*Joyce* Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #2361 Skrevet 8. desember 2011 Åh, jeg gleder meg til å klippe meg på lørdag jeg også! Sjanser ikke på å ta alt selv. Luggen kan jeg til nød ta selv, men det er godt å bare sette seg ned i en stol og bli fin og fjong på en halvtime Sveisen ligner litt på dette (bare ikke så voldsomt lang og dominerende lugg), men når jeg ser det bildet får jeg lyst til å farge/stripe håret også. Men tror jeg holder meg til mitt brune hår i denne omgang. Heisann, der skrev vi omtrent samtidig! Frisør er deilig, men jeg synes det er så dyrt, så jeg klipper meg selv og prioriterer å bruke pengene mine på andre ting. Jeg liker å tro at jeg ikke ser ut som et takras likevel. Fin sveis!
*Joyce* Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #2362 Skrevet 8. desember 2011 Turnerose sov til klokka var nesten 9 idag! Herlig, herlig, men litt farlig siden det ble litt stress for å komme avgårde til barnehagen. De vil nemlig ha levering innen 9.30 på torsdager siden de har grupper på tvers av avdelingene. Hehe. Men jeg kastet ikke opp! Jeg er så øm og mør i bekkenet etter tur i snøen i går, at jeg sitter og revurderer dagens planer. Jeg hadde tanker om gåtur + yoga, men kjenner at det nok ikke er dagen for noen av delene. Sov dårlig i natt fordi det gjorde vondt å snu på seg. Æsj, jeg har ikke lyst på bekkenvondt... MEN, da kan jeg jo heller bruke dagen til å ordne litt her hjemme. Det trengs litt rydding, særlig på spisebordet og på veggskapet vi har ved entréen. Hmm, og på hjørnebordet, ser jeg. Må jo ha det nogenlunde ryddig til jul.
Gjest Unknown Skrevet 8. desember 2011 #2363 Skrevet 8. desember 2011 Så fine dere "ser" ut på håret da Herlig med litt egenpleie iblandt. Jeg har bare brunt halvlangt, fortiden slitt som sårt trenger en omgang med saksa..Men jeg vet ikke hvordan jeg vil klippe det, for jeg vil nemmelig ha en stor forandring denne gangen Så bra at Turerose sover fint på eget rom!
Tusle Skrevet 8. desember 2011 #2364 Skrevet 8. desember 2011 Du kler skikkelig godt å ha kort hår Jeg ser helt tantete ut med kort hår, krever mye styling for at det skal se noenlunde ut. Nå har jeg hår til midt på ryggen, det vokste som ugress i svangerskapet Jeg håper inderlig du slipper unna de verste bekkenplagene
Haley Skrevet 8. desember 2011 #2365 Skrevet 8. desember 2011 Frisør er deilig, men jeg synes det er så dyrt, så jeg klipper meg selv og prioriterer å bruke pengene mine på andre ting. Jeg liker å tro at jeg ikke ser ut som et takras likevel. Fin sveis! Hehe, du ser helt sikker smashing ut! Vi slipper nok billigere unna prismessig her enn man gjør i Oslo, og når jeg ikke farger/striper det blir det som regel bare 4-500kr. Så når jeg ikke klipper meg så ofte unner jeg meg den luksusen. Men skulle veldig gjerne kunnet klippe selv for da blir man kanskje mer fornøyd? Som regel er jeg bare fornøyd en halvtime etter frisørbesøket og så finner jeg noe å pirke på Du kler skikkelig godt å ha kort hår Jeg ser helt tantete ut med kort hår, krever mye styling for at det skal se noenlunde ut. Nå har jeg hår til midt på ryggen, det vokste som ugress i svangerskapet Åh, jeg vil også ha langt hår! Skulle egentlig spare til lengre hår forrige gang jeg klippet meg, men jeg blir så lei av en sånn mellom-lengde. Men merker fordelene med å ta folat under svangerskapet da. Håret vokser nokså fort og neglene er sterke og lange
