Gå til innhold

Døde Pingviner går på ski


Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk sove til slutt heldigvis :)

Og har tatt ting ganske med ro egentlig. Har strengt talt ikke høstferie, men har tatt meg det allikevel ;)

Men nå er Mannen blitt sjuk, så da har jeg en ekstra grunn til å ta meg høstferie, for å pleie den stakkars syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si hei. Synes navnet på boka di er så herlig - nesten så man blir i godt humør bare av å se tittelen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina :vinke:

Så hyggelig med hilsen fra deg :)

Døde Pingviner Går På Ski er henta fra Knut Nærums "Døde Menn Går På Ski". En fantastisk bok som jeg kan anbefale for alle.

Ellers har jeg en skikkelig fin mandag, faktisk. Har akkurat hatt svigersene på middag og kaffe-besøk. Og jeg lagde gooood mat. Indrefileé-steik med sopp og fløtesaus. Poteter, golrøtter og rosenkål. Skikkelig godt :) Og veldig koselig med besøk.

Takk for oppklaringen med navnevalget - nå slipper jeg å lure mer på det :ler:

Ha en super helg!

Klems fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gode helgen min begynner med hodepine, så jeg trengte den oppmuntringen Charmina :)

Ble lovt lønn egentlig på tirsdagen, men kom det noen lønn...Neida!

Papirene mine hadde gått for seint imellom institusjonene, og kommet fram for seint til lønnskontoret, så de lovte å betale meg i dag. Har jeg fått noen lønn...? Neida!

Har jeg sendt sint påminnelsesmail?? ...neida.. for da er jeg litt slem.. Så jeg har sendt hyggelig påminnelsesmail... Hvorfor kan ikke jeg og være litt slem? Og sur?

Nå skal jeg drikke champagnebrus til alt blir bra igjen :perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. At de ikke har klart å rydde opp slik at du får lønn for strevet. Det er ikke moro. Flink du er som sendte en hyggelig påminningsmail - en sur en hadde vært mer nærliggende.

Kos deg med chamagnebrus i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff av meg så lenge siden det er siden jeg var her inne sist...

Den siste tiden har vært fyllt opp fra margen til kveld. Masse jobb på skolen, syk mann, julegaveshopping (det er jo bare koselig da, men :)) og lekselesing til alle døgnets tider.

De to neste ukene nå blir harde. Vi skal ha spesialopplegg disse to ukene, og så men prøve/eksamen i opplegget hver fredag i tiden som kommer. Heldigvis er det ett ganske greit opplegg. Ene uka er det kommunikasjon, andre uka er det Etikk/yrkesetikk. Spennende fag, men det blir mye jobb.

Samtidig har vi en oppgave i psykologi, og en i sosiologi. Begge disse må være bra, for de havner i mappe-eksamenen vår. Ikke mye tid til tull og fjas.. :overrasket:

Men, men. Jeg skal vel overleve det og. Lever forresten uten mobil for øyeblikket. Min tok kvelden på torsdag. Den er nesten helt ny, så på mandag skal den inn på reperasjon, og de lurer seg ike unna at dette skal på garantien. Så det så.

I dag har jeg lest godt over hundre sider... Psykologi (som er tuuuungt) og Kommunikasjonsteori (som ikke er så tungt). Men nå er jeg fryktelig trøtt. Ikke kan jeg skaffe meg noe kaffe heller, for kaffemaskinen her på skolen/jobben funker ikke. Så jeg må vente til klokka seks. Og det er ganske lenge til, det.

Har kjøpt nesten alle julegavene. Tror vi bare mangler seks, eller noe sånt. Og jeg har bestemt hva tre av dem skal være. Så jeg må bare kjøpe dem inn. Tror nok ikke det blir gjort før i november nå. Skal jo helst ha litt igjen av penger til å leve på og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde forresten noe som var veldig tungt her. På mandags morgen. Jeg fikk en mail fra onkel. Han ville vite hvordan pappa var mot oss under oppveksten.

