Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Vi fikk "save the date" i posten av noen bekjente av oss, og i konvolutten lå det også med ønskeliste.

Synes det var litt spesielt i seg selv, men i tillegg er vi ikke omgangsvenner med disse, og når bryllupet kom hadde vi ikke fått noen invitasjon.

Altså måtte vi holde av datoen og kjøpe gave (tydeligvis) men vi var ikke invitert :P

Vi kjøpte ikke gave for å si det sånn :P

Anonymous poster hash: 4db2d...924

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt eget var både best og verst.

En nyyydelig kveld, men med noen ikkesåbra innslag.

Svigerfar fikk gnagsår ut på kvelden og bestemte seg for å ta av seg skoene. Og fy faen det luktet råtne muselik og tang og tære. Folk skygget dansegulvet og rømte salen pga det...

Å herregud for en beskrivelse...! Les så eg grine! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup hvor brudgommens mor holdt tale. Fin tale om oppveksten til brudgommen, og på slutten sa hun at hun hadde håpet han fant noen andre enn bruden.

Ellers var jeg i et ikke-kirkelig bryllup hvor alle skulle være "hippier". God og avslappet stemning, var litt kult.



Anonymous poster hash: 8dd00...08c
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til, men jeg var dessverre ikke vitne til det.. :)

Bruden skulle holde tale. Skalv og var nervøs, og midt i en romantisk setning klarer hun å rape ut navnet til brudgommen. Av høflighet holdt folk seg stille, men guttungen til søstra utbrøt "Neimen tante, du rapa! Høgt!!" Da brøt latteren ut blant alle gjestene, og den romantiske setningen ble ødelagt. Stakkars brud. :P



Anonymous poster hash: 8dd00...08c
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup hvor brudeparet ble kjørt bort sittende på lasteplanet til lastebilen:-) Det var kult ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjemmes sånn av min egen oppførsel i vårt bryllup at jeg må legge det ut til skrekk og advarsel:p

Jeg var bånn sikker på at jeg skulle klare å slappe totalt av, og bare la ting gå som det går, og så fikk alt bare være på selve dagen.

Men når vi ankom lokalet (forsinket, siden et av barna våre fikk et absolutt gedigent trass anfall om at han absolutt ikke skulle sitte i bestefar sin bil, typen hvor han tok av seg selene og sprang. Vi måtte sette oss ned med han en lang stund for å roe ned og forklare før det var greit), så hadde i tillegg til at vi var forsinket til middagen; ingen av gjestene fått velkomsdrink! Og de hadde heller ingen klar til oss når vi ankom.
Så mens folk ville gratulere oss sprang jeg inn på kjøkkenet og kommanderte servitørene ut i baren. Når alle så fikk en drink var det jo en liten demper av at jeg bare har snudd om og gått fra gratulasjoner :plystre:

Servitørene var innleide pga sykdom hos de som skulle levere og snakket ikke et pøkk norsk og hadde misforstått lederen når hun hadde gått for å forberede forretten...



Anonymous poster hash: 50224...f1b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Stringfellow1

Jeg har vært i ett par bryllup hvor enkelte gjester har drukket seg sørpe fulle. For å si det mildt. Så det har vært ett par eksempler på gjester som nærmest "okkuperte" festlokalets eneste dass, fordi dem måtte spy fleire ganger i løpet av middagen og utover kvelden. Selv når brudeparet eller noen andre skulle holde tale, så måtte de fulle gjestene plutselig reise seg for å skynde seg på dass og spy litt. I tillegg til at dem bråkte, velter stoler og søler mat / drikke over alt. I tillegg så fortsatte dem faktisk å spise masse mat og drikke enda mer alkohol - selv om dem allerede hadde vært på dass for å spy. Dette førte jo til at dem måtte kaste opp enda fleire ganger utover ettermiddagen og kvelden..

 

Dessuten har jeg egentlig fint lite til overs for folk som sitter og fikler med mobiltelefonene sine gjennom heile middagen. Dem gidder jo ikke høre på at bruden eller brudgommen skal holde tale en gang. Er det virkelig ikke mulig å ligge unna facebook + la være å sende tekstmeldinger og alt mulig i de timene som slike sammenkomster varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til stede i ett bryllup en gang, hvor broren til den ene forloveren hadde vært i en liten motorsykkel-ulykke ett par uker før bryllupet skulle avholdes. Han kom heldigvis veldig greit fra ulykken, da. Men han skadet det ene beinet, og gikk med en slags  støtte-bandasje eller noe rundt foten. Dette ble jo ett samtale-emne under middagen, og det var en liten snørrunge der som fikk med seg at forloverens bror hadde veldig vondt i beinet.

 

Etter middagen satt flere av oss – pluss han som hadde skadet beinet - i noen sofa-grupper og pratet, samtidig som mange andre danset. Da kom plutselig den lille snørrungen og sparket rett på beinet til han som hadde skadet seg. Han kom med litt av ett AAAAUUUUU!!! da, og han dyttet den ungen litt vekk. Foreldrene til denne ungen var ikke så veldig langt unna, men de fikk bare med seg at ungen deres hadde blitt dyttet litt. Så han som hadde dyttet, ble kjeftet huden full av foreldrene til den ungen..

 

Og det var tydeligvis umulig å la den saken ligge. Så dem begynte å gnåle og kjefte om dette veldig høylydt resten av ettermiddagen og kvelden, selv rett foran  brudeparet og veldig mange gjester. Det hjalp fint lite at vi som faktisk hadde sett alt som hadde skjedd, prøvde å forklare hva som egentlig hadde foregått. Så foreldrene til snørrungen var fly forbanna, og forsvant fra festlighetene mye tidligere enn alle andre. Foreldrene ble helt infernalsk sinte, og i deres versjon hørtes det nesten ut som ungen hadde fått en stor omgang juling..

    



Anonymous poster hash: 0ccca...1ba
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var til stede i ett bryllup en gang, hvor broren til den ene forloveren hadde vært i en liten motorsykkel-ulykke ett par uker før bryllupet skulle avholdes. Han kom heldigvis veldig greit fra ulykken, da. Men han skadet det ene beinet, og gikk med en slags  støtte-bandasje eller noe rundt foten. Dette ble jo ett samtale-emne under middagen, og det var en liten snørrunge der som fikk med seg at forloverens bror hadde veldig vondt i beinet.

 

Etter middagen satt flere av oss – pluss han som hadde skadet beinet - i noen sofa-grupper og pratet, samtidig som mange andre danset. Da kom plutselig den lille snørrungen og sparket rett på beinet til han som hadde skadet seg. Han kom med litt av ett AAAAUUUUU!!! da, og han dyttet den ungen litt vekk. Foreldrene til denne ungen var ikke så veldig langt unna, men de fikk bare med seg at ungen deres hadde blitt dyttet litt. Så han som hadde dyttet, ble kjeftet huden full av foreldrene til den ungen..

 

Og det var tydeligvis umulig å la den saken ligge. Så dem begynte å gnåle og kjefte om dette veldig høylydt resten av ettermiddagen og kvelden, selv rett foran  brudeparet og veldig mange gjester. Det hjalp fint lite at vi som faktisk hadde sett alt som hadde skjedd, prøvde å forklare hva som egentlig hadde foregått. Så foreldrene til snørrungen var fly forbanna, og forsvant fra festlighetene mye tidligere enn alle andre. Foreldrene ble helt infernalsk sinte, og i deres versjon hørtes det nesten ut som ungen hadde fått en stor omgang juling..

    

Anonymous poster hash: 0ccca...1ba

 

Er det mulig! For noen elendige foreldre! Greit nok at den situasjonen der kunne blitt oppfattet annerledes dersom man kun så slutten på den, men de burde da i det minste oppført seg annerledes når de fikk vite hele scenarioet!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke kjempeille, men opplevde at brudgommens forlover ble så full at da vi kom til desserten lå han på do og spydde.... Hyggelig for brudeparet kan man jo si!

Anonymous poster hash: 32401...de3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brudeparet jeg var i bryllup til vært norske hadde jeg garantert havnet som en negativ opplevelse her. Jeg har en stygg uvane.. Jeg tygger maten et par ganger før jeg svelger, noe som fører til at jeg nestenkveles et par ganger i uka. I bryllupet spiste jeg en rett som inneholdt en del vinblader, som jeg selvfølgelig ikke tygde godt nok, så jeg satte det i halsen. Jeg fikk ikke puste (i det hele tatt), fikk helt angst og dunket til sidemannen, hvorpå sidemannen ROPER "WHY THE FUCK ARE YOU HITTING ME?!". Alle snudde seg, og jeg prøvde å signalisere at jeg ikke fikk puste, men ingen tok meg alvorlig. Da tårene begynte å renne forsto folk alvoret, og i ettertid har jeg blitt fortalt at jeg var tilnærmet blå i ansiktet før en slo meg hardt i mellomgulvet (glem Heimlich liksom) så jeg spyttet ut "retten" på bordet.

Alle hadde reist seg opp og sto samlet rundt meg, mens tårene sprutet og jeg hikstet hysterisk.

Resten av middagen gikk med til å være sprutrød i ansiktet, pirkende i maten. Gjett hvem som satte potetgull i halsen litt senere, og måtte hoste høylytt? Jepp.

Det ødela nok ikke bryllupet, men forferdelig kjipt å lage en scene.