*Joyce* Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #2366 Skrevet 8. desember 2011 Så fine dere "ser" ut på håret da Herlig med litt egenpleie iblandt. Jeg har bare brunt halvlangt, fortiden slitt som sårt trenger en omgang med saksa..Men jeg vet ikke hvordan jeg vil klippe det, for jeg vil nemmelig ha en stor forandring denne gangen Så bra at Turerose sover fint på eget rom! Jeg skulle gjerne hatt resten av utseendet til Michelle Williams, også. Spennende med planer om stor forandring av håret! Lykke til med avgjørelsen - det er jamen ikke så lett! Du kler skikkelig godt å ha kort hår Jeg ser helt tantete ut med kort hår, krever mye styling for at det skal se noenlunde ut. Nå har jeg hår til midt på ryggen, det vokste som ugress i svangerskapet Jeg håper inderlig du slipper unna de verste bekkenplagene Takk, vennen! Jeg synes du kler langt hår veldig godt. Også har du fin hårfarge! Ikke sånn musegråbrun som jeg har etterhvert... Og jeg som var helt hvithåret som barn. Hehe, du ser helt sikker smashing ut! Vi slipper nok billigere unna prismessig her enn man gjør i Oslo, og når jeg ikke farger/striper det blir det som regel bare 4-500kr. Så når jeg ikke klipper meg så ofte unner jeg meg den luksusen. Men skulle veldig gjerne kunnet klippe selv for da blir man kanskje mer fornøyd? Som regel er jeg bare fornøyd en halvtime etter frisørbesøket og så finner jeg noe å pirke på Åh, jeg vil også ha langt hår! Skulle egentlig spare til lengre hår forrige gang jeg klippet meg, men jeg blir så lei av en sånn mellom-lengde. Men merker fordelene med å ta folat under svangerskapet da. Håret vokser nokså fort og neglene er sterke og lange 4-500 kr er jo helt overkommelig, ja! Selv min "billige" frisør tar 750 kr for en klipp her. Og hun er i en liten, selvstendig salong som overhodet ikke er fancy. Med farge/striping kommer det på rundt 1200. Og ja, kjenner meg igjen med å bare være fornøyd en liten stund etter frisørbesøket! Kjedelig. Det å vente på at håret skal vokse er kjedelig, det.
*Joyce* Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #2367 Skrevet 9. desember 2011 Heh, været klarer ikke helt å bestemme seg i dag... Det regner, sludder og snør om hverandre. Det har nok smeltet litt snø, men det ligger en del fremdeles. Jeg hadde egentlig tenkt å våge meg ut i dag, men er litt usikker på om det er så lurt. Utfra hvordan folk som går forbi beveger seg, ser det ut til å være glatt. Kanskje jeg får satse på yoga med åpent vindu i stedet. Dagen så langt har blitt brukt til en grundig skrubbing av dusjen. Ikke akkurat moro, men greit å få gjort. Jeg synes stadig det er en ekkel jobb, for tidligere eier var ikke akkurat noen racer på vasking, og da særlig ikke på badet, så det ligger sånt tjukt kalk-/skittbelegg nederst på kanten inn mot vasken (altså på utsiden av dusjveggen) som er umulig å få bort. I dag gjorde jeg et nytt forsøk, denne gangen med gulvbørste og skrubbekrem, men nei. Heldigvis synes det ikke til vanlig... Gleder meg til vi får tatt badet, men da må nok jeg få meg jobb først! Samtidig har jeg filosofert litt over at det - tross alt - er ganske så allright å være hjemme for tiden. Jeg tror jeg hadde blitt ganske så sliten av fulltidsjobb og familieliv kombinert med kvalme/oppkast, dårlig søvn og diverse vondter. Det er deilig å ikke ha så mye å gjøre, rett og slett. Og det går jo tross alt helt greit økonomisk. Jeg er egentlig nokså heldig!
lille katt Skrevet 9. desember 2011 #2368 Skrevet 9. desember 2011 Det er bra at du har det OK hjemme! Jeg har heldigvis fått hjemmeværende mann nå for et par uker, og det er fantastisk avlastende. Jeg har tidvis mer enn nok med meg selv... og da er det ikke bare-bare å ha baby hjemme. Og to små-store som skal frem og tilbake til barnehagen. Jeg vil også til frisør!! Har laaang ettervekst og endel grå hår inni etterveksten, og ser ikke ut . Men må vente litt til, for det er ikke helt gunstig å bøye hodet bak i frisørvasken når man har krystallsyke... Håper jeg får "lov" før jul, ihvertfall!
