Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

:daane: Det høyrtest ut som litt av ei reise! *puh*

Håper de finn ein måte å få komme i dåpen likevel. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble tur! Svigers kjøpte rååådyre flybiletter til oss, så vi fikk oss en svipptur til Trondheim. Dåpen var flott, så det var gøy å få det med seg. Men helgen har nok "taken its toll", for her sitter jeg syk i sofakroken. Turnerose var også småforkjøla i dag, men er i barnehagen. Jeg føler meg rimelig elendig. Sov dårlig i natt, hadde vondt i hodet og kjente det hver gang jeg beveget på meg. Vond hals, slapp og varm og kald om hverandre. Kjipt.

Også blir jeg så irritert på mannen når jeg er syk. Synes ikke han er noe flink til å ta hensyn. Skjønner at det er kjipt å måtte ta "alt" alene, men ærlig talt - når han er syk er han jo døden nær. Pfff. :kjefte:

Så det. God bedring til meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor :klem: til deg, vennen!

Her er mannen likedan, mon tro om det ikke er en mannfolkgreie det der.. Når han er syk forventer han full oppvartning, og jeg kjenner at jeg har mye medfølelse, men når jeg er syk, ååh nei du, så neste gang han blir syk har jeg store planer om å la det skure og gå, null oppvartning med andre ord :lur:

Nei, nå må jeg ile, vi skal en snartur østover (Bon Jovi i morgen) og jeg må vekke lillemor og få dyttet i henne noe mat, synd, hun sover veldig godt.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det blei tur! Og den kjolen din var kjempefin! Korleis var det inni domen egentlig? Eg har berre vore på utsida, den må jo vere enorm og mektig på innsida.

God bedring!

Har dei samme erfaringane som deg og Tusle, det er vel berre sånn det er... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke mannfolk er skikkelig ukult! Du har min fulle sympati. :klemmer:

Bra dere kom dere av gårde, snille svigers. :jepp:

Jeg har oppdaget iherb. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel skrevet litt om syke menn tidligere, og står ved det jeg har sagt: mancold er den verste sykdommen å få i hus, så du har min fulle sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor :klem: til deg, vennen!

Her er mannen likedan, mon tro om det ikke er en mannfolkgreie det der.. Når han er syk forventer han full oppvartning, og jeg kjenner at jeg har mye medfølelse, men når jeg er syk, ååh nei du, så neste gang han blir syk har jeg store planer om å la det skure og gå, null oppvartning med andre ord :lur:

Nei, nå må jeg ile, vi skal en snartur østover (Bon Jovi i morgen) og jeg må vekke lillemor og få dyttet i henne noe mat, synd, hun sover veldig godt.

:hug:

Pff. Menn!

Hvordan var konserten? :hoppe:

Bra at det blei tur! Og den kjolen din var kjempefin! Korleis var det inni domen egentlig? Eg har berre vore på utsida, den må jo vere enorm og mektig på innsida.

God bedring!

Har dei samme erfaringane som deg og Tusle, det er vel berre sånn det er... :kjefte:

Nidarosdomen er utrolig flott innvendig. Jeg har vært der en gang før, også. Veldig sakralt, mørkt, mystisk og litt overveldende. Turnerose var veldig fascinert av glassmaleriene!

:klemmer:

Syke mannfolk er skikkelig ukult! Du har min fulle sympati. :klemmer:

Bra dere kom dere av gårde, snille svigers. :jepp:

Jeg har oppdaget iherb. :rodmer:

Oooh, iherb! :hoppe: Vær forsiktig så du ikke blakker deg helt, nå. :fnise: Jeg har lagt igjen noen lapper der det siste året, ja... Vet ikke helt om jeg tør å regne sammen. :sjenert: Men de har så enormt mye! Og så mye jeg har lyst på... Jeg har kjøpt yogastæsj, ny menskopp, sjokolade (Green & Black's :sikle:), selvsagt supermat, vitaminer til Turnerose (hun elsker dem!) og mye, mye mer... Nå venter jeg på rå cashewnøtter, hampolje, Yogi-te, Larabar raw food bars, Clif Kids bars, mer vitaminer til Turnerose, solkrem (Badger Balm og Alba Botanica "Daily Shade"), steviapulver og rensemelk fra AnneMarie Borlind. Puh! :ler:

Jeg har vel skrevet litt om syke menn tidligere, og står ved det jeg har sagt: mancold er den verste sykdommen å få i hus, så du har min fulle sympati.

