Gå til innhold

Døde Pingviner går på ski


Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Uff, hadde ett kraftig håp om at lønningen skulle komt inn på konto nå, men nei.. Den kommer vel forhåpentiligvis i løpet av dagen. Har store planer om å kjøpe gardiner når jeg får penger.

For øyeblikker har vi alt for mørke gardiner rundt i leiligheten, så det ser veldig mørkt og trist ut. Har lyst til å kjøpe nye lyse. Får kjøpe støff til stuegardinene først. Soverommene får tas neste måned. Gardiner er egentlig valig dyrt med tanke på hvor mange vi trenger.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vennen. Takk for hilsen :klem2:

I dag har vi vært på ett lite besøk hos svigersene. Svigerfar har det flott nå, og går allerede små turer rundt på tunet med krykker. Tror han kommer til å ha en mye bedre livskvalitet nå.

En koselig ettermiddag med kaffe og kaker, niesen vår, svigerinne og svoger. Er så rart å se hvor fort den vesle tantejenta mi vokser til... Tenk at ho skal begynne på skolen til høsten :o

Etterpå fikk vi igjen besøk av mannen fetter og hans frue. De stresser med oppoussingen av nykjøpt hus, men jeg tror de har det veldig fint sammen. Også skal de få en liten en til sensommeren :babygutt::babyjente:

Vet ikke helt om det blir gutt eller jente enda.. Er litt sårt at vi ga opp prøvinga når folk rundt meg går gravide, men tror nok det var lurt å satse på å få enn litt bedre økonomi først. Føler meg litt mislykket siden vi strever såpass, mens andre har fått alt i orden i så tidlig alder. Jeg og mannen er bare 22 og 24, men allikevel virker det som om alle i kretsen rundt oss har kommet seg så mye bedre igang. Flotte jobber, huseiere etc.. Også har du oss, som begge har drittjobber, leier hus, har dårlig råd og gjeld :-(

Lurer på om det noensinne kommer til å gå bedre, eller om vi allltid kommer til å slite sånn :-?

Nå blir jo enda mer gjeld siden jeg skal studere igjen, men jeg får håpe at jeg får en ordentlig jobb etter det i hvertfall. Da skal nok livet bli bedre med en gang.

I morgen skal jeg ut å handle gardiner :-) Blir nok i bedre humør når det blir litt lysere og hyggeligere her inne. Og så er det ikke lenge til mamma kommer på besøk heller, så da får jeg jo litt trøst.

God helg alle sammen :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det en slitsom dag.. Faktisk så slitsom at jeg ikke engang hadde tid til å skrive noe her inne. Halv elleve reiste jeg og svigermor avgårde til byen. Først innom hennes mor, som trengte litt hjelp med handling etc, så på Kid. Der fant vi verdens fineste gardiner til stua mi :-) Hvite, gjennomsiktige i grunnfarge, med gråe, beige, og svarte kontraster. Passer perfekt til de hvite veggene og beige sofaen min. Og de fikk jeg i gave av svigermor :-)

Så var det duket for Ikea! Endelig fant jeg en gardinstang som var lang nok for panoramavinduet vi har utover sjøen. Og jeg fant jo naturligvis en hel del annet og. En sånn tørkeholder til bestikk, enkelt kommodeopplegg til soverom (også gave fra svigermor), masse sånne små begere, og etc, etc.. Vi måtte jo stoppe innom kafeen for litt brus (man blir tøst av ikea-vandring) og kake. De hadde fantastisk god eplekake der :sikle: med skikkelig tjukk og god vanniljekrem.

Når vi endelig var ferdige på ikea, var det handlig for meg, svigermor, og henner mor igjen. Alt i en vogn, bare for å skape total forvirring :ler:

Vi var endelig hjemme i halv fem tiden.. Så vad det igang med støvtørking av stua, vindusvask, gulvvask, gardinstryking og gardinopphenging. I sjutida kunne jeg glad og fornøyd konstantere at jeg var ferdig med det viktigste. I dag står kjøkken og bad for tur. Soverommene kan mannen få ta. Jeg kan jo ikke bli for flink heller.

Kjøpte forresten et nydelig kjøkkenforkle og matchende kjøkkenvotter på Kid. Turkis cordfløyel. De hadde gardiner i det stoffet og samme fargen og, men til tross for min forelskelse i det, så hadde det ikke passet inn i stua mi.. Kanskje seinere når jeg får byttet ut en stooor mørkeblå sofa jeg har, men en mindre i samme type som den beige. Da kan jeg fritt eksperimentere litt mer med farger.

