Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer så mye med halvveis!! ;) Herlig følelse å komme så langt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk, alle! :klemmer:

---

I dag har vi vært hos en vennefamilie og hatt juleverksted for store og små. Kjempekoselig! :jepp: Men det var kanskje strengt tatt litt mer enn jeg burde ha gjort - sliten nå, og har kynnere. Jaja. Det var verdt det, Turnerose har storkost seg med gutten deres som er et halvår eldre enn henne, og lillesøsteren på 4 mnd. Hun syntes det var stor stas med babyen, ville gjerne ha henne på fanget, klappet og koste på henne, ga henne leker og smokk... :rodmer: Sist vi var på besøk var i oktober, og da var hun jo fortsatt ganske så liten og mer nyfødt, så jeg tror hun syntes det var litt rart. Tror hun kommer til å gjøre en brukbar jobb som storesøster! (Selv om det selvsagt blir litt annerledes når det blir "hennes" baby som skal være her på heltid. ;))

Ellers har vi blitt overbevist om at vi må ha en slyngevugge til Maiblomsten. Hun vi var hos i dag skulle sjekke med noen venner som har tilsvarende om de hadde tenkt å selge sin, ettersom den de har alt er lovet bort til noen andre. Hehe, rift om hengevuggene! Ellers finner vi sikkert en på Finn. :Nikke:

Mannen jobber (og gjett hvem som ikke rakk hverken bhg eller Posten i går? :roll:), og jeg sitter og ser en dokumentar om Steve Jobs, av alle ting. :ler: Interessant, altså, og vi er jo Mac-mennesker her i huset, men spennende er det ærlig talt ikke. ;) Snart ferdig, da. Nei, nå skriver jeg bare tull. Takk for i kveld. :natti:

Skrevet

Hihi... Maiblomsten driver og erter pappa'n sin. Jeg kjenner bevegelse utenpå magen, men i det sekundet mannen legger hånda på, blir det musestille der inne. :ler:

Skrevet

Hihi... Maiblomsten driver og erter pappa'n sin. Jeg kjenner bevegelse utenpå magen, men i det sekundet mannen legger hånda på, blir det musestille der inne. :ler:

Haha, sånn er det her også!

Går det an å få kynnere så tidlig altså? Kanskje det er det jeg har kjent da, kjenner det "strammer" iblandt, men har tenkt at det er nok bare baby som spenner ryggen utover eller noe sånt!

Trodde kynnere bare var på slutten jeg :sjenert:

Skrevet

Haha, sånn er det her også!

Går det an å få kynnere så tidlig altså? Kanskje det er det jeg har kjent da, kjenner det "strammer" iblandt, men har tenkt at det er nok bare baby som spenner ryggen utover eller noe sånt!

Trodde kynnere bare var på slutten jeg :sjenert:

Kynnere kan man ha alt tidlig i svangerskapet, vanligst fra ca midten, og jeg tror også det er vanlig at de kommer tidligere hos flergangs. I første svangerskap merket jeg praktisk talt ikke noe til kynnere, men denne gangen har jeg kjent dem i noen uker. Ikke smertefulle, men magen strammer seg godt. Har foranliggende morkake, så at fosteret spenner ryggen mot magen tror jeg neppe jeg ville ha kjent for 3-4 uker siden...

Skrevet

God bedring!! Og det raskt! :) Sov mye nå fremover, håper det kan hjelpe :klemmer:

Skrevet

God bedring! :klem:

Jeg tenkte jeg skulle spør deg om råd jeg, du som syr så mye! For jeg har lyst å ønske meg symaskin/peng til symaskin til bursdagen min (som ikke er så lenge til), hvilken maskin vil du ha annbefalt da? Jeg er jo helt amatør, så helst noe "enkelt" og ikke så altfor dyrt :)

Skrevet

Tusen takk for god bedring ønsker! :klemmer: Litt bedre i dag, heldigvis; ikke frisk, men jeg kjenner at det går riktig vei, ihvertfall! Og litt mer ork, ikke minst. :tommelsmil: Men jeg synes fortsatt det er skikkelig kjiper'n å bli syk noen dager før julaften, altså!

Unknown, jeg har ærlig talt ikke veldig god peiling på nyere maskiner, siden jeg syr på en Bernina Record fra 70-tallet... :ler: Men jeg vet at veldig mange sverger til Husqvarna og Janome som billige, gode nybegynnermaskiner. :Nikke: Janome har en som heter Easy Jeans, bl.a., som jeg tror ligger på ca 4000 kr. Jeg vil vel i grunnen påstå at man bør opp på det prisnivået for å få noe som faktisk er brukbart. Jeg har prøvd en sånn AEG-maskin som de selger litt her og der, og de er rett og slett ubrukelige. Hopper bortover bordet når man syr, kommer ikke gjennom tykkere stoffer/flere lag og takler heller ikke tynne stoffer. :roll: Ellers har jeg skjønt at Singer har tapt seg veldig de siste årene. Jeg ville nok satset på en Janome, Husqvarna eller Bernina, tror jeg. Kan være lurt å følge litt med på Finn.no, det dukker opp noen brukbare tilbud der innimellom. :)

