Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Phew......dæggern så varmt det er idag , over 30C er tooo hot for me even :nigo:

Måtte bare rømme innomhus da det ikke finnes snev av vind ute........

Ikke så mye på tapetet ikveld, litt tv titting og forberedelser til dagsturen til sørlandet imårra, skal hilse på familien min som ferierer der nede, blir kjempekos. Vi har så mye å gjøre hjemme på søndag, så vi skal kjøre frem og tilbake på en dag, mye kjøring men Snoppen stortrives med å få luftet kjerra si :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se så der var vi tilbake fra dagsturen til det blide sørland :rødme: Ja jeg ble hekta på sørlandet, fantastisk vær med deilig varm vind langs kysten, koselig sentrum med småbutikker, Snoppen fant seg to kuule shortser forresten :) og langgrunne strender........men ingenting slår beachen hjemme :)

Firmahytten viste seg å være et kjempekoselig eldre, lite og hvitt sørlandshus med en enorm hage!! Tanteunger koste seg i plaskebasseng mens bikkjene var publikum :) Stemningen var utrolig avslappet, akkurat slik det skal være. Kvelden ble tilbrakt med grillings og brettspillet Besserwisser, utrolig kuult spill, jeg elsker brettspill (kunnskapsspill). Vi startet ikke på hjemturen før langt på natt og var ikke hjemme før kl 3 i natt................. :Gjesp: :Gjesp: Vi strevde virkelig med å holde oss våkne, hjemveien føltes med ett sååååå lang. Neste gang tror jeg vi overnatter ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt det like varmt og like koselig som jeg har hatt det i helgen. Slaraffenliv kaller jeg det :)

Ønsker deg en fin uke, Mocci :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Høres ut som dere har hatt en fin tur til det blide sørland. Men jeg er så enig med deg, ingen strender slår strendene her. :)

Når søstra mi var her første gang utbrøt hun: "Utrolig, det er jo finere strender enn i syden jo". Hun ble temmelig hekta på strandliv her.

Ha en fin sommerdag Mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en fin tur til det blide sørland. Men jeg er så enig med deg, ingen strender slår strendene her. :)

Når søstra mi var her første gang utbrøt hun: "Utrolig, det er jo finere strender enn i syden jo". Hun ble temmelig hekta på strandliv her.

Ja ikke sant, hvorfor dra til syden når man har slike strender som våre i nærheten! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig det hørtes ut! :)

Ja kjempekos!! Det blir snart en tur til sørlandet igjen, ikke nå til helgen men neste helg :) Vi skal ikke til samme sted da og bullefrøken skal selvsagt være med :) Det er kjempekjekt å reise på tur med :hund: , ikke blir hun bilsyk og hun er kjempehappy hele tiden :) Størrelsen hennes er det heller ikke noe å si på, særs reisevennlig (hun når meg til midt på leggen) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet dagen med en "date" med tannlegen :fnise: Jeg sliter med tannlegeskrekk men de siste gangene har jeg ikke vært nevneverdig urolig, men idag var det helt annerledes, magen slo fullstendig kollbøtte :(

Jeg hadde forberedt meg mentalt på en type behandling men tannlegen ville det annerledes, tenkte han skulle ta fatt på to hull, gjøre ferdig en rotfylling samt fylle et vanlig hull...........trodde aldri jeg skulle bli ferdig å borre........ :sjokkert: :sjokkert:

Men jeg overlevde yay! utrolig nok :ler: Jeg slipper jeg iallefall unna med et tannlegebesøk mindre :)

Ellers på tapetet idag har det vært jobb og litt shopping, har kjøpt en del postkort fra hjembyen/området da jeg har som hobby å swappe postkort med folk fra hele verden, får masse rare postkort da :) For mer info se http://www.postcrossing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vennen :klemmer:

tusen takk for koselig hilsen i boka mi :klem:

gratulerer med overstått tannlegebesøk, kjenner meg også igjen i tannlegeskrekken!! hater å gå til tannlegen, har alltid hatt tannlegeskrekk... syns du er kjempeflink jeg :jepp: du skal være stolt av deg selv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vennen :klemmer:

tusen takk for koselig hilsen i boka mi :klem:

gratulerer med overstått tannlegebesøk, kjenner meg også igjen i tannlegeskrekken!! hater å gå til tannlegen, har alltid hatt tannlegeskrekk... syns du er kjempeflink jeg :jepp: du skal være stolt av deg selv :klemmer:

aaaaw tusen takk Misohoney :klem:

Ja jeg føler meg alltid litt stolt rett etter å ha fullført en behandling :Nikke:

men det varer ikke lenge før jeg tenker at det var jo ikke noe særlig til bragd :ler2: Folk flest har vel et uproblematisk forhold til tannlegen, bare jeg som er helt på tuppa...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke alene om det!! jeg sliter hver gang når jeg skal dit, kaldsvetter og skjelver og er på gråten stort sett hver gang.. heldgivis har jeg en snill tannlege som er flink.. men liker han ikke uansett, fordi han er tannlege :fnise:

legger igjen en STOOOOR :hug: til deg og håper du får en strålende dag videre :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Jeg kjenner igjen det med tannlegeskrekk, og grøss og gru. Jeg var rett og slett ikke hos tannlegen på 12 år jeg. :sjenert:

Så fant jeg en tannlege som var flink med sånne som meg, og nå har jeg vært en gang i året de siste 4 åra. *stolt*

Jeg gruer meg jo alikevel, men nå går jeg da. Og det alene. Første gangen måtte Ulvemannen følge meg. Seriøst, jeg vet jeg hadde snudd i døra ellers :rodme:

Heldigvis har jeg sterke tenner, for ellers hadde det vel gått veldig galt.

Ha en fortsatt fin dag Mocci :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en periode på omtrent 8-10 år hvor jeg ikke gikk til tannlegen selv, så jeg kjenner meg godt igjen Ulva35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at jeg ikke er alene, har følt meg så alene med tannlegeskrekken i alle år da alle i min familie har ristet på hodet av meg og min skrekk :( har ikke møtt noe forståelse der gitt. Jeg hadde også en periode på 5 år hvor jeg ikke gikk til tannlegen og jeg har fått store problemer med tennene i ettertid......ørti fjørti rotfyllinger, trekking av visdomstenner, en tann knakk og måtte trekkes grunnet betennelse i roten, alt dette i tillegg til vanlige hull. Jeg går nå til tannlegen gjennomsnittlig en gang i mnd for å rydde opp i alle problemene, bruker 1000 - 2000 kr hver mnd på tannlege........

Jeg er så sinna på meg selv fordi jeg ikke klarte å karre meg til tannlegen tidligere, tror aldri jeg kommer til å tilgi meg selv :tristbla:

Men jeg er nå i det minste glad for at jeg har tatt tak i skrekken og jobber meg gjennom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke være sint på deg selv. Tannlegeskrekk er som andre fobier, noe en må jobbe meg. Det i seg selv er en prosess som kan ta tid.

Ja, det er dyrt når en endelig får motet seg opp til å gå, men det er som du sier; Det viktigste er at en da har tatt tak i problemet. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*kremt* :sjenert:

Jeg skjønner at jeg er ganske rar og uvanlig, for så lenge det ikke gjør vondt kan jeg finne på å duppe av jeg. Med eller uten bedøvelse. Litt merkelig med tanke på den første skoletannlegen jeg hadde som sikkert sørget for mer amalgam enn nødvendig, for etter at jeg byttet har jeg ikke hatt flere hull. Jeg mistenker at det ble gjort noe så fort det kanskje kunne tenkes at det kaaaaanskje kunne bli hull.

Så jeg har ikke tannlegeskrekk, men heller legeskrekk. Ikke noe morsom det heller.

Så du har min full forståelse og støtte :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mårran ladies :vinke:

Sitter her på jobb igjen, blir mer og mer trasig å sitte her i og med at flere og flere kollegaer går ut i ferie. Jeg skal ikke ha ferie før siste uke i Juli..........sååå leeeenge til, men jeg har jo valgt det selv :ler2:

Ikke så mye på tapetet idag annet enn jobb og litt husarbeid, er på en måte i et vakuum etter at oppussingen ble unnagjort, fryktelig mye tid til overs igjen :) Jaja er vel et luksusproblem :) Igår organiserte jeg postkort samlingen min for ørtende gang, liker å dulle med systematisering og organisering :)

Ja det er sant, idag er det jo O store Tv kvelden med Gossip Girl og Ugly Betty, me looove :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Hei, takk for koselig hilsen i boka! :vinke:

Tannlegeskrekk her og... har en snill tannlege som gir meg beroligende :sjenert: Onsdagskvelden min starter på TVN med GG og Betty, men avsluttes på TV2 med Brothers&Sisters :)

Fikk aldri med meg poenget med LOST, jeg bare har fotsått at mange er svorne tilhengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagskvelden min starter på TVN med GG og Betty, men avsluttes på TV2 med Brothers&Sisters :)

Fikk aldri med meg poenget med LOST, jeg bare har fotsått at mange er svorne tilhengere.

Så koselig at du titter innom boka mi Miss O`Hara :helen:

Ja må ikke glemme Brothers&Sisters den serien følger jeg også med på :) Er visst sesongavslutning for GG og Betty ikveld, hva skal jeg finne på om onsdagskveldene fremover :forvirra::ler2:

Lost ser jeg også men forstår dem som har falt av lasset for lengst der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...