Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Har ikke vært i mange bryllup, men har da i alle fall en "verste" fra et jeg serverte i:

Brudens tante er nyskilt og har slitt psykisk i noen år, barna har begynt å unngå henne etter at hun har gjort en del greier mot dem, og hun har heller ikke kommet over eksmannen. I bryllupet presterte hun å drikke seg drita (vi i baren måtte late som om vi var tomme hver gang hun gikk forbi), å prøve å danse med folk som åpenlyst prøvde å unngå henne, bli sint/aggressiv når folk prøvde å dra henne med ut på luftetur, utlevere detaljer om døtrene sine (som at hun hadde ferska en av de i å ha sex), prøve seg på kompisen til døtrene (som serverte med meg og var edru og 20 år yngre) og til slutt sovne over et bord med rumpa i været.

Hun er en venn av min familie, og jeg har allerede bestemt meg for at den dagen jeg eventuelt gifter meg, så skal hennes invitasjon mistes i posten.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i et bryllup for ca 1,5 år siden hvor det var et par ting jeg reagerte på.. Jeg kommer fra en plass hvor det er vanlig å ha med seg kake når man er bedt i bryllup, så jeg tilbød meg dette også her. Fikk da til svar at det kom til å bli veldig mange kaker, så et trengte jeg ikke. Fair enough! Men da kakene ble servert utpå kvelden, besto kakebordet av en marsipankake, en kransekake og to brownieskaker som ble servert i langpanna. De var ikke en gang delt opp og lagt på pene fat... Så bildet av kakebordet består blant annet av to langpanner (tatt rett ut fra stekovnen) og to pene sølvlystestaker :fnise:

Senere på kvelden hadde bruden bestemt seg for å skifte fra den nydelige brudekjolen sin, til en liten stygg sekk av en kjole.. Det så ut som hun var i sitt eget utdrikningslag.. Denne kjolen fant jeg igjen i mammaavdelingen på H&M noen uker senere :fnise: og NEI, bruden var verken nybakt mor eller gravid :fnise:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et annet bryllup jeg var i, hadde organisten glemt notene sine hjemme. Hun bodde like i nærheten, så hun løp hjem (ca 300-400 meter) for å hente de. Da hun kom hjem, oppdaget hun at hun hadde glemt husnøkkelen i kirken, og måtte dermed løpe tilbake til kirken for å hente disse, for så å løpe hjem igjen for å hente notene... Det hele ble ca 30 minutter forsinket.. Heldigvis tok både bruden og brudgommen dette med fatning :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "verste" jeg har opplevd i et bryllup var på slutten av kvelden da alle gjestene stod i en ring og skulle takke for seg og si hadet til brudeparet, var en bestevenninnene til bruden så full at hun ikke klarte å stå på bena og presterte å dra med seg ett par folk som stod rundt henne med i fallet... Dette syns hun selvfølgelig var hysterisk morsomt selv...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senere på kvelden hadde bruden bestemt seg for å skifte fra den nydelige brudekjolen sin, til en liten stygg sekk av en kjole.. Det så ut som hun var i sitt eget utdrikningslag.. Denne kjolen fant jeg igjen i mammaavdelingen på H&M noen uker senere :fnise: og NEI, bruden var verken nybakt mor eller gravid :fnise:

:skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe koselig jeg la merke til i et bryllyp jeg var i for en stund siden, var at at bordene stod egentlig i hestesko med en ekstra arm i midten. Denne hadde de skjøvet litt ned, på en måte, og stilt en stol rett framfor brudeparet, der folk kunne sette seg for å slå av en liten prat med paret om de følte for det :)

De hadde også en liten beskrivelse av hver enkelt gjest i sangheftet. Følte meg veldig velkommen og verdsatt pga dette :)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i min 10 år eldre tante sitt bryllup for en del år siden.

Det var en nydelig viselse og middag. Min mor og stefar har en tendens til å drikke seg drita og miste kontrollen..Når vi var halveis i desserten så gikk jeg for å gå på toalettet, når jeg kom tilbake hadde mamma spist opp desserten min som var med liqueur - saus (antakelig bare fordi den hadde alkohol i seg).

