Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg håper ihvertfall at snøen (eller isen) regner bort snart, her er det nemlig livsfarlig ute! Barna får ikke vært ute i barnehagen engang :(, fordi det er så glatt. Enn så lenge er det MYE is igjen.

Sushi er godt når man er kvalm - det har jeg spist en del av til kombinert frokost/lunsj de siste ukene. Til og med i dag klarte jeg å sette til livs 9 biter, selv om jeg har vært helt utrolig kvalm i dag. Er så lei av kvalme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det faktisk kommet seg litt i løpet av dagen, lille katt, fortauene er rimelig bare igjen, men det er fortsatt skøytebane utenfor huset og utenfor barnehagen. I Turneroses barnehage er de nå ute annenhver dag, det er nemlig ikke så verst i "bingen", der de minste barna pleier å være, men der er det jo ikke plass til så fryktelig mange av gangen. Så i dag hadde hun vært inne hele dagen. Dumt, egentlig, men hun hadde visst kost seg veldig. :)

Sushi, uff, nei, jeg har fått helt fiskeavsmak den siste tiden! :ler: Og jeg som normalt sett er veldig glad i fisk... Men det kommer seg nok igjen, med Turnerose var det kylling jeg ikke klarte. Håper kvalmen din gir seg snart, det er så utrolig slitsomt! :troest:

---

I dag har vi kjøpt juletre! :tre: Greit å ha det i hus, eller på verandaen, da. Hehe. Turnerose syntes det var stor stas, hun har sett på "Peppa's Christmas" uendelig mange ganger de siste par ukene, og har snakket om at vi skulle ha et "stooort tre, sånn som Peppa Piiiig". :ler: Hun vinket tilogmed velvillig til juletreselgeren og sa hadet, hun som normalt sett synes "hadet" er et helt unødvendig ord. ;) Hun var dog litt fornærmet for at vi ikke skulle ta det inn med en gang. Mulig vi er litt tidligere ute med å ta det inn og pynte enn normalt i år, siden hun er så fryktelig opptatt av det. :tree:

Etterpå gikk turen til det lokale senteret etter julegave fra Turnerose til mannen (Yaktrax - han har lånt mine litt, men de er egentlig litt for små til ham), noen ekstra pakkelapper, spising på kafé og litt mathandling. Veldig koselig å spise ute! Det var nesten ikke folk der, og Turnerose var så veloppdragen som bare det. God mat har de, også. :)

Litt sprøtt at det bare er 10 dager til julaften! Det har gått veldig fort i år, synes jeg. Men det begynner å bli klart her, og det er godt. :) Julemenyen er nesten klar, handlelisten påbegynt, juletreet er kjøpt inn og alle gaver unntatt én er i hus. Slettes ikke galt! Jeg hater stress den siste uka før jul, mampap er håpløse sånn sett (når de er hjemme, da), så jeg tror jeg er evig kurert for å utsette alt til siste slutt når det gjelder julefiksing. Sånn som det er nå har vi god tid til de hyggelige tingene den siste uka før jul - innpakking, baking, julepyntmekking m.m. :)

Nå er jeg sliiiten! I morgen skal jeg møte rhubarb og gleder meg til det. :) Og til helgen blir det et mini-juleverksted hos noen venner + at vi må en tur til mine besteforeldre for å utveksle gaver.

Skrevet

Værsegod for julekortet :)

Da hopper jeg i morgen også da, har godt av litt trim :ler:

Har du tips til gode babmusinnlegg? Jeg eier verken symaskin eller sykunnskaper så jeg må kjøpe de, vi bruker de timeglassinnlegga fra Eco Earth, men da som booster i tillegg til microfiber, men vi må slutte med MF nå, siden hun har begynt å reise seg (og deise ned igjen ;) ) tenkte noen firkanta i bambus, har ikke råd til å kjøpe blåkant til alle bleiene heller, det er ikke noe vits heller i grunn, hun tisser ikke så voldsomt mye, men for mye for EE-innlegg alene, det vil neppe holde, de skal fortsette jobben som boostere de tenker jeg. Jeg liker de firkanta fra Sandys (eller heter det Mother Ease?), men har kun kjøpt de fra Bleieboden og det blir for dyrt ;)

På forhånd; du er en knupp :klemmer:

Skrevet (endret)

