Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Svarer deg senere, Mirabella! Nå må jeg bare fortelle om Turneroses prating i søvne, via iPhonen. Har lagt meg med henne siden hun er litt urolig. Nå snudde hun seg nettopp mot meg med oppsperrede øyne, virkelig stirret på meg og sa: "Er is i huset!" :ler: Gjentok det gjorde hun også, flere ganger, før hun snudde seg rundt og sov igjen. :fnise: Trenger jeg å si at jenta er glad i is? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje litt dumt å rippe opp i siste dagers hendelser, men vil bare si at jeg tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Svarer deg senere, Mirabella! Nå må jeg bare fortelle om Turneroses prating i søvne, via iPhonen. Har lagt meg med henne siden hun er litt urolig. Nå snudde hun seg nettopp mot meg med oppsperrede øyne, virkelig stirret på meg og sa: "Er is i huset!" :ler: Gjentok det gjorde hun også, flere ganger, før hun snudde seg rundt og sov igjen. :fnise: Trenger jeg å si at jenta er glad i is? :nigo:

Herlig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne lillefrøkna! :rodmer:

:fnise:

Ny tittel på dagboka jo! Både litt filosofisk og med rom for mye. Likte den! :)

:klem: fra meg til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt dumt å rippe opp i siste dagers hendelser, men vil bare si at jeg tenker på deg! :klem:

Takk, søte deg. :klemmer:

Herlig! :fnise:

:nigo:

Skjønne lillefrøkna! :rodmer:

:fnise:

Ny tittel på dagboka jo! Både litt filosofisk og med rom for mye. Likte den! :)

:klem: fra meg til deg. :)

Hehe, ja, det falt bare inn i hodet her om dagen. Så da ble det sånn!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg blitt enda et år eldre. Jeg begynner å føle meg litt gammel... :sjenert: Altså, jeg har ikke passert 30 enda, men likevel - etter at jeg passerte 25 føler jeg liksom ikke ung lenger. Men ikke voksen heller... Så hva er jeg da? Det mediene kaller "ung voksen"? :ler: Nåja. Årene går, ihvertfall. Satser på å ikke fylle enda flere år før Turnerose får søsken. ;)

Dagen har blitt tilbragt på hytta til foreldrene til søte Rhubarb. Hun og hennes sambo har virkelig bidratt til en alldeles herlig bursdag. Har hatt det helt supert! Turnerose ble svært begeistret over trampolinen de har der, og vi voksne har fått trent oss litt på den, vi også. :fnise: Moro! "Woppe, mamma!" - h er en vanskelig lyd. ;) God lunch, herlig grillmat til middag, eplekakefondant (:fnise:) og mange timer i godt selskap. Har kost oss glugg ihjel! Kvelden ble litt senere enn tenkt mtp Turneroses leggetid, men hun sovnet fint i bilen og sov villig videre i senga da vi kom hjem.

Nå har jeg satt meg ut på verandaen med laptopen, mens mannen har slengt seg på terrengsykkelen for en liten kveldstur. Jeg sitter og filosoferer litt, det må man jo når man fyller år, og lager meg noen små forsetter for månedene og årene som kommer. Kanskje det kommer litt visdom med årene? Det går jo an å håpe!

Jeg hadde laget en rå kake (altså bokstavelig talt rå - som i raw food) som skulle være med på turen i dag, men den glemte vi selvsagt her hjemme. Så nå har den fått komme opp fra fysen, en bit er skåret av, og når mannen er tilbake fra turen sin håper jeg den er klar til å spises. Gleder meg! :sikle: Skal se om det blir litt igjen i frysen så Rhubarb kan få smake en annen gang. ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulera med overstått!

Eg har bursdag om ikkje mange dagane, og det blir et rundt tal. Er ikkje bekymra for alderen eg, syns det er 'på sin plass' å passere 30 nå. Du kan liksom ikkje lure deg unna med at du ikkje er vaksen no, når du er gift og har barn :fnise: Eg er ikkje gift, men når ein har barn, sjølvbygd hus og millionlån er ein vel vaksen uansett kor gammal ein er :jepp:

Godt å høyre at de hadde ein fin dag i går. Den kaka høyrdes spennande ut! Sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått, vennen :klemmer: og takk for at vi fikk komme på besøk, det var så utrolig koselig :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått. :klemmer: Jeg har rund dag om to uker, litt skrekkblanda fryd.

Har du oppskrift på kaka?

Håper alt er bra med deg og dere. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iingvild, Milla, Alabama og rhubarb: Tusen takk! :klemmer:

Gratulera med overstått!

Eg har bursdag om ikkje mange dagane, og det blir et rundt tal. Er ikkje bekymra for alderen eg, syns det er 'på sin plass' å passere 30 nå. Du kan liksom ikkje lure deg unna med at du ikkje er vaksen no, når du er gift og har barn :fnise: Eg er ikkje gift, men når ein har barn, sjølvbygd hus og millionlån er ein vel vaksen uansett kor gammal ein er :jepp:

Godt å høyre at de hadde ein fin dag i går. Den kaka høyrdes spennande ut! Sjokolade?

