Gå til innhold

Døde Pingviner går på ski


Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en ett eller annet Baotian eco.. Men jeg har den ikke helt enda.. :sjenert: Den er stuck på en side av landet akkurat nå.

Det begynte med at mamma, som bor i Arendal, fant ut at siden jeg skulle begynne på skolen igjen, trengte jeg jo en scooter. Så ho kjøpte en til meg :ler:

Den måtte registreres nå, så jeg ordnet med forsikring her. Den kommer snart opp hit til Askøy, men vi må bare finne en måte å sende den på først. Helt ny og gode greier.

Vet bare at den er sølvgrå, og ikke "oppgradert" i motoren (så den er litt sein..) Gleder meg til å få den opp hit :)

Du bruker scooteren når du skal inn til byen, ikke sant? Fungerer det greit? Veit at det er litt forskjell på Bergen og Oslo, men du er bedre på å svare på dette enn meg allikevel ;)

Har vært på akupunktur nå. Nåler oppetter beina, i hendene, mange på ryggen, og tre i panna, og en som stakk rett opp på toppen. Glad for at det ikke finnes kameraer der inne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du var et vakkert syn da du var nålpute, jeg.

Får håpe du får kjøretøyet snart. Det er ganske lettvindt med en slik liten sak å komme seg rundt med. Ingen vanskelige parkeringsproblemer, og lavt bensinforbruk.

Ha en god onsdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ett eller annet Baotian eco.. Men jeg har den ikke helt enda.. :sjenert:  Den er stuck på en side av landet akkurat nå.

Det begynte med at mamma, som bor i Arendal, fant ut at siden jeg skulle begynne på skolen igjen, trengte jeg jo en scooter. Så ho kjøpte en til meg :ler:

Den måtte registreres nå, så jeg ordnet med forsikring her. Den kommer snart opp hit til Askøy, men vi må bare finne en måte å sende den på først. Helt ny og gode greier.

Vet bare at den er sølvgrå, og ikke "oppgradert" i motoren (så den er litt sein..) Gleder meg til å få den opp hit :)

Du bruker scooteren når du skal inn til byen, ikke sant? Fungerer det greit? Veit at det er litt forskjell på Bergen og Oslo, men du er bedre på å svare på dette enn meg allikevel ;)

Har vært på akupunktur nå. Nåler oppetter beina, i hendene, mange på ryggen, og tre i panna, og en som stakk rett opp på toppen. Glad for at det ikke finnes kameraer der inne :ler:

Akupunktur ja, det kan se ganske artig ut :ler:

gikk til det selv en periode.

Jepp, jeg kjører i byen. Jeg bor 1 1/2 mil ca unna byen, går på skole på andre siden og trener enda litt lenger unna. Kjører ringveien. Det funker veldig bra :) Har kjørt til pappa noen ganger også, litt over 4 mil en vei.

Scooteren min er trimma den da. Kan få den opp i 100 i nedoverbakke, og på flata går den i ca 70 tror jeg. Funker veldig fint :)

Så snilt av moren din å kjøpe scooter til deg. Jeg kjøpte scooter til 18000 og hund til 9000 for 1 1/2 år siden. Da følte jeg meg fattig da :ler:

Hvordan skole skal du begynne på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går allerede.. Første året på sosionomstudiet. Det er gøy, men veldig slitsomt. Etter kvalitetsreformen er det stadige prøver, obligatoriske forelesninger og gruppearbeid, fremføringer etc...etc.. Masse jobb. Har akkurat fått satt meg ned her etter å ha lest nærmere hundre sider organisasjons-sosiologi :overrasket:

Men, men... gøy er det allikevel :ler:

Hva går du på Fisken? Idrettsskolen, Danselinje? Bare lurer, siden jeg leste at du hadde omtrent tre timer gym på skolen daglig (du er mye sprekere enn meg, vil jeg tro :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går allerede.. Første året på sosionomstudiet. Det er gøy, men veldig slitsomt. Etter kvalitetsreformen er det stadige prøver, obligatoriske forelesninger og gruppearbeid, fremføringer etc...etc.. Masse jobb. Har akkurat fått satt meg ned her etter å ha lest nærmere hundre sider organisasjons-sosiologi :overrasket:

Men, men... gøy er det allikevel :ler:

Hva går du på Fisken? Idrettsskolen, Danselinje? Bare lurer, siden jeg leste at du hadde omtrent tre timer gym på skolen daglig (du er mye sprekere enn meg, vil jeg tro :sjenert: )

Ok :) Det høres jo interessant ut det da.

