Gå til innhold

Døde Pingviner går på ski


Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Syntes at det er på tide at jeg og begynner å skrible litt her, etter to måneders fravær på KG.

Sitter i en ny, liten leilighet og internett har akkurat blitt koblet opp. Er godt å kunne logge meg inn igjen, og på nytt delta i KGs mikrounivers.

Jeg og sambo flyttet til Bergenstraktene for to måneders siden nå, men alskens tull førte til at vi ble sittende uten leiligheten vi egentlig skulle flytte inn i. Dermed måtte vi ut på boligmarkedet, men har nå funnet oss en liten (55kv.) leilighet. Den har en liten hage (med en liten sittekrok :D ), flislagt bad, lys og fin stue, og kjøkken i eikepanel. Soverommet er akkurat stort nok til dobbeltsenga, nattbord og noen skap.

Så den er litt liten, men vi er jo bare to.

Har akkurat vasket og tørket støv, så nå lukter det grønnsåpe over alt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med flere naboer. :D

Tok med en eplekake og en pakke vaniljesaus - ser det er ingen hjemme akkurat nå - men setter det utenfor døra di.

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm... fant akkurat eplekake og vaniljesaus.. Har forspist meg nå, men fortjener det siden jeg har vært så flink til å vaske!

Har snille naboer her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... så lenge siden jeg har skrevet noe her at jeg blir helt flau..

Har, etter en tids sykemelding fra jobben (ødela ryggen min :( ) blitt nødt til å si fra meg stillingen. Jobbet på et gamlehjem, og klarte ikke å fortsette der. Man vet at slaget er tapt når ner en ikke klarer å mate noen engang fordi det verker så... Fikk høre at jeg kunne bare gå sykemeldt så lenge jeg trengte, men måtte bare bite i det sure eple og innse at det ble for tungt..

MEN: har allerede fått meg ny jobb :D Og denne jobben har ikke like mange tunge løft. Skal begynne som assistent i en barnehage på tirsdagen! Så jeg går ikke akkurat arbeidsledig lenge. Nå har jeg brukt i dag og i går til å slappe av mest mulig for å bli mest mulig i ryggen til første arbeidsdag. Gleder meg helt vannvittig til å få begynne å jobbe med unger igjen. Dette har jeg til og med noen vekttall i, så da får jeg faktisk brukt den delen av utdannelsen og. Har nemlig noen år med Kulturstudier, og ett av årene derfra gikk på barnekultur! Så jeg kan faktisk litt om det, sånn faglig sett.

Er veldig fornøyd :ler: (trodde egentlig at jeg aldri kom til å få brukt noe av det...)

Må få skryte litt av den snille svigerfamilien min. Etter at vi flyttet hit, er jo min familie på andre siden av landet, men svigerfamilien stiller opp! Nå som jeg har vondt i ryggen, kjører svigermor meg rundt til leger, til behandlinger og ut på "avslappende og hyggelige shopping-turer" som hun kaller det :wink:

Tror ho syns det er koselig å ha en annen jente her..

I går fikk vi alt mulig rart i innflytningsgaver;

- Jeg fikk genser, bukse, regnjakke og sko ( så jeg hadde litt ekstra til bruk i barnehagen) av svigermor og svigerfar.

- Vi fikk vaskemaskin av sambos kusine.

- Kjøkkenmaskin av sambos farmor

- Strykejern og strykebrett av sambos tante, onkel og farmor.

Tidligere har vi fått en sofa og madrasser av foreldrene til sambo, og et stuebord av farmoren.

Er det rart jeg er glad?

Jeg blir nesten flau over å få så mye, men de sier bare at de husker veldig godt hvordan det var å skulle etablere seg, og at de gjerne vil gjøre det litt lettere for oss :D

Også er de veldig redde for at jeg skal sitte her å kjede meg alene, med vond rygg mens sambo er på jobb, så de inviterer meg alltid med på masse moro. Snart skal jeg avgårde for å spise reker, spekeskinke osv, og drikke vin med de, mens vi venter på at sambo skal bli ferdig på jobben.