Takktakk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iingvild: Du snek deg inn mens jeg skrev. :klemmer:

---

Bedre nå. Vondt i halsen fortsatt, men ikke like ille. På jobb!

Da jeg svarte Trekkoppfuglen, så jeg at min iherb-shopping muligens har tatt litt av i det siste. :sjenert: Men samtidig - det er jo mye av det jeg ville kjøpt uansett, og det er enormt mye billigere på iherb! Særlig har jeg blitt avhengig av Larabars i veska og supermat i smoothie om morgenen. :jepp:

I går var vi på SmartClub og handlet. Jeg digger virkelig den butikken! Altså, vi er jo fortsatt i Norge, så utvalget er ikke SÅ fantastisk som jeg er vant med fra UK, men likevel - det er veldig bra til å være Norge. Digger spesielt grønnsaksavdelingen og fiskedisken. :sikle: I det grønne hadde de fått så mye norsk nå, og det er så deilig! Digger sommeren sånn sett - ferske, fine, lokale råvarer. Så i dag skal vi prøve oss på knutekål - det tror jeg aldri jeg har smakt før. Og steinbit. Nam! I tillegg har de 40% på alle tomater denne uka, så nå flommer kjøkkenbenken nesten over av rødt. :ler: Piccolotomater til mumsing, cherrytomater, plommetomater. Norske alle som én!

I går hadde jeg første time på DPS. Det var veldig bra. I første omgang skal de se om de kan sette en diagnose på meg - han jeg var hos mistenkte (som meg) en såkalt "unipolar lidelse" - som er det folkelige navnet. Det vil si depressive perioder som kommer med jevne mellomrom. Vi får se. Litt skremmende å muligens skulle få en psykisk diagnose, men samtidig litt godt. Godt å kanskje få vite at det ikke er noe jeg er skyld i selv, i den forstand at det da kommer uavhengig av omstendigheter og hva jeg gjør. Men utfallet er jo ikke klart på noen uker enda. Så igjen - vi får se!

Ellers sitter jeg og sikler som besatt på denne. Har eeegentlig ikke penger, men den er jo ikke så dyr (eBay)... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den, kjøp den, kjøp den! :nigo:

Du advarte meg dessverre litt for sent om iherb, jeg har allerede rukket å bruke en god del lapper. Og mer skal det bli. :nigo:

La akkurat inn en bestilling på kokosmel.

Så bra at det gikk fint på første time. Har tenkt mye på deg i det siste. :kose:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er modig! :klemmer: og så er jeg så glad for at det gikk bra på den første timen :hug:

Kjøpte du? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den, kjøp den, kjøp den! :nigo:

Du advarte meg dessverre litt for sent om iherb, jeg har allerede rukket å bruke en god del lapper. Og mer skal det bli. :nigo:

La akkurat inn en bestilling på kokosmel.

Så bra at det gikk fint på første time. Har tenkt mye på deg i det siste. :kose:

God helg!

:nigo:

Det var jo dumt for lommeboka di at jeg var litt sent ute. :ler: Kokosmel er bra! Veldig godt - Turnerose kan finne på å gå bort i skuffen med tørrvarer og bare lukte på det. :fnise:

Takk, kjære deg. :klemmer: Og jeg tenker på deg også - og gutta dine! Det virker som alt er bra? :kose:

Jeg syns du er modig! :klemmer: og så er jeg så glad for at det gikk bra på den første timen :hug:

Kjøpte du? :lur:

Takk, vennen! :klemmer:

Nei, jeg drøyer litt, håper jeg finner den litt billigere etterhvert... Vi får se om det var lurt eller dumt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel overstått bursdag! :klemmer:

Jeg er veldig fasinert av denne rawfood-trenden og har veldig lyst til å prøve selv, men på mitt knøttlille kjøkken er det knapt nok plass til meg selv, så jeg må nok vente noen måneder til vi flytter inn i en større leilighet. Hva synes du er er et must å ha i skapet når det kommer til rawfood? Tenker f.eks. på ting man kan ha i smoothie/lage smoothie av, og andre ting som passer når man er helt nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bursdag! :klemmer:

Jeg er veldig fasinert av denne rawfood-trenden og har veldig lyst til å prøve selv, men på mitt knøttlille kjøkken er det knapt nok plass til meg selv, så jeg må nok vente noen måneder til vi flytter inn i en større leilighet. Hva synes du er er et must å ha i skapet når det kommer til rawfood? Tenker f.eks. på ting man kan ha i smoothie/lage smoothie av, og andre ting som passer når man er helt nybegynner.