Gjest Unknown Skrevet 9. desember 2011 #2369 Skrevet 9. desember 2011 Uff, her var også dusj og vask ekkel og skitten da vi flyttet inn. Ikke gøy i det hele tatt! Nå har vi heldigvis fått byttet ut, men toalettet er fortsatt det gamle, og fysj.. Jeg synes det er dritt å gå hjemme jeg, bra vi ikke er like! Eller det er jo greit akkurat nå, jeg må jo innrømme det. Men ser mørkt på å gå hjemme til permisjonsslutt. Tror drømmen må være omtrent en 70% stilling
*Joyce* Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #2370 Skrevet 11. desember 2011 Altså, misforstå meg rett, normalt sett går jeg på veggen av å være hjemme, jeg er absolutt av typen som trives best med å ha en jobb å gå til. Men akkurat nå, med kvalme og all den driten (pardon my French) graviditeten, og da særlig den første halvdelen, fører med seg, kjenner jeg at det nok har vært en stor bonus å kunne være hjemme og ta livet med ro. Jeg er ganske sikker på at det har resultert i mindre kvalme (tross alt) enn jeg hadde i første svangerskap, og jeg har kunnet hvile når jeg har vært så trøtt at jeg nesten har svimt av. Ikke sikkert jeg ser like lyst på det over nyttår... Håper du kommer deg til frisøren, lille katt! Utskylling av farge er vel vanskelig å få til uten å bruke frisørvasken, ja... Kanskje du kunne hørt om du kunne fått kjøpe farge og prøve deg hjemme i dusjen, denne gangen? --- Vi har hatt tidenes fineste søndag! I dag var den store pepperkakebakedagen, og vi har hatt det så fint og moro. Vi bakte ut pepperkakene i formiddag, mannen hadde ansvar for pepperkakehusdelene (han gikk inn for jobben med milimeterpresisjon), mens Turnerose og jeg tok oss av hjerter til vinduet, pinnsvin, menn og koner, hjerter, stjerner og snegler. Da alt var ferdig bakt ut og stekt (7 brett! Dog ikke veldig effektivt utnyttet, pga husdelene), gikk turen til Meny for å kjøpe pynt. Vi endte opp med Non-Stop, sølvkuler, snøkrystaller og noen hjertegreier. I tillegg hadde vi laget marsipanfigurer i går, som også er med på lasset. Vi kjøpte også bomull til "snø". Og så pyntet vi mens maten sto i ovnen (skinkestek). Det ble SÅ fint! Royal icing funker utrolig bra til både pynting og liming (selv om vi har det derre Sintef byggforsk-pepperkakehuset som krever minimalt med lim - bare til pipa). Nissen sitter på taket, klar til å klatre ned pipa, det henger julekrans på døra, de tre små griser spiser på et julenek, og snømannen står i en liten skog av grantrær. Utenfor døra står mann og kone Pepper på litt granbar, og litt bortenfor ligger slangen i paradis. Turnerose var storfornøyd med resultatet, og nå står pepperkakehuset pent utstilt under adventskalenderen hennes. Hun lurte fælt på når vi skulle spise det. Ikke fordet, hun har tyllet i seg nok av både pepperkaker og kakepynt i dag. Det har altså vært en alldeles herlig dag. Det er ekstra koselig når mannen engasjerer seg skikkelig, det synes både Turnerose og jeg, og det var helt tydelig at han koste seg selv, også! Og det er gøy at Turnerose har blitt stor nok til å skjønne greia og delta aktivt. Hun har kjevlet deig, stukket ut kaker med former og løftet dem forsiiiiktig over på brett, pyntet med melisglasur og diverse kakepynt helt selv. *stolt* Og ikke minst er det koselig at vi nå lager våre egne juletradisjoner. Særlig deilig er det å ikke bli mast på av familie i disse helgene her. Jeg synes i grunnen det er ganske godt at mampap er bortreist... Nå lukter det en blanding av pepperkaker og allehånde (fra skinkesteken) i huset, jeg er fortsatt stappmett etter en god middag, vi har tent tredje adventslys og spist marsipan... På bordet står tulipanene jeg fikk av søte rhubarb, og det er (utrolig nok!) relativt ryddig i heimen. Oppvasken er unnagjort, og alt ryddet på plass etter dagens utskeielser. Mannen sitter og spiller PS3 (nokså usosial, der han sitter med høretelefoner rett foran skjermen ), jeg lurer på om jeg skal opp og sy litt. Turnerose sover søtt, Maiblomsten turner i magen og jeg føler meg faktisk som verdens heldigste i kveld!
