Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange, mange gode tanker til deg i morgen :klemmer: Jeg skjønner at du gruer deg, men jeg er helt sikker på at det kommer til å gå veldig fint! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskinger! Det hjalp nok, for alt var i orden. :rodmer: Veldig trivelig dame, som tok seg god tid og forklarte masse underveis. Jeg synes det er helt utrolig at de kan se (og skjønne) så mye om organer, blodstrømmen i navlestrengen, hjertekamrene... For meg er det litt mer sånn "Oi, en arm! Et bein! Nesa!" :ler: Jeg er enormt lettet! Og selv om den lille var nokså sjenert og i tillegg hadde navlestrengen mellom beina, ser det ut som om det er en lillesøster der inne. :) Hun var ikke helt sikker, da, men ga oss 85% sjanse for at det var jente. Jeg syntes jeg så de tre strekene vi så hos Turnerose, jeg også, så jeg er forsåvidt rimelig trygg på at hun har rett. Men om det kommer ut en gutt, så er det helt i orden det også. :hjerte: Flyttet litt tilbake, ny termin 6. mai. :)

Vi endte opp med å kjøre i dag, og det gikk helt fint. Litt kø på de mest utsatte stedene, men vi kom oss gjennom byen på 25 minutter, altså raskere enn hva det ville vært med banen. Etterpå kjørte mannen til jobben, og jeg hoppet av ved Vår Frelsers gravlund så jeg kunne stikke innom Babyshop. :nigo: Der ble det kjøpt inn en ull/silke-body (Joha) og en matchende lue. Mens mannen la ut på p-plassjakt... :ler: Så ruslet jeg ned til sentrum, kjøpte litt kaffe og kikket litt i butikker før jeg tok banen hjem.

Nå må jeg rydde og vaske litt, for i kveld kommer svigermor!

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så godt å høre! :klemmer: Kan tenke meg at dere er letta og glade nå :rodmer: Så koslig med en lillesøster (sannsynligvis ihvertfall :gjeiper: ). Kommer dere å si det til Turnerose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: for en flott ultralyd og en liten jente på vei! Tredjemann blir en gutt, så det så. :ler:

Ha en flott kveld, nå kan du senke skuldrene og bare nyte resten av svangerskapet. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode nyheter ja... UL er jo en milepæl, det også ;) Spennende med ei jente til da.. og ekstra spennende å se hva som faktisk kommer ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Takk, alle! :klemmer:

---

Vi har svigermor på besøk, og som forventet er det veldig koselig, men det kan også bli litt intenst. :ler: Hun kan skravle hele dagen uten stopp, og jeg, som er vant til å ha noen timer for meg selv hver dag, blir fullstendig sprø etter en stund. ;) Nå har mannen og svigermor dratt på Smart Club (som hun synes er stor stas :fnise:) for å handle, og jeg nyyyter freden. :nigo:

Misforstå meg rett, jeg er virkelig glad i svigermor, men jeg er bare ikke vant til småprating om alt og ingenting hele tiden, hverken fra barndommen eller nå. Kanskje særlig siden Turnerose har vært hjemme fra barnehagen i dag (forkjøla), for det er jo en av tingene hun småprater om. Og selv om hun ikke legger seg opp i våre valg, merker jeg jo at hun ville ha gjort enkelte ting annerledes. Hun er blant annet ekstremt opptatt av hvorvidt vår relativt småspiste jente får i seg nok mat, hehe. Men - en liten pause nå, så går det nok fint i morgen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe-- høres både koselig og intens ut ja! Best å ikke la slike besøk dra seg ut over tid, det kan jo rent gå ut over familieforholdene.. Men disse besteforeldrene er jo viktige for barna da. god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har reist igjen nå, Pasjonsblomst - det var godt å få huset for seg selv igjen. ;) Det har vært en fin helg, altså. Jeg er nok også litt mer nærtagende/blir fortere sliten og lei nå som jeg er gravid. Tror det har nokså mye å si, egentlig!

