Gå til innhold

Døde Pingviner går på ski


Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Her kommer det en natt hilsen til deg.

Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Oi sann... Her er det lenge siden jeg har vært..

Begynner å bli på tide at jeg kommer tilbake. Har hatt behov for en liten pause herfra. Er litt merkelig, men KG-livet kan av og til ta over personligheten min, og plage meg i det virkelige liv vekk fra skjermen, og når slikt skjer, er det best å ta seg en pause. Men nå er jeg tilbake igje :)

Har siden sist flyttet inn i en flott leilighet med mannen (eller flott og flott.. sist oppussing var rundt 70 tallet). Vi bor endelig ved vannkanten. Hver kveld kan jeg sitte på sofoan og glane uttover havet. Noe som er ganske gøy når det er drittvær. Graviditetsprøving er blitt utsatt på ubestemt tid, da jobben henger i en tynn tråd pga anbudsrunder. Så jeg har bestemt meg for at dette må være et tegn på en eller annen høyerestående intelligens som vil at jeg skal ta meg ett år på skolen igjen. Så, vi prøver om ett år eller to.

Nå sitter jeg her og koser meg forran skjermen etter jobb, med pepsi max og boller, men UTEN røyk. Det har jeg nemlig greid a slutte med. Helt uten de store problemene egentlig. I oktober fikk jeg ganske kraftig bronkitt. Livet var surt og ekkelt. Og jeg visste at jeg hadde sikkert ikke fått det om jeg ikke røyka så mye. Så fulgte en måned med vurdering av saken. Skal jeg gidde å slutte... det er jo så koselig... men jeg får jo ikke engang lov til å ta med en røyk ute lenger..Så i slutten av november ga jeg opp. Bestemte meg en dag for å slutte, og det var det. Ikke en eneste røyk i ettertid. Ikke ett lite trekk på nyttårs engang. Nå skal jeg ikke påstå at det har gått helt smertefritt. Jeg har fortsatt av og til lyst på en røyk. Særlig når jeg har så mensen at jeg bare vil legge meg ned å dø. men jeg tar den ikke. Og det er jeg ganske stolt av. Har endelig fått greit med penger og :)

Skal oppdatere mer, men må ta meg en runde her inne og bli oppdatert selv først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Velkommen tilbake.

Hvordan går det med ryggen din?

Så hyggelig at dere har fått tak i en leilighet du trives i. Det er godt å se ut over vann, uansett vær.

Ha en god onsdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bettie! Nei ryggen er ikke helt bra enda, men det går greit nok. Så lenge jeg holder meg i bevegelse daglig og tar litt akupunktur innimellom så overlever jeg. Men den har blitt litt bedre :danse:

I kveld skal jeg ut på fest. En kollega vant en konkurranse på Radio 1, og premien er at alle i firmaet får en kveld ute på Engelen. Der har jeg aldri vært før, så vi får se hvordan det går. Så dersom noen av dere skal dit, og hører noen brøle avgårde med tjukk telemarksdialekt, så er det sikkert meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at ryggen er bedre.

Håper du får en hyggelig kveld ute.

Ha en hyggelig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å bli sunn. Eller sunnere i hvertfall. Blir jo litt inspirert av Slankekrigen på TvN. Så i dag har jeg gått meg en to timers tur. I hardt terreng. Føler meg skikkelig sprek :-) Men ganske stiv og støl også...

Når lønningen kommer inn skal jeg bestille meg en trippeldvd. Treningsopplegg for meg selv i stua. En om yoga, en om pilates, og en som jeg ikke har peil på hva er. Koster meg rett over hundrelappen, så jeg tar meg råd til å prøve det ut. Ser for meg at det blir raske sprett og høye kneløft forran tven da, ja.

Mamma skal komme på beøk til oss i påska. Sammen med kjæresten :-) Jeg skal lage kjempegod påskemiddag/burdagsmiddag siden fruen til mamma har bursdag på påskeaften. De fikk forresten skikkelig latterkrampe når jeg gav dem matchende regnbuefargede luer her i vinter. De er så søte :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Vi skal få en liten en :hjerter: Eller rettere sagt, en liten firbent en. :ler:

Vi skal skaffe oss en liten katt. Vet ikke hva det blir for en katt enda, men vi skal nå prøve å få oss en kattunge i hvertfall. Gleder meg. Har savnet å ha dyr. Det er greit at de siste to årene har vært kjekke uten ansvaret for ett dyr, men jeg savner kosen. Så nå tråler vi annonser osv for å finne en kattunge, men jeg er litt sjokkert over at noen vil ha foreksempel 5000 for en vanlig skogskatt. De kryr det av hjemme. Er liksom vant til at man får slike.. Så vi får se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... kvalm og syk og spyr :kvalm:

Kom helt plutselig på og. Får bare håpe at jeg er bedre til i morgen. Sjefen kan være ett skikkelig troll om folk ikke kan møte opp på jobb. Insisterer på varsel to dager i forveien nesten. Og det er fakstisk ganske sjelden mulig. Men, men.. er jeg syk i morgen, så er jeg syk i morgen. Hater kjeftete sjefer :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp. Har hatt halv dag på jobb siden jeg er syyyyyyyk. Er desverre litt vanskelig å skaffe vikar for øyeblikket, så da fikk jeg bare orke halv dag. I dag har jeg sniki litt. Sniki med strømmen. Var måleravlesning, oig jeg så at resultatet kom til å bli altfor dyrt, så da måtte jeg oppgi litt under. Får heller betale i dyre dommer over sommeren for å komme tilbake på rett spor. :oops:

Jeg glemte helt å fortelle om det skikkelig ekle jeg opplevde i går. Det var fint vær, så etter jobb bestemte jeg meg for å gå en lang tur. Stoppet derfor innom den lokale remaen for å kjøpe med meg en Imsdal å drikke på. Glemte helt å se etter om den var forseglet skikkelig. Så når jeg har gått meg skikkelig varm og sliten, tar jeg opp flaska. Da ser jeg at den ikke er forseglet. Og når jeg smaker på den, smaker den skikkelig ekkelt. Alkoholsmak. Ekkel tanke at noen kan ha tukla med flaska mi. Har sagt i fra. Håper bare det ikke er flere slike flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte meg forresten tre filmer fra biblioteket i dag (syns jo synd på meg selv). Manhunter, Poirot og Warrior. Skal kose meg litt. Og så skal jeg få kylling når mannen kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått sykegaver av mannen. Marsipanegg, Illustrert Vitenskap, Kylling og brus :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg som er syk. Da er det godt å ha en oppvartende engel i huset. Ønsker deg god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt kvalm og ekkel... Hadde det ikke vært for at det varer hele døgnet, hadde jeg tatt en graviditetstest. Men liver er ganske greit allikevel. Mannen skal lage taco om en stund, jeg har Cranberries og brus. Er ikke så sunn nå, men..

Tusen takk for hilsen Bettie. Ja, det er kjekt å ha han her. Og han holder ut med at jeg ikke er mitt sedvanlige flotte selv, men heller har kort lunte og sutretryne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt syk. Nå har jeg sykemeldt meg ut uken. Så slipper jeg å reise inn på jobb, og stresse livet av meg for å komme meg hjem i seng.

Har lite matlyst, og orker ikke tanken på se store tingene, men har spist litt tortillalefse. Kan anbefales når man er i dårlig form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på biblioteket i går å lånte meg den føste Discworld boka. Har ikke lest den før, så jeg er litt i ekstase. Lånte også med meg Gurps Discworld rollespill, men kommer nok ikke til å spille det. Kanskje som et komisk avbrekk innimellom..

Holder meg til Cthuluen fortsatt.. :-)

Har forstatt veldig lyst på katt. Nå har mannen og jeg blitt enige om at vi skal kjøpe oss en fra omplasseringen, for da kan vi få en som allerede er kastrert eller sterilisert. Har lyst på katt, men ikke en hel familie med det første :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har blitt bedre nå.

Det er hyggelig med katt. Vi har jo et par av arten, og de har dressert oss veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det begynner å gå rette veien, Bettie. Går bedre nå som jeg får slappe av litt mer og ikke stresse rundt på jobben.

Ja, katter har jo absolutt den evnen at de oppdrar oss og ikke omvendt :wink: Er lenge siden sist med katt nå, så det blir gøy. Skal kjøpe litt utstyr når vi får lønning nå, så får vi se når katten kommer i hus.

Har vært utrolig lat i dag, og ikke løftet en finger. Føler at det har gjort godt for hele meg. Får se hvor mye det blir til i morgen, men har bestemt meg for at jeg ikke skal gjøre særlig mye da heller. Deilig med litt latskap :-)

Svigerfar har vært på sykehuset og skiftet ut en hofte, og har vært ett helt annet menneske denne uka her. Kom hjem på mandagen, og så bedre ut enn på lenge, til tross for nylig oprasjon. Har fått en personlighetsforvandlig. Blir ikke sur lenger uansett hva jeg og mannen gjør. Er bare bli og i godt humør. Det er mye greiere å reise ned det på besøk nå. Selv om det ikke blir noen store besøk på noen dager nå, skal være helt frisk før jeg begynner å slenge bassillusker på pasienten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...