Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brudens far og bror begynte å sloss. Bruden låste seg inne på do og hylgråt. Det var helt tragisk, og syns kjempe synd på bruden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

var vell egentlig ikke så ille, men to av gjestene begynte og sloss utenfor for de var forelsket i samme dama. vi fikk splitten dem og sendt begge hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten og jeg ble invitert i et Amerikansk bryllup en stund tilbake. Kjære skulle være en av groomsmennene (litt av en fornorsking du - ha meg unnskyldt), men jeg, som ikke kjente bruden noe særlig, var bare en vanlig gjest. Alikevel hadde jeg staset meg skikkelig, for kleskoden var stiv.

Vi ankom et flott, gammelt herskapshus og ble geleidet bak i hagen. Vakkert dekorerte bord med lykter sto omkring i hagen. "Midtgangen" var laget av glassplater over bassenget, gjestene satt på begge sider, og seremonien foregikk på en romantisk liten scene dekket av roseblader...

Sykt koselig bryllup? Skrææætch.

Jeg satt sammen med de andre seks groomsmennenes partnere under seremonien. Flere av disse har jeg møtt før, og de er alle mellom 24 og 30 år. Disse kvinnene er, som jeg snart fikk merke, sykelig sjalue. Hun ene hadde gitt beskjed til mannen sin om at han skulle holde seg 5 inches fra enhver brudepike gjennom hele seremonien. Fikk helt vondt av han når han kom nedover midtgangen, på god avstand fra sin tildelte brudepike, mens kvinnemennesket ved siden av meg høylydt hisset "5 inches.. 5 inches.. 5 inches!!" :pisk:

Fikk ikke med meg prestens preken eller troskapsløftene fordi jeg satt i en mørje av hviskende, klagende dramaqueens, men når brudeparet, foreldrene, brudepikene og groomsmennene ble kjørt til en innsjø i nærheten for å fotograferes, DA tok det helt av: To av damene (fylle)kjørte etter limousinen for å snike på kjærestene sine. De andre tekstet/ringte non-stop med mannfolka sine, og sutret til hverandre. Det var av dette kaliberet:

"What do you think happens in the limo right now?" - "How about right now?" - "Now?"

"Did you guys see how much Mike looked at the brides sister? Even though he was standing across from her he should have been looking down. At the floor. Only."

"I know I shouldn't have been wearing blue. The bridesmaids look too good in purple. That's like... Like... Like... So unfair."

"Why is my man paired with blonde Jennifer? The bride KNOWS he used to have a thing for blondes. All his ex-girlfriends are blonde. Uhm, should I go blonde??"

og selvfølgelig

"He is clooooseeer thaaan fivee incheeeeees!!!!!!"

Tilslutt gikk jeg å satte meg på et bord med andre fremmede folk for å skravle litt og prøve å kose meg med en cocktail. Har aldri vært særlig sjalu av meg, og det kunne aldri falle meg inn å springe sånn i hælene på mannen min midt på høylys dag!!! :nei:

Etter halvannen time kom hovedrolleinnehaverne tilbake, og maten kunne serveres. Maten viste seg å være chili con carne. Det inneholder blant annet kjøtt, tomater, løk og BØNNER. :fise: Brudeparet hadde kun leid utearealet til herskapshuset, så det fornødne måtte gjøres på en av tre blå festivaldoer. I finstasen.

Glemte jeg å si at bryllupet hverken hadde taler, sanger, forrett, dessert, vals eller bryllupskake? (De hadde satt ut tretti muffins fra en tante da.)

Til slutt skulle vi innta dansgulvet, men etter tredje sangen gikk sikringa. Da kasta jeg inn håndkleet, rappa en flaske rødvin og satte meg på fjellet med mannen min for å se på solnedgangen.

Jaaaaaaaaaaaa!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

verste, folk som ikke pynter seg

beste barnas tale til storfamilien

Jeg var en gang i en konfirmasjon hvor alle kvinnene kom i pene bunader og mennene kom i fin dresser. Borsett fra ett par. Der kom dama i brun lårkort kjole fra Leatherman, lårhøye støvletter i falsk skinn og matchende falsk skinnjakke. Mannen hennes gikk med dress som var 1-nummer for liten med røde crocs. De hadde forøvrig kjørt ned fra Bodø i campinvogn som de hadde parkert ved kirken.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang i en konfirmasjon hvor alle kvinnene kom i pene bunader og mennene kom i fin dresser. Borsett fra ett par. Der kom dama i brun lårkort kjole fra Leatherman, lårhøye støvletter i falsk skinn og matchende falsk skinnjakke. Mannen hennes gikk med dress som var 1-nummer for liten med røde crocs. De hadde forøvrig kjørt ned fra Bodø i campinvogn som de hadde parkert ved kirken.