---

Ja, svigermor er vel hjemme på Vestlandet igjen, Turnerose har for første gang lagt seg på sitt eget rom (og ikke bare i sin egen seng på vårt rom), mannen sitter og spiller et-eller-annet dustete skytespill (;)), og jeg sitter her og nerder + kjenner på turningen i magen! Jeg kjenner at jeg gleder meg til en mer normal uke. Uka som gikk har vært rimelig intens på alle måter, med UL og diverse annet tidlig i uka, og deretter fulltidsbesøk de resterende dagene. Puh!

Lille Maiblomst er rimelig aktiv der inne nå, og det er godt å stole på at det jeg kjenner faktisk er bevegelse! Altså, jeg har jo egentlig ikke vært i tvil om det, men hjernen er et skummelt sted når man først begynner å lure. Nå kjenner jeg bevegelse daglig. :rodmer: Mannen og jeg har begynt å snakke om navn, om foreldrepermisjon og andre praktiske greier som vi ikke helt har "turt" å diskutere før ULen. MAen i vinter preget oss nok begge mye. Noe av det fineste med ultralydundersøkelsen var å kikke bortom mannen som satt med store øyne og et lite smil i munnviken under hele timen. :hjerte:

Ellers har vi tent lys nummer to i dag, i takt med Silje i Barne-TV, som da også sang "Tenn lys" for oss. :ler: Det er fortsatt litt i overkant spennende med Turnerose og levende lys, da, så de fikk ikke brenne så voldsomt lenge. Men lenge nok til at vi fikk i oss noen hjemmebakte sjokoladekjeks og en kopp te. (Vann til Turnerose! Og litt kveldsmat i tillegg.)

Vi har også fått gjort en hel del husarbeid, som det alltid er godt å få unna. Jeg blir rimelig øm og skeiv i bekkenet av rydding (på gulv og sånt) og støvsuging, så mannen og jeg har delt litt på den jobben. I tillegg har vi fått ryddet vekk de siste par pottene fra verandaen/foran huset, satt inn Turneroses uteleker for vinteren, og ikke minst ordnet en del på rommet hennes. Der har det stått litt på halv tolv etter at de ordna veggen ifbm radiator-til-panelovn-styret tidligere i høst, og det var godt å få møblene på plass igjen. Det gjenstår fortsatt littegrann maling, vi får se når det blir gjort. ;) Men Turnerose ble strålende fornøyd, og spurte faktisk selv om vi kunne flytte senga hennes inn på rommet. Vi har bearbeidet henne litt på den fronten de siste ukene, og i dag bar det altså frukter!

Nå lurer jeg på å stikke opp og sy litt, jeg! Må jo starte bleieproduksjonen, pluss at jeg har planer om noen små plagg. :hjerter_rundt: Jeg har jo dessuten fått låne mammas Pfaff mens de er bortreist, så jeg har et ny-gammelt leketøy å utforske! Jeg har jo sydd mye på den tidligere, før jeg flyttet hjemmefra, men det er lenge siden nå, og jeg har også blitt en mer avansert syerske siden den gang. Så det blir gøy å prøve seg. :jepp: Jeg har dessuten kjøpt både Burda og Ottobre denne måneden og har funnet frem til flere prosjekter jeg har lyst til å prøve meg på. :) Blant annet en fin kjole i Burda som jeg tror kan bli en super mamma-julekjole med noen små justeringer! :hoppe:

Men aller først tror jeg at jeg skal lage meg en ordentlig utstyrsliste, sånn at jeg får oversikten. :Nikke:

Håper alle har hatt en god helg og at den kommende uka blir bra! :klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pjuh.. .leste først at du skulle stikke og spy litt... da høres det mye bedre med litt sying ;)

Høres ut som dere har en herlig søndagskveld. Turnering i magen høres bra ut, og lille maiblomst var et herlig kallenavn :)

hvordan kjennes turneringen i magen ut? Detaljer please, jeg kjenner sånt etter selv og prøver å identifisere alt jeg føler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...