Mamma skulle egentlig ikke være med på selve festen fordi hun hadde tatt på seg oppgaven med å dra hjem tidlig med både brudens, brudgommens og sine egne barn ( 7 barn tilsammen). Hun dro imidlertid ikke hjem, men ble med til festlokale og fortsatte og drikke. Lillesøsteren min ble redd fordi foreldrene hennes var fulle, hun og mamma kom i konflikt - jeg så dette og sa til mamma at NÅ måtte hun skjerpe seg og se oppføre seg! Mamma klagde til stefaren min om at jeg klagde på henne og at lillesøsteren min "maste" om at hun ikke skulle drikke så mye, hvor da han utbryter " Ikke hør på de drittungene!!", :frustrert:

Jeg prøvde å snakke med dem begge, men nei da - fulle var dem og helt uten grenser. Jeg ble både sint og flau over at alle de andre gjestene fikk med seg dette :sur: Lillesøstra mi grein, mamma klagde, stefar bannet, lillesøster nr 2 fant jeg på kjøkkenet hvor hun hadde funnet alkoholen.. :nei: Bruden var selsagt bekymret, og jeg løp frem og tilbake og prøvde å snakke alle til fornuft og samle barna. Det endte med at jeg og bruden bestemte at jeg og samboern min skulle dra hjem med alle de 7 barna, vi satt leeenge i kø på tlf for å bestille taxi, og måtte ha flere biler for å få plass til alle,det var ikke ledige maxitaxier. Vel hjemme, ble tannpuss og kveldstell arrangert og jeg samlet alle barna i en dobbeltseng hvor jeg leste hvor dem på senga. I det barna (og meg selv fortsatt i penkjole) hadde sovna, våkner vi av at mamma og stefar kommer hjem med et brak. Mamma sjangler inn på badet, og når jeg synes hun har vært der inne litt vel lenge, så går jeg inn for å se hva hun driver med..der ligger hun å sover på baderomsgulvet....... :sinnatagg:

Men foruten akkurat disse hendelsene var det et flott bryllup :bryllup:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to verste bryllupsopplevelsene jeg har hatt, har igjen vært grunnet alkohol.

Det ene var til storesøsteren min. Brudgommens forlover ble ekstremt full og drev og prøvde seg på lillesøsteren min på 13 år hele kvelden, forferdelig ekkelt!

Det andre bryllupet var en god venninnes. Her ble brudgommen selv for full og begynte å komme med spydige kommentarer til bruden. Hun satt og gråt på trappen mens brudgommen herjet rundt fram til han datt overende og sovnet på trappen.

Den beste bryllupsopplevelsen var bestevenninnen min sitt bryllup. Det var et hagebryllup, og de har en helt fantastisk hage, litt a la Baroniet i Rosendal, men selvfølgelig ikke like overdådig. Det var tent hundrevis av lys i hagen (små boller med parafin og veke) og små bål og roser overalt. Rundt det største bålet var det lagt ut masse tepper, og der lå vi og skravlet og drakk champis utover kvelden. Herlig!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i et bryllup der ingen holdt tale, ingen sanger og ingen sa ett ord. Heller ikke musikk. Alle satt stappa sammen inne i ei lita stue med potteplanter på bordet. Etter ei stund oppdaga jeg at mennene samla seg på kjøkkenet og drakk sprit.

Det var skikkelig utrivelig.

Har ikke vært i særlig mange brylluper, så skulle ønske jeg fikk oppleve et hyggelig bryllup snart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gjest i et bryllup hvor de endte opp med å servere Pizza fra peppes og salat til. Cateringselskapet hadde rotet vekk hele bestillingen. Bruden var knust, men vi gjestene tok det med et smil og alle koste seg. Pizzaen var god den, og stemninga enda bedre, men jeg forstår jo at hun ble lei seg, det var jo ikke akkurat det som var planen.

Ah, det så jeg på TV2 hjelper deg. For en jævla idiot av en kokk, ikke mente han at de skulle få tilbake pengene.. Nydelig par da, håper kvelden ble fin likevel :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det så jeg på TV2 hjelper deg. For en jævla idiot av en kokk, ikke mente han at de skulle få tilbake pengene.. Nydelig par da, håper kvelden ble fin likevel :)

Tror ikke det er samme paret det er snakk om her.

Det paret som var på TV2 hjelper deg giftet seg 13. august, mens Tullamore Dew skrev innlegget sitt 15 juli.

Trist at sånt skjer likevel, selv om pizza er godt. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er samme paret det er snakk om her.

Det paret som var på TV2 hjelper deg giftet seg 13. august, mens Tullamore Dew skrev innlegget sitt 15 juli.

Trist at sånt skjer likevel, selv om pizza er godt. :sukk:

Ah ok :) samme story uansett, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye moro, mye trist, mye provoserende her..

Og ikke minst en del tips! Nå er jeg redd for å gifte meg; SÅ mye å tenke på..

Endret av lillemy13
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg ikke opplevd selv, men blitt fortalt av besteforeldre. Dette var i skikkelig gamle dager.

På ei lita øy skulle feires bryllup, og kjøttgryta stod klar på ovnen. På et eller annet vis så kom noen til å velte denne gryta slik at innholdet havnet bak komfyren der det var både spindelvev, fluer og litt av hvert.

Hva gjør man da? Når det ikke finnes hverken catering eller takeaway.

Jo, man auser alt opp igjen og serverer.........

Det man ikke vet har man ikke vondt av, som kjent. :fnise:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

vil fortelle om et bryllup som var så snålt at det havnet i lokalavisa!