I min konfirmasjon var og alle stasjet opp, bortsett fra 1 stk familiemedlem som dukket opp i....olabukse og college-genser...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten og jeg ble invitert i et Amerikansk bryllup en stund tilbake. Kjære skulle være en av groomsmennene (litt av en fornorsking du - ha meg unnskyldt), men jeg, som ikke kjente bruden noe særlig, var bare en vanlig gjest. Alikevel hadde jeg staset meg skikkelig, for kleskoden var stiv.

Vi ankom et flott, gammelt herskapshus og ble geleidet bak i hagen. Vakkert dekorerte bord med lykter sto omkring i hagen. "Midtgangen" var laget av glassplater over bassenget, gjestene satt på begge sider, og seremonien foregikk på en romantisk liten scene dekket av roseblader...

Sykt koselig bryllup? Skrææætch.

Jeg satt sammen med de andre seks groomsmennenes partnere under seremonien. Flere av disse har jeg møtt før, og de er alle mellom 24 og 30 år. Disse kvinnene er, som jeg snart fikk merke, sykelig sjalue. Hun ene hadde gitt beskjed til mannen sin om at han skulle holde seg 5 inches fra enhver brudepike gjennom hele seremonien. Fikk helt vondt av han når han kom nedover midtgangen, på god avstand fra sin tildelte brudepike, mens kvinnemennesket ved siden av meg høylydt hisset "5 inches.. 5 inches.. 5 inches!!" :pisk:

Fikk ikke med meg prestens preken eller troskapsløftene fordi jeg satt i en mørje av hviskende, klagende dramaqueens, men når brudeparet, foreldrene, brudepikene og groomsmennene ble kjørt til en innsjø i nærheten for å fotograferes, DA tok det helt av: To av damene (fylle)kjørte etter limousinen for å snike på kjærestene sine. De andre tekstet/ringte non-stop med mannfolka sine, og sutret til hverandre. Det var av dette kaliberet:

"What do you think happens in the limo right now?" - "How about right now?" - "Now?"

"Did you guys see how much Mike looked at the brides sister? Even though he was standing across from her he should have been looking down. At the floor. Only."

"I know I shouldn't have been wearing blue. The bridesmaids look too good in purple. That's like... Like... Like... So unfair."

"Why is my man paired with blonde Jennifer? The bride KNOWS he used to have a thing for blondes. All his ex-girlfriends are blonde. Uhm, should I go blonde??"

og selvfølgelig

"He is clooooseeer thaaan fivee incheeeeees!!!!!!"

Tilslutt gikk jeg å satte meg på et bord med andre fremmede folk for å skravle litt og prøve å kose meg med en cocktail. Har aldri vært særlig sjalu av meg, og det kunne aldri falle meg inn å springe sånn i hælene på mannen min midt på høylys dag!!! :nei:

Etter halvannen time kom hovedrolleinnehaverne tilbake, og maten kunne serveres. Maten viste seg å være chili con carne. Det inneholder blant annet kjøtt, tomater, løk og BØNNER. :fise: Brudeparet hadde kun leid utearealet til herskapshuset, så det fornødne måtte gjøres på en av tre blå festivaldoer. I finstasen.

Glemte jeg å si at bryllupet hverken hadde taler, sanger, forrett, dessert, vals eller bryllupskake? (De hadde satt ut tretti muffins fra en tante da.)

Til slutt skulle vi innta dansgulvet, men etter tredje sangen gikk sikringa. Da kasta jeg inn håndkleet, rappa en flaske rødvin og satte meg på fjellet med mannen min for å se på solnedgangen.

Amerikanske jenter og damer kan være helt esktreme når det gjelder sjalusi! Misunner deg ikke dette bryllupet! :ler:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er fra vårt eget bryllup. Mannen min og jeg ble plassert ved et bord midt i et stort rom. Så gikk alle gjestene ut, og sistemann slukket lyset. (Da lurte vi veldig på hva dette var!) Så strømmet Air av Bach ut av høyttalerne og min far kom inn i rommet og plasserte en stor hjerteformet, hullete plate foran oss. Så kom en etter en av gjestene inn i rommet med et tent lys som de satte i plata og ønsket oss til lykke. Til slutt sto alle gjestene i ring rundt et brudepar som var så rørt at det var på grensen til hulkegråt.