Takk! :klemmer:

Først - jeg er ingen hardcore rawfoodist, altså. Det er for mye jeg ikke tåler. :ler: Det går mye i supermat - det jeg virkelig har hatt effekt av, er hvetegress, spirulina og chlorella. Blander hvetegress (og litt aloe vera) i 50/50 eplejuice og vann, som jeg bruker til å svelge spirulina- og chlorella-tabletter. Algene smaker nemlig ikke så veeeldig godt... Ellers lager jeg råsjokolade og rå konfekt, til det bruker jeg rått kakaosmør, råkakaopulver, yaconsirup, kokosolje... Tipser om bloggene siljesreise.com, mjuuugly.blogg.no, hjertemat.com, superlivsstil.net (har vært stille derfra en stund, da) og supermatforbarn.blogg.no (mye for voksne også!). Også chocolatecoveredkatie.com, da. :sikle:

Ellers er det mye nøtter, diverse nøttesmør, kokossmør (noe annet enn kokosolje), og selvsagt frukt og grønt, gjerne økologisk. Handler nokså mye fra iherb. Myyyye billigere! Det er mye lettere å spise mer rått nå, på sommeren, enn på vinteren. Så om du vil i gang, anbefaler jeg egentlig å starte nå. :)

Vi har kuttet ut kanskje 90% av sukkeret vi brukte før, og spiser jevnt over mye mindre søtt nå. Bruker yacon, palmesukker, stevia og litt agave når jeg trenger søtning. Men vi unner oss en is og litt mørk sjokolade innimellom, altså. Har bare ikke så lyst på søtt lenger! Veldig deilig. Ellers er vi nokså forsiktige med melk, siden mannen og tilsynelatende Turnerose tåler det dårlig. Bruker havremelk og nøttemelk i stedet, nøttemelk lager man enkelt selv. Mel bruker vi, men lite hvitt hvetemel. Relativt lite kjøtt, nesten aldri rødt kjøtt, fisk et par dager i uka og ellers en god del vegetar. Kostholdet vårt er en salig blanding, egentlig. Og apropos salig blanding - Renée Voltaires bok ved det navnet kan absolutt anbefales! :jepp: En fin intro til råmat, på et nivå som jeg tror de fleste "vanlige" folk vil kunne trives med. Og mange skikkelig gode smoothieoppskrifter! :sikle:

For min del er ikke råmat noe jeg kan leve utelukkende av - som nevnt er det en del jeg ikke tåler rått (rotgrønnsaker, en del nøtter, epler, pærer og noe annen frukt) og som gjør det vanskelig, samt at jeg rett og slett må ha varm mat i de kaldere årstidene. Men nå om sommeren koser jeg meg veldig med mye rått. Det er helt herlig når de norske råvarene kommer i butikken, og jeg virkelig nyter å handle frukt og grønt om dagen. :ler:

Heh, dette ble et langt svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter på jobb og kjeder meg... Er så utrolig umotivert nå, en drøy uke til jeg har siste dag her, og jeg kjenner at jeg ikke helt klarer å gi full gass de siste dagene. Men det gjør jo ikke akkurat de andre heller, så egentlig er det vel greit.

Sitter og under over hvorvidt det har klaffet denne måneden. Tror egentlig ikke det, men det er jo bestandig spennende når det nærmer seg mensen. Om den er i rute skal den dukke opp rundt tirsdag. Leter etter symptomer, såklart, noe som aldri er lurt. Men vi får se - det er jo ikke så mye annet å gjøre! Jeg er litt sånn "gravid-ømtålelig" om dagen. Jeg skulle jo vært godt over halvveis nå, hvis det hadde gått bra. Veldig rart å tenke på, også er det noe med at når sommeren kommer er det så lett å se gravide mager. De blir så mye mer synlige enn når de er pakket inn i 10 lag med klær! Håper det klaffer igjen snart nå.

Nei, jeg får prøve å gjøre litt. Pfff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...