Også fikk vi en kjempenyhet i går. Svogeren og svigerinnen min skal ha en liten en! Jeg skal bli tante igjen :hoppe: Jeg går bare å tenker på alle babyklærne jeg skal kjøpe nå. Gleder meg :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt jobb med nye gardiner, ja. Må jo ha nypussede gardiner da. Men det virker som det blir stilig.

Har ikke vært på IKEA på lenge nå. Det er alt for dyrt for meg å dra dit.

Ha en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal trygt si at det egentlig er alt for dyrt for meg og, Bettie... :-?

Men det ble nå fint med litt nye ting da. Nå koker svineknoken, og jeg skal snart raske sammen raspeballene. Men kan ta meg en liten hanvtime til her inne med pausetid. Koser meg med deilig kanel og eple-te, og den er god den.

Har ellers vært ekstremt flink i dag og vasket kjøkken og bad. Og litt klær. Retsen av vinduene er utsatt på vaskefronten pga den helvetes snøstormen som raaaaaser uttafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg ett skikkelig uhell. Klokka 5.40 i dag til morgenen var jeg på vei til bussen for å dra på jobb. Det var mørkt, og godt med snø. Rett utenfor hos oss er det en liten bakke, og jeg hadde greid å komme meg nesten helt ned. Så sklir jeg..

Beinet vris under meg fra kneet når jeg detter ned på det. Jeg skriker. Mannen får panikk. Jeg klarer ikke å reise meg for alt gjør vondt. Mannen må springe å hente en bil, stappe meg inni, og få meg avgårde til legevakta.

Vridning og forstuelse.. Krykker og tabeletter. Egentlig har jeg vel ikke lov til å sitte, men orker ikke å ligge mer. Lei av å se på blåfargen på foten som nå matcher den blå sofaen. Føler meg som verdens mest uheldige person. Syns synd på meg selv :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Stakkar - sitter du der med foten i været. Det er skikkelig vondt med fortuvning - og vridning. Får håpe det ikke tar for lang tid før det slutter å gjøre vondt.

God bedring til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Hei og hopp.

Nå er det vanvittig lenge siden jeg har skrivd her inne, men måtte bare ta en KG pause... Og så ble det en alt for lang en..

Men nå er jeg tilbake. Og forhåpentligvis skal jeg greie å holde meg her i en god stund framover.

I dag har Hege vært en snill engel og forandret navn på dagboka mi, og flyttet den til ett mer passende sted. Måtte jo ta en foandring der og når jeg har skiftet nick og avatar. Så nå er jeg ikke Vigfa lenger, men Dødspingvinen. Trengte å fornye meg.

Bare for å oppdatere rundt ulykken min før påska: måtte gå med krykker i neste en måned.. Og det var veldig surt, men jeg fikk i hvertfall fri fra drittjobben min. Som jeg nå har slutta i :hoppe:

Halvannet år med teit jobbfikk holde. Nå er jeg student igjen og har det kjempefint. Går på sosionomstudiet i Bergen. Det er veldig gøy og interessant, og jeg har truffet så mange nye flotte mennesker. Det er så mange folk i klassa som bare er kjemoeflotte og inspirerer meg til å gjøre en kjempejobb :)

Og så må jeg jo nevne famileforøkelsen min. Jeg og Mannen har fått en baby. En nydelig, pelsdekt dott av en katt som heter Smille. Og hun er den mykeste, godeste, beste og mest kosne katten i verden. Anbefaler alle å få seg en slik liten venn, for det er koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, han er skikkelig artig. Ene venninna mi er deprimert pga av han, for ho er avstandsforelska i mannen og han er godt gift :ler:

Syns han er den morsomste i Nytt på Nytt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sover, og sover, og sover litt mer..

Men ho er nå god. Har vært flink å lagd middag. Alaska Pollock (er ikke helt sikker på hva slags fisk der er), stekt i paprikasmør med sitron. Det er godt det :sikle:

Og latt være å spise poteter. På fredag bestemte jeg meg for å prøve sånn Atkins diett, men holdt ikke helt ut det der. Syns det var litt ekkelt. Men har tatt med meg visse ting derfra, som at jeg ikke spiser så mye karbohydrater. Spiser heller rugknekkebrød, og masse grønt. Føler at det passer meg mye bedre enn feite oster og bacon. Kan godt hende det funker, men jeg vil ikke spise bare mat som gjør meg kvalm.. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...