Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Det verste som jeg kan komme på var når en av gjestene i bryllupet til en nabo hang seg på badet (vedkommende døde). Dagen gikk fra å være superbra til å bli en tragedie.



Anonymous poster hash: 9b50f...2d5
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste som jeg kan komme på var når en av gjestene i bryllupet til en nabo hang seg på badet (vedkommende døde). Dagen gikk fra å være superbra til å bli en tragedie.

Anonymous poster hash: 9b50f...2d5

Dette er et eksempel på selvmord som kan beskrives som egoistisk. Makan!!!!!

Anonymous poster hash: c6951...1c5

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på selvmord som kan beskrives som egoistisk. Makan!!!!!

Ikke for å spore for mye av her, men hvorfor vedkommende tok liv av seg vet du ingenting om. Så og si at dette er egoistisk blir helt feil!



Anonymous poster hash: 9b50f...2d5
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på selvmord som kan beskrives som egoistisk. Makan!!!!!

Ikke for å spore for mye av her, men hvorfor vedkommende tok liv av seg vet du ingenting om. Så og si at dette er egoistisk blir helt feil!

Anonymous poster hash: 9b50f...2d5

Altså, greit nok om en vil ta livet sitt. Men man gjør det for pokker ikke i andres bryllup?!

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, greit nok om en vil ta livet sitt. Men man gjør det for pokker ikke i andres bryllup?!

Ja, selvsagt var dette grunnen til at jeg skjønner hvorfor selvmord kan være egoistisk. Grunner, bakgrunn og hendelser spekulerer jeg ikke i her, for de igjen mener jeg sjeldent er egoistiske.

Stakkars brudepar, noe så skrekkelig... :(

Anonymous poster hash: c6951...1c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, greit nok om en vil ta livet sitt. Men man gjør det for pokker ikke i andres bryllup?!

Jeg tenker at en person som gjør noe slikt sannsynligvis er virkelig psykisk syk og kanskje ikke helt tilregnelig.

Anonymous poster hash: 433bd...cb3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en person som gjør noe slikt sannsynligvis er virkelig psykisk syk og kanskje ikke helt tilregnelig.

Anonymous poster hash: 433bd...cb3

Man gjør ikke slikt mot andre rett og slett. Tilregnelig eller ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør ikke slikt mot andre rett og slett. Tilregnelig eller ikke.

Jeg er enig i at jeg opplever det som egoistisk, men du kan ikke si "tilregnelig eller ei". Det er jo nettopp det som er å være utilregnelig.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden ble full, kastet klærne - bokstavelig talt, hun heiv dem ned seks etasjer - og danset på bordet mens hun høylytt fortalte alle hva hun skulle gjøre med kosegutten sin når de kom hjem.

Hun ble heldigvis tatt hånd om fort, men likevel... Stemningen var heller laber i etterkant.



Anonymous poster hash: 6e5eb...b21
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør ikke slikt mot andre rett og slett. Tilregnelig eller ikke.

Nå er jo definisjonen på "utilregnelig" at du er såpass i psykisk ubalanse at du ikke skjønner hva som er rett og galt, hvordan handlingene dine påvirker andre, grunnleggende etikk og moral, hvor viktig eller uviktig du og dine handlinger er i andres liv, du mangler normal logikk og rasjonalitet og så videre.

(beklager å bidra til avsporingen i en ellers morsom tråd, men det der er altså noe av det mest innsiktsløse og korttenkte jeg har lest på lenge, og jeg klarte ikke la være å svare. Kanskje moderator kan skille dette ut som en egen tråd fremfor å bare slette? Det er en interessant og viktig diskusjon, synes jeg)

Anonymous poster hash: b49b8...dbe

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at jeg opplever det som egoistisk, men du kan ikke si "tilregnelig eller ei". Det er jo nettopp det som er å være utilregnelig.

Anonymous poster hash: cf7cd...91c

Jo, det kan jeg. Det er ikke greit å gjøre slik uansett tilstand (ikke alle som tar livet sitt er utilregnelige, selvmord er som regel nøye planlagt). Det jeg vil frem til er at man har fullt lov til å kalle det en egoistisk handling når det gjøres på den måten. Da skal jeg ikke spoile mer her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under bryllupet til et par i familien, som forøvrig ble holdt på gården deres, brant huset og fjøset ned til grunnen.. En mann samt flere husdyr døde. For ikke å snakke om alt de eide og hadde ja. Dette er vel en 70 år siden, men utrolig tragisk!! Jeg tenker at stort verre enn det kan det vel ikke bli?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det kan jeg. Det er ikke greit å gjøre slik uansett tilstand (ikke alle som tar livet sitt er utilregnelige, selvmord er som regel nøye planlagt). Det jeg vil frem til er at man har fullt lov til å kalle det en egoistisk handling når det gjøres på den måten. Da skal jeg ikke spoile mer her.

Nå fremstår du som så lite opplyst og så dum at du faktisk burde holde munn.

Det der har du lite og INGEN kunnskap om.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fremstår du som så lite opplyst og så dum at du faktisk burde holde munn.

Det der har du lite og INGEN kunnskap om.

Ja, jeg er forferdelig uopplyst og dum :) Virkelig! Du fremstår forøvrig som det samme for meg, da du ikke kjenner meg og ikke aner hva jeg har kunnskap om og ikke ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg var for noen år siden i et bryllup hvor brudeparet skulle være såinnihelvete personlige og seg sjæl i absolutt alt de gjorde, at det var som å bli invitert med inn på soverommet.

Det var helt tydelig at alle gjestene var pinlig berørt og "hvor skal vi feste blikket?" under brudens tale/brudgommens tale/brudens sang til brudgommen/brudgommens sang til bruden samt quiz og andre aktiviteter som dreide seg om forholdet mellom dem.

Og det var ikke sånn "hva er favorittstillingen til brudeparet?"-quiz, men den (og alt annet de gjorde) var bare så immari gjennomført personlig at det ble for intimt,

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg har opplevd i et bryllup var da den 37 år gamle brudens snerpete storesøster holdt en tale der hun buste ut med at brudgommen var den eneste kjæresten hun (bruden) noensinne hadde hatt. Jeg synes det var frekt, nedverdigende og utrolig unødvendig å offentliggjøre noe slikt.



Anonymous poster hash: bee6f...f72
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...