Er så glad for at jeg har dem, ellers hadde det vært lett å gi seg over til depresjonene over å ha vondt...

Ellers er jeg for øyeblikket særs flink, og baker brød og boller. Skal sette igjen noen boller utefor døren din, Vega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå vært på fest med min respektive svigerfamilie. Blitt overfora. For mye vin. Vondt i ryggen. Stort behov for å slappe av resten av kvelden... Men.. det var veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sånn... skal vi se. Litt lenge siden sist, men jeg prøver igjen.

Er for tiden ganske groggy. Har fått paragin av legen, og reagerer ikke så flott på den, så om dette er dekt av skrivefeit, veit dere grunnen.

Har hatt vondt i ryggen min i to år. Måtte i sommer slutte i en jobb pga det, var sykemeldt en god stund, men så begynte det å roe seg ned igjen. Etter det har jeg ikke greid å få en fast jobb, men har allikevel jobbet hundre prosent. Har vært ringevikar i barnehager til nå, og stortrivdes. Ser ikke på det som jobb engang! Jeg får fullt betalt for å ha kosedager!

Så tror jeg ryggen ble sjalu. Den fikk ikke like mye oppmerksomhet lenger. Så ryggen min skaffa seg rett å slett en klubbe og begynte å slå løs. (eller jeg var på butikken, hadde bare en liten handlepose, og plutselig klarte jeg nesten ikke å bevege meg for det gjorde så inst i ¤%¤%¤%¤% vondt.)

Så for jeg avgårde til legevakta. Som heldigvis ikke sa at dette var muskelsmerter, men sannsynligvis et prolaps (har fått høre fra en god del leger at ryggproblemene er muskulære, bare jeg går på tur så gir det seg :kjempesinna: , uten at de faktisk har sjekka det skikkelig) og at jeg må til CT for å utredes. Dette var da sist onsdageskvelden. Fikk paragin forte, som er litt for sterke for meg selv om de hjelper, og voltaren.

Så siden da har jeg vært hjemme. Jeg klarer å sitte litt i stressless, så derfor kan jeg være her inne :D Hadde blitt kjedelige dager uten KG.. Ellers har sambo fikset sofaen, så jeg får nok støtte i ryggen til å klare å ligge på den. Så det er egentlig det jeg gjør for tiden. Sitter her eller ligger på sofaen.

Sambo har jobbet litt på bokhandel den siste tiden, så han har tatt med seg masse leseeksemplarer hjem til meg! Har fått lest "Maskeblomstfamilien" av Lars Saaby Christensen mens jeg har lugget her (den anbefales virkelig!!!) og skal begynne på den nyeste til Karin Fossum.

Syns det er herlig å ha bøker mens jeg er sjuk.

I morgen skal jeg til fastlege. Da skal jeg sjekke litt rundt hva jeg kan gjøre i framtida. Sånn som det er akkurat nå klarer jeg ikke å jobbe. Da jeg fikk høre om dette på onsdagen, var jeg helt knust. Skjønte ikke hvordan jeg skulle klare meg. Grein i flere timer fordi jeg var helt fortvilt. Uten min inntekt går ting rett ned her. Og siden jeg ikke jobber fast noen steder, kan jeg jo heller ikke bli sykemeldt.

Kan ikke takke dere her inne nok. Takk for all hjelpen inne på økonomisidene. Det gjorde veldig godt å få gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. nervene for i morgen begynner å ta over nå. Tenk om legen ikke tror på meg? At han ikke tar det seriøst.. Er redd for a jeg ikke skal få økonomisk støtte mens ryggen min bedrer seg.. Skummelt!

Nå får jeg prøve å stresse ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen! Nå skal jeg avgårde om en times tid. Har sovet tre timer i natt, så jeg ser passe trøtt ut..