Jeg bestemte meg for å svare ærlig, etter å ha snakket med både mamma og søstra mi.

Det var kanskje den tøffeste mailen jeg har skrevet. Ikke så mye pga av det jeg skrev. Gikk ikke inn i detaljer, men gav allikevel utrykk for hva som hadde skjedd. Men ille fordi onkel ikke visste det. Fordi jeg måtte fortelle ham hvordan det var, og dermed ødelegge hans inntrykk av pappa. Lot det skinne igjennom at jeg ikke er sint på pappa. At pappa ikke slem. Men at sykdommen hans gjør at han oppfører seg dårlig. Allikevel var det kjempetøft å skrive det. Og jeg tror nok ikke onkel taklet det så bra...

Uff.. Ting er ikke alltis så lett. Men han må jo ha fått en mistanke? Ellers ville han vel ikke ha spurt hvordan det var? Er litt redd for at jeg har støtt han fra meg pga dette. Håper ikke det. Men jeg følte ikke at jeg kunne lyve om det heller. Håper bare det var ett riktig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten kan være tung, men en løgn er tyngre. Det kan vel hende han blir overrasket over ditt svar, men jeg kan ikke tro at han vil trekke seg unna. Som du sier - han har sikkert hatt mistanke om at det var noe galt, ellers ville han sikkert ikke ha spurt deg om akkurat det.

Så flink du er som snart har gjort unna julehandelen. Jeg er i gang, men har ganske mye igjen.

Eksamen etc - det er et pes, men det er greit når det er ferdig. Lykke til med lesinga og prøvene.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du har rett, Bettie. Det er fryktelig trist om han trekker seg unna nå...

I dag skal jeg ikke på skolen før tolv, noe jeg setter stor pris på siden mannen naturligvis smitta meg med influensaen sin :syk:

Og det finnes ikke noe som heter gyldig fravær i disse to ukene, så jeg setter stor pris på den tida jeg har fri.

I dag begynner vi på gruppearbeidet :) Tror det skal bli gøy, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :)

Unnksyld for at jeg ikke har skrivd her på en stund, men med sykdom og eksamensforberedelser, har det ikke vært mye tid til overs. Nå er jeg frisk. Har følt meg i god form siden i går, og det er jeg glad for. Hadde ikke vært gøy å hatt muntlig i dag om jeg fortsatt var sjuk.

I dag er altså daegn.. Muntlig eksamen i kommunikasjon finner sted halv ett. Gruer meg :sur:

Kan stoffet, men syns det er skummelt allikevel. Syns det er merkelig med gruppemuntlig, men.. Særlig når vi ble plassert i grupper vi ikke hadde jobbet med før, for da går mye av tiden til å bli kjent istedet for jobbing. Men mener at vi har gjort en god jobb da. Vi skal holde ett innlegg på omtrent 20 minutter, og så får vi bestått/ikke bestått. Det er ganske skummelt. Og jeg må helt opp på haukeland. Så jeg stikker om en time.

Bare en uke igjen, så er jeg 30 studiepoeng rikere om alt går bra :)

Da er det gruppemuntlig i etikk.

Vil ha 30 studiepoeng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg fått gårsdagen litt på avstand, og fått tenkt gjennom hele dagen, og blitt kvitt alle nervene fra eksamenen. Er ikke så tungt å tenke på eksamen på fredag, for nå har jeg vært igjennom en av disse nymotens eksamene, og skjønner bedre hva de er ute etter.

Stikkordet er kreativitet :)

Så vi prøver å leke oss med stoffet, og sørge for at det blir morsomt og. Ikke det at vi ikke arbeider hardt, for det gjør vi, men vi prøver å se det på en annen måte. Det er ganske artig.

Vi fikk masse skryt i går, fra sensorer og opponentgruppa vår. Så jeg vandrer litt på skyer her.

Skal allikevel bli godt å være ferdig med disse eksamene. Så er det masse oppgaveskrivning. Har to store oppgaver som skal inn i løpet av første halvdelen av november.

Mye jobb, men ganske gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...