*Joyce* Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #2371 Skrevet 12. desember 2011 Uh! I dag har jeg masse energi i kroppen, men det er jo virkelig ikke mulig å gå ut i dag, det er så helvetes glatt! Jeg tok på brodder da jeg skulle levere Turnerose i bhg, og det var nok et godt valg, for på plassen utenfor barnehagen var det virkelig skøytebane. Jeg måtte ta henne på armen over plassen, hun klarte rett og slett ikke å gå. Fortauene var ikke stort bedre. Så da får vi se hva energien skal brukes til, støvsuging gidder jeg ikke! Selv om det trengs. Blir nok litt yoga etterpå. Kanskje jeg skal sy litt? Ikke det mest energikrevende, men det er jo gøy og koselig!
*Joyce* Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #2372 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har bestilt en body til Maiblomsten! Kom over denne, som er i ull-silke, og da måtte jeg bare slå til. For det første er det visst vanskelig å oppdrive ull-silke i år, viser det seg (leveringsproblemer iflg den lokale barnetøybutikken), og for det andre DIGGER jeg det mønsteret! Det er fra i fjor, Turnerose har en pysj i samme stoff. Så det var gøy! Vil helst ha ull-silke til Maiblomsten, siden jeg opplever det som svalere enn ren ull, men mye av det jeg har sett så langt i år er veldig tykt, og da går jo vinninga litt opp i spinninga, spør du meg... Hehe. Ja, jeg er varm av meg, og det er Turnerose også. Så jeg bare går ut fra at det vil gjelde alle barna jeg får. Det ble også en 2-pk med ullsokker til Turnerose, for de hadde nedre kjøpsgrense på 199 kr (idiotisk etter min mening, men ullsokker er forbruksvare her i huset, så det går greit). Ellers ble det sying i dag, og jeg har ordnet meg en "tummy tube" av merinoull + kommet et godt stykke på en mammatopp.
lille katt Skrevet 12. desember 2011 #2373 Skrevet 12. desember 2011 Koselig å lese om søndagen . Jeg får nok kommet meg til frisøren før jul, ihvertfall. Har fått beskjed av hun som behandler meg at det er mindre risiko for tilbakefall i frisørvasken nå enn det var for et par uker siden. Og så kan jeg jo prøve å lene meg minst mulig tilbake - det må jo gå på et vis.
Gjest Unknown Skrevet 12. desember 2011 #2374 Skrevet 12. desember 2011 For en herlig søndag Og jeg er så misunnelig på syingen din! Og etter alt hårpratet så må jeg meddele at jeg har vært med frisøren i dag En veldig flink en, men også en veldig dyr en. Så det blir nok et år til neste gang
*Joyce* Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #2375 Skrevet 13. desember 2011 Så bra at alle blir julesveisne! --- Her var det tidlig opp i dag, til Lucia-markering i barnehagen. Turnerose er knapt nok noen morgenfugl, og det var noen runder med "Nei, jeg vil ikke stå opp! Vil sove mer!" før vi fikk henne opp av senga. Men lokking med julekalenderåpning vant frem til slutt. Det var trivelig å være med på markeringen, de har gjort det sånn at de eldste barna går i tog rundt på de andre avdelingene. Og så var det lussekatter og kaffe/te etterpå. Men det var fryktelig trist når vi skulle gå, hun hadde visst sett for seg at både mamma og pappa skulle være i barnehagen hele dagen, tror jeg... Så nå er jeg trøtt som bare søren (fikk jo selvsagt ikke sove i går kveld), og litt i ulage som følge av det. Sitter og kikker ut på et relativt begredelig vær, og lurer på om jeg skal søke på en 50%-stilling på motsatt side av byen, eller om det ikke er verdt det... Mannen jobber hjemmefra til han skal i et møte, så kontoret er okkupert og jeg får ikke sydd videre på mammatoppen min. Niks og nada på TV, og ingen filmer jeg har lyst til å se... Jaja. Ikke så lenge til mannen drar, så da kan jeg tusle opp og se om jeg får plassert skuldrene rett. Tror mønsteret på mammatoppen er tilpasset noen med veldig brede skuldre!