Hmm, i barnehagebleiene har vi brukt en stor EE og en liten, en terry og en fleece. Trooor de store er fleece og de små terry, husker ikke helt. Det har fungert veldig godt her. Ellers er blåkant en del billigere enn hos Bleieboden hos Babykind (SuperBamboo inserts) - £4.75 vs 80 kr. Ellers kom jeg over disse - har ikke prøvd, men har vært veldig godt fornøyd med den "umerkede" bambusen fra Twinkle Twinkle tidligere. Blant annet noen "brettiser" av bambusfrotté som er helt fantastisk myke og deilige, lurer på om dette kan være det samme stoffet? Dumt at det ikke står mål på, da... Men det kan jo være en idé å bestille et par for å se, frakten er billig (et par pund?), og de har jo mye annet gøy. :nigo: er de "brettisene" jeg nevnte, de er helt fantastiske som håndklær. Turnerose vil ikke bruke noe annet til å tørke håret og ansiktet når hun har badet. :fnise:

Det er vel egentlig det vi har brukt mest av... Altså en blanding av blåkant og EE, pluss noen "løse" som har fulgt med diverse bleier.

Håper du finner ut av det, ikke så lett når man må finne nye løsninger! Men veldig artig at hun reiser seg opp. :nigo:

Endret av *Joyce*
Skrevet

Fin dag! Godt å se rhubarb, som alltid. Vi spiste god og gravidvennlig lunch, snakket om at det ikke egentlig er sånn innmari kult å være gravid og hadde det rett og slett koselig! :jepp: Og jeg fikk ordnet det jeg skulle i sentrum - Norway Designs/Papirgalleriet, Søstrene Grene, garnbutikk som fører Drops-garn.

På Papirgalleriet ble det to ark til med fint papir, den røde og hvite hyssingen jeg så på sist jeg var innom, men av en eller annen idiotisk grunn ikke kjøpte med, samt smal dekortape som jeg alt har brukt til å markere opp tavla vår på nytt. Har tidligere tegnet opp med tusj, men det ble jo borte hver gang vi vasket av noe vi hadde skrevet opp...

På Søstrene Grene ble det mye rart. :lol: Det er en helt håpløst skummel butikk, altså! Mye av det jeg handlet var planlagt, da - diverse hobbystæsj til juleverksted med Turnerose og en 3-årig venn til helgen. Ull til nålefilting, kreppapir, silkepapir, små lerreter, akrylmaling. Men så ble det også fire fine små porselensskåler, litt Urtekram-mat, et par gaveposer... Søstrene Grene er rett og slett Clas Ohlson for damer, tror jeg. :fnise:

Også garn, da - jeg tenkte å handle alpakka til teppe til rhubarbs mageboer nå mens det er på tilbud. :) (Jada, hun vet at hun skal få! ;)) Så det fikk jeg også kjøpt. Og til slutt ble det jamen en ekstra julegave til Turnerose - fant dette spillet til halv pris, og tror det vil falle i smak. :jepp:

Men nå er det leggekrise, må visst opp...

Skrevet

Blir lite kgtid, men jeg følger med på nedtellingen ;) ønsker dere en fin julefeiring, :)

Skrevet

Søstrene Grene er helt super, kommer alltid ut med mer enn planlagt. Men det gjør vel jeg egentlig alltid når jeg handler. :rodmer:

God helg, skjønne frue! :klemmer: Gi mageboeren en liten klapp fra meg.

Skrevet

Clas Ohlson for damer :fnise: - er så enig!

:tommelsmil:

:kyss:

:kose:

Blir lite kgtid, men jeg følger med på nedtellingen ;) ønsker dere en fin julefeiring, :)

:hallo: Koselig å se deg - men jeg leser jo bloggen, da, så jeg føler jeg har rimelig grei kontroll på deg. :ler:

Søstrene Grene er helt super, kommer alltid ut med mer enn planlagt. Men det gjør vel jeg egentlig alltid når jeg handler. :rodmer:

God helg, skjønne frue! :klemmer: Gi mageboeren en liten klapp fra meg.

Godt å høre at det er flere som stort sett kommer ut med mer enn planlagt fra butikker. :fnise:

Takk i like måte, kjære deg! Klappet er videreformidlet. :lol:

Skrevet

:sukk: Jeg er forkjøla... Kunne timingen vært dårligere, liksom? Vondt i halsen tett OG rennende nese, bomull i hodet. Kjente at det kom i går kveld, håpet å slippe, men så heldig var jeg ikke, gitt. Rimelig slappis i dag, har inntatt sofaen og sitter og ser på Pretty Woman mens jeg drikker bøttevis av revet ingefær med honning, sitron og varmt vann. :ler:

Jaja, det går seg vel til. Det er fortsatt lov å håpe at det blir kortvarig og at ikke huset forøvrig blir smittet.

