mange år siden, og min stefaar sin bror har en sønn som da var rundt 13-14, og SKIKKELIG villbass :P Gjorde ALT han ikke fikk lov til osv.. Ihvertfall, han fant brannslukningsapparatet og skulle vise oss andre barna hvordan dette funket da.. Resultat? Hvitt pulver over HELE garderoben, vi snakker barnevogn, jakker, kåper, sko og teppegulv.. :fnise:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...