Nei, nå bærer turen til SC på julehandel. Vi tar det på dagtid, så kan heller mannen jobbe i ettermiddag/kveld. Deilig å slippe de verste menneskemengdene. :Nikke:

Skrevet (endret)

Urk! Akkurat nå har jeg lyst til å gjøre sånn: :balltre: med mannen, altså. Grrrrr. Hvis noen har lyst til å forklare ham at Battlefield 3 ikke er det viktigste i verden (det er det nemlig min julebakst som er :hoho:), så hadde det vært veldig fint! :sad:

Jeg driver altså og lager julesnop, Sarah Bernhardt, og siden jeg driver og mikser og trikser med oppskrifter gikk det ikke helt opp... Det skulle gjøre det, utfra oppskriftene, med ca 32 kaker av den ene og ca 30 av den andre, men det stemte ikke helt, så nå sitter jeg her med en halv porsjon smørkrem og ingen flere bunner. Jeg ba spurte mannen pent for 45 minutter siden om han værsåsnill kunne gå ut etter en ekstra pakke kransekakemasse så jeg kunne få brukt opp smørkremen i dag, siden den neppe er særlig samarbeidsvillig etter en natt i kjøleskapet. Men han klarte da ikke å avslutte det forbanna dustespillet ( :briller2: ) før for 4 minutter siden. Grrrrrrrrr!

Og jada, jeg er fullt klar over at jeg er en liten smule overhormonell. :ler: Men jeg har ånkli vondt i bekkenet, ellers hadde jeg selvsagt løpt ned selv. Og han har spilt i et par timer de siste tre kveldene, så det er ikke akkurat synd på ham. Og dessuten kjenner jeg en som kommer til gafle i seg Sarah Bernhardt i stor stil de neste dagene. Så det så! :snurt:

(Jamen godt man kan skrive av seg sånt gruff på forum heller enn å bli skikkelig kjeftesmelle, eller hva? :rasende: )

Endret av *Joyce*
Skrevet (endret)

Hehe, nå har hissigheten gitt seg litt. Jøye meg som disse hormonene herjer om dagen. Jeg satt og strigråt av det "Extreme Makeover"-programmet på TV3 her om dagen, bare sånn for å illustrere... :fnise: Griner for alt og ingenting. Irritasjonen, når den dukker opp, går heldigvis stort sett utover mannen, da. Turnerose klarer ikke å terge meg på samme måte. :ler:

I dag har mye av julematen kommet i hus - ikke alt, for vi fikk ikke tak i alt vi skulle ha på SC - men mye. Deilig! I tillegg fikk jeg vært innom Ikea etter bakematte (hverken kjøkkenbenken eller bordet vårt er særlig godt å bake på), og det ble også med en pakke til med pepperkakedeig hjem. Turnerose gumlet nemlig i seg pepperkakene vi bakte forrige uke i full fart (de få det var plass til etter pepperkakehus og hjerter til vinduet), og har spurt etter flere. :) Nå var den jo tilogmed på tilbud, 15 kr. :ler:

Også fikk jeg løpt innom Stoff&Stil en tur, og gjorde et raskt, men svært vellykket raid på restebordet, i tillegg til at jeg fikk kjøpt det skråbåndet jeg trengte. Det ble 1,4 meter med dette, bare på turkis bunn i stedet for lilla, 1,7 m stretchvelour i en litt sånn vinrød-lilla farge som jeg ikke fant på nettsidene i farta, 0,6 m av dette stoffet, samt en meter med hvit lin. Og da i tillegg en stor rull med naturfarget skråbånd, et brett med rødt med hvite prikker, et brett med lilla og en spole med naturhvit tråd. Alt til den nette sum av 305 kr. :tommelsmil: Jeg digger restebordet på S&S! :jepp:

Nå burde jeg vel egentlig finne senga, men sover så dårlig om nettene nå siden jeg hoster og hoster og er tett i nesa og i det hele tatt, så jeg utsetter, merker jeg... Kanskje jeg skal ta meg en brødskive til kvelds før jeg stuper i seng, jeg har våknet og vært sulten på natta i det siste. Hmm. Jo. Ferskt brød med bayonneskinke, honey mustard og litt majones. :sikle:

Endret av *Joyce*
Skrevet

Åh, jeg merker at jeg savner storbyen når du skriver at du bare stikker innom Stoff&Stil, IKEA osv. For oss blir det nesten en dagstur hvis vi skal reise til de butikkene :fnise:

Skrevet

Åh, jeg merker at jeg savner storbyen når du skriver at du bare stikker innom Stoff&Stil, IKEA osv. For oss blir det nesten en dagstur hvis vi skal reise til de butikkene :fnise:

Enig. Men eg lurte mest på kor du handlar kransekakemasse kl 23 på kvelden?!

Håpar forkjølelsen din roar seg snart. Det høyrest ut som om det blir ordentlig jul hos dåke no, med pepparkaker i vinduet og pepparkakehus og sjølvlaga pynt frå juleverkstad :) Koselig!

Sarah Bernhard har eg aldri smakt, men det har visst blitt ein hit i år, det ser eg på FB. Sikkert knallgode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...