Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leser jeg også og koser meg virkelig med oppdateringene fra deg :klemmer: Skulle ønske jeg var like flink å skrive selv :gjeiper:

(Og nei - ikke noe prøving her på en god stund ennå :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Den var litt lang ja.

Lå i senga med lillebror i dag tidlig og leste på telefonen. Når han begynte og bli utålmodig, sa jeg bare at jeg straks var ferdig. Men hadde nettopp begynt å lese så det tok visst litt lenger tid, så det ble en ekstremt utålmodig gutt jeg tok opp når jeg endelig var ferdig.

Men er koselige og lese om det som skjer i livet ditt da snuppa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser :Nikke: Koselig med lange innlegg :jepp:

Vi bor jo også i bygg hvor radiatorer er varmekilde, og jeg hatet det i begynnelsen. Stygge droooog! Nå har vi pusset opp (kosmetisk) i de fleste rom og de har også blitt delvis shinet opp. Det hjelper litt og varmen er jo god! Men jeg må si at ovnene dere har valgt var utrolig fine :Nikke: Skjønner godt at dere er fornøyd med de :Nikke:

Digger forresten Strib-teppet deres, blir glad av å se på det :)

Så grusomt med han som kappet av seg benet :tristbla: Håper det går så bra det kan gå i hans tilfelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig med oppdateringer. Jo lengre, jo bedre :klemmer:

Godt at dere ikke forsvinner over fjellet...med det første, hvertfall :kyss: Veldig fine ovner! Må være godt å endelig få det på plass.

Verdens fineste Turnerose! Og så god smak i bil hun har :nigo:

Æsj, ja. Penger, altså... Høres fornuftig ut å ikke skulle ligge søvnløs hvis dere kan ta noen grep for å lette den økonomiske situasjonen. Må si at det er utrolig hvor lite penger man kan klare seg på, om man må. Vi greide oss en relativt lang stund på minimalt med penger. Husker jeg lurte på om jeg hadde råd til nye truser og sokker :blink::ler: Hehe. Jeg får lagt av mye penger hver mnd nå, for å si det sånn. Dere får komme på middagsbesøk her om det kniper!

Måtte legge til:

Stakkar naboen! *Grøss* Sånne maskiner er ikke til å spøke med!

:kose:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtinger! :kyss:

Frida: Vannbåren varme høres knall ut! Skulle gjerne hatt det her også, men da må det nok litt mer omfattende oppussing til. :ler: Va'kke så utbredt på 50-tallet...

lilly: :fnise: Jeg bare måtte spørre!

Tussi: :ler:

Mischa: De radiatorene som var her var helt håpløse. En ting er jo at de var stygge, men de hadde ikke temperaturkontroll what-so-ever. Det var mye varme i dem selv om vi hadde skrudd helt ned, bl.a. :ler: Ikke akkurat av nyeste modell, nei. Så for oss var det å få elektriske ovner faktisk en lettelse, selv om vi helst ville hatt det som i utgangspunktet var planen fra borettslaget - fjernvarme. Men Hafslund trakk seg, og da måtte de finne på noe annet.

Skulle gjerne sett leiligheten deres! Tror den har blitt veldig fin! :jepp:

rhubarb: Vel, vi forsvinner over fjellet i morgen, men det er bare for helgen. :tunge1:

Tidlig krøkes... Vi kan jo ikke ha noe av at hun får sansen for amerikanerne til naboen! :ler:

Det er imponerende hvor lite dere har klart dere på, leeeenge! Jeg vet jo hvor mye du gledet deg til første fulle lønning. ;) Så ja, jeg vet jo at det går på et vis. Og kjenner jeg svigers rett, vil de sikkert hjelpe til en del om det skulle bli worst case vi ender opp med. Men det er litt skummelt å tenke på likevel - du kjenner meg jo, og jeg er ikke akkurat sparsommeligheten selv. :ler:

:klemmer: og :kose: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser! :) innimellom amming og bleier... Synes det er veldig koselig.

Men ikke alltid jeg får skrevet så mye. Sånn som nå når jeg har småttisen på armen som spiser og jeg må skrive med 1 hånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Nei fysj, ikke la henne falle for slike amerikanske glis :fnise: )

Fine svigerser! De virker så utrolig hyggelige og bra :jepp: . Godt å vite at det er mulig med litt hjelp, om behovet melder seg.

God tur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med (ihvertfall nå som vi endelig har fått internett i nye leiligheten). Er alltid så koselig å høre hvordan det står til med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser! :) innimellom amming og bleier... Synes det er veldig koselig.

Men ikke alltid jeg får skrevet så mye. Sånn som nå når jeg har småttisen på armen som spiser og jeg må skrive med 1 hånd ;)

Ah, enhåndssurfing, ja! Det hadde jeg nesten glemt. :ler:

:klem:

(Nei fysj, ikke la henne falle for slike amerikanske glis :fnise: )

Fine svigerser! De virker så utrolig hyggelige og bra :jepp: . Godt å vite at det er mulig med litt hjelp, om behovet melder seg.

God tur :klemmer:

Nei, det kan vi ikke ha noe av! Men naboen er jo helt super forøvrig, i helgen mens vi var borte hadde han murt opp den digre løse steinen på trappa vår! :hakeslepp: Så nå lurer jeg på hva jeg kan finne på som takk for hjelpen til ham. Han spiser sikkert kake...?

:kose:

Jeg følger med (ihvertfall nå som vi endelig har fått internett i nye leiligheten). Er alltid så koselig å høre hvordan det står til med dere :)

Hurra for internett! :strix:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er altså hjemme igjen. :) Har hatt det supert, veldig koselig hos svigers som alltid. Turnerose storkoste seg med sin lille kusine på 9 mnd, sånn stort sett ihvertfall. Hun hadde et par episoder der hun fikk veldig nok av at lekene hennes ble herjet med. :ler: "Neeeei, O, du FÅR IKKE LOV! Her! Ta denne!" (Og så nappet hun sin leke ut av hendene på henne og dyttet inn en av O sine. :fnise:) Ellers var det skummelt-spennende med sauene, særlig værlammene som har kommet ned fra fjellet og som stanger og lekeslåss og ser litt viltre ut. Kos med besten og besto, mye herjing både ute og inne og en lang tur med O i vogn og Turnerose delvis til fots og delvis på ryggen ble det også. Rart å øve seg på tilværelsen som tobarnsmor. :ler:

Det eneste som har vært litt knotete, er matlysten min. :ler: Søndag var det herlig lammestek til middag, av lam fra egen gård, såklart, og supermør. Men jeg hadde store problemer med å få i meg noe. Hehe. Klarte en liten porsjon og var lykkelig da Turnerose dro meg inn i stua for å se på NRK Super. ;) Svigers har også poteter til middag hver dag, og jeg må si at poteter er noe av det verste jeg kan tenke meg å spise om dagen. :fnise:

Turen hjem gikk greit, jeg/vi er mektig imponert over hvor tålmodig og grei Turnerose er i bilen. Det er en laaang tur for henne, og for oss også, men hun oppfører seg nesten eksemplarisk. Jeg sitter bak med henne, da, og det tror jeg nok har mye å si. Vi tullet og fjaset og lagde oss moro der vi kunne. Også blir det selvsagt noen pauser. På turen bortover fikk hun dessuten en Duplo-traktor å leke med, og på vei tilbake et batteridrevet Thomas-tog med Annie & Clarabel (vognene), sånt som passer til Brio-togskinner. Stor stas for både mor og datter. :lol: Litt snop og sånt går det selvsagt med, men det er greit nok. Hun var helt i ekstase over å få lørdagsgodt på mandag! :ler:

I dag skal jeg til legen, litt spent på det. Gruer meg, egentlig. Men gyn sa jeg måtte innom der også. :ler: Forøvrig lurer jeg på om jeg har en forkjølelse på vei, men det vil vel vise seg.

Ha en fin dag, alle sammen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ut som en helt herlig helg, Joyce :) Å være sammen med slekt og familie betyr (iallfall for meg) ekstra mye nå som man har barn. Man verdsetter det på et helt annet vis. Også er det jo alltid så godt å se hvor mye de små koser seg når de får være sammen med besteforeldrene.

Så lurt å sitte bak sammen med henne i bilen. Vi har unngått det til nå, men har heller ikke vært på særlig lange bilturer. Men det kommer kanskje til sommeren, så da gjelder det nok å hente frem noen sånne knep ;)

Masse lykke til hos legen, håper alt ser fint ut med deg og den lille i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jo ut som en helt herlig helg, Joyce :) Å være sammen med slekt og familie betyr (iallfall for meg) ekstra mye nå som man har barn. Man verdsetter det på et helt annet vis. Også er det jo alltid så godt å se hvor mye de små koser seg når de får være sammen med besteforeldrene.

Så lurt å sitte bak sammen med henne i bilen. Vi har unngått det til nå, men har heller ikke vært på særlig lange bilturer. Men det kommer kanskje til sommeren, så da gjelder det nok å hente frem noen sånne knep ;)

Masse lykke til hos legen, håper alt ser fint ut med deg og den lille i magen :hjerte:

Molo! :klemmer:

Min side av slekta har jeg jo et noe ambivalent forhold til, men hos svigers er det bare kos. :Nikke: Og som du skriver, det verdsettes mer med Turnerose her. Bare synd de bor så langt borte! Det gjør jo deres også...

Jeg trives fint i baksetet, jeg blir ikke bilsyk og er sånn sett et betraktelig bedre valg til den jobben enn mannen. ;) Koselig er det også! Kan absolutt anbefales til langturer! :jepp:

Takk, søte du. :kose:

:klem: koselig å lese hos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetimen gikk jo greit, den. Søkt plass på Riksen, håper jeg får der! Ellers var det jo "det vanlige". Greit å ha det ute av verden. :)

I dag fikk vi barnehagebildene av Turnerose. De var fine! :jepp: Det er Fame som tar bildene i barnehagen hennes, og selv om jeg har mine tanker om forretningsdriften deres, så gjorde de en betraktelig bedre jobb enn de som tok bildene i den gamle bhg i fjor. Så nå har vi bestilt en sånn pakke, og har dermed bilder til beste- og oldeforeldre i julegaver. :tommelsmil:

Skrev jeg forresten at vi fikk verdivurderingen på huset? 1 mill opp på 2 år! :hakeslepp: Så nå blir det forhåpentligvis refinansiering av lånet, men bankdama vår jobber bare 50% og har ikke vært der når vi har prøvd å ringe henne opp. :ler:

Turnerose har vært litt utafor i dag, og veldig mammadalt. Det er egentlig litt koselig. ;) Hun er forsåvidt en del mammadalt for tiden, jeg lurer litt på om hun merker at noe er på gang, selv om vi ikke har sagt noe om graviditeten enda. Enda mer opptatt av babyer enn vanlig, ville lese "I magen bor en baby" på senga forrige dagen og satt og bladde i den da jeg kom inn på rommet før legging i dag. Vi har tenkt å vente med å si noe til henne til etter vi har vært på ny UL om drøye to uker. Den lille skravlepapegøyen vår kommer nok til å spre nyheten ganske raskt og effektivt når hun får vite det. :fnise: Gleder meg egentlig til å fortelle henne det, jeg tror hun er veldig klar for å bli storesøster, og hun skjønner nok mye mer av det nå enn hva hun gjorde i vinter.

I dag fikk hun prøve et smykkesett jeg har fra jeg var liten, à la dette. Stor stas! :ler: Jeg har halskjede, armbånd og ring, og særlig ringen vakte stor begeistring. Hun sto lenge og så seg i speilet, viftet med fingrene og beundret seg selv. Tenk så deilig å se seg i speilet og virke så tilfreds! Skjønne lille jenta mi. :rodmer:

Ellers har jeg endelig fått ferdig en ullbukse til henne i kveld, må bare sy i strikk i livet. Deilig å bli ferdig, jeg synes jeg har holdt på med den i en evighet (dog ikke effektivt, såklart), og nå begynner jo vinteren å nærme seg, også. Blir spennende å prøve den på henne i morgen. :)

Nei, nå må jeg henge opp en vask og komme meg i seng. Trøtt! (Ikke at det er noe nytt om dagen! :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser alt du skriver :hoppe:

Krysser fingrene for Riksen!

Søte Turnerose, syns jeg ser henne, snart forlanger hun å få låne lipglossen din og neglelakk og greier :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende verdiøkning! Utrolig hva det hjelper på å pusse opp litt i tillegg til den naturlige økningen :jepp:

Så koselig med en mammadalt! :hjerte: Husker selv hvor stas det var å bli storesøster, og er man så heldig å få flere barn, så er de utrolig heldige som har hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser alt du skriver :hoppe:

Krysser fingrene for Riksen!

Søte Turnerose, syns jeg ser henne, snart forlanger hun å få låne lipglossen din og neglelakk og greier :fnise:

Riksen it is! Fikk brev om UL og sånt i dag. :danser:

Uff, ikke si sånt! :ler: Jeg kan fint se det for meg, jeg også - hun følger nøye med når jeg sminker meg - de gangene hun ikke har for dårlig tid med å komme seg ned til frokostbordet, ihvertfall. ;) Også elsker hun sminkekostene mine, ber pent om å få låne og sitter bare og koser med dem. :fnise:

:goodbye:

Veldig hyggelig lesning her inne om dagen, Joyce. :klemmer:

Takk, søte du! :klemmer:

God helg! :klemmer:

Hehe, nå er det noen dager til neste helg - men håper alt er bra med deg og dine! :kose:

Imponerende verdiøkning! Utrolig hva det hjelper på å pusse opp litt i tillegg til den naturlige økningen :jepp:

Så koselig med en mammadalt! :hjerte: Husker selv hvor stas det var å bli storesøster, og er man så heldig å få flere barn, så er de utrolig heldige som har hverandre :)

Ja, det var virkelig ikke verst! Overrasket er vi vel egentlig ikke, for rekkehusene rundt her har solgt for stadig høyere priser det siste halvannet året, men det er jo likevel litt kult å få det på papiret. :jepp: Vi hadde nok råflaks som fikk kjøpt det så billig som vi gjorde.

Så gøy at du husker at du ble storesøster! Kan jeg få spørre hvor gammel du var? Jeg husker jo også at broren min ble født, men vi har vel aldri hatt et helt tradisjonelt søskenforhold siden det er så stor avstand mellom oss (9 år). Husker mest at jeg var utrolig sjalu den første tiden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...