Tusle Skrevet 13. desember 2011 #2376 Skrevet 13. desember 2011 Halvveis! Det er koselig med sånne søndager
*Joyce* Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #2377 Skrevet 13. desember 2011 Halvveis! Det er koselig med sånne søndager Tickeren stemmer ikke helt, jeg har ikke giddet å oppdatere den etter UL. Tror jeg er halvveis på fredag iflg ny termin... Tusen takk for julekort - skjønne T! (Jeg har forøvrig hoppet elegant over julekort i år, bare så du vet det! ) --- Herreguuuuud! Jeg har forspist meg på lussekatter, så til de grader. Jeg hadde jo lovet Turnerose at vi skulle bake det i dag, og som sagt, så gjort. Men så ble mannen grundig forsinket (han var i et møte som skulle vare i 1,5-2 timer - det tok litt over 4 timer), og siden vi da ikke hadde middagsmat i hus (eller ihvertfall ingenting som ikke lå i frysen), ja, så ble det lussekatter til middag... Turnerose dytta i seg to og en halv, jeg har sikkert spist fem. Tror dere jeg angrer nå, eller? Jaja, jeg er ihvertfall mett... Og det var jo godt. Nå har mannen sluknet med Turnerose, jeg lurer på om jeg skal vekke ham eller la ham sove litt til... Jeg prøver å løsrive meg fra laptopen, men det var vanskelig i dag, gitt. Har litt av hvert jeg burde gjøre, men har mest lyst til å sløve. Det er dog ingenting på TV og ingen filmer jeg vil se, so what to do? Oh, the choices!
Honesty Skrevet 13. desember 2011 #2378 Skrevet 13. desember 2011 Du var nok temmelig stappet i magen etter et sånt lass med lussekatter. Vi fikk lussekatter på foreldrekaffe i barnehagen i morges, men de var tørrere enn tørre, som det gjerne blir når barn får bake.
*Joyce* Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #2379 Skrevet 13. desember 2011 Du var nok temmelig stappet i magen etter et sånt lass med lussekatter. Vi fikk lussekatter på foreldrekaffe i barnehagen i morges, men de var tørrere enn tørre, som det gjerne blir når barn får bake. Ja, vi fikk sånne i dag, vi også, men de spiste jeg knapt en halv av. (Turnerose ville ha resten, for det var en rosin igjen. ) Tørre, og ikke utpreget gode, for å være ærlig.
*Joyce* Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #2380 Skrevet 14. desember 2011 (endret) Jeg tror det ble et par lussekatter for mye i går, for så langt i dag klarer jeg ikke tanken på mat i det hele tatt. Har drukket litt Farris - som kom opp igjen, blæh, og de siste par slurkene av mannens morgenkaffe. Frokost! Jeg må vel forsøke å få i meg noe mer, men vet ikke helt hva det skal være... Like begredelig vær som i går. Regn som innimellom blir til sludd, herlig. Grått og trist... Men i det minste regner isen bort, håper jeg, så kan jeg kanskje gå nogenlunde normalt igjen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten Yaktraxene mine, ifbm levering og henting i barnehagen! Nei, en kopp te, kanskje? God, varm Ceylon med melk og sukker. Og kanskje jeg våger meg utpå med en skive brød med gulost... Endret 14. desember 2011 av *Joyce*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå