Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusle, Joyce og Trekkoppfuglen, vel! :nigo: Dere får ikke dra uten meg altså! :nigo: Det hadde vært helt fantastisk. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle og Trekkoppfuglen, vi satser på at Turnerose har sluttet med bleier før den tid, så får dere plass i kofferten. :ler:

Hipp hurra for Norwegian som har startet direkterute til Madeira fra høsten av! :tommelsmil: Det blir omtrent halv pris av hva det ville kostet med Solia.

Vi har hatt svigers på besøk i helgen. Koselig, men ganske intenst! Jeg er ikke laget for å være sosial bortimot døgnet rundt. :eeeh: Men jeg er fortsatt like glad i svigerforeldrene mine, altså.

I går var mamma, pappa og broder'n her også, så da var det fullt hus. Og vi har fått låne mamma og pappas gassgrill for sommeren. :fnise: De kjøpte en sånn Weber-bordgrill for to år siden, som de ennå ikke hadde tatt ut av esken. Vi spurte om de kunne ta den med i går siden vi var mange og bare har en bittelite kullgrill selv. Den var god som gull! Og nå skal den få bo hos oss i noen uker. :hoppe: Har aldri hatt gassgrill før, så er spent på hvordan det blir! Tror egentlig den vil bli brukt en del; det er jo mye greiere med gass enn med kull! Nå er mannen en tur på Plantasjen for å kjøpe trekk til den så den kan stå ute.

Nå skal resten av dagen nytes, før jeg går løs på den siste arbeidsuken på en stund. Gleder meg veldig til ferie! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Vi har hatt gassgrill i flere år, og kjøpte ny iår. Superfornøyd! Griller alt mulig på grillen, alt fra grønnsaker, kjøtt, fisk, fruktspyd til dessert osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gassgrill er supert! :jepp: Eg fekk ein til bursdagen for et par-tre år sidan, og sjølv om den er litt ujevn (ikkje akkurat Weber) er den knall å ha. Superkjapt i forhold til kol!

Her er det endelig blitt sommar, håpar det er fint i Oslo òg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter det som dere bruker på tennene, eller den kopien som man kan kjøpe på eBay? Må bestille proooonto! A har kjempevondt i jekselen og har siklet og grått hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skryte litt av den nye hudpleieserien min! :jepp: Jeg har jo brukt REN lenge, og har vært veldig godt fornøyd med det. Men huden min har endret seg de siste par årene - sikkert pga graviditet, amming og jevnt over mindre tid til hudpleie osv. Pluss at jeg begynner å bli gammal... ;) Uansett, jeg har ikke vært like fornøyd med REN i det siste. Huden min reagerer liksom ikke på produktene lenger, og jeg har hatt mye urenheter og tørre flekker og rett og slett mislikt å se meg i speilet pga det. Pluss at REN er skitdyrt i Norge, og det er ikke å få kjøpt fra utlandet lenger. Derfor har jeg heller ikke giddet å bruke penger på å finne nye produkter fra REN.

Vel, nok om misnøyen - jeg har nemlig funnet meg nye produkter på iherb som jeg bare elsker! Har prøvd litt forskjellig (billig), men nå har jeg virkelig truffet blink med AnneMarie Borlind. Har nå kjøpt flere produkter fra LL Regeneration-serien deres - egentlig for de over 30, men jeg nærmer meg fort nok. :tunge1: Og det er rett og slett en nytelse å bruke! Huden min digger produktene! Litt dyrere enn mye annet jeg har testet fra iherb, men billigere enn REN og stort sett alt annet man får tak i her til lands av "snille" hudpleieprodukter.

Dagens salgsseanse. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt gassgrill i flere år, og kjøpte ny iår. Superfornøyd! Griller alt mulig på grillen, alt fra grønnsaker, kjøtt, fisk, fruktspyd til dessert osv ;)

Hehe, ja, det er mye som kan grilles! Vi har grillet mye fisk på kullgrillen tidligere. Men det blir ikke mye spontangrilling med kull, akkurat. :fnise:

Gassgrill er supert! :jepp: Eg fekk ein til bursdagen for et par-tre år sidan, og sjølv om den er litt ujevn (ikkje akkurat Weber) er den knall å ha. Superkjapt i forhold til kol!

Her er det endelig blitt sommar, håpar det er fint i Oslo òg :briller:

Dagen har vært nydelig! Godt å høre at sommeren har kommet hos dere, også. Satser på at det holder seg sånn til vi skal den veien om et par-tre uker... :)

Hva heter det som dere bruker på tennene, eller den kopien som man kan kjøpe på eBay? Må bestille proooonto! A har kjempevondt i jekselen og har siklet og grått hele dagen...

Bonjela Teething Gel. Uff, ikke godt med tannvondt. :( Håper det verste er over! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, det hudpleieinnlegget ble jo rimelig malplassert. Jeg skrev det tidligere, men hadde visst glemt å poste. :ler: Nåja!

Dagen ble litt annerledes enn forventet, men like fullt fin! Vi har hatt besøk av to barnefamilier. :) Full rulle med to snart-treåringer og en snart-toogethalvtåring, men veldig, veldig koselig! Grilling og jordbær og is. :nigo: Jeg kjenner så godt at jeg burde bli flinkere til å bare gjøre sånt. Det er jo litt intenst til tider, men det er jamen hyggelig også! Også får jeg mer overskudd av det. Godt å ha andre mennesker (på vår alder) rundt seg. Og ikke minst gøy for Turnerose! Hun sluknet som et lys da vi endelig fikk henne i seng for en drøy halvtime siden (hun måtte dusje i dag, etter å ha smurt inn håret med en god porsjon solkrem på formiddagen), men ikke før hun hadde spurt "A og M (ungene som var her) sove nå?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha slokne-unge! :sur: Her har vi snart brukt en time på legging, og har akkurat byttet vakt. Da jeg forlot, satt hun og rev meg i håret, pratet som en foss og var generelt giret. Nå har mannen overtatt, men han sovner vel selv.

Vi har vel oss selv å takke, for i dag har hun tatt en liten lur på dagtid, i fanget til pappaen. Hun var så trøtt at hun sovnet sittende, og da måtte hun jo få sove, stakkars liten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonjela er bestilt! Ser at jeg skrev her to dager etter fødselen at jeg skulle bestille, men det ble visst glemt, gitt! Nå ligger stakkars A og gråter i søvne :(. Har gitt henne en paracet, men det virker ikke som om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også ha slokne-unge! :sur: Her har vi snart brukt en time på legging, og har akkurat byttet vakt. Da jeg forlot, satt hun og rev meg i håret, pratet som en foss og var generelt giret. Nå har mannen overtatt, men han sovner vel selv.

Vi har vel oss selv å takke, for i dag har hun tatt en liten lur på dagtid, i fanget til pappaen. Hun var så trøtt at hun sovnet sittende, og da måtte hun jo få sove, stakkars liten. :)

Vi har det akkurat som du beskriver de dagene Turnerose sover på dagtid (heldigvis ikke så ofte). Men innimellom er hun så trøtt at hun bare må. Ikke alltid ting kan gå etter planen!

Bonjela er bestilt! Ser at jeg skrev her to dager etter fødselen at jeg skulle bestille, men det ble visst glemt, gitt! Nå ligger stakkars A og gråter i søvne :(. Har gitt henne en paracet, men det virker ikke som om det hjelper.

Da håper jeg den kommer fort. Mine eBay-pakker fra UK har kommet veldig raskt i det siste. God bedring til A! Og en god klem til deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar dag i dag. Siste uke på jobb er et faktum, og jeg kjenner på en veldig ambivalens i forhold til det. Helt greit å skulle slutte, men samtidig betyr det jo at fremtiden er litt usikker. På samme tid som jeg gleder meg voldsomt til å skulle ha fri, ferie, i fire uker sammenhengende. Det har jeg ikke hatt siden tidlig i tenårene... Planlegger hva jeg skal bruke tiden min til og ser veldig frem til det. Dog - det er igjen blandet med denne ambivalensen. Men det ordner seg vel, ikke sant? :sjenert:

Jeg føler meg så faglig udugelig, bare. Har mistet enhver piff jeg engang må ha hatt i forhold til fag (masteroppgaven), jobb... Skulle gjerne vært hjemmeværende husmor i et par-tre år, men det tillater ikke økonomien. Og mye tanker rundt det med ny graviditet - det føles vanskelig å potensielt skulle bli gravid nå, når jeg ikke vet hva kommende måneder bringer. Blæh.

Nei, jeg får tenke positivt! :sol: Hvis bare været kommer seg, nå! Hehe. Jeg har nemlig store ambisjoner om litt maling til uka, og da er det greit å kunne ta med småplukket ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du søkt på nye jobber ennå? Noko spennande i sikte?

Me prøver å få til ein helgetur til Oslo i sommar, og besøke litt familie og venner. Har lyst å gjere noko 'barnevennlig', har du tips? Teknisk museum tenker me er A er for liten til ennå, og utover det er eg blank... Har sjekka visitoslo.no, og der las eg om Child planet og Hopp i Havet. Kjenner du til desse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det ordner seg :kose:

:klemmer:

Bonjela, hva er det? :sjenert:

Det er en britisk ekvivalent til Dentinox, bare i mye mer praktisk "format". En gelé som faktisk smaker nokså godt. Dentinox steilet både mannen og jeg av, så det fristet ikke nevneverdig å gi det til Turnerose... :fnise:

:klemmer:

:kose:

Har du søkt på nye jobber ennå? Noko spennande i sikte?

Me prøver å få til ein helgetur til Oslo i sommar, og besøke litt familie og venner. Har lyst å gjere noko 'barnevennlig', har du tips? Teknisk museum tenker me er A er for liten til ennå, og utover det er eg blank... Har sjekka visitoslo.no, og der las eg om Child planet og Hopp i Havet. Kjenner du til desse?

Jeg har søkt litt, men det er ikke allverdens utlyst som passer siden jeg skal ha 50% og bare frem til jul. Så det blir å satse på vikarbyrå. :)

Hmm, vi har faktisk vært på Teknisk museum med Turnerose et par ganger, og det har falt i smak. Hun er veldig opptatt av alt som beveger på seg, så tog, fly, biler osv er stas. Og vitensenteret passer fint for småtroll, også. Turnerose nektet å legge fra seg babyen fra gravid-dukken sist vi var der. :ler:

Har ikke vært på Child Planet eller Hopp i Havet, men kjenner folk som har vært på begge, og kommentaren begge steder har vært at det egner seg bedre for litt større barn. Det blir visst fort litt herjete, og da kommer de minste barna lett litt i skyggen. Men det kommer sikkert an på A også, hvor frempå hun er. Turnerose trekker seg fort litt unna når det blir kamp om leker osv, så vi har drøyet litt med å dra til de stedene. Vi har heller dratt på åpen gård, vi da - den på Ekeberg er nærmest oss, men det er også en på Kampen som er fin. Man kommer helt inn på dyrene, og de er veldig menneskevante. Det blir noe annet enn å hilse på sauene hos svigers, liksom...

Ellers var Turnerose fascinert av dyrene på Zoologisk museum (Tøyen). Der er det høy tålegrense for barn mtp lydnivå. ;) Generelt sett liker vi steder der hun kan løpe litt fra seg og helst ikke få "kjeft" for at hun ikke alltid husker å bruke innestemme. :fnise: Ellers pleier det å være barneteater i telt i Frognerparken om sommeren, det tror jeg nok vi kommer til å prøve oss på i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...