Anonymous poster hash: 91bce...34d
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hadde brudeparet jeg var i bryllup til vært norske hadde jeg garantert havnet som en negativ opplevelse her. Jeg har en stygg uvane.. Jeg tygger maten et par ganger før jeg svelger, noe som fører til at jeg nestenkveles et par ganger i uka. I bryllupet spiste jeg en rett som inneholdt en del vinblader, som jeg selvfølgelig ikke tygde godt nok, så jeg satte det i halsen. Jeg fikk ikke puste (i det hele tatt), fikk helt angst og dunket til sidemannen, hvorpå sidemannen ROPER "WHY THE FUCK ARE YOU HITTING ME?!". Alle snudde seg, og jeg prøvde å signalisere at jeg ikke fikk puste, men ingen tok meg alvorlig. Da tårene begynte å renne forsto folk alvoret, og i ettertid har jeg blitt fortalt at jeg var tilnærmet blå i ansiktet før en slo meg hardt i mellomgulvet (glem Heimlich liksom) så jeg spyttet ut "retten" på bordet.

Alle hadde reist seg opp og sto samlet rundt meg, mens tårene sprutet og jeg hikstet hysterisk.

Resten av middagen gikk med til å være sprutrød i ansiktet, pirkende i maten. Gjett hvem som satte potetgull i halsen litt senere, og måtte hoste høylytt? Jepp.

Det ødela nok ikke bryllupet, men forferdelig kjipt å lage en scene.

Anonymous poster hash: 91bce...34d

 

Jeg hadde aldri tenkt at det var nok til å beskrive som en kjip scene eller lignende. Altså, at noen setter maten fast og ikke får puste? Da hadde jeg nok reagert mer med empati og bekymring og forsikret meg at alt gikk fint etterpå. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var i et brylupp der brudeparet skiftet til JOGGEKLÆR etter sermonien i kirka... De var i slappe joggeklær hele selskapet, og ingen fikk ordentlige brudebilder av dem. Haha... 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllupet til et vennepar av familien vår. Har ikke vært i mange brylluper altså, men det der er det rareste jeg har sett. Smak og behag, for all del, og de er fremdeles lykkelig gift. Det ble kun servert økologisk mat og drikke, den eneste musikken som ble spilt var polkamusikk og både brud og brudgom hadde fjøsklær på seg. 



Anonymous poster hash: a2512...0d9
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer med det verste fra mitt eget jeg:

- Folk som ble sørpe dritings
- Vi hadde ikke fri bar, men velkomstdrink + drikke til maten samt. 3 bonger per person. Noen av gjestene hadde da vært "smarte" og hatt med seg sprit i jakkelommene, så de fløy vegg i mellom for å hente drikke i jakkene sine og enkelte kastet opp etter forretten
- Folk satt på telefonene sine både i vielsen, under middagen etc

Heldigvis er jeg litt sånn at jeg driter i hvordan andre skjemmes ut så lenge jeg koser meg selv, men vi kunne jo spart en del penger på mat skjønner vi i ettertid! Føles ufortjent at de ble invitert..



Anonymous poster hash: af36b...772
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bryllup hvor det var 10-15 talere og da hovedsaklig brudeparets venner. Faktisk så mange taler at brudens mor fikk beskjed fra toastmasteren at det ikke ble tid til hennes..

 

6 timer ved bordet, på harde pinnestoler og folk ble jo bare fullere og fullere i ren kjedsomhet.



Anonymous poster hash: f48ce...113
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var i et bryllupet til et vennepar av familien vår. Har ikke vært i mange brylluper altså, men det der er det rareste jeg har sett. Smak og behag, for all del, og de er fremdeles lykkelig gift. Det ble kun servert økologisk mat og drikke, den eneste musikken som ble spilt var polkamusikk og både brud og brudgom hadde fjøsklær på seg. 

Anonymous poster hash: a2512...0d9

 

 

Det hørtes jo morsomt ut! Om jeg finner meg en bonde så skal jeg jammen meg gifte meg i felleskjøpetdress  :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kommer med det verste fra mitt eget jeg:

- Folk som ble sørpe dritings

- Vi hadde ikke fri bar, men velkomstdrink + drikke til maten samt. 3 bonger per person. Noen av gjestene hadde da vært "smarte" og hatt med seg sprit i jakkelommene, så de fløy vegg i mellom for å hente drikke i jakkene sine og enkelte kastet opp etter forretten

- Folk satt på telefonene sine både i vielsen, under middagen etc

Heldigvis er jeg litt sånn at jeg driter i hvordan andre skjemmes ut så lenge jeg koser meg selv, men vi kunne jo spart en del penger på mat skjønner vi i ettertid! Føles ufortjent at de ble invitert..

Anonymous poster hash: af36b...772

 

:sjokkert:  :sjokkert:  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...