Jøss, hundre sider? Ikke verst. Flink du.

Jepp, jeg går danselinje. Kjempegøy! Drev med rs (rytmisk sportsgymnastikk) fra jeg var 16-16, trente 18 timer i uken det siste året, så danselinje er virkelig perfekt for meg.

Tja, jeg trener kanskje en del, men jeg er veldig slapp og lat ellers :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har lov til å være lat når det er så mye trening i løpet av skoledagen. Men det høres ganske himmelsk ut å gå den linja. Dansing er veldig, veldig gøy. Selv når man ikke er så flink til det ;)

Dette er sånn det høres ut inni hodet mitt nå: BOOOOM - BOOOOOM- BOOOOM. Skallebank er ikke greit :sur:

Egentlig skal man ikke sitte ved datamaskiner når man har skallebank, men jeg velgr jo å overse alle medisinske påstander som ikke passer inn med mine egne meninger og behov :ler:

tyuhdsioe - Dette er katten min,Smille, sin hilsen til alle her inne. Hun skrev den helt selv. Flinke katten min som nesten kan touchmetoden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er touch-metoden hn kan. Mine katter er flinke der. De bare spaserer elegant over tastaturet og vips - så spretter bokstaver og tegn opp. Akkurat der et NEI et ord de overhodet ikke reagerer på.

Skallebank er ikke bra. Skal prøve å blåse den bort, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Bettie :klem:

Tror det funka, for jeg er bedre i dag :hoppe:

Smille vet inderlig godt hva nei betyr, ho bare velger å overse det store deler av tida. Katter er skjønne, men egenrådige skapninger..

Har veldig lyst på en katt til, jeg. Men det trengs litt bearbeidelse av mannen for å få det til. Kunne tenkt meg en kastrat fra omplasseringa da. En liten kjæreste til Smille.

Smille har forresten oppført seg eksemplarisk i natt ved å ligge oppa beina mine og varme dem gjennom nesten hele natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er veldig gode "varmeflasker". Mine får ikke være i senga, for de har en tendens til å gå på jakt etter det som ser ut som det rører på seg - tær for eksempel, og da blir det dårlig med nattesøvn.

Håper du får en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :)

Takk for hilsen. Så langt har jeg en veldig god kveld. Skal være aleine hjemme denne helga, så jeg koser meg med film, vin, brus, pizza, sjokolade og alle andre godsaker.

Kommer til å trille ut av senga i morgen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin dag. Gikk greit på jobb, og jeg var supereffektiv. Fikk lest over 100 sider fag i de rolige periodene (nesten hele dagen var en rolig periode. Måtte kanskje gjøre to timer jobbing på de timene jeg var der).

Og når jeg kom hjem lagde jeg meg kjempegod pizza. Litt søtlig tomatsaus, løk og bacon. Drømmegodt. Nå sitter jeg her forran skjermen og drikker en liten (les stoooor) drink. Det er lørdag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende at du får lest på jobb. Men det er en veldig effektiv måte å gjøre det på, da. Håper hele helgen din har vært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgen min har vært ganske fin, egentlig :)

Kan ikke klage. I går var det bare laid-back avslapping og trasking rundt i kosebukse. Spiste pizzarester og koste meg. I dag er jeg sliten, og har hodepine, så jeg droppet å gå å organisasjonsteori-forelesning, for det gir meg bare enda mer vondt i hodet..

I morgen skal jeg på behandling for ryggen og hodepinen igjen. Og det er ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Måtte bare innom og se i dagboka til deg med det artige navnet! Hvordan i all verden kom det opp? :ler:

Håper du har det bra og trives som dagbokskribent!

Ha en super mandag!

-Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina :vinke:

Så hyggelig med hilsen fra deg :)

Døde Pingviner Går På Ski er henta fra Knut Nærums "Døde Menn Går På Ski". En fantastisk bok som jeg kan anbefale for alle.

Ellers har jeg en skikkelig fin mandag, faktisk. Har akkurat hatt svigersene på middag og kaffe-besøk. Og jeg lagde gooood mat. Indrefileé-steik med sopp og fløtesaus. Poteter, golrøtter og rosenkål. Skikkelig godt :) Og veldig koselig med besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, får da håpe de blei det :)

Får ikke sove.. Sitter her å hører på at mannen snakker i søvne. Det er egentlig ganske morsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Nå gidder jeg ikke mer. Nå legger jeg meg. Om jeg ikke får sove, kan jeg lese på noe på senga en stund. Natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...