Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Vi har og det sengetøyet, og det er bare så lekkert ;)

Når begynner visningene?

Alt sengetøyet vårt er vel Høie sateng (unntatt laken, ihvertfall), og det er superdeilig også. Det er så mykt mot huden! :)

Det med visningene vil jeg helst ikke legge ut her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skikkelig sliten i dag, kanskje ikke så veldig rart med tanke på at klokka ble 4 i natt før vi kom oss i seng... Det tok lang tid å demontere bokhyllene. Nå skal vi ta litt rydding før vi legger oss, skal ikke gjøre det så sent i kveld. Det blir nok å gjøre i morgen også, da må vi rydde og gjøre klart til fotografering.

*fjernet*

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

:troest:

Jeg støtter Tusles forslag. Av og til er det det eneste å gjøre, uansett hvor ubehagelig det kan være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere. :klemmer: Problemet er at det ikke nytter å si sånt til henne, for hun har alltid rett, punktum. Men hun beklaget faktisk i dag at hun jeg hadde måttet "havne midt oppi det", som hun sa, så en viss grad av selvinnsikt har hun. Jaja. :)

Her ryddes det til den store gullmedalje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med visning! :klemmer:

Har vært bortreist en ukes tid, men nå er jeg tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Trekkoppfuglen! Enda noen dager til vi kommer så langt, men tiden går fort...

Koselig å se deg igjen! Jeg er eksepsjonelt dårlig til å følge med i andres dagbøker for tiden, så jeg er ikke helt oppdatert, dessverre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografering overstått! *puh* Det var litt stress, men tror det ble bra til slutt. :) Blir spennende å se de ferdige bildene! Nå er vi ganske så slitne begge to (alle tre), så resten av dagen skal vi ta det helt med ro. (Og kanskje rydde litt - nå står alt hulter til bulter.)

Ellers kom Manduca'n i posten i dag, den er kjempefin! Og mannen liker den alt veldig godt (går og bærer på lillejenta nå), som jo var målet med å kjøpe den. Så det var et godt valg, tror jeg. :) Fargen er nydelig, veldig glad for at vi ventet på special edition. :Nikke:

Ellers... I dag har vi kjøpt ny Jif-mopp, den gamle var rett og slett utslitt (hørt sånt! Ikke vasker vi mye engang. ;)). Den gamle borrelåspatenten var jo ganske teit, og de hadde funnet en mye bedre løsning på den nye. Og ikke minst var den på tilbud på Meny. :nigo: Det blir litt mer gulvvask en periode fremover, tipper jeg. :ler:

Også klarte jeg å klippe hull i lillejenta i sted, da jeg klippet neglene hennes. :grine: Jeg følte meg så fæl! Hun veivet til akkurat i det jeg kuttet, så hun begynte å blø ved negleroten. :( Men jeg tror ærlig talt jeg gråt like mye som henne, syntes det var helt grusomt, jeg! Hun fikk komme oppi Manducaen hos pappa'n, så for henne gikk det ganske greit over. Heldigvis! Men jeg har fortsatt litt dårlig samvittighet. Det er sant det de sier om at det er ingenting verre enn å se at barnet ditt har vondt (selv om dette tross alt ikke var særlig alvorlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Også klarte jeg å klippe hull i lillejenta i sted, da jeg klippet neglene hennes. :grine: Jeg følte meg så fæl! Hun veivet til akkurat i det jeg kuttet, så hun begynte å blø ved negleroten. :( Men jeg tror ærlig talt jeg gråt like mye som henne, syntes det var helt grusomt, jeg! Hun fikk komme oppi Manducaen hos pappa'n, så for henne gikk det ganske greit over. Heldigvis! Men jeg har fortsatt litt dårlig samvittighet. Det er sant det de sier om at det er ingenting verre enn å se at barnet ditt har vondt (selv om dette tross alt ikke var særlig alvorlig).