Hehe, ja, det med lånet har jeg tenkt mye på. :tunge1: Men det er den mentale tilstanden, da. Lurer på om jeg noen gang kommer til å føle meg voksen? Da jeg var yngre hadde jeg en idé om at voksne visste alt og aldri var usikre... Dit kommer jeg ihvertfall aldri. :nigo:

Utgangspunktet for kaka var denne oppskriften. Også mikset og trikset jeg litt. Den ble knallgod!

Gratulerer med vel overstått, vennen :klemmer: og takk for at vi fikk komme på besøk, det var så utrolig koselig :hug:

Takk for at dere ville komme, kjære deg! Gleder meg alt til neste gang vi sees! :jepp:

Gratulerer med vel overstått. :klemmer: Jeg har rund dag om to uker, litt skrekkblanda fryd.

Har du oppskrift på kaka?

Håper alt er bra med deg og dere. :klemmer:

Men du har så mange barn at du godt kan ha rund dag, du! :fnise: Nei, det er ikke noe galt med the big 3-0. Jeg burde jo egentlig være klar som et egg, ettersom jeg som 14-15-åring drømte om å være ferdig med ungdomstiden og etablert med mann og barn. :ler:

Oppskrift over her!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppsi Pepsi... Dagene går fort! Vi har hatt full rulle med ny barnehage (tilvenningen har virkelig gått over all forventning!!!), sommerfest samme sted, trening osv. Hverdagen, rett og slett. :) I morgen drar vi nordover, skal i dåp i helgen. Så i kveld er det pakking og litt husarbeid som står på programmet - kan virkelig ikke fordra å komme hjem til smulete, støvete hus og uvasket bad. :ler:

Har akkurat vært ute en tur (fra jobben) for å hente togbilletter og kjøpe kjole til Turnerose. Vi innså nemlig brått at bunad i 25 varmegrader muligens ikke er den beste planen for en varmblodig 2-åring i Nidarosdomen. :fnise: Fant en alldeles nydelig kjole på H&M, faktisk, i ubleket bomull med blondestoff over, og en minkfarget sløyfe i livet. Og så ble det dus turkist garn som jeg skal strikke en bolero av på toget. Siden min kjole også går i turkistonertror jeg det blir bra! Nå mangler hun forsåvidt bare sko, men jeg lurer på om det bare blir sandalene hennes. De er mørkelilla og røde, men jeg gidder liksom ikke helt å bruke 2-300 kr på pensko... Vi får se. Det kan tenkes at svigermor tenker annerledes om den saken, og skaffer henne pensko der oppe. ;)

Ellers er det lite nytt, egentlig. Det meste ved det vante. I helgen skal vi prøve å få til litt :sengekos: siden det er EL på gang. Men hvor lett det lar seg gjøre på et ettroms hotellrom der en 2-åring helst skal sove fra klokka 19.30, det vil vise seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah... Vi kom oss selvsagt ikke til Trondheim i dag. Kom hjem til huset for en drøy time siden. Vi dro hjemmefra kl 7 i morges, så det har vært en laaaang dag. Toget stanset på Ringebu i 11-tiden, og der sto vi til klokka var 16. Da vi kom til Hamar nærmere klokken 19 kunne NSB kunne tilby oss buss gjennom Østerdalen og til Trondheim, men det takket vi nei til, gitt. En ting var tidspunktet, en annen at de ikke kunne tilby barnesikring. Jeg skjønner jo at det er vanskelig å skaffe bilseter til 5-6 barnefamilier på en dag som dette, altså, så no hard feelings der. Vi måtte bite i det sure eplet og takke ja til maxitaxi uten barnesikring fra Ringebu til Lillehammer, men det var rett og slett fordi det ikke var noe alternativ. Ingen muligheter for toget å komme seg hverken sørover eller nordover, stengte veier nordover, nær stengte veier sørover, og ingen overnattingssteder. Alle nærliggende campingplasser var tatt av flommen, og Ringebu har ingen hoteller e.l. Uten telefon var vi også, siden Telenor gikk ned, og vi er på deres nettverk via Onecall. Det var jo ikke helt slik vi hadde planlagt helgen...

Nå må vi slappe av litt. Har nettopp fått Turnerose i seng, det tok litt tid å roe ned etter dagen og turen. For henne har det nok mest vært spennende, vi har jo tilbragt store deler av dagen i familievognen på toget, så hun har lekt og utfoldet seg. Og å få sitte i bilen med "voksensele", kjøring med buss, tog, maxitaxi, tog, t-bane og så buss igjen har nok gjort sitt inntrykk. Vi får sove på hva vi skal gjøre med resten av helgen. Føler at det blir feil å ikke dra i dåpen, men samtidig føler jeg meg rimelig ferdig nå. Men kanskje en god natts søvn hjelper.

Nettet kom akkurat tilbake, for lo and behold, Gets hovedkabel for området hadde også pakket sammen. Nå er jeg spent på om jeg får postet. TVen hakker som bare det. Men det er greit nok, vi fikk til slutt bestilt oss en pizza. :ler: Maaaat! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Oj såpass.. har et vennepar som skulle med samme toget til Trondheim, men de hoppet på et fly i siste liten iformiddag for å rekke frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...