To duplikatmeldinger i postkassa i dag - men har jeg fått de første? Neeeida. Posten, ass. :roll: Får sende mannen på postkontoret etterpå. Æsj, jeg hadde jo tenkt å ta storhandel på SmartClub i dag. Får se om jeg orker...

Planen for dagen er å forhåpentligvis få ryddet litt i stua (utpakkingen av Søstrene Grene-posen gikk hardt for seg i går :ler:), og ellers bli frisk igjen. :)

Skrevet

God bedring! Dårlig timing dette ja. Men så er du nok frisk til jul!

- no skal eg finne motivasjonen til å vaske kjøkkentaket!

:lete:

Skrevet

Altså... jeg rotet meg inn i boken din og kom meg aldri ut igjen. Så nå har jeg lest om prøving, mensen, abort, bæretøy, Turnerose og shopping. Det gikk hardt utover husarbeidet jeg skulle gjør nå som vesla sov, men har fått masse god underholdning. Jeg kommer garantert inom igjen! :)

Skrevet

God bedring! Dårlig timing dette ja. Men så er du nok frisk til jul!

- no skal eg finne motivasjonen til å vaske kjøkkentaket!

:lete:

Ble det kjøkkenvasking? :fnise: Synes du er så flink, jeg!

Og takk for god bedring-ønsker. Satser på at det slår til! :jepp:

Altså... jeg rotet meg inn i boken din og kom meg aldri ut igjen. Så nå har jeg lest om prøving, mensen, abort, bæretøy, Turnerose og shopping. Det gikk hardt utover husarbeidet jeg skulle gjør nå som vesla sov, men har fått masse god underholdning. Jeg kommer garantert inom igjen! :)

:hallo: Velkommen skal du være! Vi var i samme terminklubb, tror jeg, da det endte med MA for min del? Kjenner deg igjen fra et sted, ihvertfall! :) Koselig med nye "ansikter"!

Hehe, husarbeide er vel ikke det verste man kan gå utover. :fnise:

God bedring! :klemmer:

Tusen takk, vennen! :kose:

Skrevet

Herregud, jeg har sett mye døllt på TV i dag. :ler: God morgen, Norge, Top Model, og nå 60 minute makeover. Kvalitets-TV... ;) Vel, sistnevnte er egentlig litt artig. Det andre vet jeg ikke hvorfor jeg gadd å se på. :tunge1:

Jeg har et lite eksperiment gående - jeg tror jeg har en tendens til å undervurdere forkjølelser de første dagene og gjøre litt for mye i forhold til formen. Ergo har jeg gått inn for å ikke gjøre noen ting i dag. :fnise: Deilig! Så håper jeg det gjør at forkjølelsen ikke blir sittende så lenge. Bra plan, eller hva? :nigo:

Nå er jeg spent på når mannen kommer seg hjem fra jobb, han har lovet å hente i bhg og i tillegg hente pakker på posten... Men han er inne i en særdeles travel jobbperiode nå, så vi får se hva det blir, hehe. Han jobber store deler av døgnet - tidlig opp, lenge på jobb og så jobber han videre hele kvelden etter at Turnerose er i seng. Det er nødvendig, det har jeg ingen problemer med å se, men jeg savner å ha litt tid med ham. Og litt mer innsats på husarbeidsfronten, siden f.eks. støvsuging fungerer dårlig med bekkenet mitt om dagen... :sjenert:

Nei, nå får jeg se ferdig makeoveren og så skal jeg opp og rydde på plass litt klær. Må få frigjort tørkestativ og vaskemaskin så jeg kan vaske litt ull til meg selv. :Nikke:

Skrevet

I dag er jeg forresten halvveis, tror jeg, utfra UL-termin. Jeg har ikke kommet så langt som å oppdatere tickeren, bare. ;)

Skrevet

Kjøkkenet er nå gullande reint, meiner eg! Vel, ikkje på benkene, og heller ikkje inni kjøleskapet. Men fornøyd med dagen. :jepp:

Hurra for halvveis ferdig baby! :rodmer:

Skrevet

Hurra for halvveis! Og masse god bedring! Høres absolutt ut som en god plan å gjøre minst mulig i håp om at forkjølelsen skal gå fort over :jepp:

Skrevet

Ja stemmer vi var i samme terminklubb.

Hurra for halvveis i svangerskapet! :danse:

Ha en fin helg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...