Usj, det var ikke noe kjekt. Men hun tåler nok en liten støyt, og det er fort glemt :troest:

Ikke at det kan sammenlignes med barn, men jeg husker når vi hadde marsvin som vi klippet neglene på, og han ene hadde helt svarte negler så det var umulig å se blodåren som er inni neglen, og det hendte at han ble klipt litt for mye stakkar. Han satt og klynket hver gang vi skulle klippe neglene etter at det skjedde, stakkar :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er jo like fælt med dyr når de har vondt! :trist: Alle som ikke kan uttrykke seg i forhold til det de opplever, egentlig... (Eller uttrykke seg på en måte som vi kan forstå, ihvertfall.) Men det viser jo bare at vi har empati! :)

---

Nå har vi akkurat hatt en skikkelig koselig stund med lillejenta. Hun var så våken etter luren sin, og veldig aktiv! Vi holdt en leke foran henne, og hun grep etter den og klarte til og med å få beina på den inn i munnen et par ganger. *stolt* Deretter hadde hun en lang samtale med maleriet på veggen (som hun synes er veldig fint - det er en Monet fra Ikea). Og til slutt var hun ute og fløy og lekte titt-tei med pappa'n sin. Hun smilte stort til ham hver gang han stakk hodet frem fra bak laptopen min. :ler: :rødme:

Og jeg har fått bestilt litt på nett (for det har jo aldri skjedd før...). Denne gangen ble det ull interlock i grønt og orange, strikk og borrelås fra Fillefanten så jeg kan sy noen nye bleiebukser i ull. Favoritten vår til dagbruk er super på alle måter, bortsett fra at den er litt for lav i livet til henne (hun er jo lang), så da fant jeg ut at jeg kan sy selv. Modellen er veldig enkel, nemlig, så det er bare å kopiere den og gjøre den litt høyere i livet. :Nikke: Et passelig lite syprosjekt nå midt oppi flyttingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om hverdagen deres :).

Det trenger forresten ikke være dyrt å ha visning - man kan kjøpe masse pent stæsj på butikker som har returrett :nigo:. Det gjorde vi da vi solgte forrige hus, og leverte tingene pent tilbake etterpå :fnise:.

Enig i at det er fælt når de små har det vondt. Lillejenta di skal vel snart ha sprøyte også? Gruuuusomt! I dag har begge mine slått seg med knappe fem minutters mellomrom - D klemte hånden sin i skyvedørene på vaskerommet, og A fikk et lite dunk i hodet sitt. Huff og huff, det gjør vondt langt inn i hjerteroten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Ellers kom Manduca'n i posten i dag, den er kjempefin!

Åh, så gøy! Kor bestlte du den frå? Eg har bestilt og betalt til syvsjal.no, håpar den kjem snart!

Negleklipping ja... Eg fekk beskjed om å ikkje klippe, berre rive, av barnepleier på barsel. Men det går ikkje lenger! Og apoteket her har ikkje negleklipper til baby :( Lurer på å bestille den med lys frå boots, men det blir over 200 kr inkl frakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk. Grønn
Uff, det er jo like fælt med dyr når de har vondt! :trist: Alle som ikke kan uttrykke seg i forhold til det de opplever, egentlig... (Eller uttrykke seg på en måte som vi kan forstå, ihvertfall.) Men det viser jo bare at vi har empati! :)

Ja, det er sant :)

Det trenger forresten ikke være dyrt å ha visning - man kan kjøpe masse pent stæsj på butikker som har returrett :nigo:. Det gjorde vi da vi solgte forrige hus, og leverte tingene pent tilbake etterpå :fnise:.

Det tipset skal jeg ta med meg til jeg en gang trenger det :fnise:

Endret av Frk. Grønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Ble nysgjerrig på det som er fjernet, jeg :sjenert: Alt bra med deg?

Selv om jeg ikke har planer om visning overhodet så skal jeg notere tipset bak øret, for det var veldig lurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at fotograferingen gikk fint. :) Jeg skummer fort gjennom KG for tiden, så det kan bli noen misforståelser innimellom. :ler:

Jeg har svært lite å berette fra denne kanten. Hvor lang er jenta di nå? Jeg har en lang gutt selv, han bruker str 80 nå. Det samme som største gutten brukte da han var 1år. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille katt: Du er en luring! :fnise: Men alt i alt har jeg bare kjøpt sengetøy og sengeteppe som er sånt som kan returneres, og av det var jo sengetøyet noe vi faktisk trengte snart, kjøpet ble bare fremskyndet en måned eller to. :) Friske blomster er det dessverre vanskelig å returnere etter en uke. :hoho:

Uff ja, jeg gruer meg masse til tremånedersvaksinen. :( Håper ikke hun reagerer på den, stakkars... Det med neglen har heldigvis gått helt fint, da, ingen betennelse eller sånt. Håper det går fint med dine små! :klemmer: Men det må jo også sies at jeg tror det er sunt for barn å slå seg litt sånn "forsiktig" innimellom, altså. Jeg synes ærlig talt det er for dumt at man fjerner klatrestativer og hugger ned trær i skolegårder rundt omkring... Hvordan i all verden skal barn lære å klare seg selv når de ikke får prøve seg på noe som helst?

Såh, det var dagens lille kjepphest. ;)

Frida: Vi bestilte fra Lotusbarn. :) Var og prøvde den i den lille butikken deres før vi bestilte, for å være sikker på at den var bra til mannen. Og vi angrer ikke et sekund! Prøvde den i dag jeg også, og den er veldig fin. Jeg foretrekker nok i utgangspunktet MT, men Manducaen har sine klare fortrinn den også - det er bl.a. veldig mye greiere å ta på en sånn i f.eks. et p-hus enn en MT med 2,5 meter lange stropper. :ler:

Vi bestilte dette settet fra Tweezerman på eBay, det kostet ikke mye. Og det er veldig gode klippere. Hvis du følger litt med finner du det sikkert til en bra pris... Vårt manglet neglefilen, men det gjør jo ingenting. ;) Tror det kostet ca $18 med frakt. :) Bruker forresten den klipperen mer enn saksa.

Frk. Grønn: :klemmer:

dalieo: Jada, alt bra. :) Bare et lite utbrudd ang. mamma som jeg ikke hadde lyst til å ha liggende her... You know!

:kose:

Tusle: Ja, ikke sant? :ler: Også passer det jo så godt - stoff er jo filler... :fnise:

Trekkoppfuglen: Stor forskjell på guttene dine da, ja! Rart det der med lengde og størrelse, og hvor forskjellige barn kan være. :Nikke: Lillejenta er på vei inn i str 68 nå! :sjokk: Det står 4-6 måneder på lappen i 68-klærne fra H&M, og hun er ennå ikke 3. :ler: Vi tror hun er sånn ca 66 cm lang, utfra meget omtrentlig måling på stellebordet. Vi har tremånederskontroll i slutten av måneden, og da håper jeg vi endelig får et tall på hvor lang hun er. Folk skjønner ikke det der med hode-rumpe-mål pga seteleie. ;)

:klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag! Vi sov så lenge som lillejenta tillot (dvs til ca 10 :strix:), og har tatt det ganske piano etterpå. Lillejenta og jeg var på kafé med en venninne av meg midt på dagen, kjempekoselig! Knøttet presterte en skikkelig bæsj mens vi var der, da, så da bestilte jeg henting i vogn av mannen. (Jeg hadde henne i Manducaen, og jeg ser for meg at bæring med en solid bæsjebleie kunne forårsake en del... Hmm, ja. Dere vet. ;) Og doen der hadde ikke skikkelig stellefasciliteter, selv om det sikkert hadde gått bra. Men vi var bare fem minutter hjemmefra.) Mannen tok henne hjem, så venninnen og jeg fikk avsluttet både samtale og måltid. :)

I kveld var vi oppom en annen venninne av meg som venter barn, og som ville kjøpe bagdelen fra vognunderstellet som ble stjålet. Veldig greit å få levert det og dermed få det ut herfra, pluss at det selvsagt var kjempekoselig å se henne. Tiden går så fort, hun er jo over halvveis alt... :hakeslepp:

Har forresten opprettet ny shoppingdagbok, for dere som er interessert i denslags. Men jeg har kalt den en shoppingprevensjonsdagbok. :fnise: Det kan jeg trenge...

Nå skal jeg gjøre litt yoga før jeg kryper til køys. Natta!

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Åja, ja jeg kjenner til det der :rolleyes:

Men fint å høre at ting går bra! Er veldig koselig å lese her inne, selv om jeg ikke kommenterer så ofte så er jeg her og følger med ;)

Og shoppingdagbok er jeg meget interessert i! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...