Det kleineste jeg har vært med på var i bryllupet til en venninne. De hadde bedt mange gjester, og det var dekket til alle i en diger sal. Bordet var formet som en E med fire "tenner", og jeg satt nederst på den ene ytterkanten. Det var med andre ord langt til der hovedpersonene satt, og der folk stilte seg for å holde tale. Det de ikke hadde tenkt på var at det kunne vært en ide med en mikrofon når lokalet er så stort...vi som satt ytterst hørte bare brokker og sus av de uendelig mange, og uendelig lange talene som foregikk. Vi satt ved middagsbordet i nærmere 6 (!) timer, mesteparten av dem i total stillhet, kun avbrutt av sukk fra de som hørte noe og pliktskyldig klapping når vi skjønte at noen var ferdige.

Det går forøvrig fint an å spille "tre på rad" med en serviett, rutenett tegnet med lipgloss, noen gulrotbiter og noen erter...

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går forøvrig fint an å spille "tre på rad" med en serviett, rutenett tegnet med lipgloss, noen gulrotbiter og noen erter...

:fnise:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må ta denne anonym i tilfelle noen kjenner det igjen.

Var i et bryllup for noen år siden, og satt og hørte med et halvt øre på brudgommens forlover. Han var rimelig full og utrolig pratesjuk. Et eller annet sted i den endeløse talen skulle han fortelle om første gang han møtte bruden. Jeg hørte en irritert mumling blandt brudeparet, og spisset ørene litt bedre :lur: Han smurte på med at brudgommen på forhånd hadde sagt at hun var den vakreste jenta han hadde sett, og utbroderte i det vide og brede om møtet. Brått bryter bruden inn høyt og tydelig: "Det var ikke MEG!" Det viste seg at møtet, og den vakre jenta han sto og fortalte om var eksen til brudgommen :nigo:

Et annet bryllup jeg var i skulle være alkoholfritt - derfor gikk det en jevn strøm av mennesker ut på parkeringsplassen for å sjenke seg selv i bilene. Enden på visa ble så klart at en nær slektning ble dritfull og skulle banke alle. Måtte stappe han i en bil og kjøre han bort.

Ellers har jeg bare en liten tanke: I hvert eneste bryllup har jeg hatt to dager med reising + brukt masse penger på reise, hotell, gave osv...men jeg har enda ikke vært i et bryllup hvor jeg har hatt glede av selskapet til brudeparet i mer enn fem min. Og det har som regel vært når jeg har takket for meg (selv i bryllupet til bestevenninnen min). Føles som en litt unyttig bruk av både tid og penger om jeg kan være så ondsinnet at jeg sier det.... Gir så klart aldri uttykk av det til brudeparet, bare tenker det for meg selv etterpå :sjenert: Bare meg?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 48 gjester tar det brudeparet 4 timer å snakke med alle hvis de skal snakke med de i fem min. Så regner du 3 timer til middagen, litt kake, brudevals og annen dans, en time til tante Hildur som synes brudgommen er blitt såååå stor og blablabla. Da er det ikke så mye tid igjen. Vi ordna det med å dele oss, men endte jo med at jeg nesten ikke fikk snakka med mannen min etter middagen.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... min kommende mann sier han skal slutte å røyke, men kanskje det bare er dumt. Om han røyker syns jo i allefall røykere at de får mye tid med han :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i ett bryllup i voksen alder og det var ikke særlig koslig. Alle vennene til brudeparet var i to store "klikker", og ikke særlig inkluderende. Det er ikke bare bare å gå bort til en gjeng som står en i stor sirkel og bane seg vei inn i samtalen. I stedet ble vi stående alene (jeg og samboeren min) hele ventetiden.

Under middagen ble vi plassert på et kleint bord med tre andre par som bare var interessert i å snakke om hvor mye de hadde festet forrige helg. Stakkar brudgommens brors kjæreste som også ble satt på det bordet, ingen gadd å snakke med henne (vi satt på andre siden av bordet, som var rundt, og det var ikke bare bare å rope over til henne heller...)

Det hele toppet seg når brudeparet skulle danse vals som de hadde øvd på via youtube, så helt tragisk ut, i tillegg gjorde de dansen to ganger fordi første gang ikke ble bra nok. De hadde også satt opp en spilleliste i Spotify hvor Rune Rudberg var veldig populær. Brudeparet dro fra festen før kl. 23, og da gadd ikke vi å være der lenger heller. Skal vel sies at vielsen startet kl. 15.30, så det var ikke det lengste bryllupet akkurat...

Jo, og en ting til... de hadde bare 1(!) kake, og det var bryllupskaken (pluss en dia-kake) OMG sier jeg bare!! I alle barndåper og konfirmasjoner jeg har vært i så er det jo drøssevis av kaker, det er jo tradisjon!

Men; på den andre siden, nå vet jo jeg hvordan jeg ikke skal gjøre det i mitt bryllup :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...