Det høljet ned regn og gjørme var det over alt. 1 dame falt på jordet som var konvertert til parkeringsplass. Hun ble påkjørt og er i dag invaliid.

Brudeparet insesterte på brudemars på tunet og det var lite koselig i striregn og bunad. Vi måtte ta med egene klappstoler og partytelt.

Og i invitasjonen stod det jeg var kakebaker, sammen med 10 andre :nei:

Et annet bryllup spillte de opp til dans etter brudevalsen;

Endret av Wonders
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik flere som skulle holde tale begynte talen med og si at de skulle være kort og poengtere hvor viktig det er og være kort og at hun ikke skal kjede folk. Så leste hun opp en tale på godt over en time som var veldig generell og kjedelig, slik: Jeg er så glad for at alle kunne møtes her i dag, og samles til denne store dag, damene har fine kjoler, mennene fine dresser, (…..) fargene er fine som en regnbue som betyr lykke over brud og brudgoms liv. Og lykke skal det bringe både i gode og onde dager (...) heldig med været var vi og sola skinner fra nesten skyfri himmel, er det noen skyer på himmelen se ut, ja det er to skyer, men været er likevel flott, og det er vi så glade for, for noen hadde kanskje trodd at det skulle bli regn. Men det ble sol selv om det var litt overskyet og -8 grader i går det og overskyet er det heller ikke tåke (…) som sagt godt over en time med slik helt tomt prat. Før neste tale begynte og var omtrent lik.

Ikke så gale egentlig da, :) var jo ikke slik at noen døde, men det føles faktisk ganske så uutholdlig ut der og da, når en sitter i det, og folk sitter og vrir seg på stolene, vrir på armbåndsur og smykker, bretter figurer av servietter, piller på dekorasjoner og negler. Stirrer på en sovende baby i en 2 timer i strekk. Når til og med de over bordet spør om og få se på leddarmbånder til andre og flere finner det naturlig og plukke de fra hverandre og sette de sammen et par 100 ganger, ja da er virkelighetsflukten ganske stor, -og en har en kommet halvveis til en 10 minutters pause før det er 5 epoker til.

Hahahahaa! xD :legrine:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så utrolig overrasket hvor bridezilla mange blir i forbindelse med sitt eget bryllup. Jeg har en god venninne som giftet seg i fjor, bryllupsdagen passet ikke perfekt med min termindato kan man si, ettersom jeg hadde termin 1 uke etter bryllupet. Hadde det vært noen andre sitt bryllup så hadde jeg nok bare droppet det, men denne venninna betyr mye for meg. vi tok sjansen og reiste i bryllup (som av alle ting var på en øy), ettersom det var både jordmor og lege blant gjestene (hadde avklart med disse på forhånd, at de var behjelpelig frem til vi kom til sykehus). ungen holdt seg heldigvis inne, og jeg var med på stort sett hele bryllupsfesten. måtte gå å legge meg litt nedpå under desserten eneste. var mange som kommenterte at det var flott at vi kom, selv om jeg var høygravid.

Har derimot hørt fra en annen venninne i etterkant, at bruden klaget både før og flere ganger etter bryllupet på hvor dårlig vi planla familieforøkelsen. Jeg visste jo at hun skulle gifte seg, så hun syns vi kunne utsatt å få barn ett år. jeg var jo kjip i utdriknigslaget, ettersom jeg var edru og i bryllupet gikk jeg jo fra bordet under middagen..

Ellers har jeg vært i et bryllup (i brudeparets hage) med totalt 16 tilstede (inkl brudepar) hvor bruden hadde det så travelt at ho ikke rakk å prate med gjestene. ho styrte og ordna sånn at det var helt utrivelig. vi var heldigvis to vennepar der, så vi satt og prata hele kvelden..samboer var forlover og fikk beskjed om at han måtte komme dit fredagen (vi måtte ta en ekstra natt på hotell), hvorpå vi dro hjem til dem, var der i et kvarter og så fikk vi beskjed om å gå siden de hadde det så travelt. og det var egentlig ikke noe grunn til at han skulle komme. på søndagen da vi dro hjem til dem for å hente bilen vår var alle gjestene invitert til brunch bortsett fra oss (og vi var de eneste tilreisende).

Jeg synes at merkelappen "Bridezilla" blir slengt litt i hytt og pine her inne, jeg kan forstå at folk har lyst til at den dagen skal være spesiell for de, men jeg synes historiene dien var hårreisende, og passet absolutt under kategorien "Bridezilla"!. Tenk så egoistisk du var som ble gravid akkurat når du ble :klaske:

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har derimot hørt fra en annen venninne i etterkant, at bruden klaget både før og flere ganger etter bryllupet på hvor dårlig vi planla familieforøkelsen.

:blink:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...