Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Grattis med solgt leilighet! :klemmer: Syns det gikk kjempe fort jeg. Sikkert utrolig deilig at den bekymringen er borte. Har dere hatt en fin pinsehelg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hverdagslykke: :klemmer: Og gratulerer til deg også! Gikk det bra?

Milla: Håper du også hadde en fin pinse i :sol:! :klemmer:

Trekkoppfuglen: Ja, det gikk unna! Veldig deilig. :) Pinsen har vært fin, ja! For et fantastisk vær!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinsen overstått! Deilig helg, jeg overlevde svigermorbesøket uten altfor store problemer, og har fått litt farge på kroppen. Ikke verst! Svigermor var her frem til søndag, og selv om jeg fikk litt nok innimellom er det veldig mye greiere når hun ikke sover her. Får litt fri på kvelden, og det er godt for meg. Hun mener jo bare godt, men hun synser veldig om "alt", pluss at hun virkelig skravler konstant. Samtidig var det jo moro å se hvor utrolig begeistret hun var for å få møte barnebarnet sitt. :) Selv om hun ikke var helt enig i hvordan vi gjør ting. ("Jeg ville nok brukt lue på henne, jeg, da, men...." Hint, hint, liksom. ;))

I dag har vi vært på sykehuset for "putekontroll", og hipp hurra, vi er ferdige! :strix: Vi skal til etterkontroll med røntgen til høsten, men både radiolog og ortoped syntes det så helt fint ut og erklærte oss ferdige. Kjempedeilig! Lillejenta stortrives uten puta, det er det ingen tvil om, og vi voksne synes også det er deilig å slippe. Ikke minst med tanke på at vi går sommeren i møte nå, det blir jo naturlig nok utrolig klamt med en plastpute på rumpa.

Etter sykehuset var det barseltreff i parken, kjempedeilig, og selvsagt kjempekoselig å se KG-jentene og de nydelige babyene. :) Fikk også vært på posten med noen brev og pakker (shoppingreturer ;)) og ordnet et par andre småting. Vi har også snakket med de vi kjøper hus av i dag, og avtalt at vi kan komme innom og sjekke et par ting som det hadde vært kjekt å vite med en gang. Jeg planlegger blant annet å sy gardiner nå før vi overtar. De lurte også på om vi ville overta noen hvitevarer, og det tror jeg vi takker ja til. De er dessuten gamle og jeg tror all pakkingen og ordningen faller på kona (mannen er ganske dårlig, det er derfor de flytter), så jeg tenker at det sikkert kan lette det hele litt for henne. Også kan vi jo sette hvitevarer derfra hit hvis h*n som har kjøpt her vil det (induksjonskomfyren min får h*n ikke! :ler:).

Ellers går nå dagene sin vante gang. Vi har en veldig blid og grei baby, og nå begynner jeg virkelig å kose meg med henne. Jeg synes det er kjempegøy at hun begynner å bli litt mer sosial. Det er jo utrolig herlig å bli møtt av et digert glis når jeg kommer for å ta henne opp av senga om morgenen, for eksempel! :hjerte: Og hun stortrivdes i parken i dag - lå lenge stille og kikket på trærne iført de kule solbrillene sine (:fnise:), så det tror jeg vi skal gjøre mer av fremover. Piknik er gøy, og trær er visst veldig fascinerende. (Det er jeg i grunnen helt enig med henne i, jeg kan drømme meg helt bort mens jeg ligger og kikker på blader som beveger seg i vinden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Så deilig med puteslutt! Hurra!

Så du overlevde svigermorbesøk ja :fnise: Eg syns sånne "å gjer du sånn" kommentarar er litt moro eg, det er så dårlig kamuflert. Og me blir nok akkurat like når me blir bestemødre om ca 25 år...

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å møtes i parken ja. Lille ii er også fasinert over bladene som beveger seg. Kanskje det blir treff ute neste gang også, si gjerne ifra om du trenger parkselskap en annen gang. ;)

Ha en flott ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida: Ja, vi kommer sikkert til å bli minst like ille som svigermødrene våre selv! :fnise: Det er jo litt komisk, jeg er enig i det, men det ble litt intenst sånn over en helg... ;)

iingvild: Parkselskap hadde vært hyggelig! Bare si fra du også! Men i dag var det litt for kaldt... :hutre: Hvor ble det av sommeren?

Takk for piknikteppe-tipset, forresten, jeg har sydd et halvveis ferdig i kveld. :) Blir veldig bra, også fikk jeg tak i en rest av bomullsfilt i stedet for fleeceteppe. Så slipper jeg å ha elektrosveis når jeg reiser meg opp. :ler:

:klemmer: til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden har altså blitt brukt til å sy. Overlocken er superduper! Det er så fint, altså. Heldige meg som (tross alt) har en utrolig snill svigermor. :) Men tiden bare fordufter mens man syr... Nå er det på tide å krype til køys. Må bare dusje ut litt gulp av håret først. :eeeh::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sent igjen... Men i kveld har jeg ihvertfall gjort noe produktivt - jeg har sydd ferdig piknikteppet! Og jeg synes det ble riktig så fint. ;) Har funnet ut at jeg skal opprette en hobbyblogg der jeg kan vise frem det jeg lager - en ekte skryteside. :nigo:

Men jeg må bare skrive at jeg har det så fint om dagen! Jeg har virkelig kommet dit at jeg storkoser meg med lillejenta, og jeg tar meg stadig i å ønske at tiden ikke gikk så fort. Jeg tror det henger mye sammen med at formen er skikkelig god igjen nå. Det har tatt ganske lang tid å komme seg etter fødselen, tror jeg, både fysisk og psykisk, lenger enn jeg egentlig har vært klar over. Men nå merker jeg virkelig at tiltakslyst og behovet for å gjøre ting er tilbake, og det er helt herlig. Jeg får gjort ting, både nødvendige (les: husarbeid) og koselige, og om kveldene setter jeg meg ned med syprosjekter og lignende heller enn å sitte og stirre inn i skjermen. Det er jo sånn jeg så for meg at permisjonen skulle være, og nå har jeg egentlig lyst til å være hjemme med lillejenta helt til hun begynner på skolen. :ler: Skikkelig husmor, liksom - og det er jo også i tiden, ifølge en artikkel Aftenposten hadde liggende på forsiden en stund i dag. Jeg tror bare ikke jeg glir helt inn i det gamle husmoridealet... Men det gjør ærlig talt ikke mannen heller, så da får det være greit. ;)

Det var bare det jeg ville si! :jepp: Nå skal jeg bli ferdig med å laste opp en video, og så er det senga. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Så bra at du har det fint! Det var godt å lese :) Er jo en utrolig stor omveltning kan jeg se for meg, så forstår godt at det ta sin tid å "bearbeide" alt eller hva jeg skal si.

God natt du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så godt å høre at du har det fint :)

Viktig å kose seg md de små, tiden går så altfor fort!

Vil gjerne ha en link til den bloggen når du få begynt.... elsker å titte i kreative blogger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sent igjen... Men i kveld har jeg ihvertfall gjort noe produktivt - jeg har sydd ferdig piknikteppet! Og jeg synes det ble riktig så fint. ;) Har funnet ut at jeg skal opprette en hobbyblogg der jeg kan vise frem det jeg lager - en ekte skryteside. :nigo:

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla: PM sendt! :)

Alle sammen: :klemmer:

---

Jeg skjønner virkelig ikke hvor dagene blir av... Tiden bare flyr avgårde! Det er bare drøyt tre uker til vi overtar huset. :sjokk: Det hele føles litt skremmende og uoverkommelig akkurat nå, men det ser ut som om vi vil få en del hjelp med både det som må gjøres (maling, gulv etc) og til barnepass. :) Det går vel på et vis denne gangen også - forrige gang vi pusset opp hus var jeg midt i eksamensinnspurten og malte på meg senebetennelse. :ler: Men jeg sto med glans og vi flyttet inn som planlagt! ;)

I kveld har jeg sydd min første bleiebukse. :nigo: Den ser ikke akkurat butikkjøpt ut, og bærer definitivt preg av å være mitt første forsøk. Men den henger sammen, og det blir spennende å prøve den på lillejenta i morgen! Det beste er at det er en veldig overkommelig jobb å sy en bleie. :tommelsmil: Tror absolutt at det meste i neste størrelse (som hun snart trenger) kommer til å være hjemmesydd! Har også sydd litt på kinapikemeitaien/sommermeitaien, og den blir riktig fin, tror jeg. En liten kinapike på mintfarget bakgrunn, montert inn i panel av kremhvit fløyel. Stroppene blir i det samme fløyelsstoffet. :) Jeg skal bare fôre den med et lag platevatt i panelet sånn at den ikke blir for varm. Den første jeg sydde har tre/fire lag fleece i seg, så den er naturlig nok en smule upraktisk når det er 25 varmegrader ute. :ler:

Nå skal jeg ta en kjapp runde med yoga for å løse opp i forferdelig stiv nakke og skuldre, og så pelle meg i seng. Men jeg vet ikke helt om jeg klarer å la boka mi ligge... Leser "The Island" (Hislop), og den er om ikke annet "captivating" (i mangel på norske ord...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fengende? ;)

Jeg bestiller herved meitai av deg når det blir barn her en gang i fremtiden. Er det en deal? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Frida*

Så flink du er til å få gjort ting, som å sy! Håpar du lagar ein hobby-blogg, for eg har veldig lyst til å sjå ferdige produkt. Sommarmeitaien høyrest nydelig ut!

Forstår at du tenker det blir mykje jobb å pusse opp i det nye huset/pakke og ha veslejenta samtidig. Men alt går veit du, så prøv å ikkje stresse med det på førehand. Me har jo eit liknande prosjekt føre oss, berre at det skal pågå fram til neste vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle: Takk! :enig: Og det er en deal! ;)

Frida: Det å sy er noe den beste avkoblingen jeg vet om for tiden, så det tar jeg meg tid til, rett og slett. :) Bloggen er laget, sender deg også en PM med link.

Jeg er utrolig imponert over at du orker og klarer å bygge hus midt oppi spebarnstiden! Det står det virkelig respekt av, altså! Ligger dere greit an i forhold til innflyttingsdato og sånt? Men jeg må jo si det høres litt moro ut også, å få bygge sitt eget hus og få det nøyaktig som man vil ha det. Det er jo litt gøy å innrede også... ;)

Milla: :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...