Håper det går bra med vennen din, Donpedro. Har hørt at operasjoner pleier å hjelpe på de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke noe bedre svar på hva som feiler meg før etter CT'en på fredag. Har sjekket på trygdekontoret, og de mener at jeg kan få attføring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Kom plutselig til å tenke på deg og måtte bare se hvordan det går.

Høres jo så langt positivt ut :) Håper virkelig det ordner seg for deg.

Klem Meta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det ble jo feil.. Det høres jo slett ikke bra ut med ryggen din. Det var det at du blir sendt til skikkelig undersøkelse og at trygdekontoret ser ut til å ta deg på alvor jeg mente.. Det er ikke alltid like greit å uttrykke seg ordentlig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama på trygdekontoret tok meg skikkelig på alvor. Og det gjorde veldig, veldig godt. Har aldri spurt om økonomisk støtte før, og det har jo alltid vært litt tabu over det hele.

Så nå gleder jeg meg til CT. Uansett hva som er galt, så kommer jo de til å se det! Skal bli flott å få litt avklaring på hva som er i veien. Og få en eller annen behandling, så jeg kan slippe alle tabelettene.

Tusen takk for hilsen, meta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten, måtte love mamma i dag at jeg ikke skulle bli gravid mens jeg gikk med vondt i ryggen. Det kom til å bli mye verre med stooor gravid mage. Ho bekymrer seg nå for alt og da. Har ingen planer om å bli gravid før etter at jeg og sambo har gifta oss, og er i en litt tryggere situasjon.

Syns det var litt søtt at ho engsta seg for det nå, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en skikkelig dum dag pga av ryggen. Den begynte naturligvis bra. Var ikke så ille fra morgenen av, og jeg greide til og med å sove godt i natt. Problemene begynte når jeg fant ut at jeg skulle gjøre husarbeid...

Etter at ryggen min virkelig begynte å murre, har jeg måtte latt husarbeidet flyte. Med typisk resultat, naturligvis. Leiligheten ser ut som om en atombombe har slått ned her. Så jeg begynte med en gigantisk oppvaks, ordna klesvask, bakte boller og lagde middag. Ikke særlig lurt... Men måtte bare gjøre noe. Er litt lei av å sitte her å vente på svar fra legene, og var helt utrolig rastløs. Og litt irritert på at sambo ikke kunne bry seg mindre om hvordan det så ut her...

Men nå har jeg fått min straff som det sies :cry:

Sambo skjerpa seg virkelig når jeg fikk vondt igjen,da. Han har støvsugd og rydda overalt :D

Gleder meg til fredagen!

Men er litt nervøs for å møte legen min etterpå. Trenger jo noen bekreftelser fra han om at jeg har problemer for å få attføring, og jeg syns det er vanskelig å bringe fram det evnet. Han er jo nettop blitt legen min. Er litt teit at det første jeg trenger fra han er slike bekreftelser.. Men, men. Jeg må jo bare spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gu så kjedelig det ble her inne nå da..

Vurderer derfor å lage en helt egen Sekt. Som et motstykke til Lystige Engler. Vi i sekten skal da naturligvis ikke være engleaktige i det hele tatt. Må bare komme på ett godt navn først. Trenger jo bare 5000 medlemmer for å motta statstøtte, og vi skal naturligvis kreve inn godt med tiend fra medlemmene. Så jeg og de andre Yppersteprestene/prestinnene kommer til å sitte veldig godt i det.

Må også lage en verdierklæring etterhvert.... Dette må grubles litt på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant akkurat på navnet til den nye sekten jeg skal prøve å innføre her på KG;

"Children of the Black Lamb"

Dette skal være en matriarkalsk sekt. Men vi dropper mensen-jordhytta. Bind og tamponger er fortsatt godtatte middel der. Ellers må vi jo tilbe noe. En kan ikke holde en flott sekt uten at en har noe å tilbe. Så jeg foreslår at vi tilber penger, sorte får og sikkert flere ting etterhvert som jeg kommer på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...